• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Subaru XV. Subaru do lasu i do baru

Bawo,Mart,Ps
19 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Subaru XV. Samochód z dobrymi genami.



O tym, że najlepszy jest napęd na cztery łapy, w świecie zwierząt wiedzą jaguary. W świecie moto, do tych samych wniosków doszło Subaru. Także w najnowszym modelu XV ten rodzaj napędu robi wrażenie. Czy inne elementy również?



Subaru XV jest czymś pomiędzy kompaktem a crossoverem. Ładnie wpasowuje się pomiędzy np. Mazdę 3Nissana Qashqai. Zdarza się, że takie łamiące schematy auta, dziwne i trudne do przypisania do konkretnego segmentu często całkiem udanie szturmują rynek.

XV pokazuje swoje zalety zanim jeszcze ruszy się z miejsca. Te atuty to 22-centymetrowy prześwit, dzięki któremu krawężniki, dziury, muldy i koleiny temu samochodowi nie straszne. To także sporo miejsca w kabinie, m.in. dzięki sprytnie zaprojektowanej, krótkiej desce rozdzielczej. Wyższe wersje oferują ładną skórę, której kolory można dobrać do barwy nadwozia. Jeśli o nie chodzi , to XV najlepiej wygląda w pomarańczowym. Wiemy, że po ruszeniu z miejsca XV wyciągnie kolejne asy z rękawa, przymkniemy więc oko na przeciętną jakość montażu i plastiki we wnętrzu, których segment premium jeszcze nie wpuści na salony.

  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv


Na jazdy testowe do Trójmiasta Subaru zawitało z pełną gamą silnikową, a więc z dwoma boxerami, drugim - obok napędu - znakiem rozpoznawczym marki. Pierwszy to 147 konny diesel, drugi to 150 konna "benzyna". Jest jeszcze benzynowe 1.6 o mocy 116 KM, niezbyt mocne i raczej nie w guście kierowców lubiących emocje.

Wysłuchaliśmy pochlebnych opinii testujących o silniku diesla. Jest cichy, elastyczny i równo pracujący. Bliżej mieliśmy okazję poznać silnik benzynowy z bezstopniową skrzynią CVT. Tę warto polecić tym, którzy boją się tego, że samochód przyspiesza. CVT skutecznie tłumi zapędy silnika do dynamicznej jazdy. Kto nie wierzy, niech przypatrzy się jak motorniczy próbuje "rozbujać" tramwaj. Ta skrzynia zapewnia podobne emocje. Zdecydowanie wolimy skrzynię manualną.

Bardzo nisko położony środek ciężkości i stały napęd na obie osie w proporcji 50 na 50 sprawia, że XV w każdych warunkach trzyma się drogi jak przyklejony. Ciasne zakręty, szutrowe bezdroża, błotniste koleiny czy piaszczyste łachy nie robią na subaru żadnego wrażenia. Można w nim pozwolić sobie na naprawdę dużo. To nie jest szaleństwo na miarę kultowego modelu z fajnym znaczkiem STi, jednak niejedno auto przy takiej jeździe wylądowałoby już w rowie. Subaru XV przemknie się tam w miarę komfortowo i nie przechylając się prawie zupełnie.

Mimo takich możliwości zdecydowana większość użytkowników z pewnością rzadko pozwoli sobie na szutrowe szaleństwo. XV zresztą wyraźnie pokazuje, że takie przyjemności można mu fundować incydentalnie i jazda po nieutwardzonych szlakach nie jest jego pierwszą naturą.

Użytkownik doceni zalety XV zimą i na śliskiej drodze. Przy poprawnym, sportowym, ale wciąż komfortowym zawieszeniu i świetnym napędzie, jest jeszcze parę kategorii, gdzie to konkurencja wyprzedza subaru. Kto jednak ceni sobie coś bardziej oryginalnego niż standardowy kompakt lub crossover może spróbować przymierzyć się do subaru XV.

Ceny subaru XV zaczynają się od ok. 90 tys. zł za podstawową wersję z silnikiem 1.6. Bogatsza odmiana comfort to odpowiednio 115 794 zł za "benzynę" i 128 394 zł za wersję z dieslem. Najbogatsza wersja exclusive to odpowiednio 126 378 i 138 978 zł. Ciekawostką jest, że obszywaniem wnętrza wysokiej jakości skórą, w topowych odmianach XV zajmuje się zewnętrzna firma z Polski.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (76) 2 zablokowane

  • auto rewelacja , mam i polecam (1)

    Naprawdę dobry samochód, jeździ pewnie w każdych warunkach . W zimie po prostu idealny na głęboki śnieg . Mom zdaniem Subaru idealnie trafiło z tym samochodem w segment samochodów crossover. Korzystam z lepszych i gorszych dróg na codzień i sprawdza się doskonała opinia o tych samochodach. Trzeba się przejechać tym samochodem , żeby wydawać opinie, bo to jest kluczowa sprawa w tym przypadku .
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru od 1 m-ca (XV2.0 i) i jednocześnie fanem tej marki.

    • 4 0

    • auto rewelacja

      To może teraz napisz co z Twoim Subaru po ponad trzech latach użytkowania: co ze sprzęgłem, korozją, olejem w silniku, wyciekach czekam na odpowiedź

      • 0 0

  • w subaru potrzeba (2)

    zupelnie nowego silnika 2,5T ( na wlasnym nowym zamknietym bloku a nie na rozwierconej 2,0, eliminacja problemu wydmuchiwanych UPG)
    i potrzeba tez silnika 2,0T z wyeliminowanym problemem zacierajacych sie i obracajacych panewek).
    cale szczescie ze jest jeszcze H6

    • 11 2

    • (1)

      Zgdzam się, jeździłem przez prawie dwa lata Legacy 2.5T (~265KM) i było boskie, ale... co za idiota to napisał: "O tym, że najlepszy jest napęd na cztery łapy, w świecie zwierząt wiedzą jaguary. W świecie moto, do tych samych wniosków doszło Subaru." Kur... A jakie Subaru nie miało napędu 4x4?!? Ja pierd... marni znawcy piszą artykuły...

      • 3 0

      • kolego nowe subaru justy ma naped na przod i silnik toyota

        • 0 1

  • Kto wymyslil taki tytul? (8)

    Ruch pojazdem silnikowym po terenie lesnym jest zabroniony. Pan Zdanowicz powinien o tym wiedziec z racji pelnienia funkcji radnego. Ale widac najciemniej pod latarnia. Tytul nalezaloby zglosic do komisji etyki reklamy.

    • 12 11

    • w lasach są drogi udostępnione dla ruchu kołowego (2)

      tak dla twojej wiadomości

      • 2 0

      • Doskonale wiem (1)

        ze sa drogi lesne udostepnione do ruchu. Teoretycznie sa. w praktyce bardzo niewiele a milosnicy 4x4 wcale sie do nich nie ograniczaja. Wiec co z tego ze sa drogi udostepnione do ruchu? Nic...

        • 3 1

        • Tyle z tego, ze sa udostepnione do ruchu kolowego, z samochodami wlacznie. Jezeli w jakims miejscu samochody nie moga jezdzic to sa szlabany. A ty chyba masz szlaban na mozgownicy.
          Jam ekolog ale z glowa i rozsadkiem i smigac po szutrach w quattro mi nie zabronisz pseudo eko-terrorysto.

          • 1 0

    • Jaki znowu teren leśny?

      Tuż to normalna, prawdziwa Polska droga osiedlowa. No taka prawie autostrada "dopuszczona do ruchu"

      • 1 0

    • słyszałeś coś o (1)

      lasach prywatnych?? Których jest multum zresztą. Może to prywatny las Zdanowicza. Albo jego kumpla. Tam mogą upalać ile dusza zapragnie. Ale ty konfidencie musisz oczywiście drążyć. Takie typowo polskie. Jak sąsiad ma krowę to nie żebym ja miał dwie tylko żeby mu ta jedna zdechła. Ale syf..........

      • 2 3

      • Ustawa o lasach

        dotyczy rowniez lasow prywatnych. I nie jest prawda ze wlasciciel moze w lesie prywatnym robic co zapragnie. Zwyczajnie piszesz nieprawde.

        • 3 1

    • Napisz petycję (1)

      i poproś jeszcze o zakazanie rajdów samochodowych które biegną przez lasy.

      • 3 2

      • Jesli napisze to doniesienie do prokuratury

        bo rajdy na terenach lesnych nie sa dopuszaczalne prawnie. Sprawdz Ustawe o lasach i interpelacje posla Jana Burego znak SPS-023-606/11. Jesli nadlesniczy wydaje zgode na taki rajd to dopuszcza sie przekroczenia swoich uprawnien. Radze sie doksztalcic...

        • 3 2

  • Siedziałem w nim (4)

    Siedziałem w nim i powiem, że jest bardzo ciasno. Mam 185cm wzrostu i jak dla mnie samochód jest za mały. Nawet nóg nie wyprostuję.

    • 11 7

    • Nie tylko siedziałem ale i sporo pojeździłem . Miejsca dla kierowcy jest pod dostatkiem nawet dla takiego giganta który ma 185cm. Oczywiście jak ktoś chce więcej to niech kupi sobie inny samochód czy autobus .Można mieć uwagi do : nie za bardzo trzymających siedzeń , głośnego szumu powietrza powyżej 140 , czy dziwnego zachowania gdy przy 160-180m wieje silny wiatr z przodu czy boku .Ale tak czy inaczej jazda dieselkiem to bajka i gadajcie sobie co chcecie - możecie tylko pomarzyć .Szczególnie ten mundurowy .

      • 1 1

    • potwierdzam to w foresterze (2)

      • 3 3

      • Zajrzyjcie pod fotel (1)

        Pod siedzeniem jest taka mała wajcha. Trzeba ją pociągnąć i odsunąć fotel do tyłu. Działa!!!

        • 9 0

        • wtedy z tylu nie ma miejsca

          ale czego sie spodziewac, to auto to podniesiony kompakt. nawet w niby duzej octavii z tylu jest ciasnota

          • 1 2

  • Silnik 1.6 w Subaru, to smiech na sali... Ale z drugiej strony dziewczynkom wiecej nie trzeba. (4)

    Jesli 4x4 to tylko W12, 500PS i w d.ie mam ekologie.

    • 14 26

    • Całe szczeście że są tacy darczyńcy i tankując paliwo zrzucaja się na moją emeryturę :D (1)

      • 11 4

      • Tak długo nie "popracowałeś" koleś więc i tej emerytury zabójczej nie masz. Tak więc stać cię może być najwyżej właśnie na jakiegoś szmelcwagena .

        • 2 0

    • prostaku niestac cie nawet na te subaru a mazysz o w12. niestac cie nawet na benzyne

      ale mozna sobie tylko pomazyc glopota ludzka niezna granic tylko krytykowac potrafisz

      • 7 2

    • jak masz problem

      to se kup subaru z wiekszym silnikiem, sa inne modele. w czym problem?

      a W12 to ciezki kloc obciazajacy przednia os. takie auto ma moc i ..jowa sterownosc. do normalnej jazdy wystarczy i do sprintu po prostej i to by bylo na tyle. zakrety to pluzenie przodem

      • 10 0

  • Ładne auto , ale (6)

    za tą cenę możemy kupić sobie kilkuletnią używkę 4x4 np. Tuarega ,wstawić dobry gaz i pośmigamy jak ta lala. A ile zaoszczędzone...

    • 10 54

    • A nie lepiej wóz drabiniasty .To dopiero byś pośmigał.

      • 2 0

    • mechaniku! na cholere komu Tuareg? (1)

      duzo lepiej kupic Passata B5 syncro (oczywiscie kombi 1.9 tdi) - duzo takich mozna spotkac, wszystkie bezwypadkowe od niemieckiego lekarza, dodajmy do tego prestiz jak ta lala zarowno pod remiza, pod gielda w chwaszczynie oraz przed kosciolem... a ile zaoszczedzone to widac bez liczenia

      • 15 0

      • i o to chodzi ;)

        • 7 0

    • mózg sobie wstaw a nie gaz (2)

      nie wciskaj ludziom bubla VW

      • 20 6

      • o jakiś ty k.. zatroskany o ludzi

        • 2 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • do lasu moze nie

    • 1 1

  • Niby fajnie (3)

    Tylko taki teren jak na filmie to ja pokonam każdym seryjnym kompaktem a tam, gdzie jeżdżę swoją terenówką to to Subaru by się złamało na pół a nie przejechało.

    Tak przy okazji jak już chcecie czymś takim zjeżdżać z asfaltu, to opony chociaż AT mu załóżcie a nie na szosowych slickach się zapuszczacie, bo kto to truchło potem będzie z kałuży wyciągał?

    • 15 11

    • czlowieku nie wywazaj otwartych drzwi (1)

      nikt nie uwaza subaru za auto terenowe. po prostu permanentny naped na 4 kola plus idealnie wywazony motor jaki caly uklad napedowy (w osi symetrii) daja duza frajde z jazdy a przy okazji jest bardzo bezpiecznie.

      • 18 1

      • popieram

        aczkolwiek ta cala symetria ktora sie subaru chwali to wiecej reklama niz namacalny atut. Lancery tego nie maja i sa rownie dobre.

        na pewno o wiele wieksze znaczenie ma to ze silnik jest polozony i daje sumarycznie dosc nisko srodek ciezkosci

        • 2 1

    • Jak widzisz, nie trzeba było go z żadnej kałuży wyciągać

      Najpierw umów się na jazdę testową i później napisz coś z własnego doświadczenia ;) Albo najlepiej odejdź od komputera i pojeździj sobie swoją niełamiącą się terenówką.
      Akurat jeździłem tym Subaru i byłem bardzo zaskoczony jak świetnie spisuje się w terenie. Ten samochód potrafi bardzo, bardzo wiele.

      • 7 2

  • (2)

    W ofercie Subaru brakuje flagowego motorka 2,5T ( ekoterroryzm) i przydałby sie jakiś 1,6T ( w granicach 150 KM i 250 Nm)

    • 18 5

    • (1)

      wara od Subaru z downsizing'iem

      • 18 1

      • bez przesady, subaru nigdy jakis duzych silnikow u siebie nie pchalo

        najwieksze to 3,6 chyba w tribece, a w legacy 3.0. najlepszy i najbardziej znany byl 2.0 turbo w STI. w sportach motorowych to juz jest downsizing i to wcale nie jest zle. jakby tam upchali 1.6 turbo i 200 koni pod maska tez byloby fajnie

        • 7 1

  • przecież takie "terenówki" nie latają po lasach lepiej nie przepłacać za znaczek

    i kupić klasycznego Suva jak Outlander, zdecydowanie lepiej wygląda i praktyczniejszy

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane