• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze kilka osiedli w tej okolicy i do pracy na 8:00 będziecie wyjeżdżać o 5:00

    a wracać do domu o 19:00.

    • 35 3

  • Jaka nazwa taka ulica xd

    • 31 5

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    Jestem w pełni za priorytetem dla tramwaju gdzie się tylko da, zwłaszcza w Gdańsku, gdzie są one wolne i głupio tracą czas na światłach. Jednak gdyby projektant alei nie poczuł artystycznego zewu i nie zrobił przeplatanki torów i drogi, to już na starcie problem byłby mniejszy.

    • 269 26

    • Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w miescie najbardziej kosztownym,awaryjnym,nie efektywnym. (15)

      Powinien być zastąpiony autobusem bez emisyjnym,a torowiska buspasami zmniejszyły by się korki i karetki ratunkowe nie musiały by się zatrzymywać w korku.

      • 10 61

      • Tylko, że buspas działa tylko tam, gdzie jest. (1)

        W tym wypadku buspas byłby przez cała Adamowicza, a na koniec autobus stanąłby na Bulońskiej w korkach. To wymagałoby tak naprawdę dodatkowego pasa wszędzie, na każdej ulicy, gdzie jest większy ruch (Kartuska, Jabłoniowa itd), a czasu się nie cofnie.
        Ale projekt faktycznie beznadziejny - zastanawiam się, jaki był problem, zeby puścić tramwaj drugą stroną drogi.

        • 19 1

        • pewnie przejścia dla pieszych

          tak sobie gdybam

          • 1 0

      • Tak, tymi samymi buspasami co jeżdżą tylkonamomemencik

        A potem autobus stoi, bo oni tu, zaraz, już skręcają.

        • 14 1

      • Największym szkodnikiem w mieście jest samochód.

        Jeszcze bardziej - zaparkowany na miejskiej drodze samochód.

        A najbardziej - zaparkowany na miejskiej drodze samochód, którego właściciel protestuje przeciwko tramwajowi, bo będzie musiał parkować 100m od klatki, a nie pod drzwiami.

        • 32 16

      • Na samym początku musisz sobie zdać sprawę, że ta ulica nie powstałaby gdyby nie tramwaj

        Nie dostalibyśmy dofinansowania na samą drogę (na sam tramwaj już tak).
        A Twoje wymysły o tramwaju szkodniku, pokazują, że nie jeździsz komunikacją miejską.

        • 25 3

      • (3)

        Największym szkodnikiem w mieście to blachosmrody, czyli auta.
        Miasta na zachodzie to zrozumiały. Priorytetem powinien być transport, zwiększenie jakości i ilości połączeń i ograniczenie wjazdu samochodom do miast.

        • 15 12

        • Blachosmrody czyli tramwaje i autobusy !!!!! (2)

          To by się zgadzało pewnie ci żal d*pę ściska bo nie stać cię na własne auto ? albo jesteś za tępy żeby zdać prawo jazdy ?

          • 4 9

          • Uspokój się Janusz.

            Kogo w tych czasach nie stać na własne auto? Kto nie umie zdać na prawko?

            Jak ktoś nie ma samochodu, to z wyboru.

            Ba, większość ludzi którzy chcą ograniczenia ruchu samochodów, w tym ja, takowe posiadają :)

            • 6 0

          • Jesteś ograniczony umysłowo. Prawko mam od 25 lat, samochody też i nadal jestem za komunikacją, bo to jest priorytet w miastach i tak powinno być.

            • 6 2

      • (4)

        Tramwaj jest w pełni elektryczny i bardziej pakowny niż wszelkie busy,dziennie w całym Gdańsku tramwaje przewożą masę ludzi o wiele szybciej niż blachosmrody stojące 40 min w korkach i pierdzacych spalinami w powietrze,zastanów się co piszesz płaskozoemco.

        • 8 7

        • Prędkość tramwaju ... (3)

          Tramwaje niestety spowolniły (multum przystanków, świateł itp)... Jadąc do pracy (z Żabianki na Dolne Miasto) mam wybór: tramwaj ok 55 min., samochód ok 30 min., rower ok 45 minut. O ile pogoda pozwala to wybieram rower...

          • 8 0

          • (2)

            Do tego pewnie tramwaj jedzie te 55 minut, q trzeba doliczyć dojście na przystanek, poczekanie aż podjedzie, dojście z przystanku docelowego do pracy, ja zawsze na tym traciłem dodatkowy kwadrans, o ile nie było opóźniena.

            • 6 0

            • Jak to jest że do jazdy tramwajem doliczacie nawet czas w kolejce po kartę miejską. (1)

              A samochód jak znajdzie się 100m od celu, magicznie jest zaparkowany, a kierowca teleportowany na miejsce?

              Nie raz więcej czasu traciłem na znalezienie miejsca niż na sam dojazd, szczególnie w Dolnym Mieście i w okolicach Długiego Targu...

              • 3 7

              • Ty tak, ja nie, nigdy dłużej niż 5 minut nie szukałem miejsca w promieniu 200 metrów od miejsca docelowego.

                • 3 0

      • Buspas na torowisku powinien być zrobiony z głową. Na Morenie jest zle zrobiony, autobus(227) po wyjeżdzie z przystanku Warneńska , czeka na wjazd na skrzyżowanie ( na zielone) , a potem ponownie czeka na czerwone aby włączyć się do ruchu.

        • 4 1

    • Tramwaje powinne być w tunelach jak metro i problem rozwiązał by się sam !

      A przynajmniej na odcinkach najbardziej newralgicznych i dużych skrzyżowaniach i nie było by problemu z priorytetem dla tramwaju ! A tak zaprojektowane trasy tramwajowe są dobre ale na lata 70 a nie na dzisiejsze obciążenie ulic jakie obecnie jest na ulicach Gdańska !

      • 2 0

    • Tramwaj jedzie jeden na 15 minut (1)

      Ale auta stoją tam całe ranki i popołudnia.. cała Bulońska i jej przedłużenie w postaci Adamowicza to komunikacyjny dramat.

      • 5 0

      • kto by pomyślał, ze wyprowadzka za miasto skonczy sie staniem w korkach ...

        Tam się niedawno jeszcze krowy pasły, a teraz blok przy bloku. Kogo to dziwi, że efekt jest zakorkowaniem wszelkich dróg?
        Tutaj wyjściem jest tylko korzystanie z transportu publicznego, ale niestety ten w Gdańsku jest beznadziejny

        • 0 0

  • Korki na południu Gdańska są tak ogromne jak za starych czasów na słowackiego (8)

    Ludzie chcą spędzać czas z rodziną po swojej pracy a nie cholera wiecznie tkwić w korku w tym samym miejscu. Taka sama sytuacja na ul. Niepołomickiej!!!

    • 26 16

    • Przestańcie więc (1)

      wreszcie wozić swoje tyłki samochodem. Jesteście (kierowcy) jedynym powodem korków. Tworzycie je, a potem sapiecie, że nie możecie posiedzieć z rodziną.

      • 18 9

      • No tak, bo zaraz ci puszcza milion autobusoe

        Lepiej sprzedać ziemię i dac zgody na nowe osiedla

        • 3 1

    • Chyba lepiej tkwić (2)

      w korku, niż siedzieć w domu z grubą żoną i wrzeszczącymi dzieciakami.

      • 7 5

      • żona korzystająca z roweru rzadko kiedy bywa gruba (1)

        uważaj na swoje oponki nad paskiem

        • 7 2

        • Kobieta i rower...

          Tylko na początku - tak, tak... Wycieczka... Wszędzie z tobą pojadę... Na koniec świata. A po ślubie - dorośnij, masz dzieci, rodzinę, jedziemy do ikei, a nie na jakiś rower. Są nowe kubeczki i ręczniki.

          • 4 1

    • (2)

      Jeździj tramwajem. Albo autobusem po buspasie.
      Korki tworzą auta, nie infrastruktura, i ich problem rozwiaże jedynie mniej aut.

      • 13 5

      • komuch (1)

        • 0 2

        • Chumok

          • 1 0

  • A stara jabloniowa sie rozpada :D

    • 12 1

  • jeśli miałbym na coś utyskiwać to bardziej wkurzające są światła między Jabłoniową a Warszawską, jest tylko jeden pas do jazdy na wprost i on jednocześnie służy do skrętu w prawo z czego najcześniej korzysta komunikacja/busy zajeżdżające na pętle. Jak się bus wbija na światła to przejedzie on i moooooże jedno auto, jak nie ma busa to przejadą tam moooooże 3/4 auta i to jest stały takt tych świateł.

    • 10 3

  • (6)

    Kto wydał zgode na zaprojektowanie ulicy o tak dużym natężeniu ruchu po 1 pasie w jedną i drugą strone?
    Pas awaryjny nie istnieje, jedyne co można zauważyc to też chodnik/scieżka rowerowa spełnia swoja role - plus jeżeli ktoś porusza się w ten sposób.
    Poczekajmy az deweloperzy zaczną budować dalej wzdłuż tej ulicy az po kartuską to wtedy można ją bedzie zamienić w spory deptak bo samochodem to dopiero będzie dramat...

    • 16 9

    • Chwila moment, co jest nie tak? Przecież budowanie nowych dróg jest sposobem na rozwiązanie problemów wszelakich, czyż nie?

      • 7 0

    • Tam jest tramwaj i szeroka droga rowerowa (4)

      Skoro są sensowne alternatywy, nie ma potrzeby by były tam 2 pasy w każdą stronę.

      • 7 5

      • Tramwaj nie dojedzie wszędzie i jest czasochłonnym środkiem transportu, przesiadki, awarie, czekanie, nieumyci ludzie. Rower wchodzi w grę tylko 4 miesiące w roku i to pod warunkiem że akurat nie pada i komuś nie przeszkadza że jadąc 15km się zapoci (czyli na środek transportu do pracy się zupełnie nie nadaje). To są żadne alternatywy dla większości ludzi.

        • 4 5

      • Sensowna alternatywa to metro albo SKM, a nie rower i tramwaj jadący nawet wolniej niż ten rower

        • 3 1

      • (1)

        Przeczytałeś kolego co jest napisne wyżej?
        Jeżeli zdarzy sie awaria/wypadek/stłuczka lub jakiekolwiek inne zdarzenie drogowe to ten "1" pas raczej będzie jedym wielkim korkiem.
        Gdzie te auta lub inne pojazdy maja zjechac? i poczekac na pomoc? gdzie karetka dojedzie?
        Pomyśl zanim napiszesz

        • 1 5

        • Czasem aż żal patrzeć jak się Ci kierowcy samochodów poświęcają w walce o sprawny dojazd karetki. Tylko inni zamiast dodatkowych pasów budują tory tramwajowe, to nie ludzie - to wilki.

          • 1 1

  • Paradoks: Na budowie Adamowicza najbardziej stracili cinktorzy mieszkaja w jej okolicy. (4)

    Zanim postawstala ta ulica takich korkow na wyjezdzie z Migowa nie bylo. Stoi i sie na kazdych swiatlach na bulonskiej az do budapesztanskiej mimo ze dalej jest pusto i podzial drogi na 4 rozne pasy w dwoch kierunkach.

    • 21 1

    • (2)

      No popatrz! A jak pisano, że budowa nowych dróg nie poprawia sytuacji, a wręcz ja pogarsza, to eksperci z forum wyśmiewali teorie sprawdzone setki razy na świecie.

      • 3 1

      • Budowa takiej ulicy nie pogarsza sytuacji wszystkich, tylko powoduje przesuniecie korkow blizej centrum na czym traca mieszkancy dzielnic przyleglych do centrum. Zyskuja ci ktorzy jada zza obwodnicy.

        • 2 0

      • Sytuację pogarsza szybsza budowa nowych osiedli niż nowych dróg

        • 3 2

    • Wlasciwie to na 5 pasow bo jeden skreca w ul. Marusarzowny a tam sporo rodzicow wozi dzieci do szkoly.

      • 1 0

  • To wina kierowców (13)

    Co drugi kierowca w samochodzie gapi się w telefon albo poprawia makijaż. Światło zapala się na 6 sekund i tylko jeden może dwa zdążą przejechać. Ten co jest pierwszy powinien stać z biegiem wrzuconym, a reszta za nim - przynajmniej pierwsza piątka gotowa do ruszenia. Wtedy dwa razy więcej samochodów by przejechało.

    • 163 28

    • Prawdę piszesz (5)

      W Stanach jak nie ruszysz w pierwszej sekundzie zielonego od na ciebie razu trąbią. Nie, żebym pochwalał takie zachowanie, ale przynajmniej ruch jest płynny.

      • 19 2

      • na prawdę?

        • 2 4

      • (3)

        To jest tak zwana "Nowojorska sekunda" czyli czas od zapalenia się zielonego do chwili kiedy ten za tobą wściekle trąbi.

        • 8 0

        • I widać efekty (2)

          Średnia prędkość samochodu na Manhattanie to aż 7km/h

          • 1 0

          • właśnie przez takie niskie prędkości każda sekunda jest ważna (1)

            i ruszają od razu, całą kolumną :)

            • 6 1

            • nieprawda

              • 0 1

    • tylko czasomierz (2)

      przy tak krótkim zielonym świetle egzamin zda tylko odliczanie czasu.

      • 9 3

      • Były testy tego wynalazku i się nie sprawdził. (1)

        Ludzie ruszają jak start w F1, nie patrząc co jest przed nimi.

        • 3 4

        • Bzdura. Jak by to była prawda to z zielonym też by tak było.

          ale wiem że najlepiej powołać się na mityczne doświadczenia zachodu

          • 1 0

    • Stanie na światłach zderzak w zderzak (1)

      to też ma wpływ. Zachowując odstęp około 3 metrów nie musimy czekać aż ten przed nami ruszy i odjedzie kawałek. Ja tak robię i w zasadzie patrzę kiedy ruszy jeszcze wcześniejsze auto, to dla mnie jest sygnałem, że wszyscy ruszamy. Korki też w dużej mierze generują się od jazdy zderzak w zderzak (na prostym odcinku, nie piszę o staniu na światłach) - kierowcy muszą przyhamować, pierwszy, drugi i kolejny aż do zatrzymania i wtedy powstaje fala zatrzymujących się i mamy korek. Niestety na kursie tego nie uczą, wręcz nieraz jeszcze instruktorzy uczą jazdy 'na luzie'.

      • 14 2

      • Zderzak w zderzak

        Hej Kolego, według mnie stanie zderzak w zderzak zmniejsza korki. Daje szanse na skrzyżowaniu zjechać samochodom z tył, na pasy lewoskrętu lub prawoskrętu. I zmniejsza długość korka. Najwalniejsza jest reakcja i jej czas. Zielone i jedziesz a nie odkładasz telefon.

        • 1 4

    • 6 sekund trafia się rzadko - w ogóle pofatygowałeś się przeczytać czy nie za bardzo dotarło? To ja tak samo mogę powiedzieć że raz tam widziałem jak przejechało zero samochodów na zielonym bo akurat komuś zgasł. Jak przemnożysz zero przez ilość cykli w ciągu 24h to wychodzi przepustowość zero pojazdów na dobę...

      • 4 0

    • Zjazd

      Przepustowość samej Bulońskiej obniża też zachowanie kierowców na zjeździe w Rakoczego w prawo. Stoją tylko na lewym pasie i blokują wjazd na lewy. To znacznie obniża płynność ruchu. Pomagajmy sobie.

      • 1 1

  • tamten rejon (9)

    na Słoikowie w rejonie Szadólek Jabłoniowej i Lawendowym to zawszw żle , stali na Jabłoniowej żle , stali na WarszawskieJ żle teraz stoją na nowej ,pięknej Adamowicza też nie dobrze , Wszyscy co tam kupowali mieszkania wiedziali ,że będzie śmierdziało i korki też będą więc do kogo pretensje , wzyscy wiedzieli,że długo nie będzie nowych ulic ,które ki tak nic nie dadzą ,

    • 18 10

    • te słoikowo zaczyna utrzymywać te wasze emeryckie przymorze (6)

      Słoikowo za darmo tak jak wy od stoczni w latach 90 XXw mieszkań nie dostało. Za ile wykupywaliście te klitki w falowcu? za tysiąc złotych czy nawet 5 tys. zł? Bo słoikowo tyle teraz za jeden metr kwadratowy płaci.

      • 7 8

      • Gdzie sa niby mieszkania po 5k? (1)

        • 5 5

        • Czytaj ze zrozumieniem, nic dziwnego ze pełno tu komentarzy przyg..w co ledwo potrafią skleić zdanie, chodzi o wykup.

          • 6 2

      • no tak (2)

        skoro korki i śmierdzi i drogo to z powrotem na wieś , damy radę bez was , połowa nie zameldowana płaci podatki na wsi , połowa nba nbr auta ubezpiecza na wsi a oczekiwania wielkomiejskie

        • 7 5

        • proste i logiczne.Wyjada i skończa się problemy.Moze rzeczywiście warto zacząc od meldunku w Gdańsku, odprowadzac podatki tutaj i OC tez tutaj.
          AAAAA.........tu wyjdzie dużo drożej niz na wsi-taka sytuacja.

          • 6 1

        • Szlachta się odezwała

          • 0 2

      • To jakieś słabo rozgarnięte to sloikowo, że tyle płaci za metr, na wysypisku śmieci.

        • 5 2

    • dokadnie, niekontrolowany napływ ludzi do Gdańska to zaraza tego miasta (1)

      w przeciągu ostatnich 10-15 strasznie się pogorszył standard życia w Gdańsku.
      Sloikowo zatacza coraz większe kręgi , to już nie tylko szadółki, łostowice, kowale to jak zaraza weszło też w jasień i morenę (nowe inwestycje)

      • 6 2

      • Przerażające jest,ze ludzie z Gdańska uciekają ze względu na słoiki

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane