- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (297 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (104 opinie)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (199 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (175 opinii)
TOP50 dealerów w Polsce. Firma z Trójmiasta na podium
Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu za rok 2021 znalazło się kilka trójmiejskich firm. Jedna z nich ponownie zajęła miejsce na podium.
Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w roku 2021 sprzedały łącznie 259 783 aut. W porównaniu z rokiem 2020 to wzrost w wysokości 7,93 proc. (240 706 samochodów). Próg wejścia do zestawienia TOP50 wyniósł 2472 sprzedanych aut.
Dla porównania zwycięzca zestawienia sprzedał w ubiegłym roku... 20 583 egzemplarzy. Podobnie jak rok temu triumfatorem została Grupa Cichy-Zasada, która jest właścicielem aż 44 autoryzowanych punktów dealerskich. Liczba sprzedanych aut imponuje, ale warto zaznaczyć, że względem roku 2020 grupa odnotowała spadek o 3,2 proc.
Plichta na podium
Bez zmian także na dwóch pozostałych miejscach na podium. Drugie miejsce przypadło Grupie PGD (17 155 sprzedanych aut - wzrost o 19,91 proc., 35 autoryzowanych punktów). Natomiast na najniższym stopniu podium ponownie uplasował się trójmiejski przedstawiciel - Grupa Plichta.
Lokalny dealer w 2021 r. sprzedał 13 616 aut, a to wzrost na poziomie 6,49 proc.
Dodajmy, że Grupa Plichta w swoim portfolio posiada marki: Audi, Ford, Jaguar, Land Rover, Seat, Skoda, Volvo i Volkswagen. W sumie 25 autoryzowanych punktów sprzedaży zlokalizowanych jest w Gdańsku, Gdyni, Wejherowie, Toruniu i Bydgoszczy.
Salony Grupy Plichta
Grupa Zdunek w drugiej dziesiątce
Drugi trójmiejski potentat motoryzacyjny został sklasyfikowany na 19. miejscu (w roku ubiegłym firma zajęła 16. miejsce). Mowa oczywiście o Grupie Zdunek, która zanotowała wzrost sprzedaży o 2,22 proc. W 2021 r. przedstawiciel marek BMW, Citroen, Dacia, DS, Mini, Nissan, Peugeot i Renault sprzedał łącznie 4601 aut.
Salony Grupy Zdunek
Anro-Trade z dużym wzrostem
Trójmiejski przedstawiciel marek Toyoty i Lexusa, dealer Walder, zaliczył awans o pięć lokat i w najnowszym rankingu zajął 38. miejsce. Warto dodać, że firma Anro-Trade odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,58 proc.. Co w efekcie wygenerowało sprzedaż 2902 aut.
Dealer posiada salony w Gdańsku, Gdyni, Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu. Niedawno firma Walder otworzyła salon Toyota Professional w Gdańsku.
Salony Anro-Trade
Pozostali dealerzy z Trójmiasta
Piąte miejsce przypadło firmie Emil Frey Polska, która posiada w Gdańsku dwa swoje obiekty - BMW Bawaria Motors i Volkswagen CityMotors. Grupa w 2021 r. w swoich 18 salonach sprzedała blisko 10 tys. samochodów (wzrost o 1,03 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce także dla Grupy Lellek, która posiada swój salon w Trójmieście. Mowa oczywiście o Porsche Centrum Sopot. Dealer w minionym roku sprzedał 7273 auta, a to spadek o 0,7 proc.
Na 12. miejscu uplasowała się Grupa Chodzeń, do której należy gdański salon Toyota Carter. Firma posiada w sumie pięć salonów, w których w 2021 r. sprzedała 5988 aut (wzrost o 32,54 proc.). Przypomnijmy, że grupa buduje nowoczesny salon Toyoty w Kowalach, tuż przy obwodnicy.
Z kolei 33. lokata to miejsce w rankingu Grupy Wróbel, która pod Gdańskiem, a dokładnie w Straszynie, posiada salon marki Mercedes-Benz (aktualnie trwa budowa nowego obiektu nieopodal bramek autostrady A1). Dealer w ubiegłym roku sprzedał 3258 samochodów (wzrost o 23,55 proc.).
Salony samochodowe w Trójmieście
Miejsca
Opinie (60) 3 zablokowane
-
2022-05-11 14:10
Plichta jest z Trójmiasta, ale małego kaszubskiego ;)
- 13 1
-
2022-05-11 14:41
nie ma wszystkich dealerów na liście
a Subaru?
- 2 2
-
2022-05-11 14:59
U Plichty najgorzej. Masówka, terminy ciągle wydłużane, serwis tragicznie powolny, ciągły problem z oponami/kołami. (1)
Nie polecam tej firmy. Ja już nie chcę mieć z nimi niczego do czynienia.
- 23 7
-
2022-05-11 18:04
A co z tymi oponami?
Chodzi o wymianę? Czy coś innego? Ja kojarzę temat, że część dealerów niedopompowuje kół.
- 1 1
-
2022-05-11 21:36
Omijaj pracę u pana Z
Oczekiwania kosmiczne a płaca jak w stoczni za komumy
- 8 0
-
2022-05-11 21:39
U .,. Tadzio (3)
To jednaj jesteś malutki na rynku moto.
Ale tak to jest jak się reeksport skończył i koniec lewych danych sprzedażowych .
Bo liczy się zbycie aut w Polsce i rejestrowanych w Polsce- 4 0
-
2022-05-11 21:40
Pamiętamy (2)
Te dowody rejestracyjne robione dla RP. w drukarni by ogarnąć rabat
- 0 0
-
2022-05-11 21:41
Że niby polsce rejestrowane (1)
- 0 0
-
2022-05-12 10:04
Że niby
- 0 0
-
2022-05-11 21:45
2,21% wzrost .... to raczej początek końca
Śmiech na sali. W tym pewnie tyłek uratowała sama Dacia
Ale tak to jest jak rotacja bo każdy kto ma łeb na karku ucieka od tego dealera- 3 0
-
2022-05-11 23:11
Ten Zdunek to jest ten sam co od żużla? (2)
No jak on prowadzi salon tak jak klub, to ja bym od niego roweru nie kupił...
- 8 2
-
2022-05-12 06:57
to nie kupuj
- 2 1
-
2022-05-12 10:05
Ten sam
- 1 0
-
2022-05-12 06:42
Opinia wyróżniona
Sprzedali by jeszcze więcej, ale...
Dużo ludzi zrezygnowało z zakupu, tylko dlatego że dealer przyjął zamówienie na coś czego fabryka z różnych przyczyn nie była w stanie wyprodukować. Poniekąd rozumiem że na początku pandemii było to dla niektórych zaskoczenie, ale teraz ? Większość dealerów nie potrafi należycie się zachować i nie informuje klienta o problemach produkcyjnych na bieżąco. Biorą na przeczekanie, a później stawiają klienta przed wyborem, albo bierzesz co mamy, albo rezygnuj. Jeśli wybierzesz drugą opcję to i tak jesteś stratny bo od chwili zamówienia auto zdrożało o kilka tyś. złotych i przy marnej dostępności i tak się sprzeda. Do tego doszło że trzeba brać nowy samochód taki jaki dealer ma na stoku, lub wie że lada dzień się u niego pojawi. Zabija to jednak przyjemność z kupowania nowego wymarzonego pojazdu, gdzie największą przyjemnością była jego konfiguracja pod swoje potrzeby i gusta. Do tego ceny zwariowały i ciężko coś nowego kupić za 100 tyś. złotych! Jeśli myślisz o wymianie samochodu i zdaje ci się że ten problem cię nie dotyczy bo kupujesz używane, a do tej pory nie interesowałeś się cenami to muszę cię rozczarować bo ciężko teraz coś kupić używanego w dobrym stanie z niedużym przebiegiem w miarę świeżego do 60 tyś. Ja osobiście nie potrafię się dostosować do tej sytuacji i jeżdżę starym do puki się nie rozsypie, a później zobaczymy, ale nie sądzę że sytuacja na rynku się poprawi, raczej będzie jeszcze gorzej.
- 9 2
-
2022-05-12 07:49
Plichta ten co olej jie zmienia
Była afera
- 2 1
-
2022-05-12 08:05
Niech zrobią ranking (3)
Zadowolenia pracowników, to Plichta ciekawe które miejsce zajmie ;)
- 16 1
-
2022-05-12 20:59
Nie prowadzisz biznesu dla zadowalania pracowników .
- 1 2
-
2022-05-13 06:24
Dziwne, że jeszcze ktoś do tego januszexu do pracy chodzi.
- 1 0
-
2022-08-21 23:19
To za karę u Plichty pracują?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.