• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System kamer skraca korki na A1

Maciej Korolczuk
10 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Z automatycznego systemu poboru opłat AmberGO skorzystało już niemal 200 tys. kierowców. Z automatycznego systemu poboru opłat AmberGO skorzystało już niemal 200 tys. kierowców.

Już prawie 200 tys. kierowców skorzystało z systemu automatycznego poboru opłat AmberGO na autostradzie A1. Liczba ta stale rośnie, dzięki czemu poprawia się przepustowość bramek, a tworzące się przed nimi korki maleją. - Niezbędne minimum, by odczuć efekty działania systemu - zwłaszcza w czasie wakacji - to 30-40 proc. aktywnych użytkowników. Obecnie dzienne transakcje w systemie sięgają ok. 17 proc. - mówi Anna Kordecka, rzecznik prasowy autostrady A1.



W jaki sposób płacisz za przejazd autostradami?

Właśnie minęło pół roku, odkąd kierowcy jeżdżący autostradą A1 mogą korzystać z automatycznego poboru opłat AmberGO. Jeszcze we wrześniu 2019 r. w systemie zarejestrowanych było 130 tys. pojazdów. Dziś to już ponad 194 tys. I liczba ta stale rośnie.

- Już po pół roku funkcjonowania systemu AmberGO widać, jak bardzo pożądane było to rozwiązanie - przyznaje Anna Kordecka, rzecznik prasowy autostrady A1. - Aktualnie w systemie zarejestrowanych jest ponad 194 tys. pojazdów. Pod koniec stycznia średnie dzienne transakcje w systemie AmberGO sięgały prawie 17 proc. Wśród użytkowników stacji poboru opłat liderem jest SPO Stanisławie, gdzie ruch w systemie AmberGO osiąga 31 proc. Z kolei place w Swarożynie i Pelplinie obsługują w AmberGO 21 proc. i 23 proc. transakcji.

Czym jest system AmberGO?



System AmberGO opiera się na kamerach zainstalowanych na bramkach, które odczytują rejestracje pojazdów. Przy zjeździe automatycznie pobierana jest odpowiednia kwota za przejazd. Trzeba spełnić tylko jeden warunek: wcześniej zainstalować bezpłatną aplikację obsługującą płatności, podać w niej kategorię pojazdu i jego tablice rejestracyjne oraz dodać kartę płatniczą, z której pobierane będą środki.

W celu zmniejszenia korków i zminimalizowania pomyłek kierowców przed bramkami pojawiło się niedawno dodatkowe oznakowanie. W celu zmniejszenia korków i zminimalizowania pomyłek kierowców przed bramkami pojawiło się niedawno dodatkowe oznakowanie.

Nowości w systemie



Wydajność systemu stale rośnie. Nie tylko za sprawą zwiększającej się liczby aktywnych użytkowników, ale także dzięki inwestycjom w infrastrukturę. Na początku płatność za przejazd w systemie możliwa była wyłącznie przy użyciu aplikacji Autopay. Pod koniec 2019 r. system rozszerzył jednak możliwości płatnicze o kolejną aplikację - SkyCash.

Ale to nie wszystko.

- Pierwsze półrocze to także okres usprawniania funkcjonowania systemu AmberGO, tak aby był on optymalny dla użytkownika. Przez minione miesiące operator znacząco zminimalizował pojawiające się problemy z błędnym odczytywaniem tablic. Obecnie system AmberGO w ponad 98 proc. poprawnie odczytuje numery rejestracyjne pojazdów wjeżdżających i zjeżdżających z AmberOne Autostrady A1. To świetny wynik, jak na tego typu system - przyznaje Kordecka.
Kolejnym usprawnieniem dla użytkowników jest dodatkowe oznaczenie bramek dedykowanych tylko płatnościom AmberGO.

- Mając na uwadze przypadki zachowania kierowców, którzy nie stosują się do treści znaków umieszczonych na wiatach placów poboru opłat, aby ograniczyć możliwości błędnego wjazdu na pas dedykowany wyłącznie płatnościom AmberGO, wprowadziliśmy dodatkowe tablice świetlne informujące o tym, że pas, po którym porusza się samochód, jest dedykowany wyłącznie płatnościom elektronicznym - mówi rzecznik prasowy A1.
Na zainstalowanych tablicach widnieje napis "Tylko AmberGO / Only AmberGO". Są one zamontowane na tyle wcześnie, aby kierowca, który omyłkowo wjechał na pas dedykowany, miał czas, by bez problemu i bez blokowania ruchu zmienić pas na inny.

- Wprowadzenie dodatkowego oznakowania wraz z postępującą edukacją użytkowników pomoże uniknąć sytuacji, w których kierowca zbyt późno orientuje się, że znalazł się na pasie dedykowanym płatnościom AmberGO - mówi Kordecka.

Wideo archiwalne z 2016 r.


Jakie plany na przyszłość?



Operator systemu zapowiada, że będzie on nadal rozwijany. Wkrótce mają się pojawić kolejni dostawcy płatności elektronicznych oraz karty flotowe. Dodatkowo, wraz z rosnącą popularnością systemu AmberGO, na głównych placach wprowadzane będą kolejne bramki przeznaczone wyłącznie dla płatności elektronicznych.  

- AmberGO ma szansę wpłynąć na płynność ruchu na bramkach i pomóc rozładować zatory w okresie wakacyjnym. Jednakże to liczba aktywnych użytkowników systemu AmberGO zdecyduje o jego skuteczności. Niezbędne minimum, by odczuć efekty działania systemu, to 30-40 proc. aktywnych użytkowników AmberGO. Rejestracja w systemie AmberGO opłaca się, nawet jeśli z autostrady korzystamy raz w roku, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Wówczas to dochodzi do największych kumulacji w natężeniu ruchu i wtedy z pomocą może przyjść AmberGO, który trzykrotnie zwiększa przepustowość bramek - podkreśla Kordecka.

Opinie (223) 4 zablokowane

  • W wakacje zrobić za darmo! (7)

    • 17 36

    • (2)

      A kto za to zapłaci?

      • 13 3

      • szybko znajdzie się na to pieniądze

        wystarczy tylko tak poPiSowo - Nie Kraść !!!

        • 1 1

      • oni

        • 3 1

    • No nie, to właśnie w wakacje powinno być płatne, a reszta roku za free. Żeby lokalsi nie płacili, ale z turystów żyć trzeba.

      • 2 0

    • (2)

      Tak jest , i hotele zeby były w wakacje za darmo!

      • 6 1

      • Bez ironi prosze (1)

        Chcesz placic jak ci orkiestra zagra, to plac

        • 0 2

        • Zawsze płace za to z czego korzystam , nie chcesz płacić jeździj starą 1 tam jest za darmo.

          • 2 0

  • 98% odczytanych.....

    Czyli na 200 tyś zarejestrowanych 4 tyś nie jest odczytanych...
    Jeżeli na godzinę 100 osób korzysta z bramki tylko AmberGO to średnio 2 z nich cofają bo im nie przeczytało tablic. Nie jestem pewien czy to naprawdę tak dobry wynik.....

    • 3 0

  • Jest ok

    Korzystam od kiedy się ten system pojawił i mega się cieszę. Już sam fakt ze nie muszę okna otwierać gdy wali wiatrem to dla mnie wystarczający powód. Moim zdaniem dużo by dała promocja w formie zniżki na pierwsze przejazdy. Później lidzie już i tak by korzystali

    • 1 1

  • Co najmnie 30% kierowców blokuje bramkę AmberGO mimo że nie ma aplikacji !! (3)

    Średnio co 3 ci przejazd muszę odstać dłużej, wycofać się z innymi do tyłu aby jakiś niewidzący mógł przestać machać biletem przy zamkniętym okienku i wycofać się do właściwej bramki.

    • 6 0

    • Powinni ich kasować potrójnie za taki wyczyn, to szybko by się nauczyli czytać oznaczenia.

      • 0 1

    • Mam aplikację (1)

      I już kilka razy nie rozpoznał mnie system na wjeździe, przy wyjeździe już rozpoznawał. Musiałem wówczas przyciskać SOS i drukowano mi bilet z ręki. Niestety inni musieli czekać dłużej.

      • 1 1

      • Myj rejestrację, albo wymień na nową.

        • 0 1

  • wyznaczone bramki ! (2)

    Dlaczego do wjazdu bezgotowkowego wyznaczona jest srodkowa bramka a nie skrajna jak w calej Europie ???? To jest główna przyczyna dlaczego kierowcy sie mylą !

    • 14 0

    • Kierowcy się mylą powiadasz? Bo jak zwykle nie zwracają uwagi na oznakowanie, tylko na tempo przejazdu. Mam wrażenie, że większość to thebile co wszystko im trzeba na tacy podać.

      • 0 0

    • Oooo a jak ostatnio wjeżdżałem to do bezgotówkowego przejazdu w Rusocinie była skrajna lewa bramka .

      • 0 0

  • Testowalem kilkukrotnie ze SkyCash i dziala idealnie.

    • 1 2

  • Karty Routex ? (1)

    Witam

    Proszę o wzięcie pod uwagę aut flotowych korzystających z kart Routex czy Orlen. Byłoby to ogromne ułatwienie. Podpięcie zwykłej karty kredytowej i faktura zbiorcza na koniec miesiąca - owszem ale nie wystawiana w okolicach 10 dnia następnego miesiąca.
    Do tego odpowiednie oznakowanie poziome pasa do AmberGo - wtedy osiągnęliby Państwo bez problemu zakładane przepustowości.

    • 9 2

    • A czemu nie 10 ?

      Ze zwrotu nie będzie wypłat dla pracowników na czas?

      • 0 0

  • (1)

    Zawsze dojezdzajac do bramek, zastanawiałem się co oznacza ten napis Amber go. Myślałem, że to jakaś reklama.

    • 4 2

    • i już wiesz ?

      • 0 0

  • póki co bez obsługowa jest 1 bramka w rębiechowie, kiedy będą dwie? (2)

    • 0 4

    • Bramka w Rębiechowie? Do czego? (1)

      • 0 0

      • Jeszcze nie wytrzeźwiał po locie z Norwegii.

        • 4 0

  • Dodajmy, że system okrada użytkowników (3)

    Ja miałem konto na AmberGo / BlueMedia.
    Moje auto stało w garażu a AmberOne pobrał mi prawie 100 zł za przejazdy których nie wykonałem!
    Najwyraźniej źle zczytał czyjeś tablice rejestracyjne.
    Przez miesiąc walczyłem o uznanie reklamacji.
    Po miesiącu oddano mi ukradzione pieniądze i żadnego "przepraszam" czy wyjaśnienia "dlaczego próbowali mnie okraść.

    Ten system jest dziurawy jak ser szwajcarski.
    Kradnie pieniądze.
    Źle zczytuje tablice.
    Ludzie z aplikacją chcą przejechać przez bramkę i muszą cofać... bo akurat system nie widzi ich tablic czy ma jakiś problem z kontem.

    Dno a nie system.
    Polecam wszystkim odinstalować tą aplikacje dla bezpieczeństwa - by was nie próbowali okraść tak jak mnie.

    • 17 4

    • Potwierdzam

      Mnie już kilka razy nie rozpoznało na bramkach, potem trzeba dzwonić na SOS żeby bilet wydrukowali, a za tobą tworzy się zator.

      • 1 0

    • Potwierdzam, miałem to samo.

      • 4 0

    • bajki opowiadasz

      • 0 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane