• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci zbierają pieniądze na budowę bolidu

Michał Jelionek
24 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Bolid Studentów z PGRacing Team na zawodach Formula Student Hungary 2017. Bolid Studentów z PGRacing Team na zawodach Formula Student Hungary 2017.

Studenci Politechniki Gdańskiej kolejny raz budują bolid, którym chcą wystartować w dwóch tegorocznych imprezach. Potrzebują jednak dofinansowania, które pozwoli im ukończyć budowę pojazdu, a także zorganizować wyjazd na zawody we Włoszech i Hiszpanii.



Zamiłowanie do motoryzacji sprawiło, że grupa studentów Politechniki Gdańskiej postanowiła spróbować swoich sił w sporcie motorowym i budować bolidy wyścigowe własnej konstrukcji. Wszystko zaczęło się cztery lata temu. Przez ten czas skonstruowali dwa pojazdy i dwukrotnie wzięli udział w zawodach na torze w węgierskim Győr Gönyű. Teraz pora zaprezentować możliwości swojego pojazdu na innych europejskich torach, w bardziej prestiżowych imprezach.

W tym roku studenci z PGRacing Team wybierają się na dwie edycje zawodów. Pierwsze z nich noszą nazwę Formula Student Italy i odbędą się na Autodromo Riccardo Paletti w dniach 11-15 lipca. Zaraz po zakończeniu rywalizacji we Włoszech, reprezentanci PG przeniosą się do Hiszpanii na tor Castelloli Circuit. Tutaj powalczą w Formule Student Andorra.

Wyjazd stoi jednak pod znakiem zapytania, bo studentom brakuje funduszy na ukończenie bolidu. W tym celu zorganizowali zbiórkę pieniędzy na portalu internetowym. Konstruktorzy z Trójmiasta potrzebują 20 tys. zł. Póki co, udało im się zebrać nieco ponad 1200 zł.

- Fundusze miałyby przede wszystkim pokryć koszt wyjazdu na zawody. Część z nich potrzebna jest także na zakup części niezbędnych do ukończenia budowy. Są to m.in. elementy systemu bezpieczeństwa, przeniesienia napędu, jak również pokrycie kosztów przeprowadzonego niedawno remontu silnika - wyjaśnia Piotr Szczepański z PGRacing Team.
Tak będzie wyglądał nowy, trzeci już bolid PGRacing Team. Tak będzie wyglądał nowy, trzeci już bolid PGRacing Team.
Budowa trzeciego bolidu rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku. Zakończenie prac planowane jest na połowę czerwca. Jak tylko pojazd zostanie ukończony, rozpocznie się faza obowiązkowych testów. Warto zaznaczyć, że w projekt zaangażowanych jest aż 35 studentów PG.

- Na tę chwilę zakończyliśmy etap prac związanych z konstrukcją nośną, która została przekazana do malowania. Po jej powrocie rozpoczniemy proces montażu wszystkich podzespołów. Część montowanych elementów, które sprawdziły się w zeszłym roku, zostanie wykorzystana również w tym. Nasz najnowszy pojazd zyska również nowe rozwiązania. Przełomowe będzie dla nas wprowadzenie kompletnego pakietu aerodynamicznego, nad którym obecnie pracujemy w naszym warsztacie. W pojeździe znajdzie się nowy układ przeniesienia napędu oraz nowy układ dolotowy - te elementy czekają już na montaż - tłumaczy Jakub Kuźniewski z PGRacing Team.
Bolid PGRacing Team napędza wolnossący motocyklowy silnik Triumph z modelu 675 Street Triple R. Według szacunkowych obliczeń studentów, pojazd będzie dysponował przyspieszeniem na poziomie 5 sekund do 100 km/h, natomiast prędkość maksymalna będzie oscylowała w granicach 130 km/h.

W projekt zaangażowanych jest aż 35 studentów PG. To osoby studiujące na wydziałach: Mechanicznym, Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, Oceanotechniki i Okrętownictwa, a także Zarządzania i Ekonomii. W projekt zaangażowanych jest aż 35 studentów PG. To osoby studiujące na wydziałach: Mechanicznym, Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, Oceanotechniki i Okrętownictwa, a także Zarządzania i Ekonomii.
Czy nowy bolid studentów gdańskiej uczelni da im szansę powalczyć o czołowe lokaty?

- Zawody FSAE Italy w przeciwieństwie do zawodów Formula Student Hungary należą do elitarnej grupy 10 zawodów zaliczanych do cyklu Formula SAE. Dzięki temu będziemy mieli okazję rywalizować z najlepszymi zespołami świata, a punkty zdobyte podczas tych zawodów pozwolą naszemu zespołowi po raz pierwszy w historii pojawić się w Światowym Rankingu Formuły SAE - zdradza Adrian Kolk z PGRacing Team.
- Formula Student Andorra to z kolei wydarzenie, które czeka na swój oficjalny debiut. Warto zaznaczyć, że te zawody organizowane są na hiszpańskim torze Castelloli Parcmotor przez założyciela Formula Student Spain - dodaje Mariusz Getek z PGRacing Team.
Studenckie zawody bolidów można podzielić na dwie części. Tę bardziej emocjonującą stanowią oczywiście zmagania na torze, które polegają m.in. na jak najszybszym przejeździe po torze w kształcie ósemki, badaniu przyspieszenia bolidu na dystansie 75 metrów czy pokonaniu 22 km toru w celu zweryfikowania średniego spalania pojazdu.

W drugiej części zawodów, tej bardziej teoretycznej, uczestnicy muszą zaprezentować bolid od strony technicznej, przedstawić kosztorys, a także stać się rekinami biznesu i jak najlepiej "sprzedać" go jurorom w celu znalezienia potencjalnego inwestora. Ostatnim punktem tego etapu jest sędziowska ocena zgodności bolidu z regulaminem (zachowanie zasad bezpieczeństwa, przechylenie zatankowanego bolidu o 45 i 60 stopni, poziom głośności, hamowanie bolidu na linii prostej).

Miejsca

Opinie (100) 3 zablokowane

  • Ja też zbieram na stomatologa !!! (1)

    • 2 2

    • no to powodzenia!

      Gdzie wpłacać?

      • 2 0

  • Do roboty nie łaska? (3)

    Pracy w Trójmieście od groma..Sam poszukuję pracowników do forum za 6zł/h..

    • 6 4

    • (2)

      Jak tam odbiory?

      • 1 0

      • Milo,że pytasz.. (1)

        W sobotę zapraszamy na otwarcie..Będzie moc atrakcji..

        • 1 0

        • Powiem chłopakom, może wpadną z bolidem ;)

          • 1 0

  • tu nikt niechce pracować tylko żada i zbiera kasę - ludzie do roboty (1)

    • 5 3

    • albo "niechce" się uczyć, tylko potem żąda....

      • 0 0

  • (3)

    A może tak do pracy by poszli i zarobili ? Zrobiło się modne nowoczesne żebranie przez internet. Zmieńcie pracę, doszkolcie się - zwiekszcie swoje kwalifikacje - i przestańcie wiecznie wyciągać rękę. Zaróbcie na siebie.

    • 4 6

    • szybki w piórze, wolny w myśleniu (2)

      Formuła STUDENT! Czytaj Tom ze zrozumieniem..... Właśnie to robią w tym projekcie, pracują, poprawiają kwalifikacje. Inwestują w siebie. Jeśli ktoś im chce dać - niech daje. Ty zarabiaj na siebie i nie bryzgaj jadem....

      • 3 2

      • (1)

        Zacytuję klasyka to niech zmienia pracę i zarabiają więcej i realizują swoje marzenia.
        Niech mnie d...y nie zawracają swoimi pomysłami. Też mam marzenia i finansuje je sobie sam. Nie tryskam jadem tylko pisze co myślę bo już mam dość młodych ludzi którzy jedyne co potrafią to wyciągać ręce po kasę.

        • 1 2

        • a zawracali Ci d*pę???

          Musiałbyś coś umieć albo choć miec kasę.....

          • 2 1

  • Ten bolid na pierwszy rzut oka (3)

    ma błąd konstrukcyjny, 130km/h i takie spojlery? jaki tu sens? zresztą co to za wyścigi gdzie się liczy średnie spalanie niech zrobią z tego hybrydę i przejadą w trybie melexowym jak ostatnio opisywali tutaj jednego fiata 500.

    • 3 1

    • (1)

      O to samo chciałem zapytać, takie wielkie skrzydło na tak małą prędkość skłania do zapytania czy tu wyjdzie jakikolwiek docisk i ile straty mocy będzie na tym docisku.
      Bardziej wygląda to na lekkie bicie piany

      • 3 0

      • raczej mocne bicie piany z finiszem

        • 0 0

    • Jak walniesz przesadzone spojlery

      Nie musisz tyle hamować przed zakrętami, więc mniej spalisz.
      Proste.

      • 1 1

  • Jak by był elektryczny to jak najbardziej ale kolejnego zatruwajacego spalinami to kazdy głupi potrafi

    wstawić silnik od kosiarki.!

    • 2 5

  • (3)

    Niech idą do Rudego z Parlamentu Studentów UG. Coś im załatwi.

    • 1 0

    • (2)

      Bez sensu ten bolid. Duze spojlery nie wiadomo po co, rama stalowa. Jak chcieli dac profile i maja ich tyle to powinni isc w kompozyty, duze kola czyli duza masa nieresorowana a silnik to wogole wynalazek. Co ma w sobie ten silnik i dlaczego wybrali ten a nie Honde np SV?
      Ja tego nie widze, stad tez przypuszczam sponsorow im brakuje.
      Mogli ruszyc glowa i faktycznie hybryde tam wcisnac to byliby ECO i mogliby cos wygrac a tak to bedzie jak zawsze niestety.

      • 1 3

      • (1)

        Już odpowiadam na zarzuty.

        Kompozyty są drogie - nie stać nas na nie.
        Silnik Triumph Street Triple 675 - regulamin dopuszcza maksymalna pojemność 700ccm

        • 2 0

        • Triumph ma lepsze parametry

          • 0 0

  • Fajnie, że jesteście! Powodzenia chłopaki! (2)

    Nie było by "słynnych malarzy holenderskich" bez mecenatu, wielkich znanych budowli, nie byłoby nawet sportu na poziomie który ludzie chcieli by oglądać do chipsów, piwa i "byczego energetyka". Nie przejmujcie się tą swołoczą zazdrosnych komentatorów. To przez nich Polska jest tu gdzie jest. I przez ich pradziadów pieniaczy i "liberumwetowców" przez wieki nic nie znaczylismy i niewiele zrobilismy.... Oby Was było tyle żeby w końcu "Polska była Polską"....

    • 7 1

    • wszystko ci się pokićkało w głowie (1)

      • 0 1

      • No to jest argument!!! Cofam moje gratulacje dla chłopaków ;-)

        • 0 0

  • (1)

    Wszyscy rozpisują się na temat lenistwa studentów itd. mnie zastanawia dlaczego w artykule zabrakło numeru konta na jakie należy wpłacać DATKI, bo każdy może się dołożyć choć NIE MUSI.

    • 3 0

    • Numer konta podany jest w hiperłączu w artykule - przekierowuje na portal zrzutka.pl

      • 2 1

  • e (3)

    a dlaczego nie elektryczny bolid? ten wynalazek po powrocie można od razu do muzeum wstawić. czy ci panowie studenci nie slyszeli o formule e? to jest inwestowanie czasu i pieniędzy w przestarzałą technologię spalinową, taką jak dziś są np. silniki parowe

    • 1 4

    • (1)

      Koszta budowy bolidu elektrycznego są zapewne dużo wyższe niż spalinowego

      • 0 0

      • a od czego mają sponsorów?

        • 0 0

    • jeśli chcą budować fajne sportowe samochody po studiach

      a nie dokładać do elektryków jak Tesla czy zbańczyć jak Fiskar, to napęd spalinowy jest dobrym wyborem... Może ich dzieci będa żyły w świecie elektrycznych samochodów. Oni lepiej zarobią na spalinowych o wyśrubowanej sprawności....

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane