- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (90 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
Nowa Micra prezentuje się bardzo korzystnie.
Oficjalna, trójmiejska premiera najnowszej odsłony Nissana Micry odbędzie się dopiero w połowie marca. Jednak już miesiąc przed uroczystą prezentacją mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się piątej generacji japońskiego modelu. Zrewolucjonizowana Micra została wyeksponowana przed gdańskim Hotelem Hilton przez dealera... ze Szwecji.
Firma Mobility Motors, która na terenie Szwecji posiada kilka salonów samochodowych marki Nissan, zorganizowała w gdańskim hotelu spotkanie dla swoich pracowników. Przy tej okazji przedpremierowo zaprezentowała najnowszą - jeszcze niedostępną w naszym kraju - Micrę.
Debiutująca w 1982 roku pierwsza generacja Nissana Micry okazała się strzałem w dziesiątkę. Japończycy stworzyli samochód, który zrewolucjonizował segment małych aut miejskich. Przy kolejnych trzech odsłonach Micry coś poszło nie tak, bo te samochody charakteryzowała... nijakość. A to z kolei przełożyło się na słabą sprzedaż. Teraz producent podkreśla, że nowa Micra pójdzie śladami premierowej generacji i osiągnie podobny sukces. Auto ma podbić bardzo konkurencyjny segment B. Patrząc na najnowszą Micrę, mamy wrażenie, że ten scenariusz może się ziścić.
Micra zmieniła się nie do poznania. Nudna stylistyka trzech poprzednich generacji idzie w zapomnienie. Nowy hatchback może pochwalić się oryginalnym wyglądem. Poza tym, auto względem swojego poprzednika jest niższe, szersze i dłuższe, a co za tym idzie - przestronniejsze. Linia nadwozia trafnie wpisuje się w stylistyczny kod pozostałych modeli Nissana. Trzeba przyznać, że interesujący pas przedni, liczne przetłoczenia oraz wyraźne załamania nadają zadziorności niewielkiemu "mieszczuchowi".
Najnowsza Micra będzie oferowana w dziesięciu kolorach nadwozia oraz licznych opcjach indywidualizacji. Jak podają Japończycy, Micrę będzie można spersonalizować na 125 różnych sposobów.
Zaglądamy do środka. Elementem rzucającym się w oczy jest dotykowy ekran o przekątnej 7 cali. Centrum sterowania pozwala na obsługę systemu audio, nawigacji oraz aplikacji ze smartfona.
Z kolei o bezpieczeństwo podróżujących zadba szereg systemów, m.in. asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, system rozpoznawania znaków czy system awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych.
Na samym początku auto będzie dostępne w dwóch wariantach silnikowych - trzycylindrowym "benzyniakiem" o pojemności 0,9 litra oraz czterocylindrowym dieslem o pojemności 1,5 litra. Obie jednostki będą generowały moc 90 KM. W niedalekiej przyszłości do oferty trafi również 1-litrowy silnik benzynowy legitymujący się mocą 73 KM.
Nieoficjalnie mówi się, że cennik nowej Micry otworzy kwota 47 tys. zł.
Prawdopodobnie trójmiejska premiera Nissana Micry odbędzie się w czwartek, 16 marca. Przy tej okazji przedstawiciel marki, firma Zdunek KMJ, zaprezentuje gościom również nowego Leafa oraz zmodernizowany salon, który zlokalizowany jest przy al. Grunwaldzkiej 295 w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (66) 1 zablokowana
-
2017-02-14 13:28
Nissan to tania marka dla biedaków (5)
jak kogoś nie stać na suwa VAG to kupuje kaszkaja
jak kogoś nie stać na jakiekolwiek auto to bierze micrę
Autko z obrazka do kogo jest adresowane bo ma wygląd jak ścigałka a jest zwykłą koszmarną popierdułką jak pozostałe auta nissana.
dawne micry były adresowane do kobiet lub zniewieściałych mężczyzn a to do dresiarza z adhd czy kogo?
Kolejna mega porażka po juke i paliwożernym NOTE w którym reflektory z tyłu ciekną
lepiej bierzta kaszkaja od dziadka emeryta z niemiec ma raptem 172 000km to pojezdzi zreszta gałka zmiany biegów jak nowa i kierownica w skórze a pokrywę bagażnika to pies wygryzł i nie ma (w polsce okarze się ze to po najechaniu na tył auta czy dachowaniu).- 2 9
-
2017-02-14 13:51
synku idź na sanki póki śnieg leży
a nie piszesz trzy po trzy głupstwa zasłyszane w rozmowie dorosłych
- 7 0
-
2017-02-14 14:00
Nissan Sunny (2)
2.0 GTI 143 KM Waga < 1000kg. Niejeden sie dziwil na swiatlach wachajac spaliny :D
- 6 3
-
2017-02-14 14:52
(1)
143 konie to miało w 92 roku :) byłeś na hamowni?
- 2 4
-
2017-02-14 23:14
Rocznik 93
Po modach ma 160 na hamowni,
- 1 1
-
2017-02-15 22:28
Sto razy wolę swoją nissanową popierdułkę - jak "zacnie" określiłeś auta tej marki, niż te wszystkie "wypasione" kilkunastoletnie audiki, golfiki, fordziki, bmki - oczywiście w wersji "nówka-nie śmigana, Niemiec płakał jak sprzedawał a starsza pani jeździła tylko do kościoła". Niestety auto-handle pełne takich poprzebijanych, wypacykowanych używek. Ich dumnym nabywcom popylającym tymi ekstra-modelami po naszych ulicach wydaje się że zostali namaszczeni na Bogów z równoczesnym galopującym postępem wszech-umiejętności w prowadzenia pojazdu.
Od roku jeżdżę Note'm kupionym z salonu i jako miejskie auto sprawuje się świetnie.
Co do nowego modelu Micry - są różne gusty - a z tymi się nie dyskutuje :)- 0 0
-
2017-02-14 13:29
Zaskakująco ładne Volvo, ale... (2)
wiadomo, że Nissanów się nie kupuje, bo to najbardziej psujący się badziew. Nawet Navarra zawieszeniowo jest kompletnie do tyłka.
- 4 2
-
2017-02-14 13:30
navarra to panie już w salonie zaczyna rdzewieć (1)
- 2 0
-
2017-02-14 17:24
panie, powiem więcej, znacznie wcześniej bo już na desce projektanta!
Sam widziałem. Trzy razy.
- 0 0
-
2017-02-14 13:36
Profil = Fiesta
- 1 2
-
2017-02-14 13:37
Tym spojlerem to kury można łapać po kaszubach
Wiecie jak kończą takie auta? Nie wiecie to popatrzcie po komisach trawnikowych jakie wrastają w trawę. Są to wszelkie francuskie wynalazki oraz nissany.
Dawne primery i micry to były tanie auta a przy tym średniaki.
Ten to chyba dla zamożnego dresiarza bo sam nie wiem.
kogoś kto szuka sportowego auta nie przekona bo karoseria śmiech na sali a kogoś kto szuka auta miejskiego tym bardziej.
Marka jest synonimem kiepskiego auta i jedynie kashkaje sie dobrze sprzedaja na rynku wtórnym bo tańsze niż auta z grupy vag i napompowane a w srodku malusie- 2 1
-
2017-02-14 13:54
Wysoko sie cenia
uuu to drogo, jeśli od 50tys ceny ... jednak podziekuje
- 2 0
-
2017-02-14 14:15
Opony o niskim profilu na Gdańskie drogi, to wspaniały pomysł. (1)
A potem płacz, że zawieszenie po 20 tys. km do remontu.
- 3 1
-
2017-02-14 16:11
i do tego - "koszmar blacharza"
nikt tego nie kupi z drugiej ręki, co to za gimbus projektował - naćpał się Mocarza czy innego ixi....?
- 1 2
-
2017-02-14 14:24
Nijakość i słaba sprzedaż?
"Przy kolejnych trzech odsłonach Micry coś poszło nie tak, bo te samochody charakteryzowała... nijakość. A to z kolei przełożyło się na słabą sprzedaż."
Ponad dwa i pół miliona drugiej micry (K11) to słaba sprzedaż? Przecież to był ulubiony mały samochód pań i z pewnością nie wyglądał nijako, zwłaszcza że zgarnął wiele nagród za design. Był bardziej popularny (i nadal jest - pełno tego wciąż jeździ) niż pierwszy K10. K12 z kolei wyglądała inaczej niż wszystkie inne samochody, ale niestety z niezawodnością zrobiło się słabiej. Mimo to sprzedano 1,6 mln egzemplarzy - mniej więcej tylko samo, co K10.
Nijaka była dopiero IV generacja (K13), tak samo zresztą jak to nowe coś w stylistyce agresywnego mydła. Wygląda jak każdy inny współczesny samochód, nie wyróżnia się tak jak swego czasu K11 i K12.- 2 3
-
2017-02-14 18:07
szkoda bardzo ładnego dotychczas auta... zmiana segmentu nie musiała się wiązać ze zmianą dizajnu na sztampowy - chyba że mają nadzieję powielić sukces Hondy Civic
- 0 1
-
2017-02-14 20:06
nissan
malkontentom sie nic nie podoba asami jezdza starymi rzechami typu ford matiz fiat itd ciemno-grod
- 0 2
-
2017-02-14 22:41
Kolejne auto zaparkowane na chodniku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.