• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szoferzy ciężarówek bawili się na al. Armii Krajowej

Sławek
27 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dwie ciężarówki zablokowały ruch na al. Armii Krajowej. Zdjęcia (mało udane) wykonał pasażer, a nie kierowca. Dwie ciężarówki zablokowały ruch na al. Armii Krajowej. Zdjęcia (mało udane) wykonał pasażer, a nie kierowca.

Codziennie na drogach Trójmiasta widać różne anomalie, ale to czego byłem świadkiem wczoraj rano po prostu nie mieści się w głowie. Kierowcy ciężarówek umówili się na zablokowanie innym fragmentu al. Armii Krajowej w Gdańsku.



- Załączam zdjęcie blokady, jaką robią kierowcy ciężarówek codziennie na dwupasmówkach w Gdańsku. Zdjęcie zrobione na Armii Krajowej w sierpniu. Pas przed ciężarówką był wolny do samej Kartuskiej. Pomimo telefonu policja nie pojawiła się - napisał do nas pan Piotr. - Załączam zdjęcie blokady, jaką robią kierowcy ciężarówek codziennie na dwupasmówkach w Gdańsku. Zdjęcie zrobione na Armii Krajowej w sierpniu. Pas przed ciężarówką był wolny do samej Kartuskiej. Pomimo telefonu policja nie pojawiła się - napisał do nas pan Piotr.
Po godzinie 7 rano kierowcy jadący z Chełmu w stronę centrum mieli okazję zobaczyć jak nie powinno się jeździć. Przykład niebywałej głupoty, albo po prostu zwykłej ludzkiej złośliwości, dał młody kierowca ciężarówki (z widocznym numerem rejestracyjnym naczepy GDA 5R23) jadącej prawym pasem. Na wysokości pierwszego wiaduktu (za zatoczką autobusową) najpierw zablokował wyjazd z tej zatoczki autom, które po wjeździe na al. Armii Krajowej z ulicy Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska poruszały się pasem niegdyś dla autobusów komunikacji miejskiej. Na tym pasie nie ma zakazu ruchu, więc teoretycznie jazda nim jest dopuszczona, choć sam jej nie pochwalam. Potem ciężarówki zablokowały także trzeci pas i do zwężenia przed zjazdem z ulicy Pohulanka zobacz na mapie Gdańska jechał na równi obok siebie.

Panowie nieźle się bawili, co znakomicie słyszeli użytkownicy CB Radio. W efekcie zabawy obu kierowców, jadąca prawym pasem ciężarówka tak przyblokowała ruch, że przed nią był pusty pas długości ok. 200 metrów (odległość od ostatniego wiaduktu do zwężenia przed zjazdem z ul. Pohulanka). Także ciężarówka jadąca środkowym pasem spowalniała ruch, choć ją akurat można było minąć z lewego pasa. Udało mi się to do dopiero po kilku próbach.

Jak wygląda ruch na ul. Armii Krajowej wie każdy, kto porusza się tym traktem o poranku. Szczególnie uciążliwa stała się jazda, od czasu gdy remontowane są Nowe Ogrody i poprowadzono zjazd z ulicy Pohulanka. Dodatkowe atrakcje, takie jakie zgotowali wczoraj innym kierowcom szoferzy dwóch ciężarówek nie są potrzebne. Dzięki nim mój czas przejazdu i podejrzewam, że nie tylko mój, tą ulicą wydłużył się na tyle, żeby mieć problem ze zdążeniem na czas do pracy.
Sławek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (131) 7 zablokowanych

  • Nie będzie tego, jak wszyscy będą jechać równo dwoma pasami do końca... (4)

    ... zwróćcie uwagę, że nie byłoby takiego babola, gdyby ludzie do końca jechali na dwóch pasach, a na końcu wpuszczali się na zamek... To pokazuje casus AK w kierunku obwodnicy.... A tak to stoi kolejka na prawym pasie, a lewy wolny... Po co? Jedzcie do konca i nie ustawiajcie się w niej awansem...

    • 29 5

    • popieram cie kolego (1)

      • 2 1

      • I ja też.

        • 1 1

    • dokladnie! jezdzi sie na zakladke, wtedy nawet w korkach ruch jest plynny.

      • 2 1

    • sorry ale to niemozliwe, wiekszosc kierowcow nie dojezdza do konca, tylko wpycha sie tam gdzie mu sie przysni. Potem wyglada to tak, ze prawy stoi, a lewym pomykaja. Piszesz zamek, ale wychodzi taki chinski 3 z lewej, jeden z prawej.

      • 4 0

  • (1)

    dzieje się tak dlatego, że kierowcy mający w planie skręt w lewo w ulicę 3 maja jadą skrajnym prawym pasem tak długo jak się da (jest mniej zatłoczony) a następnie zmieniają pas ruchu na skrajny lewy na chwilę przed zjazdem. powstaje przez to "klin" z samochodów i efekt jest taki że samochody z 3 pasów starają się skręcić w lewo zamiast z jednego pasa. taki baran, niby nie robi nic nielegalnego, ale czekając aż ktoś go wpuści blokuje pas na którym akurat stoi i zwiększa zakorkowanie. poza tym jest to irytujące - ciągłe zmienianie pasów ruchu i próba przechytrzenia innych. każdy dobrze wie o czym mówię - wszyscy skaczą po tych pasach jak żaby żeby tylko być jak najszybciej z przodu, kolejne 10 cm bliżej do cecu, wszystko żeby przechytrzyć innych "frajerów" którzy stoją i czekają - typowo polski klimat. i dobrze że tirowcy zablokowali cwaniaczków - tak trzymać panowie!
    >:)

    • 22 11

    • Dobrze piszesz i prawdę , zgadzam się z Tobą.
      Precz z cwaniactwem drogowym i wpychaniem się na siłę.

      • 6 0

  • GDA 5R23 - podkreślmy to jeszcze raz

    • 16 4

  • GDA 5R23 (2)

    To jest numer naczepy czy jakiejś innej "wanny" (żeby za chwilę "magistrowie" w gumofilcach nie musieli wysilać przysypanych pyłem szarych komórek) wiec dziś ciągnie jeden a jutro drugi mało rozgarnięty umysłowo szofer, który mocny jest tylko w swoim królestwie zwanym szoferką albo na parkingu z kolegami szoferami, niejeden już się przekonał, że są mocniejsi przed którymi ci "bohaterowie" padają na kolana i pytają "ale za co proszę pana"

    • 12 3

    • na załączonym zdjęciu widać te same numery na zderzaku ciężarówki

      • 3 0

    • gadaj_zdrow

      a_i_tak_bedziesz_stal_z_tylu

      • 1 0

  • tir (5)

    jezdze ciezarowka i czesciowo przyznaje im racje bo kierowcy osobowek jada do samego konca pasa i tam sie wciskaja na sile co powoduje zatrzymanie i ponowne ruszanie co wydluza korek,przykladem jest tez podwale staromiejskie gdzie wciskaja sie przez ciagla linie,trzeba wczesniej ustawic sie w sznureszku i pojdzie szybciej

    • 12 15

    • a słyszał pan o jeździe na suwak?

      • 10 2

    • kolego poczytaj sobie co to znaczy jazda na zamek, przemysl, zrozum i przekazuj kolegom dalej (2)

      Wlasnie o to chodzi zeby jechac do konca pasa jak najdluzej jak sie da i na koncu wjezdzac z obu pasow naprzemian! Gdyby rozciagac korek tak jak Ty chcesz to zaczniesz w koncu blokowac kolejne skrzyzowania za soba.

      • 9 3

      • Oczywiście, że tak!

        Tak mówią przepisy i zdrowy rozsądek.

        • 3 0

      • kolega nie umie czytac

        a logika jest mu pewnie rowniez obca, w koncu to kierowca ciezarowki :P

        • 2 2

    • jazda pasem do końca na zakładkę ma sens

      I w ten sposób sznureczek na jednym pasie blokuje kilka skrzyżowań z tyłu :). Jazda po wszystkich pasach a potem wpuszczamy na "zakładkę" lub "zamek" jak kto woli i sprawa załatwiona.

      • 0 0

  • Czy wy jesteście myślącymi tylko o sobie dresami czy tylko udajecie takich??? (2)

    Pytanie zasadnicze dlaczego zablokował? Nie po to aby móc sobie robić żarty ale po to aby wszyscy mogli jechać. Nie byłoby takich problemów gdyby wszyscy wiedzieli co to jest jazda na zamek. Dla niewtajemniczonych jest to jazda jeden na jeden ale nie przy zwężce tylko na całej długości korka.

    • 13 17

    • jazda na zamek nie oznacza blokowania ruchu. pomysl chlopie zanim napiszesz takie bzdury! facet blokowal caly ruch. gdyby z tylu bylo skrzyzowanie, to przez niego takze i ono byloby zablokowane! specjalnei spowalnial ruch. to tak jakby na kazdym pasie auta robily po 20-50 metrow przerwy

      • 4 3

    • gdzieś coś słyszałeś i próbujesz powtarzać. niestety z błędami.
      jazda na zamek polega na równej jeździe (jeden obok drugiego) na dwóch pasach. dopiero na końcu,czyli zwężeniu "zamykamy" jeden pas na przemian. każdy inny przypadek jest co najmniej wadliwy, a w większości przypadków szkodliwy.

      • 8 1

  • ech (2)

    czasami popieram takie blokowanie zwłaszcza jak jest znak zwężenia i wszyscy się pchają mimo że ujadą z 200 metrów żeby potem się wciskać (przez co tworzy się korek), niestety jeszcze nie umiemy jeździć, a krzyczą najgłośniej na tym forum wciskacze na pochybel im

    • 24 8

    • jak jest zwęzenie to jedzie się do końca, a potem na zakładkę!!!

      jak jest zwęzenie to jedzie się do końca, a potem na zakładkę!!! Tak się jeździ w cywilizowanym świecie, u nas trzeba edukować kieroców stawiając znaki "jazda na zakladkę"!

      • 9 0

    • udaja poprostu ślepych, tylko ja sie pytam kto slepemu daje prawo jazdy

      • 0 0

  • a dlaczego do kierowcy auta osobowego wyskakuje się z pięściami na światłach za różne wyczyny a do tirowca juz nie? (1)

    • 12 3

    • bo kierowca TIRa moze Cie olac nie wstajac z fotela i to doslownie :p

      • 0 1

  • nie kumam co ma z tym wspólnego kierowca z prawej strony. On tylko sobie jechał

    ruch blokował ten jadący lewym pasem nie więdząc że lewy pas słuzy tylko do wyprzedzania

    • 6 3

  • Ale bzdury piszą

    Tak kierowcą ciężarówek zależy aby stać , ludzie im płacą za przejechane kilometry ( zrobione kursy ) a nie stanie w korku . Kierowcy nie mają tak jak Wy stawki godzinowej.
    Co za bzdurny opis pod zdjęciem , na górnej fotce między ciężarówkami widać w nieznacznej odległości światło stopu z - innego auta , więc ta odległość nie była jakoś dramatycznie duża.
    Zdjęcie poniżej już widzę jak lewy pas byłby wolny do samej Kartuskiej a kierowcy wysiadają z samochodów i robią sobie piknik :) , mając wolny przejazd. Poza tym gdyby tak nawet było to z pewnością nie jeden "cwaniaczek drogowy " wyprzedził by tą ciężarówkę z lewej strony pasem zieleni.

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane