• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Prezydent Gdańska (3)

    Nie od dziś wiadomo że ta pani zmotoryzowanych mieszkańców nienawidzi... Najpierw maltretując komunikacje miejską zmusiła mieszkańców do korzystania z własnego auta, a teraz nas specjalnie niszczy, abyśmy co na rower się przesiedli? Chore działanie władz Gdańska chyba chce naprawdę wyrzucić mieszkańców, a zostawić tylko deweloperów z mieszkaniami na godzinki - tacy lokatorzy nie mają nic do gadania, a właściciele tu nie przebywają i mają to gdzieś po prostu...
    Ciekawe dlaczego miasto wzorem Warszawy nie postawi na komunikację miejską i parkingi na obrzeżach, bo miasto nie chce mieszkańców, oni chcą tylko usługi bo lepsza kasa.

    • 44 19

    • Pani prezydent zbyt krótko rządzi, żeby zmaltretować KM (2)

      Chciałbym zwrócić uwagę, że za tej. p. prezydent wprowadzono, że miejskie bilety miesięczne są ważne w pociągach, ruszono sprawę SKM południe. Obie te sprawy leżały za poprzedniego prezydenta, a jego podejście do SKM południe można by określić nawet dosadniej.

      • 6 11

      • nie zmieniaj tematu

        Obecnie pocieła tak linie autobusowe i tramwajowe że nie da się jeździć.
        Gdzie zginęły linie 11, 129, 161, 188? - one zniknęły, ale teraz jest odwilż, mieszkańcy wrócili do pracy, w zamian za te linie nic nie ma.
        Dlaczego wbrew mieszkańcom obcięto trasę linii 210? - co Orunia dostała w zamian? 4 kursy linii 189 zatłoczone z Maćków, a mieszkańcy nie mogę wsiąść. Brak skomunikowań na pętlach, linia 154 miała szczytowy takt co 7,5 minuty, teraz co 10 czyli w godzinę wyleciały po dwa kursy, autobus zatłoczony. Linia 168 była obsługiwana przegubowymi autobusami, teraz krótkie i rzadko jeżdżące - przepełniona. I wisienka na torcie jak prezydenturę objęła pani Dulkiewicz to co pierwsze zrobiła? Zwolniłą dyrektora ZTM Jerzego Dobaczewskiego, miał chłop wady jak każdy dyrektor, ale miał wyczucie i komunikacja funkcjonowała, a w zamian wsadziła swojego pachołka, wieloletniego wice dyrektora który tylko dołki kopał pod dyrektorem i mamy teraz brak komunikacji.... Dawniej linia 3 była obok 8 główną linią na Stogi i jeździła cały dzień co 10-15 minut, teraz jest przystawką na Chełmie i jeździ co 20-30 minut - Brzeźno oberwało najbardziej.

        • 17 2

      • Ruszyła temat wyborcza, natomiast na południową SKM nie ma kasy, to tylko pijarowe zagranie

        • 3 0

  • A urzędnicy ważniejsi od mieszkańców (2)

    Ot i cały Gdańsk od wielu lat

    • 38 7

    • I co jeszcze, każdy pijak to złodziej? (1)

      • 1 7

      • chciało ci się to pisać?

        • 1 0

  • Jasne, te światła działają dosłownie odwrotnie niż powinny!

    • 21 8

  • Jak to leciało? (1)

    Tanie domeczku... Są koreczki? Oj, ale nie takie tanie jak się wydaje. Znajomy dał 700 tysi za 40 M2... Hahah

    • 19 5

    • najlepszy byznes zrobili ci co kupili przy mysliwskiej, teraz maja ten sam korek i ten sam tramwaj co ci z jabloniowej a cena za metr byla kilka tys wyzsza ;)

      • 2 1

  • Dlaczego sygnalizacja działa na ulicy Pawła A. nawet w nocy? Przecież to absurd. (4)

    • 34 8

    • Było już tłumaczone na tym portalu fefnaśnie razy (2)

      gdyby kierowcy, wcześniej (gdy sygnalizacja była wyłaczana na noc) nie "rajdowali" w nocy to nie byłoby konieczności włączania jej, aby temu zapobiec.

      • 14 10

      • Co znaczy 'rajdowali'? Jak są światła w nocy to już nie da rady 'rajdować'? (1)

        Co to za wytłumaczenie...

        • 10 6

        • Podobno nie ma koordynacji między nimi więc ciężko o rajdowanie

          • 4 0

    • Paweł. A w sedno.

      • 1 0

  • Wlaczcie przyciski dla pieszych! (5)

    Ruch wrocil do tego sprzed pandemii a nadal stoi sie na czerwonym przed pustym przejsciem!

    • 36 6

    • Przyciski dla kierowców (2)

      Na autostradzie się sprawdzają

      • 7 5

      • w normalnych warunkach się sprawdzają (1)

        w Warlubiu, Stanisławiu czy innym Pelplinie nie ma problemu, to tak jakby porównać do pieszych przyciski są potrzebne na przejściach wzdłuż Traktu św. Wojciecha, al. Zwycięstwa, Kartuskiej czy Elbląskiej, ale tak jak na wjeździe na A1 w Rusocinie i Nowej Wsi to i na Hucisku, pod Manhattanem czy przy Galerii Bałtyckiej też się zablokują.

        Chciał analogii to ma, przycisku mają wrócić na przejścia gdzie brakuje pieszych i koniec. Nikt nie żąda przycisków przy Hucisku, tylko w miejscach gdzie pieszych brakuje.

        • 1 4

        • tu nie chodzi o pieszych czy są czy ich nie ma.
          tu chodzi o to żeby kierowca się nie rozpędzał i był czujny cała drogę!!!!
          Po to to jest tak rozwiązane

          • 2 0

    • (1)

      Testy wypadły pomyślnie. Przyciski zostają wyłączone na stałe.

      • 3 1

      • Zwłaszcza na Bora Komorowskiego gdzie są 2 przejścia ze światłami w dystansie 30 metrów gdzie na jednym się zapala. Zielone na drugim czerwone xD I tak prawie w całym Gdańsku

        • 1 2

  • Przecież to użędasy "projektowały" rozwiązanie

    to co się dziwicie?

    • 24 5

  • A kto wymyślił slalom tramwaju? (1)

    Tramwaj co chwilę przecina adamowicza.

    • 35 3

    • bo zawsze rowerzyści mają slalom

      to tu pomyślano że może chociaż raz zrobią inaczej i rowerzyści będą mieli prosto, a inny slalom.

      • 3 0

  • Światła (5)

    Jak ktoś szuka jedynki albo pisze esa gdy zapala się zielone to nie dziwota, że przejadą dwa auta

    • 10 15

    • Jedź tam zobacz jak to działa i nie pisz bzdur. (1)

      • 6 4

      • Zmien sobie trasę

        • 1 0

    • A co to tor wyścigowy 6 -11 sekund światło co to jest a niech podadzą ile sekund zabiera zmiana świata dla kierunku przeciwnego 1 sekundę
      Przecież to się prosi o wypadki

      • 4 0

    • (1)

      Zapala się ogień, a światło włącza się.

      • 2 0

      • Pozdrawiam Twoja nauczycielkę polskiego o ile taka była

        • 0 2

  • (1)

    Bo w mieście trzeba nauczyć się żyć... Każdy chciałby wracać do domu bez zbędnych przystanków. Ten pan chyba nie odwiedza południa Gdańska w godzinach szczytu ...

    • 24 8

    • Ten pan przyjechał z mazur i ma wielkie oczekiwania.

      • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane