• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Corolla. Nowa odsłona legendy

Mart
13 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowsza Toyota Corolla. Ma charakter. Najnowsza Toyota Corolla. Ma charakter.

Jeszcze w tym miesiącu do trójmiejskich salonów trafi nowa Toyota Corolla. Samochód kontynuuje trendy wyznaczone wcześniej przez modele Auris i RAV4. To, co najbardziej zwraca uwagę w nowej Corolli, to przestronne wnętrze.



Toyotę Corollę bez przesady można nazwać samochodem kultowym. Określenie jej jako legendy motoryzacji też nie będzie przesadą. Od momentu rozpoczęcia produkcji - 47 lat temu - to najbardziej znana toyota na świecie. Wyprodukowano ją w ilości 40 milionów egzemplarzy. Koncern produkuje ją w 16 fabrykach i sprzedaje w 143 krajach (na 194 istniejące).

Toyota Corolla to produkt globalny. Egzemplarze, które trafią na polski rynek produkowane są w Turcji.

Stylistykę najnowszej, jedenastej już generacji Corolli, podobnie jak RAV4, wyznaczył Auris. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to przód z ostro ciętą linią reflektorów i przednim pasem z wlotami powietrza.

  • Najnowsza Toyota Corolla
  • Najnowsza Toyota Corolla
  • Najnowsza Toyota Corolla
  • Najnowsza Toyota Corolla
  • Najnowsza Toyota Corolla
  • Najnowsza Toyota Corolla
  • Najnowsza Toyota Corolla


Corolla znacznie urosła. Auto ma aż 4,62 metra długości. Jeszcze niedawno tak duże były jedynie samochody segmentu D. Toyota podkreśla, że ma największą w swojej klasie odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami.

Przy większym rozstawie osi, wynoszącym teraz aż 270 cm udało się uzyskać bardzo dobry współczynnik Cx, wynoszący zaledwie 0,27.

Kto zapoznał się z Aurisem, ten we wnętrzu Corolli poczuje się bardzo znajomo. Najnowszą Toyotę wyróżnia panel na desce rozdzielczej, pokryty czarnym lakierem fortepianowym, w środku znajdziemy też chromowane wstawki. Dodatkowy smaczek to np. takie same klamki jak w Lexusie.

- Wyposażenie Corolli dla poszczególnych wersji jest bardzo zbliżone do Aurisa - mówi Maja LesińskaToyota Carter Gdańsk. - Najważniejsze różnice to: wersja Life ma już w standardzie radioodtwarzacz CD/MP3, wersja Premium ma klimatyzację automatyczną dwustrefową, a Auris jednostrefową. Samochód, niezależnie od wersji, posiada także standardowe koło dojazdowe.

Silniki? Znany już benzynowy 1.6, teraz dostępny będzie także z bezstopniową skrzynią CVT. Corolla dostępna będzie także z benzynowym silnikiem 1.33 oraz dieslem 1.4 D-4D.

- Sprzedaliśmy już pierwsze egzemplarze tego niezwykle ciekawego samochodu - mówi Maja Lesińska.

Samochód lada dzień oficjalnie zadebiutuje w salonach. - A pierwsi klienci odbiorą samochody w lipcu. Zaplanowana cena podstawowego modelu z silnikiem 1.33 wynosi 62 900 zł - dodaje Jarosław Omelańczuk, reprezentujący firmę Anro Trade Toyota Chwaszczyno.
Mart

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Z taką cene to mozna kupić fajne BMW 5 na wypasie lub jakąś odpicowaną audice a nie byle toyote (21)

    dla kapeluszników

    • 18 66

    • prawda (4)

      Można kupić auto dla dresów i kiboli oraz normalne, rodzinne i reprezentatywne auto. Jak kto woli.

      • 30 11

      • sliń sie dalej na widok niemieckiego porządnego wozu

        • 9 15

      • reprezentatywne hahahah odewała sie handlara skosnookim złomem :)

        • 4 6

      • dres i kibol zazwyczaj jest głupi i biedny (1)

        i na fure za 7 dych go nie stać. tacy raczej wybierają 15 letnie modele E36 tej szacownej marki niż E60

        • 4 1

        • przepraszam E36 to tak około 17 letnie

          15 letnie to są już E46

          • 5 0

    • Ale pięcioletnie i wypierdzianymi fotelami przez dziadka z wermahtu. (8)

      • 28 7

      • raczej 2-3 letnie po leasingu z przebiegiem 30k (7)

        Będące o 2 klasy wyżej z nieporównywalnie bogatszym wyposażeniem...

        • 3 19

        • hahahaha (5)

          kto kupuje auto za 200tys. aby jezdzic 30tys i po 2 latach sprzedac?! znasz taka osobe? moj szef robi 80tys rocznie.. sprzedaje po 3 latach = 240tys. Snij dalej namietnie nad bmw 3 letnim z przebiegiem 30tys.. buahahaha

          • 26 2

          • bogaci Niemcy, ale w tym ciasnym zaściankowym móżdżku to się nie mieści. (1)

            • 2 3

            • ta do sklepu po bulki :D

              Bogaty ma na miasto jakiegos malucha premium i na autostrade auto rejsowe i nie robi nim 30 tylko 50-70. Polakom sie niestety miesci tylko swoj swiat w glowach i od 5 letniej limuzyny oczekuja100 tys przebiegu. Wrzeczywistosci to zazwyczaj okolice 250 000 km

              • 0 0

          • a mój ma Jaga XF i śmiga 25k rocznie (2)

            dlatego diesla nie kupował. wziął po prostu 4.2. od takiego kupić używaka to strzał w 10

            • 1 0

            • zgadzam sie - zdarzaja sie i takie perelki:) (1)

              tylko czy aby napewno sprzeda autko po 3 latach? raczje pojezdzi czyms takim troche dluzej:) a bogaci niemcy - tak racja - wszyscy niemcy sa bogaci - bo wszystkie autka 10letnie sa z przebiegiem takim samym:) 10 tys/rok:) oni tam w ogole nie jezdza - w sumie to kupuja samochody za 200tys bo nie maja czym na przeglady roczne jezdzic:D:D:D

              • 3 1

              • nieno on pośmiga 5 latek bo na tyle jest amortyzacja nowego

                na 3 latka i tak by mnie nie było stać. ale 5 letniego już bym łyknął. powinien mieć max 150 tys. na cyferblacie. serisowany przec caly okres leasingu w ASO, zadbany, garażowany w ciepłym garazu.
                z drugiej strony szwagier pchnął właśnie 5 letnią oktawię z przebiegiem 370 tys. ale nic nie kręcił. sprzedał sporo taniej niż średnia rynkowa

                • 0 0

        • Chyba z powodzi 96 ;>

          • 10 1

    • ale ty tak na poważnie?

      :)))

      • 5 1

    • no ok (2)

      chłopie, jak wyglądasz jak małpa w dresie to klasy i stylu nie da Ci żadne "odpicowane audice" ani "bmw na wypasie" (cokolwiek to znaczy). Jesteś kimś w życiu to i w daewoo tico będą się tobie kłaniać.

      Na byle toyote to prawdopodobnie Ciebie nie stać. Mnie tak:))
      p.s kupiłem bmw 523 benzyna automat 2006 od handlarzyny, NIGDY WIĘCEJ. Już wolę nowe japońskie "gówienka":))

      • 15 2

      • (1)

        Problemem jest nie używane BMW tylko handlarzyk, który nabił Cię w butelkę bo się poprostu nie znasz a dużo szczekasz ;] tyle ot....

        • 0 0

        • Problemem jest on sam zapewne kupił najtańsze na allegro bo okazja.... normalna Polska procedura;) Polaków nie stać na nowe BMW na polski rynek to taka śmieszna toyota to już luksus ( powiedzmy jakby złapanie Pana Boga za nogi) heeheh

          • 0 0

    • typowy polski bezmozgowy kark

      i tylko tyle

      • 8 1

    • Człowieku, ale to jest Toyota, a nie byle niemiecki szmewlc!

      • 9 3

    • też bym wolał BMW bo nie potrzebuję mieć nowego auta

      a po prostu wygodne, szybkie i fajne. ale jak czytam takie wpisy jak twój to sie zastanawiam po co odpisuje trollowi. chyba tylko dlatego że inni ci odpowiedzieli i to z nimi wolałbym podyskutować.

      • 4 1

  • (8)

    Te silniki 1,3 i 1,6 to jakiś żart? Do tak sporego auta takie mini silniczki dobre do Yarisa czy Aygo.
    A gdzie jakiś "normalny" silnik np 2,0 150-180 KM?

    • 33 9

    • taka moda, downsizing (2)

      • 9 3

      • (1)

        Może ma dwie turbosprężarki + jakieś sportowe dodatki.
        Silnik to nie wszystko ;>

        • 1 7

        • Najlepiej, jakby załadowali silnik

          z Hummera, ale by dmuchał.....

          • 1 3

    • Silniczki a nie silniki teraz pakuja w te auta. (1)

      Kupiłem hondę civic z silnikiem benzynowym 1.4. Samochód cichutki i ledwo co go słychać. Fajna funkcja ze silnik gaśnie gdy stoimy na światłach, wystarczy wcisnąć sprzęgło i silnik się uruchamia. Martwi mnie to ze trzeba szybko zmieniać biegi bo silnik szybko osiąga wysokie obroty a do tego strasznie zamulony. Wciskać trzeba pedał do samej podłogi żeby coś z niego wycisnąć. Nawet turbo-sprężarki w nim nie ma. Nie wiem w jakim to kierunku zmierza ale chyba nie chodzi tu o bezpieczeństwo ani spalanie. Bo te w mieście to ok 7,6 l/100km.

      • 3 0

      • Oszczednosc na paliwie.

        W Stanach niektorzy przesiadaja sie na motory a nawet rowery. Ci ostatni co przez dlugi czas pracy nie mogli znalezc. W ciagu 9 lat benzyna podrozala dwukrotnie. uslugi w garazach naprawczych o prawie 25 procent. Samochody z duzymi silnikami nie ida teraz jak kiedys. Wszystko aby zmniejszyc konsumpcje benzyny.

        • 0 0

    • (1)

      Jeździłeś jakimś nowym samochodem...?

      • 1 1

      • ja jeździłem nowym Yarisem

        i podtrzymuję co gość wyżej powiedział. do Yarisa jest OK, nawet troche dynamicznie. do ciężkiej corolli to już porażka.

        • 1 0

    • to juz taka tendencja,

      Mondeo silnik 1,0 Renault wrzuca ,0,9. VW maks 1,4 - a wszystko podpiera się dodatkowymi doładowaniami dzięki czemu silniki maja po 160 km

      • 0 0

  • (1)

    Przód zmałpowali z Hondy Civic.

    • 21 4

    • dokładnie o tym samym pomyślałem

      • 5 1

  • reflektory na pół maski z przodu, brzydal (2)

    • 3 14

    • (1)

      racja, te wszystkie wygibasy w autach francuskich i azjatyckich to porazka

      • 2 2

      • trza z golfika dwójeczki przełożyć lampy i bedzie git!

        • 0 1

  • Egzemplarze, które trafią na polski rynek produkowane są w Turcji. (2)

    Zaplanowana cena podstawowego modelu z silnikiem 1.33 wynosi 62 900 zł

    • 8 7

    • I co z tego (1)

      że z Turcji, zreszta nie tylko na Polskę ale i na wszystkie rynki Europejskie. Nie tylko na Polske.

      • 9 0

      • cena kolego...63 tys!!!

        • 4 1

  • Deska rozdzielcza tragiczna

    Pasażer siedzi po szyję zasłonięty , bo okna wysoko poprowadzone a z przodu ma ścianę deski rozdzielczej - ktoś wymyślił chyba coś takiego w pijanym widzie.

    • 9 9

  • Toyoty to samochody dla podstarzalych kobiet. (6)

    Samochod musi miec silna meska sylwetke. Nissan Maxima i nowy model Altima 2014. Z japonskich tylko te polecam. Toyoty wygladaja jak by byly zaprojektowane przez 50letnia kobiete dla kobiet w tym samym wieku i powyzej.

    • 6 31

    • (4)

      Liczy się jakość koleszko a nie wygląd.

      • 6 1

      • no to akurat Toyota ni za bardzo do jakości pasuje, no chyba, że podpierasz się niemieckim ADAC (1)

        tam tylko najlepsze niemieckie i Toyoty.
        Ale wracając do tematu.Osobiście w tym segmencie 100% bardziej wolę Focusa.Świetnie wykonany, super wnętrze, trzyma się drogi wyśmienicie (nie wiem ja ta Corolla, ale poprzednia była fatalna, jeżeli chodzi o prowadzenie) no i mit "nigdy nie widziałem popsutej Toyoty"...to już łabędzi śpiew.63 tys....samochód dla fanatyków marki

        • 3 7

        • toyota straciła na jakości ale nadal jest na topie nieosiągalnym dla fordów

          co nie zmienia faktu ze różnica wynosi ledwie 2% i chyba nie warto zaprzątać sobie nią głowy

          • 3 2

      • jakość ... produkcja w turcji...

        • 2 7

      • o swojej kobiecie tez tak pewnie mówisz i w nocy barakszkujesz z workiem na glowe za ojczyzne co?

        • 2 0

    • kolego ale ta Maja ma silną męską sylwetkę i nawet jej silikony nie pomagają!

      • 1 0

  • Ceny powinny sie zaczynac (2)

    od 49.999zł i sukces murowany

    • 23 1

    • to skoda octavia powinna byc za 35 (1)

      • 15 0

      • Powinna

        ale nie jest

        • 8 0

  • słaba i tyle rewelacją nie będzie (1)

    słaba i tyle rewelacją nie będzie nic nie ma szczególnego i chyba wolałbym już nową Octavię....

    • 6 16

    • Extra jest to, że pewnie się nie psuje jak pozostałe marki no i na pewno jest tani w eksploatacji.
      I to mu gwarantuje dobrą sprzedaż, mimo dość wysokiej ceny.

      A po za tym o gustach się nie dyskutuje.

      • 3 3

  • Jeśli chodzi o bryłę,
    to o niebo lepsza od poprzedników.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane