• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

Maciej Korolczuk
31 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (319)
Odcinkowy Pomiar Prędkości miałby powstać między Owczarnią a Matarnią ze środków z Krajowego Planu Odbudowy. Odcinkowy Pomiar Prędkości miałby powstać między Owczarnią a Matarnią ze środków z Krajowego Planu Odbudowy.

Po kilku latach przerwy wraca temat odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy Trójmiasta. Urządzenia rejestrujące prędkość miałyby się pojawić między Matarnią a OwczarniąMapka, a środki na ich instalację mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy.



Odcinkowy pomiar prędkości powinien pojawić się:

Po raz pierwszy realna szansa na poprawę bezpieczeństwa na obwodnicy pojawiła się w czerwcu 2019 roku, gdy gdański oddział GDDKiA zwrócił się do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wnioskiem o montaż kamer rejestrujących prędkość między Chylonią a Trasą KwiatkowskiegoMapka oraz między Owczarnią a Matarnią.

Inspekcja do wniosku się przychyliła i wpisała trójmiejską obwodnicę na listę potencjalnych miejsc, gdzie odcinkowy pomiar prędkości mógłby ruszyć. Po dwóch latach analiz okazało się jednak, że trasa S6 jest... zbyt bezpieczna i na montaż kamer nie może liczyć.

Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej

Teraz, po kilku latach przerwy, temat znów wrócił, a o odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy upomniał się poseł Patryk Gabriel z Koalicji Obywatelskiej w interpelacji skierowanej do Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka. W piśmie skierował do ministerstwa dwa pytania:

  • Czy istnieją plany wprowadzenia na obwodnicy Trójmiasta systemu odcinkowego pomiaru prędkości? Jeśli tak, to w jakim terminie i w jakich jej częściach?
  • Ewentualnie jakie inne działania planowane są w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników tej uczęszczanej drogi?

Jest szansa, finansowanie z KPO



Na pismo odpowiedział Paweł Gancarz, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury. Jak podkreślił, instalacja nowych urządzeń rejestrujących prędkość, w tym odcinkowych pomiarów prędkości, przewidziana jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

- Ze środków KPO finansowane są wyłącznie nowe lokalizacje i urządzenia rejestrujące planowane do instalacji na drogach krajowych zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W przypadku odcinkowych pomiarów prędkości dotyczy to głównie lokalizacji na ciągach autostrad i dróg ekspresowych. Wśród rozważanych do realizacji lokalizacji są również urządzenia na tzw. istniejącej obwodnicy Trójmiasta (ciągu dróg ekspresowych S6 i S7), m.in. pomiędzy węzłami Gdańsk Lotnisko a Gdańsk Owczarnia - czytamy w odpowiedzi na interpelację poselską.
Jak tłumaczy przedstawiciel ministerstwa, ostateczna lista zadań zostanie wyłoniona w toku procedury składania wniosku w naborze ze środków Krajowego Planu Odbudowy.


Bezpieczeństwo poprawi Obwodnica Metropolitalna



Gancarz odniósł się też do drugiego pytania, dotyczącego planowanych działań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo kierowców na obwodnicy. Zdaniem ministerstwa ma je poprawić m.in. trwająca budowa Obwodnicy Metropolitalnej.

- Z uwagi na obecną sytuację na istniejącej obwodnicy Trójmiasta do realizacji przez Ministerstwo została skierowana budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Inwestycja ta znajduje się już w realizacji, przewidywane zakończenie budowy jest na 2025 r. Jej zadaniem jest m.in. odciążenie ruchu, szczególnie od pojazdów przejeżdżających tranzytem i przekierowanie ich na nowy ciąg drogi ekspresowej. Jednocześnie pragnę wskazać, że w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na obwodnicy Trójmiasta realizowany jest system zarządzania ruchem, który po uruchomieniu pozwoli m.in. skutecznie informować użytkowników o warunkach ruchu, utrudnieniach, robotach drogowych itp. - dodał.
14:42 31 STYCZNIA (aktualizacjaakt. 15:33)

Wypadek na obwodnicy na wysokości Kowal (46 opinii)

Obwodnica Trójmiasta - kierunek Łódź, przed węzłem Gdańsk Południe wypadek - informuje czytelnik.

Od redakcji: Jak wyjaśnia Wojewódzkie Stanowisko Koordynacji ratownictwa zderzyły się 2 samochody, na miejscu są 2 zastępy straży pożarnej.
Obwodnica Trójmiasta - kierunek Łódź, przed węzłem Gdańsk Południe wypadek - informuje czytelnik.

Od redakcji: Jak wyjaśnia Wojewódzkie Stanowisko Koordynacji ratownictwa zderzyły się 2 samochody, na miejscu są 2 zastępy straży pożarnej.

Miejsca

Opinie (319) 8 zablokowanych

  • Proponuję odcinkowy pomiar na całej obwodnicy. (2)

    Nie będzie wypadków skończą się korki

    • 13 15

    • dokładnie

      • 0 1

    • Sfinansuj ten bezsens z własnej kieszeni.

      • 0 0

  • Ja dziękuję za takie plany odbudowy kraju (33)

    jeszcze żeby wyremontowano za te środki trochę dróg które są w Gdańsku w fatalnym stanie to by było dobrze. Ale skoro z tej kasy chcą stawiać kolejne maszynki do karania obywateli to niech się schowają z tym planem

    • 159 56

    • Ale przecież nie będziesz musiał być karany (15)

      Wystarczy jeździć przepisową prędkością, dziwną masz argumentację

      • 40 29

      • nie chodzi o to czy przekraczam przpisy ruchu drogowego (14)

        tylko na co idą mają isć środki z tzw planu odbudowy. Jeżeli stawianie radarów drogowych jest odbudową to ja za takie plany dziękuję

        • 32 13

        • A to prawda, są miejsca gdzie nowa droga lub naprawa (11)

          Byłyby bardziej znaczące dla ruchu

          • 20 1

          • Proponuję jeszcze jeden pas obwodnicy. (10)

            Za mało teraz jest okazji, żeby stwarzać zagrożenie na drodze skacząc między pasami i marnować paliwo ciągle przyspieszając i zwalniając.

            • 12 12

            • Kolejny pas obwodnicy na pewno bardziej by się przydał niż odcinkowy pomiar prędkości (9)

              To droga o największym natężeniu ruchu w Polsce, która jest przystosowana do lat 70-tych, gdy wokół były tylko pola i lasy. Teraz jest tam pełno nowych osiedli i 2 pasy to za mało. Dlatego taki ruch i dlatego każdy się przeciska jak może.

              • 22 13

              • Fajna teoria. (4)

                Szkoda, że na odcinku, gdzie jest 5 pasów w każdą stronę, korki są takie same.

                • 5 16

              • (3)

                Mówisz o tych 5 pasach które są na węźle i zaraz znów 2 pasy? Zastanówmy się dlaczego w tym miejscu też są korki.

                • 15 3

              • "Zaraz"?

                • 0 4

              • No właśnie, zastanówmy się

                Możesz rozbudować dowolny odcinek dowolnej drogi i do 100 pasów, i tak nie wyeliminujesz korka. Po prostu olbrzymimi nakładami przesuniesz go kawałek dalej.

                • 2 0

              • O czyli rozumiesz zależność między zwiększeniem przepustowości, a potem jej zmniejszeniem powodującej zator na odcinku obwodnicy, ale nie rozumiesz zależności między zwiększeniem przepustowości na obwodnicy i wtłoczeniem większej ilośći samochodów w wąskie gardła (np. zjazdy) w tym samym czasie, bo w Twojej ocenie akurat to nie będize powodowało korków. IQ jednocyfrowe xd

                • 2 0

              • (3)

                Ale jest to również droga, którą jeżdżą chyba najwięksi drogowi thebile w PL. Trzeci pas? Na mentalność użytkowników tej obwodnicy tylko jeden pas byłby OK, bo przy każdym kolejnym kierowcy dostają małpiego rozumu.

                • 8 9

              • Otóż nie (2)

                Ten "małpi rozum" wynika tylko i wyłącznie z tego, że brakuje tam miejsca. Ci sami "thebile" jeżdżą normalnie i przepisowo trochę dalej od miasta, gdy mają więcej miejsca.

                • 5 5

              • Nope. Ci sami d**ile dalej spychają ludzi z lewego pasa.

                Tylko jak jest luźniej, wytresowani kierowcy zjeżdżają im z drogi.

                • 4 3

              • HAhahhahahahhahahhahahhah

                • 0 0

        • Stawianie radarów zapobiegnie wypadkom co zredukuje koszty napraw

          pozdrawiam!

          • 4 7

        • Dzień dobry,

          skoro Pan dziękuje za takie plany, to natychmiast wycofujemy się ze wszysktich.

          Pozdrawiamy!

          • 3 1

    • Dziura na dziurze. (2)

      To fakt człowiek jeżdżąc po 3M bardziej zaczyna się skupiać na slalomie przez kratery niż na tym wszystkim co się dzieje w około.

      • 12 0

      • Jakby nie trzeba było wywalać tylu pieniędzy na konsekwencje jeżdżenia jak ostatni i**ota, to by starczyło na łatanie dróg.

        • 4 5

      • O, kierowca zauważa, że utrzymanie infrastruktury kosztuje

        A że budżet z gumy nie jest - co więcej, inne grupy uczestników ruchu zaczęły w końcu przypominać, że są - im więcej pójdzie na przewymiarowanie infrastruktury, tym mniej będzie później na jej utrzymanie. Po zbudowaniu metropolitarnej GDDKiA zepchnie utrzymanie obecnej obwodnicy na gminy, a tych na to nie stać. Będziesz miał okazję ćwiczyć slalomy do woli.

        • 1 3

    • KPO to kredyt (5)

      i ma to być krajowy plan odbudowy Siemensa (polecam poszukać więcej info w internecie) - przecież nie o praworządność chodzi, skoro transza została przekazana po zmianie władzy ale bez jakiejkolwiek zmiany w porządku prawnym...

      • 17 7

      • Jak to było? "oskarżaj przeciwnika o to co sam robisz"? (4)

        Kto ostatnim rzutem przed oddaniem władzy zamówił generatory Siemensa za setki milionów?

        • 4 7

        • Mówisz o grzebaniu w Trybunale Konstytucyjnym i łamaniu praworządności? (3)

          Ciekawe, że jak robi to PO to Unia Europejska nagle nie ma z tym problemów. Jak widać jedynym ważnym kamieniem milowym do KPO (które jak widać tylko nam utrudni życie) była zmiana władzy na rząd marionetkowy sterowany z Brukseli.

          • 12 8

          • Nikt w Trybunale nie grzebał. Po prostu wszyscy olali kabarecik Przyłębskiej, który nigdy żadnej funkcji w państwie nie miał. (2)

            Ciekawe za to, że pierwsze co zrobił PiS, to donos na Polaków do UE :D

            • 7 11

            • Przypomnij sobie kto pierwszy odchodząc wybrał nowych sędziów TK mimo, że kadencja starych jeszcze nie minęła (1)

              i to PiS pierwszy olał kabarecik Rzepilińskiego

              • 6 3

              • Zrobili to całkowicie zgodnie z prawem, co potwierdził wyrok sądu i TK.

                Tylko duduś postanowił nie publikować wyroku (za co prawdopodobnie czeka go Trybunał Stanu po zakończeniu kadencji) i powstał cały bałagan.

                • 4 6

    • dobrze niech łapią pacanów pędzących ponad normę za których później cierpią inni.

      • 10 5

    • Następny będzie buspas i DDR... (4)

      przecież to ma tyle wspólnego z bezpieczeństwem, co ja z baletem. To jest kolejny skok na kase, podparty argumentem którego nikt nie podważy. Ale robiony przez "lepszą władzę", więc jest jest oklaskiwany.

      • 12 7

      • Tak, te codzienne wypadki powodują jadący z przepisową prędkością i poprawnym odstępem... (3)

        Litości.

        • 7 7

        • Nie ma odstępu bo brakuje miejsca (2)

          Ta droga już wiele lat temu powinna była być poszerzona. Przez ostatnie lata powstało mnóstwo nowych osiedli a wciąż tylko 2 pasy. Wyjedź sobie gdzieś dalej za miasto a zobaczysz, że ci sami kierowcy jadą przepisowo jak mają więcej miejsca, bez żadnych elektronicznych batów nad sobą.

          • 3 7

          • Że co?

            Kierowcy jadą przepisowo, tylko i wyłącznie, kiedy mają kogoś na wszystkich pasach przed sobą.

            A i wtedy dostają ataków frustracji.

            Więcej pasów, to więcej okazji do i**otycznych manewrów, a więc i większe zagrożenie.

            • 2 6

          • wyjechałem za miasto - ilość d**ili na drogach zwiększa się wykładniczo.

            • 0 0

    • W Polsce jesteśmy na 4 miejscu w UE jeśli chodzi o wypadki śmiertelne bo naszym kierowcom odpala się głupota.

      W Gdańsku jak obserwuje chamstwo i bardzo szybką jazdę to uważam że takie kamery należy postawić.

      • 7 6

    • Mniej wypadkow I kolizji to mniej korków

      Wiec korzyść dla wszystkich

      • 4 2

  • Mnie zastanawia dlaczego nigdy nie zrealizowano planu odcinkowego pomiaru predkości (1)

    na leśnym odcinku Słowackiego. Prrzecież, tam już nawet to było homologowane. Artykuł z 2014 na Trójmieście: "Samochód rajdowy pojechał 200 km/h leśnym odcinkiem ul. Słowackiego" do odnalezienia w archiwum...

    • 8 4

    • Z tego co kojarzę to ...

      Był rzekomy problem z selekcją aut i powstawały jakieś zakłamania i błędne odczyty prędkości.

      • 2 0

  • Na niczym nie robi się tak łatwej kasy jak na karaniu kierowców. Dać tam "tempo 30" i żniwa. (2)

    bo bezpieczeństwo

    • 27 4

    • Tym bardziej, że są karani na prawo i lewo. Takiej znieczulicy nie było odkąd pamiętam, a PJ mam od 25lat. Zatem przestań bajki opowiadać i zacznij jeździć przepisowo, wtedy nie trzeba będzie ściskać zwieracza, czy będzie mandat czy nie.

      • 2 1

    • Gdzie te żniwa?

      Jesteśmy w pierwszej trójce największej ilości wypadków w Europie i w ostatniej trójce jeżeli chodzi o liczbę wystawionych mandatów.

      Można codziennie łamać prawo przez dekadę i nie załapać się na mandat...

      • 2 1

  • Widać, że obudzili się krzykacze (7)

    Którzy limitów prędkości nie przestrzegają, człowiek jeżdżący przepisowo nawet nie zauważy, że taki pomiar tam jest

    • 12 32

    • (5)

      nie wiem czy to krzykacze, po prostu będzie to bezsensowny wydany hajs a efekty przyniesie niewielkie.

      • 11 4

      • Nie widziałeś w takim razie, jak wygląda ruch na takich drogach. (4)

        Kiedy wszyscy jadą równo 120, jest płynnie, a wszyscy poruszają się szybciej.

        Ale weź wytłumacz Januszowi, co Bluetootha nie ogarnia w samochodzie, co to są fantomowe korki.

        • 6 11

        • mmm atak ad personam, żyćko nie wychodzi i trzeba swoją żółć przelać w internecie, współczuję. A co do twoich korków fantomowych i jazdy równo 120 to jesteś naprawdę naiwną istotą jeśli sądzisz, że wszyscy będą przestrzegać ograniczeń.

          • 6 4

        • Chyba Tobie powinno się to wytłumaczyć (1)

          Fantomowe korki to się tam dopiero zaczną, jak przed początkiem i końcem odcinkowego pomiaru ludzie będą tam zwalniać.

          • 2 2

          • dokładnie widać to na dole słowackiego

            nawet lokalsi zwalniają (niestety przeważnie do prędkości o 10-20km/h poniżej limitu) w miejscu gdzie zostały urządzenia do niedoszłego odcinkowego pomiaru

            • 2 1

        • a ty widziałeś jak na naszej obwodnicy ktoś jedzie 120

          tam niestety zazwyczaj jezdzi się duzo poniżej 120

          • 1 0

    • Tu nie chodzi o krzyczenie tylko o zasadność tego rozwiązania w tym miejscu.

      Jest sporo miejsc w 3M, w których taki pomiar by się przydał, aby daleko nie szukać --> Słowackiego.

      • 3 2

  • (4)

    Tylko, że większość wypadków jest spowodowana nie nadmierną prędkością, a np. siedzeniem na przysłowiowej "du**e" albo włączanie się do ruchu z pasa rozbiegowego z prędkością 30 km/h. No ale okej, postawimy kamery i problem załatwiony XD. Już nie wspominam, że na tym odcinku nie ma w ogóle rozsądnego pasa awaryjnego, wystarczy, że komuś głupia opona strzeli i blokuje całą obwodnicą bo 1 pas całkowicie wyłączony z ruchu.

    • 33 1

    • na pasach rozbiegowych obowiązuje ograniczenie do 40km/h (3)

      poza tym włączający się do ruchu ma pierwszeństwo i ten na prawym ma zjechać na lewy, a ten na lewym zatrzymać się

      • 0 15

      • chyba czas oddać prawo jazdy XD

        • 14 0

      • czekalem na takiego inteligenta

        Chłopie Twój czas na prowadzenie auta się skończył, oddaj prawo jazdy, bo komuś krzywdę zrobisz.

        • 7 0

      • Chyba cie pogięło zatrzymanie sie na pasie włączania powoduje jeszcze większe zagrożenie niz jazda. Jest to pas włączania mymyślony po to, aby osoba wjeżdżająca na drogę szybką rozpędzila sie i zrównała z prędkością z pojazdami będącymi w ruchu na tej drodze. Wówczas włączeni się do tej drogi nie powoduje problemów ani zagrożeń. Jest to elementarz jazdy po autostradach i drogach z nimi zrównanych.

        • 0 0

  • Zamknąć obwodnicę

    ilosc wypadkow spadnie o 0.

    • 22 0

  • Super

    Tak trzeba niech się boją piraty
    Na razie ze szwagrem Pikutoszczakiem nagrywamy i wysyłamy
    Nazywamy się łowcy piratów Ormo

    • 5 8

  • Dziury ślisko bez soli źle zadbane drogi (1)

    Jak to jest?? Leci się przez całą Polskę czyste drogi bez dziur wjazd do trójmiasta i masakra krzywo dziurawo ślisko etc

    ZDIZ=mafia kolesi

    • 16 0

    • To fakt!

      • 0 0

  • To nic nie da (23)

    Problemem obwodnicy nie jest prędkość, tylko jazda na zderzaku.
    Kierowców nie pilnujących bezpiecznego odstępu powinno się eliminować z polskich dróg. Ograniczenia prędkości nic tu nie zmienią.

    • 203 32

    • Tak samo jak jeżdżących lewym pasem i innych szeryfow (1)

      • 21 8

      • Tak, te zakały, co przekraczają prędkość jadąc ciągle lewym pasem powinny tracić prawo jazdy.

        A lekarz, który potwierdził ich zdolność do prowadzenia pojazdów - stracić pracę.

        • 20 10

    • (2)

      Przy mniejszej prędkości można bezpieczniej zmniejszyć odległość i przepustowość wzrośnie

      • 7 6

      • Dajmy buspas na obwodnicy

        • 0 0

      • Bzdura

        Jakoś na autostradach jeździ sie 140 i problemu nie ma. Z resztą człowiek po przejechaniu ponad połowy Polski jestem gotów stwierdzić, że najgorsi kierowcy to ci z Trójmiasta (nie licząc świętej stolicy) wystarczy nawet z Obwodnicy przejść na A1 lub S7 i nagle mózgi zaczynają inaczej pracować i nie ma takiego buractwa

        • 0 1

    • To może eliminować te zawalidrogi co koniecznie muszą lewym pasem. (5)

      Przykład z dzisiaj, Armii Krajowej, jedzie bus 90 km/h, limit 100. Prawy pas wolny, a najbliższy samochód jedzie jakieś 2-3 km/h mniej od busa.

      • 11 13

      • Czyli całkowicie poprawnie. (2)

        Jak się czułeś tracąc 30s na całej długości AK? Pozbierasz się?

        • 26 16

        • Poprawnie? Proszę zgłosić się do PORDu w celu powtórzenia egzaminu.

          Prawo o ruchu drogowym mówi, że w takiej sytuacji bus powinien jechać prawym pasem.

          • 3 4

        • Poprawnie?

          Według jakich przepisów poprawnie jest jechać lewym pasem, kiedy prawy jest wolny?

          • 0 0

      • jak dla mnie samozaoranie czubku (1)

        • 6 8

        • Ulżyło, czubku?

          • 5 1

    • jazda na zderzaku to synonim prędkości (5)

      na moim zderzaku siedzi ktoś, kto uważa, że moja prędkość jest za mała. Że wszyscy powinni poruszać się szybciej. Prowadzi to do absurdu, że w zasadzie dopuszczalna prędkość powinna być dla każdego kierowcy taka, żeby spokojnie mógł wyminąć marudera

      • 5 4

      • Jak prawy jest wolny to masz jechać prawym. (2)

        Jak na horyzoncie widać samochód na prawym, to też masz jechać prawym. Pas zmienia się do wyprzedzania.

        • 3 0

        • oczywiście

          ale jak widzisz marudera co leci lewym jak ma prawy wolny, to i tak nie masz prawa podjechać mu pod zderzak i z tego pasa zganiać.

          • 2 0

        • A co Ty w tej sytuacji robisz za nim na lewym?

          Ciebie już przepisy nie dotyczą?

          • 1 0

      • Zlikwidować limity prędkości na Obwodnicy (1)

        I obserwować

        • 0 1

        • Nic się nie zmieni.

          Limity na obwodnicy istnieją tylko w teorii.

          • 1 0

    • jak eliminować?

      może jakieś szczegóły proponowanego rozwiązania, wg sprawdzonego modelu niemieckiego czy inaczej?

      • 0 0

    • Problemem obwodnicy są zjazdy i to co jest za nimi

      • 1 0

    • Jak taki nie będzie mógł jechać szybciej niż samochód przed, to przestanie siedzieć na zderzaku. A tych blokujących lewy pas, czy teraz czy po zmianach, zapraszam jednak na prawy.

      • 1 0

    • Popieram

      Na europejskiej zasadzie 3 sekund to te łajzy jadące lewym pasem w 3 sekundach potrafią się 4 samochody zmieścić. Przecież to jest totalnie chory brak mózgu, żeby nie myśleć, że w razie przyhamowania z byle powodu może się stłuc dobry karambol albo jeszcze gorsze ofiary śmiertelne

      • 0 0

    • zgadzam się

      Co z tego, że jadę przepisowe 120, jak mi i**ota podjeżdża pod zderzak i wali światłami, klaksonem i wygraża pięściami? Tego odcinkowy pomiar nie wyłapie, a to jest największa przyczyna dzwonów na obwodnicy. Jak potrafisz utrzymać dystans od poprzedzającego pojazdu, to jedź sobie nawet 200 - nikomu nie zagrażasz.

      • 2 0

    • To powiedz kiedy ostatnio był paraliż drogowy na Grunwaldzkiej czy Zwycięstwa a mogą tam jeździć 50km/h

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane