GDDKiA właśnie wybrała firmę, która zaprojektuje i wybuduje 22-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Co ciekawe, nie wygrała najtańsza oferta, a druga w kolejności, droższa o 140 mln zł. Prace potrwają do 2025 roku.
dobrze, często najtańsza wcale nie jest najlepsza
58%
skoro tak wyszło w procesie weryfikacji ofert, to nie mam zastrzeżeń
32%
źle, tę różnicę można by wykorzystać do realizacji innej inwestycji
10%
Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.
Oferta droższa o 140 mln zł
Do przetargu na jego projekt i budowę stanęło 10 firm, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum, któremu lideruje
NDI - 577 mln zł. Druga oferta - firmy
Budimex - opiewała na kwotę 718,6 mln zł. I to właśnie ona została wybrana przez drogowców z GDDKiA. Oferty NDI oraz czterech innych wykonawców zostały odrzucone.
Taki obrót sprawy oznacza, że można spodziewać się odwołania od tej decyzji.
Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót
nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca.
Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna zakończyć się w 2025 roku.
- Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
- Szemud - Luzino (ok. 10 km),
- Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).
Ich budowa ma się zakończyć w pierwszej połowie 2022 roku.