- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Każdy tramwaj typu Citadis (w Gdańsku są cztery takie - wyłącznie na linii nr 2) wyposażono w komputer pokładowy, który na bieżąco analizuje pracę podzespołów. Gdy wykryje jakąś usterkę, podaje jej numer i zalecenia dla motorniczego. Od listopada na pulpicie sterowniczym we wszystkich citadisach pojawia się napis "25: Jazda 30 km/h max. z pasażerami" (można go łatwo dostrzec, kupując karnety u prowadzącego tramwaj). Co oznacza ta wiadomość?
Proszący o zachowanie anonimowości pracownik Zakładu Komunikacji Miejskiej tłumaczy, że to awaria układu hamowania tzw. środkowego wózka: - Błąd "25" jest powszechnie znany. Z powodu tej usterki przy obciążonym wozie hamowanie jest utrudnione i w najgorszym wypadku może dojść do tego, że tramwaju nie uda się zatrzymać na przystanku. Wtedy pozostaje tylko użycie awaryjnego hamulca szynowego: pojazd staje w ciągu kilku sekund w miejscu, a pasażerowie lecą do przodu.
Taką awarię należy odnotować w dokumentach wozu. - I każdy to robi - dodaje drugi informator "Gazety" z ZKM. - Z tym, że naprawa ogranicza się do zresetowania w nocy komputera. Rano, po przejechaniu kilkuset metrów, błąd pojawia się ponownie.
Tramwaje z takim defektem powinny przejść gruntowną naprawę, ale to wiązałoby się z ich przestojem. - Citadisy miały być chlubą miasta, załoga zajezdni jest bardzo surowo rozliczana z tego, czy wyjeżdżają na trasę - tłumaczą pracownicy ZKM.
Szefowie firmy nie chcieli w środę komentować tej sprawy, twierdząc, że mają za mało czasu na jej analizę. - Ustosunkujemy się do tego w czwartek - zapowiedziała po południu rzeczniczka ZKM Izabela Kozicka-Prus.
Funkcjonowanie ZKM nadzoruje ze strony władz Gdańska Zarząd Transportu Miejskiego: - Oczywiście, podejmiemy kroki zmierzające do wyjaśnienia tych wątpliwości - zapewnia Piotr Michalski.
Jak poważna jest usterka w citadisach, nie potrafi wyjaśnić ich producent: - Ludzie, którzy projektowali i budowali ten tramwaj, już u nas nie pracują - usłyszeliśmy od przedstawiciela chorzowskiej fabryki Alstom.
Opinie (26)
-
2006-02-11 16:12
Brak Mi Słów....
Moi Drodzy....
To co tutaj napisze to coś w rodzaju odpowiedzi na wasze pytania... padło pytanie czemu Miasto nie kupi nowych tramwajów... poniewaz to nie miasto posiada na własnośc tramwaje lecz ZKM Gdańsk... a co do zakupu nowych to właśnie wczoraj został ogłoszony przetarg na zakup 3 nowy tramwajów niskopodłogowych do obsługi Nowej Lini Tramwajowej na Chełm... sądze, że tramwaje będą jeżdzić na lini nr 6 która zostanie przedłużona na Chełm...
Kolejna sprawa to cena biletów... ktoś narzekał, że sa one najdroższe... to prosze jechac do karkowa gdzie bilet ulgowy kosztuje 1,30zł.... a Warszawie czy Poznaniu to już nie będę wspominał.... warto tutaj wyciągnąć wniosek, że jeśli bilety będą tanie to nigdy nie będziemy mieli takich tramwajów jak Kraków a napewno nie w takiej ilości (Kraków obecnie posiada 26 niskopodłogowców i zamierza kupić jeszcze 24)....
Co do Renomy, oni wykonują swoją robote i nie zwalajcie na nich winy bo wielu bardzo wielu pasażerów jeździ bez biletu....
Pozdrawiam wszystkich i życzę wam aby za dwa lata (w których to mają zostać zakupione nowe tramy, busy oraz remontowane torowiska) jeżdziło sie nam lepiej oraz bezpieczniej....
A co do tych popsutych tramwaji jak ktoś jest taki mądry to niech da 700mln złotych i będziemy mieli najnowoczesniejsza komunikacje miejską w Kraju, bo tyle a nawet prawie 1 mld złotych jest na ten cel potrzebne...- 0 0
-
2006-02-23 10:22
PRZYPOWIESC O RENOMIE....-
KORZYSTAM Z PRZEWOZU SKM OD 10 LAT, WIEC MAM STYCZNOSC Z TYPAMI Z RENOMY.KUPUJE MIESIECZNY I JEST OK.NATOMIAST JEZDZE TRAMWAJAMI I NIE JEST OK!!!!CO MNIE ZBULWERSOWALO???TO, ZE MUSZE SKONTROLOWAC CZY CZYTELNY JEST ODCISK NA SKASOWANYM BILECIE=BZDURA!!NIE WIEM CZY WIADOMO WSZYSTKIM ZE NIE CZYTELNOSC OBOWIAZKOWO ZGLOSIC MUSZE U MOTORNICZEGO I TEN MA OBOWIAZEK ZROBIC NOTE NA BILECIE, CZYLI WPISAC PRAWIDLOWA DATE GODZINE I POTWIERDZIC TO PIECZECIA...HE, HE, HE!!!LUDZIE DLUGO BEDZIEMY ZA ???SMIECH!!!KASOWNIKI POWINNI SPRAWDZAC KONSERWATORZY PRZED WYJAZDEM W TRASE POJAZDU, A, NAWET PO KAZDYM ZJWEZDZIE DO ZAZJEZDNI!TAKA KASA ZA BILETY IGDZIE IDZIE-???JUZ WIDZE SZNUERK PASAZEROW PEDZACYCH Z TRZECIEGO WAGONU PO DRODZE TURBUJAC JAK STADO SLONI PRZYSTANEK PO NOTKE DO MOTORNICZEGO.CIEKAWE CO ON NA TO??W CZASIE JAZDY ROZMOWA Z MOTORNICZYM ZABRONIONA.......HE, HE!DALEKO NAM DO SATNDARTOW ZACHODNICH....P.S.POZDRO DLA TYPOW Z RENOMY-!* HASLAMI OPERUJECIE, CYT.NIE KASUJ BILETU NIE MA KAKAROW-TELE ZE ZA CHWILE TYP NA LYSO WYGOLONY CHCE ODE MNIE BILET-ZAWSZE KASUJE BILET.TROCHE OGLADY!!!-LUDZIE PATRZA...
- 0 0
-
2006-03-05 10:04
tramwaje nowe ale posute
taka sama sytuacja jest w nowo zakupionych Mercedesach. Ciągle pojawiają sie komunikaty w języku niemieckim i pomimo wielokrotnego wpisywania w kartę drogową tych komunikatów nikt nic z tym nie robi tłumacząć się nieznajomością języka i brakiem części. Dodam że Mercedesy sprowadzono beż komputerów obśługujących w/w autobusy ( tzn, bez oprogramowania) więc naprawiane są za pomocą młotka i przecinaka lub wogóle. Gratulacje dla ZKM.
- 0 0
-
2006-03-05 15:25
MOZE TAKIE TRAMWAKE JAK W POZNANIU TO BY W GDANSKU MOGŁY SMIGAC...http://www.mpk.poznan.pl/index.html CO WIDAC W PRAWYM GORNYM ROGU STRONKI...
- 0 0
-
2006-03-10 07:22
to sa skutki kupowania
pprototypów i barnia łapowek za ich kupno
- 0 0
-
2006-03-10 07:29
Gdańszczaninie
pisz uczciwie o cenach biletów w tych miastach o ktorych wspomnialeś faktycznie tyle kosztuja ale powiedz tez ile czasu sie jedzie, na niektorych liniach 110 minut a u nas 10 minut
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.