- 1 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (102 opinie)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 3 Podsumowanie majówki na drogach (58 opinii)
- 4 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (17 opinii)
- 5 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (73 opinie)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (310 opinii)
Super, pomkniemy Podwalem Grodzkim
O tym, że remont Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich idzie szybciej niż planowano, było wiadomo od kilku tygodni. Przedstawiciele firmy Skanska mówili wtedy, że być może już w grudniu oddadzą modernizowaną jezdnię do użytku (wcześniej zakładano, że stanie się to dopiero na wiosnę).
- Potwierdzam, że sama jezdnia Podwala jest już praktycznie gotowa, widzą to zresztą wszyscy kierowcy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. - Na razie czekamy na finał prac wykończeniowych, czyli m.in. wymalowanie pasów oraz wylanie asfaltu na Węźle Piastowskim [tak nazywa się skrzyżowanie pod Zieleniakiem - red.], na którym dopiero co zakończono prace nad infrastrukturą podziemną.
Nam udało się ustalić nieoficjalny termin oddania drogi do użytku.
- 10 grudnia otwieramy Podwale - mówi pracownik jednej z firm biorących udział w inwestycji.
- Wiele zależy od pogody. Jeśli dopisze, otworzymy modernizowaną jezdnię Podwala w połowie grudnia - komentuje te informację Nietupski.
Wstępnie gotowa jest już nowa organizacja ruchu. Jej projekt wciąż jest dyskutowany, ale najprawdopodobniej zostanie zaakceptowany w obecnym kształcie.
Ponieważ w zimowych warunkach nie da się prowadzić kolejnych prac, obie jezdnie będą przez ok. dwa miesiące otwarte dla kierowców. Po nowej nawierzchni pojedziemy w stronę Zieleniaka (i dalej do Wrzeszcza), a po obecnie otwartej w stronę historycznego Śródmieścia. Czy to oznacza, że pojawi się alternatywa dla zakorkowanej 3 Maja?
- Błędnik będzie nadal jednokierunkowy. Jezdnia bliżej dworca będzie dostępna jedynie dla kierowców jadących od strony pomnika Poległych Stoczniowców - wyjaśnia Nietupski. Tuż za dawną przychodnią kolejową będą oni zjeżdżali w prawo w stronę skrzyżowania pod Biblioteką Wojewódzką.
Jest jednak też i zła wiadomość. - Chcemy całkowicie zamknąć wszystkie przejazdy przez tory na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich zarówno dla tramwajów, jak i samochodów - mówi Nietupski. To oznacza, że aby przejechać od Urzędu Miasta na starówkę, będziemy musieli zamiast prosto Huciskiem jechać naokoło Targiem Rakowym. Tramwaje pojadą "górą", czyli ul. 3 Maja. Na razie nie wiadomo, co stanie się z liniami 2, 6 i 9, które korzystają z odcinka torowiska na Hucisku. Najprawdopodobniej 9 zostanie zawieszona, a 2 i 6 pojadą na Siedlce bądź Przeróbkę.
- Zdaję sobie sprawę, że zamknięcie Huciska będzie bolesne dla kierowców, ale te zmiany umożliwią nam szybszy remont skrzyżowania pod starym Żakiem i co za tym idzie, wcześniejsze zakończenie całego remontu - mówi Nietupski.
Opinie (39) 3 zablokowane
-
2006-12-01 11:01
Piotrek-wzgoorze
Całkowicie się zgadzam w sprawie transportu publicznego. Niestety jest jak jest. Nawet jak benzyna będzie kosztować 10 zł, a kierowcy będą musieli sobie odjąć jedzenie od ust, żeby kupić paliwo, to fanatyka motoryzacji od stania w korku nie odciągniesz. Za żadne skarby nie wsiądzie do autobusu, tramwaju czy kolejki. Będzie narzekał, psioczył na wszystko, że nie ma autostrad, że za duża akcyza itd. itp., ale nigdy nie zrezygnuje z jazdy samochodem i stania w korkach. Zresztą widać to po wypowiedziach wielu internautów na tym portalu podczas komentowania innych wątków.
Liczby które przytoczyłeś mówią same za siebie. Jak się jeździ w pojedynkę to korków się nigdy nie zlikwiduje. Jest to złudzenie.- 0 0
-
2006-11-30 19:35
Ja nie mowie ze to dobry pomysl:) mowie tylko dlaczego tak a nie inaczej. faktem jest ze troche to glupota jest, ale z drugiej strony moze 800m odcinek drogi z kostki a nie z asfaltu nie sprawi ze 30 km przejechane beda zle wspominane:)
A co do korkow... jak popatrzycie na korek uliczny obojetnie o ktorej godzinie to zobaczycie ze tworza je... puste samochody...jedzie tylko kierowca W ameryce jest po 4-5 pasow w jedna strone na autostradach a i tak sa korki bo auta jezdza puste... Policzcie sobie... samochod osobowy srednio zajmuje ok 5m (3m auto 1m z przodu i za) i siedzi w nim jeden kierowca.. autobus przegubowy moze zabrac 176 osob... (solaris Urbino 18) zeby ludzie nie krzyczeli ze to jest scisk to niech zabierze 120 osob... (miejsc siedzacych jest 50) czyli prosty rachunek 120x5m=600m korek.... wszystko mi sie wydaje jest juz jasne.. zacznijmy korzystac z komunikacji miejskiej jezeli jezdzimi tylko do szkoly, pracy i spowrotem. jezeli mamy prace w ktorej musimy jezdzic to rzeczywiscie nie ma wyjscia ale po co jechac 10 km do pracy czy na uczelnie jezeli zawiezie nas tam tramwaj (nie stoi w korku) lub autobus (ktory tez niestalby w korku, lub stalby w duuuzo mniejszym) komunikacja miejsca na pewno bylaby wtedy znacznie bardziej rozbudowana i korzystanie z niej byloby jeszcze bardziej wygodne. Pozdrawiam trzezwo myslacych i ludzi dla ktorych wazniejszy jest czas niz stanie w aucie w korku- 0 0
-
2006-11-30 16:43
Panie Nietupski!!!
A moze tak zamknie Pan wszystkie glowne drogi w Gdansku? Po co komu drogi, przeciez i tak juz teraz ledwo przejechac mozna. Ciekawe co z objazdem do ul. Warszawskiej? Moze niech Pan jeszcze zamknie ul. Swietokrzyska i Malopolska? A przy okazji - moze razem z wspanialym p. Adamowiczem pojezdza sobie panowie po miescie z rana i po poludniu? Proponuje tez wziac zapas chusteczek higienicznych zeby palce oczyscic po dlubaniu w nosie w trakcie stania w korkach. Pozdrowienia!!!
- 0 0
-
2006-11-30 12:11
Super, pomkniemy Podwalem Grodzkim
taaaaaaaaaa pomkniemy; -)
zaraz ktoś wpadnie na pomysł fotoradaru- 0 0
-
2006-11-30 11:18
Z zainteresowaniem będę się przygladał i liczył czas, w którym porobia się tam dziury wyrywające zawieszenia z kół. Pewnie nastąpi to tuż po skończeniu remontu drugiej jezdni.
- 0 0
-
2006-11-30 11:05
Piotrek-wzgorze
Nie chodzi o dyskusje na temat ścieżki i jej nawierzchni. Każdy wie, że był artykuł na ten temat. Chodzi o hipokryzję konserwatora. W tym miejscu nie ma żadnych zabytków. Stoją szkarady (gdzie był konserwator jak je budowano?) A teraz się czepia głupiej nawierzchni. O to chodzi.
- 0 0
-
2006-11-30 08:17
WIEKSZA MADRALO
masę sie rozkłada albo układa rozściełaczem, leje to sie wodę
- 0 0
-
2006-11-30 05:20
sciezka rowerowa bedzie z kostki bo konserwator zabytkow se nie zgodzil na inne rozwiazanie - dlazcego nie wiem... byla artykul na ten temat juz... czytajcie uwaznie
- 0 0
-
2006-11-29 15:31
j
Masy bitumicznej też się nie kładzie tylko leje.
- 0 0
-
2006-11-29 15:06
czerwony asfalt jest OK
i tak trzymać
każda kostka szybciej się wykruszy niż asfalt
kto jeździ rowerem ten wie- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.