Wiadomości

Tak wygląda Fiat 126 na miarę XXI wieku

Nowy Fiat 126 Vision
Nowy Fiat 126 Vision mat. MA-DE Studio

Biuro projektowe Ma-De Studio z Como pod Mediolanem zaprezentowało projekt elektrycznego Fiata 126 Vision. Czy kultowy "maluch" zostanie wskrzeszony? Niewykluczone, może kiedyś. Póki co nie trafi do produkcji.



Czy chciał(a)byś powrotu Fiata 126p na nasze drogi?

tak, byłoby świetnie, trzymam kciuki 65%
raczej tak, na pewno urozmaiciłby nasze drogi 12%
raczej nie, nie wróżę nowemu Fiatu 126 sukcesu 7%
nie, ten model nigdy nie wejdzie do seryjnej produkcji 16%
zakończona Łącznie głosów: 1500
Fiat 126p to bez dwóch zdań legenda polskiej motoryzacji. Wielu kierowców z ogromnym sentymentem wspomina ten filigranowy pojazd. Jeszcze w latach 90. na naszych drogach roiło się od popularnych "maluchów", dziś to rzadkość.

Model 126 popularność zyskał także w gorącej Italii, skąd przecież otrzymaliśmy licencję na produkcję małego Fiata. Premiera tego auta odbyła się w salonie samochodowym w Turynie w roku 1972.

Następca Fiata 500 został wyprodukowany w liczbie blisko 4,7 mln egzemplarzy, z czego ponad 3,3 mln powstało w Polsce.

Nowy Fiat 126 Vision
Nowy Fiat 126 Vision mat. MA-DE Studio
Niewykluczone, że "maluch" doczeka się swojego następcy. Powstał już nawet projekt, ale póki co to melodia przyszłości. Nowy Fiat 126 Vision to pomysł włoskiego projektanta Andrei Della Vecchia ze studia Ma-De Studio. Ponoć Włoch zdecydował się na wskrzeszenie kultowego modelu z przyczyn sentymentalnych.

Stylistyka nowego "kaszlaka" wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika. Jest nieco większy, ale ma podobną bryłę i linię nadwozia. Czteroosobowy samochód ma być autem elektrycznym. Nie wiadomo jednak, czy kiedykolwiek trafi do seryjnej produkcji.

Czytaj także: Ten "maluch" 27 lat zalegał w graciarni



Opinie (92) 6 zablokowanych

  • Fiat 500 lepszy. Nieudany ten projekt.

    • 5 7

  • garbus przez wiele dekad był super samochodem każdego

    Niemcy na tej podstawie postanowili go wskrzesić i stworzyli kolejnego "garbusa" dla nowobogackich, ich samochód była daleko za zasięgiem przeciętnego człowieka, taki sentyment odrodzony pod nową postacią za grubą kasę...
    teraz pytanie do Włochów - planujecie produkować masowo tani samochód dla przeciętnego kowalskiego czy może to kolejny marketingowy chwyt na bazie wieloletniego sentymentu?
    bo coś mi się widzi, że to będzie samochód dla nowobogackich gdzie trzeba się pokazać w czymś nowym drogim i rzadkim...

    • 8 0

  • Pod warunkiem ze bedzie bezemisyjny czyli bez spalin (2)

    • 0 6

    • Pod warunkiem że ty tez będziesz zero emisyjny i przestaniesz pierdzieć na rowerze.

      • 3 0

    • spaliny będą wpuszczane

      do kabiny.

      • 0 0

  • Nie ma szans ... (2)

    Teraz tylko wielki suv, co to zajmuje dwa miejsca parkingowe. Tego co wylansowal tą i**otyczna modę smazylbym na wolnym ogniu.

    • 18 4

    • Nie zawsze jest to kwestia mody. (1)

      Zawsze miałem nieduże auta. Teraz też i jest to ostatnie z małych aut. Następny musi być duży.
      Nie dlatego, że to modne ale dlatego że...
      Mam dwa metry wzrostu wsiadanie i wsiadanie z małego samochodu to mimo wszystko dla mnie problem.
      Z tylu mało miejsca co dla mojej wysokiej rodziny jest zwykła udręką.
      Na dłuższych trasach mi siadają plecy, współpasażerom dretwieja nogi. Do tego wtedy zgniotu w dużych autach to inny standard.
      Do tego wysokie auta to inna widoczność.
      Małe auta są ok jak ...jezdzi się samemu lub w dwójkę. Lub jeździ się tylko po mieście.
      Z powodu coraz mniejszej atrakcyjności dla mnie centrum miasta i z tego powodu że teraz muszę zabierać ze sobą chociażby wózek to małe auto jest strzałem w kolano. Kombi odpada bo zwyczajnie nienawidzę kombiakow. Niestety tak mam

      • 1 0

      • Dziwny jesteś, dwa metry wzrostu i małe auta?

        Szkoda zdrowia.

        Ale wracając do tematu przerośniętych suvuf :D Ilu kierowców ma dwa metry wzrostu? Nawet 1% się nie uzbiera.
        To jest kwestia mody, i nic więcej.

        • 1 0

  • Jest super

    • 9 1

  • (1)

    Podziękujcie ue i usa, My nic nie możemy produkować samodzielnie , tylko kupować. Odwieczny kaganiec, pasuje?

    • 10 3

    • Bredzisz.

      Nikt ci nie broni uruchomić produkcji.
      Masz fundusze?

      • 2 0

  • legenda motoryzacji? (2)

    bo nic innego nie można było w PRL kupić

    • 10 3

    • I to jeszcze na zapisy !!!

      • 1 0

    • syrenki, warszawy ??

      • 0 1

  • Mały, ekologiczny samochód z nutką sentymentu byłby w mieście przejawem rozsądku

    Ale ludzie preferują 2 tony w suvie, żeby przewieżć swoje 80 kg.

    • 14 1

  • Badziewie

    Ale syf, bądźcie realistami to nigdy nie powstanie

    • 3 8

  • Obrzydliwość

    To nawet nie był samochód, a jego marna atrapa. Powinno się to wszystko spalić i zapomnieć o tym na zawsze.

    • 5 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki: