- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (41 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (65 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (167 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Toyota Corolla. Nowa odsłona legendy
Jeszcze w tym miesiącu do trójmiejskich salonów trafi nowa Toyota Corolla. Samochód kontynuuje trendy wyznaczone wcześniej przez modele Auris i RAV4. To, co najbardziej zwraca uwagę w nowej Corolli, to przestronne wnętrze.
Toyotę Corollę bez przesady można nazwać samochodem kultowym. Określenie jej jako legendy motoryzacji też nie będzie przesadą. Od momentu rozpoczęcia produkcji - 47 lat temu - to najbardziej znana toyota na świecie. Wyprodukowano ją w ilości 40 milionów egzemplarzy. Koncern produkuje ją w 16 fabrykach i sprzedaje w 143 krajach (na 194 istniejące).
Toyota Corolla to produkt globalny. Egzemplarze, które trafią na polski rynek produkowane są w Turcji.
Stylistykę najnowszej, jedenastej już generacji Corolli, podobnie jak RAV4, wyznaczył Auris. Jej najbardziej charakterystyczne cechy to przód z ostro ciętą linią reflektorów i przednim pasem z wlotami powietrza.
Corolla znacznie urosła. Auto ma aż 4,62 metra długości. Jeszcze niedawno tak duże były jedynie samochody segmentu D. Toyota podkreśla, że ma największą w swojej klasie odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami.
Przy większym rozstawie osi, wynoszącym teraz aż 270 cm udało się uzyskać bardzo dobry współczynnik Cx, wynoszący zaledwie 0,27.
Kto zapoznał się z Aurisem, ten we wnętrzu Corolli poczuje się bardzo znajomo. Najnowszą Toyotę wyróżnia panel na desce rozdzielczej, pokryty czarnym lakierem fortepianowym, w środku znajdziemy też chromowane wstawki. Dodatkowy smaczek to np. takie same klamki jak w Lexusie.
- Wyposażenie Corolli dla poszczególnych wersji jest bardzo zbliżone do Aurisa - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Najważniejsze różnice to: wersja Life ma już w standardzie radioodtwarzacz CD/MP3, wersja Premium ma klimatyzację automatyczną dwustrefową, a Auris jednostrefową. Samochód, niezależnie od wersji, posiada także standardowe koło dojazdowe.
Silniki? Znany już benzynowy 1.6, teraz dostępny będzie także z bezstopniową skrzynią CVT. Corolla dostępna będzie także z benzynowym silnikiem 1.33 oraz dieslem 1.4 D-4D.
- Sprzedaliśmy już pierwsze egzemplarze tego niezwykle ciekawego samochodu - mówi Maja Lesińska.
Samochód lada dzień oficjalnie zadebiutuje w salonach. - A pierwsi klienci odbiorą samochody w lipcu. Zaplanowana cena podstawowego modelu z silnikiem 1.33 wynosi 62 900 zł - dodaje Jarosław Omelańczuk, reprezentujący firmę Anro Trade Toyota Chwaszczyno.
Miejsca
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2013-06-13 19:29
słaba i tyle rewelacją nie będzie (1)
słaba i tyle rewelacją nie będzie nic nie ma szczególnego i chyba wolałbym już nową Octavię....
- 6 16
-
2013-06-13 20:02
Extra jest to, że pewnie się nie psuje jak pozostałe marki no i na pewno jest tani w eksploatacji.
I to mu gwarantuje dobrą sprzedaż, mimo dość wysokiej ceny.
A po za tym o gustach się nie dyskutuje.- 3 3
-
2013-06-13 19:56
Jeśli chodzi o bryłę,
to o niebo lepsza od poprzedników.- 5 2
-
2013-06-13 15:45
Deska rozdzielcza tragiczna
Pasażer siedzi po szyję zasłonięty , bo okna wysoko poprowadzone a z przodu ma ścianę deski rozdzielczej - ktoś wymyślił chyba coś takiego w pijanym widzie.
- 9 9
-
2013-06-13 15:28
(1)
Przód zmałpowali z Hondy Civic.
- 21 4
-
2013-06-13 15:34
dokładnie o tym samym pomyślałem
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.