- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Toyota Corolla. Nowa odsłona legendy
Jeszcze w tym miesiącu do trójmiejskich salonów trafi nowa Toyota Corolla. Samochód kontynuuje trendy wyznaczone wcześniej przez modele Auris i RAV4. To, co najbardziej zwraca uwagę w nowej Corolli, to przestronne wnętrze.
Toyotę Corollę bez przesady można nazwać samochodem kultowym. Określenie jej jako legendy motoryzacji też nie będzie przesadą. Od momentu rozpoczęcia produkcji - 47 lat temu - to najbardziej znana toyota na świecie. Wyprodukowano ją w ilości 40 milionów egzemplarzy. Koncern produkuje ją w 16 fabrykach i sprzedaje w 143 krajach (na 194 istniejące).
Toyota Corolla to produkt globalny. Egzemplarze, które trafią na polski rynek produkowane są w Turcji.
Stylistykę najnowszej, jedenastej już generacji Corolli, podobnie jak RAV4, wyznaczył Auris. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to przód z ostro ciętą linią reflektorów i przednim pasem z wlotami powietrza.
Corolla znacznie urosła. Auto ma aż 4,62 metra długości. Jeszcze niedawno tak duże były jedynie samochody segmentu D. Toyota podkreśla, że ma największą w swojej klasie odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami.
Przy większym rozstawie osi, wynoszącym teraz aż 270 cm udało się uzyskać bardzo dobry współczynnik Cx, wynoszący zaledwie 0,27.
Kto zapoznał się z Aurisem, ten we wnętrzu Corolli poczuje się bardzo znajomo. Najnowszą Toyotę wyróżnia panel na desce rozdzielczej, pokryty czarnym lakierem fortepianowym, w środku znajdziemy też chromowane wstawki. Dodatkowy smaczek to np. takie same klamki jak w Lexusie.
- Wyposażenie Corolli dla poszczególnych wersji jest bardzo zbliżone do Aurisa - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Najważniejsze różnice to: wersja Life ma już w standardzie radioodtwarzacz CD/MP3, wersja Premium ma klimatyzację automatyczną dwustrefową, a Auris jednostrefową. Samochód, niezależnie od wersji, posiada także standardowe koło dojazdowe.
Silniki? Znany już benzynowy 1.6, teraz dostępny będzie także z bezstopniową skrzynią CVT. Corolla dostępna będzie także z benzynowym silnikiem 1.33 oraz dieslem 1.4 D-4D.
- Sprzedaliśmy już pierwsze egzemplarze tego niezwykle ciekawego samochodu - mówi Maja Lesińska.
Samochód lada dzień oficjalnie zadebiutuje w salonach. - A pierwsi klienci odbiorą samochody w lipcu. Zaplanowana cena podstawowego modelu z silnikiem 1.33 wynosi 62 900 zł - dodaje Jarosław Omelańczuk, reprezentujący firmę Anro Trade Toyota Chwaszczyno.
Miejsca
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2013-06-13 14:34
Z taką cene to mozna kupić fajne BMW 5 na wypasie lub jakąś odpicowaną audice a nie byle toyote (21)
dla kapeluszników
- 18 66
-
2013-06-13 14:36
prawda (4)
Można kupić auto dla dresów i kiboli oraz normalne, rodzinne i reprezentatywne auto. Jak kto woli.
- 30 11
-
2013-06-13 15:31
sliń sie dalej na widok niemieckiego porządnego wozu
- 9 15
-
2013-06-14 11:06
reprezentatywne hahahah odewała sie handlara skosnookim złomem :)
- 4 6
-
2013-06-14 11:43
dres i kibol zazwyczaj jest głupi i biedny (1)
i na fure za 7 dych go nie stać. tacy raczej wybierają 15 letnie modele E36 tej szacownej marki niż E60
- 4 1
-
2013-06-14 11:44
przepraszam E36 to tak około 17 letnie
15 letnie to są już E46
- 5 0
-
2013-06-13 14:38
Ale pięcioletnie i wypierdzianymi fotelami przez dziadka z wermahtu. (8)
- 28 7
-
2013-06-13 15:35
raczej 2-3 letnie po leasingu z przebiegiem 30k (7)
Będące o 2 klasy wyżej z nieporównywalnie bogatszym wyposażeniem...
- 3 19
-
2013-06-13 16:08
hahahaha (5)
kto kupuje auto za 200tys. aby jezdzic 30tys i po 2 latach sprzedac?! znasz taka osobe? moj szef robi 80tys rocznie.. sprzedaje po 3 latach = 240tys. Snij dalej namietnie nad bmw 3 letnim z przebiegiem 30tys.. buahahaha
- 26 2
-
2013-06-14 09:31
bogaci Niemcy, ale w tym ciasnym zaściankowym móżdżku to się nie mieści. (1)
- 2 3
-
2013-06-15 14:41
ta do sklepu po bulki :D
Bogaty ma na miasto jakiegos malucha premium i na autostrade auto rejsowe i nie robi nim 30 tylko 50-70. Polakom sie niestety miesci tylko swoj swiat w glowach i od 5 letniej limuzyny oczekuja100 tys przebiegu. Wrzeczywistosci to zazwyczaj okolice 250 000 km
- 0 0
-
2013-06-14 11:40
a mój ma Jaga XF i śmiga 25k rocznie (2)
dlatego diesla nie kupował. wziął po prostu 4.2. od takiego kupić używaka to strzał w 10
- 1 0
-
2013-06-14 13:56
zgadzam sie - zdarzaja sie i takie perelki:) (1)
tylko czy aby napewno sprzeda autko po 3 latach? raczje pojezdzi czyms takim troche dluzej:) a bogaci niemcy - tak racja - wszyscy niemcy sa bogaci - bo wszystkie autka 10letnie sa z przebiegiem takim samym:) 10 tys/rok:) oni tam w ogole nie jezdza - w sumie to kupuja samochody za 200tys bo nie maja czym na przeglady roczne jezdzic:D:D:D
- 3 1
-
2013-06-14 21:42
nieno on pośmiga 5 latek bo na tyle jest amortyzacja nowego
na 3 latka i tak by mnie nie było stać. ale 5 letniego już bym łyknął. powinien mieć max 150 tys. na cyferblacie. serisowany przec caly okres leasingu w ASO, zadbany, garażowany w ciepłym garazu.
z drugiej strony szwagier pchnął właśnie 5 letnią oktawię z przebiegiem 370 tys. ale nic nie kręcił. sprzedał sporo taniej niż średnia rynkowa- 0 0
-
2013-06-13 19:57
Chyba z powodzi 96 ;>
- 10 1
-
2013-06-13 17:30
ale ty tak na poważnie?
:)))
- 5 1
-
2013-06-13 19:13
no ok (2)
chłopie, jak wyglądasz jak małpa w dresie to klasy i stylu nie da Ci żadne "odpicowane audice" ani "bmw na wypasie" (cokolwiek to znaczy). Jesteś kimś w życiu to i w daewoo tico będą się tobie kłaniać.
Na byle toyote to prawdopodobnie Ciebie nie stać. Mnie tak:))
p.s kupiłem bmw 523 benzyna automat 2006 od handlarzyny, NIGDY WIĘCEJ. Już wolę nowe japońskie "gówienka":))- 15 2
-
2013-06-16 17:51
(1)
Problemem jest nie używane BMW tylko handlarzyk, który nabił Cię w butelkę bo się poprostu nie znasz a dużo szczekasz ;] tyle ot....
- 0 0
-
2013-06-16 18:01
Problemem jest on sam zapewne kupił najtańsze na allegro bo okazja.... normalna Polska procedura;) Polaków nie stać na nowe BMW na polski rynek to taka śmieszna toyota to już luksus ( powiedzmy jakby złapanie Pana Boga za nogi) heeheh
- 0 0
-
2013-06-13 19:37
typowy polski bezmozgowy kark
i tylko tyle
- 8 1
-
2013-06-14 07:59
Człowieku, ale to jest Toyota, a nie byle niemiecki szmewlc!
- 9 3
-
2013-06-14 11:41
też bym wolał BMW bo nie potrzebuję mieć nowego auta
a po prostu wygodne, szybkie i fajne. ale jak czytam takie wpisy jak twój to sie zastanawiam po co odpisuje trollowi. chyba tylko dlatego że inni ci odpowiedzieli i to z nimi wolałbym podyskutować.
- 4 1
-
2013-06-13 14:54
(8)
Te silniki 1,3 i 1,6 to jakiś żart? Do tak sporego auta takie mini silniczki dobre do Yarisa czy Aygo.
A gdzie jakiś "normalny" silnik np 2,0 150-180 KM?- 33 9
-
2013-06-13 15:30
taka moda, downsizing (2)
- 9 3
-
2013-06-13 20:03
(1)
Może ma dwie turbosprężarki + jakieś sportowe dodatki.
Silnik to nie wszystko ;>- 1 7
-
2013-06-13 20:14
Najlepiej, jakby załadowali silnik
z Hummera, ale by dmuchał.....
- 1 3
-
2013-06-14 09:05
Silniczki a nie silniki teraz pakuja w te auta. (1)
Kupiłem hondę civic z silnikiem benzynowym 1.4. Samochód cichutki i ledwo co go słychać. Fajna funkcja ze silnik gaśnie gdy stoimy na światłach, wystarczy wcisnąć sprzęgło i silnik się uruchamia. Martwi mnie to ze trzeba szybko zmieniać biegi bo silnik szybko osiąga wysokie obroty a do tego strasznie zamulony. Wciskać trzeba pedał do samej podłogi żeby coś z niego wycisnąć. Nawet turbo-sprężarki w nim nie ma. Nie wiem w jakim to kierunku zmierza ale chyba nie chodzi tu o bezpieczeństwo ani spalanie. Bo te w mieście to ok 7,6 l/100km.
- 3 0
-
2013-06-14 18:53
Oszczednosc na paliwie.
W Stanach niektorzy przesiadaja sie na motory a nawet rowery. Ci ostatni co przez dlugi czas pracy nie mogli znalezc. W ciagu 9 lat benzyna podrozala dwukrotnie. uslugi w garazach naprawczych o prawie 25 procent. Samochody z duzymi silnikami nie ida teraz jak kiedys. Wszystko aby zmniejszyc konsumpcje benzyny.
- 0 0
-
2013-06-14 14:16
(1)
Jeździłeś jakimś nowym samochodem...?
- 1 1
-
2013-06-15 00:17
ja jeździłem nowym Yarisem
i podtrzymuję co gość wyżej powiedział. do Yarisa jest OK, nawet troche dynamicznie. do ciężkiej corolli to już porażka.
- 1 0
-
2013-06-15 09:51
to juz taka tendencja,
Mondeo silnik 1,0 Renault wrzuca ,0,9. VW maks 1,4 - a wszystko podpiera się dodatkowymi doładowaniami dzięki czemu silniki maja po 160 km
- 0 0
-
2013-06-13 15:28
(1)
Przód zmałpowali z Hondy Civic.
- 21 4
-
2013-06-13 15:34
dokładnie o tym samym pomyślałem
- 5 1
-
2013-06-13 15:30
reflektory na pół maski z przodu, brzydal (2)
- 3 14
-
2013-06-13 22:24
(1)
racja, te wszystkie wygibasy w autach francuskich i azjatyckich to porazka
- 2 2
-
2013-06-15 10:45
trza z golfika dwójeczki przełożyć lampy i bedzie git!
- 0 1
-
2013-06-13 15:33
Egzemplarze, które trafią na polski rynek produkowane są w Turcji. (2)
Zaplanowana cena podstawowego modelu z silnikiem 1.33 wynosi 62 900 zł
- 8 7
-
2013-06-13 17:40
I co z tego (1)
że z Turcji, zreszta nie tylko na Polskę ale i na wszystkie rynki Europejskie. Nie tylko na Polske.
- 9 0
-
2013-06-13 20:52
cena kolego...63 tys!!!
- 4 1
-
2013-06-13 15:45
Deska rozdzielcza tragiczna
Pasażer siedzi po szyję zasłonięty , bo okna wysoko poprowadzone a z przodu ma ścianę deski rozdzielczej - ktoś wymyślił chyba coś takiego w pijanym widzie.
- 9 9
-
2013-06-13 16:35
Toyoty to samochody dla podstarzalych kobiet. (6)
Samochod musi miec silna meska sylwetke. Nissan Maxima i nowy model Altima 2014. Z japonskich tylko te polecam. Toyoty wygladaja jak by byly zaprojektowane przez 50letnia kobiete dla kobiet w tym samym wieku i powyzej.
- 6 31
-
2013-06-13 19:59
(4)
Liczy się jakość koleszko a nie wygląd.
- 6 1
-
2013-06-13 20:51
no to akurat Toyota ni za bardzo do jakości pasuje, no chyba, że podpierasz się niemieckim ADAC (1)
tam tylko najlepsze niemieckie i Toyoty.
Ale wracając do tematu.Osobiście w tym segmencie 100% bardziej wolę Focusa.Świetnie wykonany, super wnętrze, trzyma się drogi wyśmienicie (nie wiem ja ta Corolla, ale poprzednia była fatalna, jeżeli chodzi o prowadzenie) no i mit "nigdy nie widziałem popsutej Toyoty"...to już łabędzi śpiew.63 tys....samochód dla fanatyków marki- 3 7
-
2013-06-14 11:47
toyota straciła na jakości ale nadal jest na topie nieosiągalnym dla fordów
co nie zmienia faktu ze różnica wynosi ledwie 2% i chyba nie warto zaprzątać sobie nią głowy
- 3 2
-
2013-06-13 21:13
jakość ... produkcja w turcji...
- 2 7
-
2013-06-13 22:26
o swojej kobiecie tez tak pewnie mówisz i w nocy barakszkujesz z workiem na glowe za ojczyzne co?
- 2 0
-
2013-06-14 09:30
kolego ale ta Maja ma silną męską sylwetkę i nawet jej silikony nie pomagają!
- 1 0
-
2013-06-13 17:42
Ceny powinny sie zaczynac (2)
od 49.999zł i sukces murowany
- 23 1
-
2013-06-13 18:28
to skoda octavia powinna byc za 35 (1)
- 15 0
-
2013-06-13 20:13
Powinna
ale nie jest
- 8 0
-
2013-06-13 19:29
słaba i tyle rewelacją nie będzie (1)
słaba i tyle rewelacją nie będzie nic nie ma szczególnego i chyba wolałbym już nową Octavię....
- 6 16
-
2013-06-13 20:02
Extra jest to, że pewnie się nie psuje jak pozostałe marki no i na pewno jest tani w eksploatacji.
I to mu gwarantuje dobrą sprzedaż, mimo dość wysokiej ceny.
A po za tym o gustach się nie dyskutuje.- 3 3
-
2013-06-13 19:56
Jeśli chodzi o bryłę,
to o niebo lepsza od poprzedników.- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.