• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    Niech ktoś sprawdzi zieloną falę na adamowicza i bulońskiej, tam to dopiero dramat i nie chodzi o priorytet tramwaju. Tristar to fikcja.

    • 13 4

    • nadmiar samochodów to gorzka rzeczywistość

      • 2 2

    • Tristar nie jest tam wdrozony, wiec w sumie roznicy nie ma ;P

      • 1 0

  • Developerka rządzi (3)

    Zawsze można szybciej wyjść i na piechotę do pracy czy tam do sklepu

    • 4 3

    • tak, tak oczywiście (1)

      pójdę do gdyni na piechotę.

      • 2 1

      • Pkm i naprzód

        Haha

        • 1 1

    • A kto ma rządzić w mieście?

      Sadownicy i hodowcy krów mlecznych?

      • 1 1

  • Wstyd, redakcjo (2)

    To miasto potrzebuje sprawnej komunikacji jak pustynia deszczu, a wy walicie w pierwsze i wątłe próby wprowadzania priorytetu dla tramwaju

    • 8 8

    • Wczoraj słusznie krytykowali oddanie terenu prszystanku SKM pod zabudowę

      a to właśnie metra albo SKM potrzebuje Trójmiasto jak pustynia deszczu, a nie priorytetu dla tramwaju na trasie, gdzie i tak jedzie on wolniej niż biegnący człowiek

      • 5 3

    • proponuję naukę czytania ze zrozumieniem

      bo ja w tym tekście widzę informację, a nie krytykę czy pochwałę czeogkolwiek

      • 2 0

  • (6)

    Priorytet dla komunikacji miejskiej - źle
    wolna komunikacja miejska - źle
    Serio?! To oczywiste, że komunikacja miejska powinna zawsze mieć priorytet!!

    • 13 1

    • Komunikacja miejska powinna być bezkolizyjna (4)

      wtedy nikt by się nie martwił priorytetami na światłach

      • 0 7

      • (3)

        To akurat da się załatwić, wystarczy wydzielić pasy dla autobusów i torowiska tramwajowe a tam gdzie to niemożliwe... zakazać ruchu samochodów. Cyk bym załatwione.

        • 6 1

        • I spowolnić całe miasto do prędkości pieszego, wy to macie pomysły w tym urzędzie (2)

          • 0 2

          • miasto do prędkości pieszego spowalnia nadmiar samochodów (1)

            jeszcze tego nie zauważyłeś?

            • 2 1

            • Nie, raczej czerwona fala i zwężanie ulic

              • 0 2

    • Akurat tam tramwaj ma priorytet, a mimo to jest tak wolny, że biegnąc pokonuję ten odcinek szybciej niż jadąc rzeczonym tramwajem.

      Kiepsko to działa mimo priorytetu. Na tutejszym portalu były już informacje na ten temat.

      Bardziej zastanawia mnie jakie działania miejski inżynier ruchu zamierza podjąć w związku z zakorkowaną niemal na całej długości Jabłoniową (w dni powszednie w godzinach od 15 do 18, kierunek od centrum do obwodowej).
      Bo jeśli projekt puszczenia ruchu tranzytowego przez zapyziałą Turzycową i Oliwkową jest jedynym pomysłem, to nie wróżę mu sukcesów zawodowych.

      O Świętokrzyskiej, Niepołomickiej i okolicznych ulicach też należy bardzo pilnie pomyśleć. Sprawy niezałatwione od lat.

      • 4 1

  • podstawa (2)

    problemem podstawowym jest ilość przecięć ulicy i tramwaju, to zawsze będzie żle działać , tylko w głowie projektanta to miało sens , jak można budując od zera tak żle zaplanować ruch.

    • 59 4

    • problemem podstawowym jest nadmiar samochodów (1)

      i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości

      • 4 12

      • jeszcze bardziej podstawowym problemem jest nadmiar ludzi mieszkających w miastach

        i skłonność do wychodzenia z domu

        • 3 1

  • (2)

    Właściwie to lepiej byłoby gdyby cała ta Adamowicza miała 0 (słownie: zero) pasów dla samochodów. Tylko tory tramwajowe, buspasy i ścieżka. Nie byłoby problemów ze światłami, a przynajmniej sporo mniejsze.

    • 9 12

    • Albo jeszcze lepiej - 0 torów tramwajowych, buspasów i ścieżki (1)

      a teren przeznaczyć na kolejne pasy dla samochodów. Samochody nie muszą zatrzymywać się co przystanek, i potrafią jechać szybciej niż biegnący człowiek

      • 0 8

      • tylko wtedy, gdy nie stoją w korkach spowodowanych ich nadmiarem

        • 2 1

  • jak tyle stoicie a tramwaj jedzie to przesiądźcie się na tramwaj. (1)

    priorytet .... transport zbiorowy, rowerzyści, piesi ........................................................................ samochody z więcej nie 1 osoba w samochodzie ........................................................................................................................................................................................................................................................................ samochod z 1 osoba w srodku.

    • 5 3

    • Racja, zamiast siedzieć w aucie lepiej stać na każdym przystanku w tramwaju

      • 3 2

  • Kiedy w 1972 r zdawałem egzamin na prawo jazdy uczono mnie że na skrzyżowaniach równorzędnych pojazd szynowy z oczywistych względów ma zawsze pierwszeństwo . Nikt nie protestował i tak było . No tak ale wtedy było niewielu buców za kierownicami swoich cudnych pojazdów którzy grzmieli oburzeniem "dlaczego ja nie mam pierwszeństwa!"

    • 9 1

  • Bardzo dobrze, że są dostępne tak ścisłe dane o wyświetlaniu sygnalizacji. Skończy się marudzenie. (1)

    • 6 1

    • Zmierzone w przeciągu 3 godzin, czyli niereprezentatywne

      • 1 0

  • To jest ulica Bulońska

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane