• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota do przewożenia VIP-ów

Michał Jelionek
6 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Toyota ProAce Verso VIP Toyota ProAce Verso VIP

Toyota ProAce - zresztą jak większość dostępnych vanów - jest trochę jak transformers. Ta wielozadaniowa furgonetka może być zwykłym dostawczakiem, mobilnym biurem, radiowozem, jeżdżącą chłodnią, ale również komfortowym busem do transportu - jak podkreślają pracownicy Toyoty - znamienitych gości. My sprawdziliśmy jak ProAce Verso radzi sobie w ostatniej roli.



ProAce - zapewne wielu z was po raz pierwszy spotyka się z tą nazwą. Wcale nas to nie dziwi, bo przecież van Toyoty jest stosunkowo świeżym produktem na rynku. I choć produkowany jest od 2013 roku, to już doczekał się swojej drugiej generacji. Pierwsza przemknęła jakby niezauważalnie, gubiąc się gdzieś w gąszczu doświadczonej konkurencji. Od 2016 roku Toyota produkuje ProAce II, który okazał się zdecydowanie celniejszym strzałem od swojego poprzednika.

Japoński van to tak naprawdę owoc romansu Toyoty z francuską grupą PSA. Zatem Citroen Jumpy i Peugeot Expert to bliźniacze modele ProAce. W tym związku Francuzi dali od siebie przede wszystkim doświadczenie, do którego dorzucili silniki, a także wykończenie wnętrza, natomiast Japończycy opracowali m.in. podwozie.

Przestronne i komfortowe wnętrze - to duże plusy ProAce Verso VIP Long. Przestronne i komfortowe wnętrze - to duże plusy ProAce Verso VIP Long.
Toyota oferuje swój model w wariancie osobowym (Verso) oraz dostawczym (Van). My skupiamy się na tej pierwszej, bo mieliśmy przyjemność przetestować najbogatszą i najdłuższą wersję Verso VIP Long.

Zatem do rzeczy, bo w tych wszystkich dostępnych konfiguracjach, których jest cała masa, można się najzwyczajniej pogubić. Zacznijmy od tego, że ProAce Verso oferowany jest w trzech opcjach długości nadwozia: od 4,6-metrowego Compactu, przez blisko 5-metrowe Medium, aż po 5,3-metrowy Long. Samo nadwozie można modyfikować w sumie aż na jedenaście sposobów. Oprócz długości konfigurowanego egzemplarza, należy także zdecydować się na jeden z czterech wariantów wyposażenia: Kombi (dla 8-9 osób), Verso Business (8-9 osób), Verso Family (8 osób) i Verso VIP (6-7 osób).

Do tego dochodzą liczne konfiguracje drzwi tylnych i bocznych, trzy miejsca z przodu, pakiety wykończenia przestrzeni bagażowej czy zaczepy do mocowania ładunku. W zależności od opcji i długości, auto może przewozić od 6 do 9 osób, a przestrzeń bagażowa wynosi od 1978 do 4554 litrów.

Odwracane o 180 stopni fotele, dwa stoliki i podróż od razu staje się przyjemniejsza. Odwracane o 180 stopni fotele, dwa stoliki i podróż od razu staje się przyjemniejsza.
Pora na krótkie zwiedzanie ProAce Verso VIP. Bezdotykowo, przy użyciu stopy, otwieramy przesuwne drzwi (dla zwiększenia komfortu wysiadania takowe drzwi zamontowano po obu stronach), a naszym oczom ukazują się cztery fotele (dwa z nich dzięki specjalnym szynom można odwrócić o 180 stopni), dwa rozkładane stoliki i sporej wielkości dach panoramiczny. Oczywiście nie mogło tu zabraknąć praktycznych rozwiązań, jak chociażby gniazd elektrycznych, uchwytów na kubki, schowków czy rolet przeciwsłonecznych. Samo wykończenie wnętrza jest na naprawdę zadowalającym poziomie.

Toyota chwali się bardzo dobrym wygłuszeniem kabiny. Musimy uwierzyć na słowo, gdyż w testowanym egzemplarzu ktoś źle dobrał ogumienie, które skutecznie zaburzyło tę zachwalaną przez producenta ciszę.

Nie zmienia to jednak faktu, że Verso VIP kompletnie odcina się od roboczego charakteru ProAce i oferuje swoim klientom bardzo przyzwoity standard podróżowania.

7-calowy wyświetlacz odpowiada za multimedia. Niestety, w tym elemencie producent się nie popisał. 7-calowy wyświetlacz odpowiada za multimedia. Niestety, w tym elemencie producent się nie popisał.
Przesiadamy się do kapitańskiego rzędu. Gołym okiem widać, że w jego urządzeniu swoje palce maczali Francuzi. W ProAce planowano stworzyć centrum rozrywki z prawdziwego zdarzenia, a wyszło tak sobie. Zacznijmy od 7-calowego ekranu w konsoli centralnej, który już sam w sobie jest średniej jakości, a do tego pracuje dość ślamazarnie. Jakością nie grzeszą także: nawigacja, audio i obraz z kamery cofania.

Na liście plusów dopisujemy fotele z masażem, wyświetlacz Head-up Display oraz Toyota Safety Sense, czyli szereg układów dbających o bezpieczeństwo (m.in. system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, przywracanie uwagi kierowcy, automatyczne hamowanie i ostrzeganie przed kolizją).

Toyota ProAce Verso VIP Toyota ProAce Verso VIP
Testowany egzemplarz został wyposażony w 2-litrowy diesel generujący moc 180 KM (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego). To najmocniejszy oferowany silnik dla tego modelu. Jesteśmy naprawdę mile zaskoczeni pracą tej jednostki napędowej, która bardzo efektywnie współpracuje z 6-biegowym automatem i napędem na przód.

Auto, które mieliśmy okazję sprawdzić, w zasadzie od kół po sam dach zostało wyposażone w to, co najlepsze do zaoferowania ma ProAce. To taka pokazowa wersja. Dlatego też cena jest... pokazowa. Tak skonfigurowany egzemplarz kosztuje bagatela 246 900 zł.

Reasumując, do zalet ProAce Verso VIP Long z pewnością należy zaliczyć jego przestronność, komfort podróżowania i dynamikę silnika. Wadą jest przede wszystkim niezbyt dopracowany system multimedialny.
Toyotę ProAce Verso VIP Long do testów udostępniła firma Carter.

  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP
  • Toyota ProAce Verso VIP

Miejsca

Opinie (31)

  • Za ten hajs to już lepiej kupić mercedesa viano w średniej wersji a i tak będzie z lepszym wyposażeniem i wyglada lepiej

    • 0 0

  • do "wożenia" vip-ów to jest Eurocopter EC155....

    -a nie jakas plastikowa toyota .

    • 1 0

  • Tylko żeby się tak nie psuła

    Mimo reklam że jest niezawodna, znajomym popsuła się po dwóch dniach.

    • 1 0

  • gdyby nie beznadziejny wygląd to niewiele można zarzucić toyocie. Użytkuję Avensisa i Aurisa Hybrydę i mogę o nich powiedzieć że to niezawodne brzydale

    • 2 1

  • Srojota (1)

    Mój Voyager w 2008 roku miał stolik i obracane fotele..
    Ta Toyota to jakiś koszmarek.

    • 6 1

    • sr*jger

      Porównaj twojego sr*jagera z Toyotą Sienna 2. lub 3. generacji.
      Potem sprawdź ceny i dowiesz się, dlaczego tak nazwałem twoje auto...

      • 0 0

  • Jedyna Toyota nadająca się dla VIPów to (2)

    lexus LS.

    • 16 0

    • SIENNA AWD

      To jest Toyota dla VIP. U nas nie dostępna...

      • 0 0

    • Jakość francuska, podwozie i cena japońskie.

      Wróżę sukces rynkowy....

      • 11 1

  • koszmar

    ale śmieć

    • 1 2

  • Toyota i VIP? (3)

    skończy sie tak samo jak VW Phaeton. Toyota to auto dla handlowca/managera średniego szczebla.

    • 21 8

    • Moje myśli dokładnie. W Polsce toyota dla VIP-ów. W Stanach takimi samochodami jeżdżą mamuśki z gromadą dzieci z zajęć na zajęcia. Co kraj to inny standard.

      • 1 0

    • A dla przedstawicieli handlowych (1)

      "Wyższego szczebla" jest zapewne Skoda.

      • 8 1

      • Fabia

        a beret z antenką w gratisie razem z dywanikami:-)

        • 1 1

  • Hmmm... (3)

    .... Francuski dostawczak ze znaczkiem Toyoty przerobiony na VIP'owóz poprzez dodanie w skrzyni ładunkowej, gdzie zazwyczaj mieszczą się worki z cementem lub ziemniakami, 4 fotelików obitych skórą i stolika. Ciekawa koncepcja, że też Ci z Maybacha na to nie wpadli...

    • 27 2

    • zią (1)

      standardowa odpowiedz nadętego bufona na forum trojmiasto- sam jezdzisz pewnie 15letnią a-czwórką mieszkasz w 35m2 'apartamencie' ale w necie jestes specem od luksusu. Pewnie na taką toyote nie bedzie cie stac nawet jak rodzice sprzedadza ziemie pod wejherowem z ktorej przyjechales

      • 0 7

      • pewnie jo

        • 1 0

    • ci od maybacha wpadli na to

      sprzedają teraz Nissana Navarę pod logiem Mercedesa:) Poważnie, tylko przód zmienili. A francuskie silniki w meśku są już od paru lat....

      • 9 0

  • Chyba martwych VIPów jako karawan...

    • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane