• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego korkuje się coraz częściej. Można temu przeciwdziałać?

Maciej Naskręt
19 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kierowcy w czasie najpoważniejszych zatorów na Trasie Słowackiego we Wrzeszczu mogą tracić nawet 40 minut. Kierowcy w czasie najpoważniejszych zatorów na Trasie Słowackiego we Wrzeszczu mogą tracić nawet 40 minut.

Kierowcy coraz wolniej podróżują Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między Zaspą a Matarnią. Droga w godzinach szczytu jest zapchana. Sytuacji nie poprawia nawet Tristar. Czy zatem powinniśmy przyzwyczaić się tam do korków?



Pierwsze pojazdy dwujezdniowym odcinkiem Trasy Słowackiego na odcinku od Niedźwiednika do Zaspy pojechały w czerwcu 2012 r. - tuż przed Euro 2012. Droga przede wszystkim miała rozwiązać problemy związane z korkami na ówczesnej - jednojezdniowej - ul. Słowackiego (dzisiaj jest to droga lokalna).

Upłynęły dwa lata i okazuje się, że powoli wracamy do punktu wyjścia. Korki na Trasę Słowackiego wróciły i to ze zdwojoną siłą, bowiem pojazdów stojących w zatorach jest dwa razy więcej niż przed wspomnianym czerwcem 2012 roku.

50 minut z Zaspy na Matarnię w korku

Pokonanie Trasy Słowackiego na odcinku od ETC do CH Matarnia (ok. 8 km) poza godzinami szczytu doświadczonemu kierowcy może zająć 10-12 minut. Dłuższe postoje kierowców czekają wtedy przed skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i rondem im. Jana de la Salle.

Całkiem inaczej - pięć razy dłużej - trwa podróż w godzinach popołudniowego szczytu. Pokonanie 8-kilometrowego odcinka na górny taras zajmuje od 50 do 60 minut. Nie ma odcinka, w którym pojazdy nie stałyby w korku. Nawet leśny fragment bez sygnalizacji jest w ostatnich tygodniach sparaliżowany w kierunku Matarni.

Rano korki stoją w przeciwną stronę.

- Tak naprawdę mamy do czynienia ze standardową sytuacją - budowa nowej drogi sprawiła, że zwiększył się na niej ruch. Zachęciła do korzystania z niej nowe osoby. Zwiększenie przepustowości, czyli często podnoszona w takich momentach propozycja, nic tu nie da - za 3 lata będziemy mieć ten sam problem we większej skali - uważa Karol Spieglanin, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej (FRAG).

Czy kiedykolwiek ruch zmaleje na ul. Słowackiego?

Przy dużych korkach Tristar nie pomaga

Wielu kierowców powód korków na Trasie Słowackiego upatruje w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnych. Przypomnijmy, że między centrum handlowym ETC a rondem im. Jana de la Salle ruchem kieruje system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar i choć drogowcy o korkach wiedzą, niewiele mogą zrobić.

- System Tristar ma wiele zalet, ale ma też wady. Jedną z nich jest brak możliwości ręcznego sterowania ruchem. Nie ma możliwości na przykład chwilowego wydłużenia fazy światła zielonego. Możemy jedynie zmieniać programy na poszczególnych skrzyżowaniach. Jednak bez Tristara na Trasie Słowackiego kierowcy mieliby jeszcze więcej kłopotów - przekonuje dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

Drogowcy zwracają także uwagę na fakt, że w godzinach szczytu liczba pojazdów m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych przyrasta gwałtownie. Z tego powodu system Tristar przystosowuje się z opóźnieniem. Gdy auta utykają w korku na Trasie Słowackiego nie ma co liczyć na system inteligentnego sterowania ruchem - trzeba czekać aż ruch się nieco upłynni.

- Liczba pojazdów wtedy jest tak duża, że po prostu wyczerpują się nie tylko możliwości Tristara, ale przede wszystkim przepustowość ulicy - zaznacza Kotłowski

PKM-ka lekarstwem na korki?

Zdaniem ekspertów sytuację kierowców powinno poprawić przede wszystkim oddanie do ruchu 18-kilometrowej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wielu z nich będzie mogło przesiąść się na kolejkę i w ten sposób dotrzeć np. do Wrzeszcza pozostawiając pojazd w Matarni.

- Oczywiście zachęcać do tego powinna sama oferta PKM, czyli przede wszystkim częstotliwość kursów i cena biletów. Przeanalizować można także bardziej miękkie zabiegi, np. optymalne ustawienie świateł na trasie - mówi Karol Spieglanin.

W podobnym tonie wypowiadają się też władze Biura Rozwoju Gdańska. - Realizowana trasa PKM da podróżnemu alternatywę względem samochodu indywidualnego (a także autobusu miejskiego), które grzęzną w korkach. Skala zjawiska rezygnacji z podróży samochodem i przesiadki na PKM będzie zależeć w znacznym stopniu od częstotliwości kursowania pociągów - mówi Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Przypomnijmy, że po dużym zamieszaniu pod koniec października Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ustalił, że pociągi linią PKM między lotniskiem a Wrzeszczem pojadą co 15 minut. Pod znakiem zapytania jest ich kursowanie do centrum Gdańska. Co gorsza wciąż jednak nie ma pomysłu dla wspólnego biletu PKM-ki z innymi przewoźnikami, co może zniechęcać wiele osób do skorzystania z oferty.

Dalsze inwestycje uzdrowią Trasę Słowackiego?

Jak już wspomnieliśmy, nowe lub rozbudowane fragmenty układu drogowego po ich uruchomieniu poprawiają warunki podróżowania, co zachęca kierowców do większego wykorzystania samochodów i co prowadzi w krótkim czasie do powrotu utrudnień.

- Dlatego współcześnie duże miasta nie mogą rozwijać się w oparciu o transport indywidualny. Dokumenty planistyczne miasta Gdańska przewidują w rejonie Górnego Wrzeszcza - Brętowa jeszcze tylko jedno powiązanie drogowe: tzw. ulicę Nową Abrahama, która ułatwi powiązania Zaspy, Strzyży, Oliwy z Brętowem, Matarnią i Pieckami - Migowem ale też nie będzie ona stanowić rozwiązania na zawsze ze względu na mechanizm opisany na początku - mówi Piskorski.

Władze FRAG widzą jednak inną drogę uzdrowienia Trasy Słowackiego. - Pragnę przypomnieć, że już za dwa lata minie pięcioletni unijny okres karencji. Od razu po nim sugerowałbym przeanalizowanie faktycznej potrzeby istnienia podziemnych, a nie naziemnych przejść dla pieszych oraz ekranów akustycznych. Zgodnie z obowiązującymi normami przynajmniej tych drugich w dużej części powinniśmy się pozbyć - podkreśla Spieglanin.

Opinie (634) 9 zablokowanych

  • ten tristar to wielka ściema. wszystko ustawione jest na czasowym sterowaniu. proszę sprawdzić ze stoperem. czy jest korek czy nie swiatło zmienia się z taką samą częstotliwością. miliony wylane w błoto. prokurator tym powinien się zająć.
    zapraszam do Krakowa aby zobaczyć jak to tam działa.

    • 0 0

  • Bo jest a dużo świateł i udziwnień. (86)

    I kierowcy ruszają po 10-15 sek. od zielonego i to chyba od razu z drugiego biegu...

    • 369 46

    • TWORZYĆ ALTERNATYWY! (11)

      Są korki bo nie ma alternatyw. Słowackiego wciąż jest bardziej wydajna niż Spacerowa na przykład. Kto korzysta ze Słowackiego?
      1) górny odcinek w dół: mieszkańcy Złotej Karczmy, Matarni, "Kaszubi", osoby pracujące bliżej Słowackiego ale mieszkający bliżej węzła ze Spacerową/Armii Krajowej.
      2) dolny odcinek w dół: wszyscy z 1 plus Niedzwiednik, Morena i Mysliwska

      ---
      Z mojego laickiego punktu widzenia pomogłoby:

      1) bezkolizyjne skrzyżowanie na miejscu ronda de la Salle
      2) przesunięcie przejść pieszych do tuneli/nad drogą wzdłuż Słowackiego
      3) usprawnić zjazd ze Słowackiego na Grunwaldzką w stronę Gdańska na przykład dwa pasy zjeżdżające w stronę Gdańska plus dłuższe światła

      4) rozbudowanie spacerowej do dwóch pasów + usprawnienie świateł w Oliwie
      5) stworzenie jak najlepszego skrzyżowania Spacerowej z Czyżewskiego tak by osoby jadące w Sopocie mogłyby tam opuszczać Spacerową

      6) stworzenie alternatywy dla Moreny i Mysliwskiej, np rozbudowa Jaskowej Doliny do 2 pasów albo zbudowanie nowej alternatywnej drogi do Grunwaldzkiej (np remont/rozbudowanie Sobieskiego, Do Studzienki)

      7) usprawnienie wjazdu z Obwodnicy: na przykład wjazd bezkolizyjny na jeden z pasów (albo dodanie 3 na pewien odcinek do świateł)

      8) usprawnienie skrzyżowania Chrzanowskiego z Szymanowskiego
      9) rozwiązanie problemu skrzyżowania Starej Słowackiego z Chrzanowskiego

      Ale w Gdańsku na to nie będzie nigdy pieniędzy. Pewnie szybciej niż bezkolizyjne rondo de La Salle wybudują przysłowiowe "metro" ;)

      • 13 29

      • "Rondo" de la Salle

        ad. 1) to nie jest RONDO !
        Gdyby to było duże rondo z min. 2 pasami to nie było problemów a ten dziwoląg nie jest rondem !

        • 0 0

      • Masz pomysły na usprawnienia (2)

        to wymyśl skąd wziąć pieniądze.

        Sam jestem kierowcą ale uważam, że to komunikacja publiczna a nie drogi powinny być priorytetem władz miasta. Mi osobiście podoba się angielski system - wysoki koszt dla kierowcy przy wjeździe do miasta (drogie parkingi, Congestion Charge w Londynie), system Park & Ride (darmowe parkingi na obrzeżach miasta z tanim biletem na autobus dojeżdżający do centrum), uprzywilejowanie autobusów (bus pasy, specjalne skróty tylko dla nich), inteligentny system informacji o kursowaniu komunikacji z aplikacją na komórkę (wybór trasy, o której chce się wiedzieć) i, co najważniejsze, nie tylko jeden ale też WYGODNY bilet na wszystko (coś a la Oyster w Londynie)

        • 23 1

        • No tak, ale w UK taki system panuje tylko w Londynie (1)

          A przynajmniej nie w kazdym wiekszym miescie tak jest. Bristol (ponad pol miliona mieszkancow) to wies komunikacyjna przy Trojmiescie

          • 2 0

          • Akurat o Bristolu się nie wypowiem bo nie znam tego miasta

            ale większość większych czy mniejszych miast w UK ma jakieś swoje rozwiązania problemu korków o ile występuje. Nie w każdym jest wszystko z w/w natomiast wszędzie sprowadza się to do jednego - uczynić komunikację na tyle atrakcyjną, żeby ludzie przesiedli się na nią z auta. U nas co prawda inwestuje się co nieco w komunikację miejską ale położenie torów czy kupienie fajniutkich autobusów to nie wszystko. Mnie osobiście zniechęcają dwie rzeczy. Pierwsza to brak buspasów, a nawet jeśli gdzieś jakaś ich namiastka jest, to ich kompletna ignorancja przez kierowców, którzy "tylko na chwileczkę" nań wjeżdżają lub nawet traktują jako chwilowe miejsca postojowe. Druga to bilety a dokładnie rzecz biorąc bilety na SKM i ich cennik.

            • 1 0

      • (3)

        Nowa Słowackiego miała być alternatywa na korki. Na jak długo to wystarczyło?
        Nie ma alternatywy na rosnącą lawinę samochodów w postaci budowy nowy dróg. Coraz więcej ludzi mieszka po zachodniej stronie obwodnicy i nikt tego zjawiska nie próbuje zatrzymać, więc problem będzie się pogłębiał.
        Na korki powinniśmy stosować rozwiązania stosowane od jakiegoś czasu na zachodzie:
        bardzo dobra komunikacja miejska ze zintegrowanym biletem na całe 3miasto + PKM + SKM
        bardzo dobrze rozwinięta infrastruktura rowerowa z uprzywilejowaniem w ruchu dla rowerzystów

        I cokolwiek by ktoś nie wymyślał i jakkolwiek nie lubił komunikacji i rowerzystów, to niestety jest to jedyny kierunek, który w praktyce działa już w wielu zachodnich miastach.

        • 34 5

        • zgadzam sie z diagnoza (2)

          nie zgadzam sie z tym, ze "na zachodzie". W Anglii komunikacja miejska (procz Londynu) jest gorsza niz w Trojmiescie. A wielkosc owych miast porownywalna.

          • 3 1

          • Anglia to nie jedyny zachod (1)

            Jest jeszcze Szwajcaria, Belgia, Holandia, ...

            • 4 0

            • Gdzie są i tak korki

              Nie ma rozwiniętego państwa na świecie bez korków, dopóki społeczeństwo i rządzący myślą jak As.

              • 2 0

      • To wszystko pomoze na chwilke. A kto to potem utrzyma?

        • 3 0

      • typowe gadania laika

        co to miasta nie widział inaczej, jak z przez brudną szybę samochodu z rejestracją GKA

        • 10 6

      • Dlaczego dla wygody kierowców piesi mają być wyrzucani do zasyfionych i niebezpiecznych przejść podziemnych lub na wietrzne i oblodzone zimą kładki?

        PKM co 5 minut w szczycie i wielkie parkingi przy stacjach na górnym tarasie, tak jak wszędzie się to robi. Choćby prefabrykowane piętrowe jak w UK.

        • 32 5

    • Przyczyny: (4)

      1. Jazda na zderzak.
      2. Hamowanie "do podłogi" zamiast zwalniania.
      3. Brak reakcji na zmianę sygnalizacji.
      4. Ruszanie po poprzedzającym aucie z dużym odstępem.
      5. Nieprzygotowanie do ruszania na zielonym.
      6. Telefonowanie.
      7. Gapiostwo.
      8. Tumiwisizm.
      9. Bycie ekspertem.
      10. Nie opanowanie obsługi pojazdu.

      • 22 2

      • tak!!!

        zgadzam sie!!!

        • 0 0

      • Zapomniałeś o jednej (2)

        0. Zbyt duża ilość samochodów

        • 14 1

        • też, zgadza się ale to nie w tym problem (1)

          właśnie chodzi o to, żeby usprawnić ten ogrom aut a jak się bacznie przyjrzysz na spokojnie bez emocji na drogi to widzisz:
          1. Zderzak w zderzak, bez bezpiecznego odstępu, jeśli go zrobisz zaraz zajedzie ci jakiś cwaniak drogę i dalej jest ciasno.
          2. Zwalnianie silnikiem, powoli, lekko, widziałeś coś takiego? Nie. Hebel w asfalt i stoi cała ulica.
          3. Zapala się pomarańcza - nic, zielone - nic, 3 sekundy dopiero budzi się pierwszy kierowca, ten za nim wraca do egzaminu na prawko czy to przypadkiem nie niebieskie ma być, trzeci szuka biegu (tak! patrzy na lewarek...)...
          4. Zamiast jak na sznurku przedszkolaki na spacerze to 10 aut rozciąga się powoli zamiast 20 mogłoby dynamicznie pojechać.
          5. Brak skupienia na tym co przed i za tylko na czymś innym a to kilka sekund straty.
          6. Często jeżdżę na tempomacie i widzę, że przede mną auto zaczyna dziwnie zwalniać albo wyprawia jakieś cuda, hmmmm wyprzedzam bo lepiej takiego mieć z tyłu no i odpowiedź: telefon.
          7. Odsypianie, nic innego mi nie przychodzi do głowy bo tylko sen może zamulić aż tak.
          8. Olewanie wszytkich - ja jestem panem!
          9. Masz prawa i obowiązki, dostałeś prawko to przestrzegaj przepisów a nie samodzielnie interpretujesz ile można przez miasto.
          10. Patrz pkt 1-9, manewry na drodze, Jezus Maryjo! Kierunkowskazy mało kto wie gdzie są i kiedy się używa, włączanie się do ruchu z pasa do tego który ma nie bez powodu 300-400 metrów na samym początku, omijanie Tira na poboczu - 3 metry luzu i korek na S6 10 km... natomiast wyprzedzanie rowerzysty na 10 cm nie ma problemu... itp, itd

          • 11 1

          • W pewnym momencie juz nic nie usprawni. Bo nie zdyscyplinujesz nagle 100tys. osob. Jest to po prostu niemozliwe. Poczytaj historie. Takie korki byly w USA juz w latach 50tych. Stad te ich wielopoziomowe autostrady. Ale one i tak sie wkrotce korkowaly. W tej chwili te estakady sie juz sypia, bo nie ma za co ich utrzymac.

            • 7 1

    • ruszamy za wolno jezdzimy za szybko

      reakcja kierowcow jest kiepska. wiekszosc kierujacych to osoby nieumiejace jezdzic.

      • 0 0

    • A czego się spodziewaliście? (31)

      Dodatkowy pas a nawet kolejne nie załatwia sprawy. I tak z czasem wszystko będzie zakorkowane. Trzeba zmienić przyzwyczajenia ale niestety mieszkańcy cesarstwa samochodowego musza podróżować swoimi stalowymi rumakami bo jest fajnie, wygodnie, ciepło i najlepsze - nie ma tych innych brudnych, chorych, śmierdzących i niebezpiecznych ludzi.

      • 96 35

      • blachosmrody (7)

        wszędzie ich pełno,masz rację mogą zrobić dodatkowo 10 pasów i tak będą korki

        • 45 32

        • zapewniam cię, że mój samochód mniej śmierdzi po przejechaniu 700km niż ty (6)

          pod dojechaniu rowerem 5 km z domu do pracy....

          • 58 51

          • jesli cale zycie nic nie robisz, to nie dziwie sie, ze jakikolwiek wysilek fizyczny kojarzy ci sie ze smrodem (2)

            po prostu Twoj organizm nie jest przyzwyczajony do wysilku, a pot jest pelen calego syfu jaki nagromadzil ci sie w organizmie.

            Ludzie zyjacy zdrowo i regularnie trenujacy nie smierdza jak swinie po 5km rowerem.

            Problem z rowerem jest zima (mimo wszystko nie jezdzi sie zbyt fajnie w sniegu) oraz przy dzuych opadach (czy to latem, czy dowolna inna pora).

            • 9 5

            • dokładnie! jak jadę rowerem miejskim w tempie rekreacyjnym około 17-20km/h to wysiłek mam dokładne taki sam jak bym szedł pieszo (1)

              A może nawet mniejszy. Nie ma po czym brać kąpieli.

              • 7 5

              • i nie bierz kąpieli, śmierdź sobie radosnie

                i powtarzaj sobie kilkakrotnie, ze nie smierdzisz. Kłamstwo tak powielane staje sie prawdą :-)

                • 0 0

          • Dokładnie

            Tak samo jak mniej śmierdzi drwal wycinający dziewicze puszcze, niż tubylcy ich broniących. Dobrze prawisz. Więcej asfaltu. Mniej smrodu przyrody.

            • 3 0

          • (1)

            nie założyłbym się. zamknij się w garażu na 10 minut z włączonym silnikiem.

            • 51 22

            • Wejdź z tym gościem pod pierzynę na 10min

              Efekt ten sam.

              • 11 1

      • trafiłeś w sedno - właśnie dlatego wolę jechać w korku, dłużej i drożej bo (3)

        bo jest fajnie, wygodnie, ciepło i najlepsze - nie ma tych innych brudnych, chorych, śmierdzących i niebezpiecznych ludzi. Dodatkowo załatwię przez tel (zest. głośnomów.) kilka spraw związanych z pracą w drodze do domu.

        • 56 21

        • no to super, widzę że w takim razie korki to nie problem (1)

          to po co artykuł?

          • 56 9

          • Dziennikarz pisze bo mu płacą

            Ma być kontrowersyjne. Reszta nie ma znaczenia.

            • 0 1

        • bogaci tak maja

          • 4 1

      • (13)

        Jak to powiedzial Leon Krier nie auta a domy przedmiejskie sa powodem korkow. Poki nasi wlodarze beda zamieniac centra miastvw osrodki wiezowcow a przedmiescia w sypialnie - korki beda.

        • 63 6

        • (4)

          A gdzie jak nie w centrach miast mają powstawać wieżowce? A jakby budowali odwrotnie to po prostu centra miast i sypialnie by się zamieniły miejscami

          • 10 2

          • odpowiedzią jest tylko (3)

            planowanie dzielnic wielofunkcyjnych. Już żal powtarzać, że "tak to się teraz robi na zachodzie", ale taka prawda.

            • 11 1

            • A gdzie na zachodzie (2)

              Bo wiesz, to że byłeś w Lęborku, to jeszcze nie znaczy, że "na zachodzie"

              • 3 7

              • a co masz do Lęborka

                ładne, spokojne miasto i mili ludzie

                • 2 0

              • Kopenhaga, Berlin, Utrecht, Amsterdam, Haga, nawet Paryż, do cholery, Sztokholm, Malmo, wymieniać dalej?

                • 7 1

        • Nikt tego głośno nie powie, ale winę za to ponosi... gospodarka rynkowa (7)

          Wiele ludzi chce mieszkać w centrach, więc cena nieruchomości zgodnie z prawem popytu idzie w górę. Skoro cena w centrach jest wysoka to zgodnie z tym samym prawem chętnych do kupna mieszania w tym miejscu jest mniej względem obrzeży miasta i przedmieść gdzie ceny nieruchomości są niższe. Skoro więcej osób jest skłonnych kupować tańsze mieszkania poza centrum to więcej mieszkań tam własnie powstaje.

          • 29 4

          • Ale bzdury (5)

            Winny jest interwencjonizm państwa (MDMy koło śmietniska, darmowe drogi i parkingi za śmieszną opłatą) i brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Gdyby rynek był rzeczywiście wolny i każdy płacił za rzeczywiste użytkowanie samochodu (czyli jak mam do pracy 15 minut na piechotę to codziennie nic nie płacę, a jak ktoś jedzie 30 km w obie strony i parkuje w centrum to płaci opłaty RYNKOWE za usługę udostępnienia drogi i miejsca parkingowego) to szybko by się okazało, gdzie jest bardziej opłacalnie zamieszkać. Dzisiaj w ramach socjalu dostaje się za darmo drogę (opłaty paliwowe należy przemilczeć, bo nie są w żadnym wypadku uzależnione od popytu na drogę, czyli nie są rynkową opłatą a kolejnym podatkiem), maksymalny koszt opłaty za parkowanie jest ustalony dla całego kraju (socjalizm pełną gębą, nieważne czy Pcim Dolny, czy centrum Warszawy), nie pokrywa rzeczywistego kosztu utrzymania miejsc parkingowych i nie odpowiada na pytanie o popyt.
            Oprócz tego brak miejscowych planów zagospodarowania pozwala na zabudowę bez zapewnienia funkcji transportowych, czyli przerzucenie z dewelopera na miasto konieczności budowy nawet najprostszych dróg. Znowu wszyscy składają się na dojazd do Wypierdowa, a nie rzeczywiście tam mieszkający.

            Myślę, że obaliłem tezę o "wolnym rynku", którego w naszym nieszczęśliwym kraju niestety nie ma. Jest dziwaczna mieszanka socjalizmu z róbta co chceta. Efekty każdy widzi.

            • 31 15

            • Jeszcze żaden kapitalista w historii nie wymyślił takiej bzdury (3)

              by wprowadzać opłaty za drogi miejskie. I przed każdą ulica osiedlowa bramka poboru opłat ? :D:D to by z pewnością upłynniło ruch hahahah korwin wam nasr*ł do bani

              • 4 8

              • mylisz się (1)

                Np. do centrum Sztokholmu wjeżdżasz i robi ci zdjęcie, następnie wysyła do domu rachunek co jakiś czas.
                OK w Polsce to nie przejdzie bo kto by stworzył taki system informatyczny:)

                • 10 1

              • Pani Agnieszka od Kalkulator1

                • 2 0

              • Przyjacielu

                A teraz zejdźmy na ziemię. Ani 100% kapitalizm nie istnieje, gdyż od początku świata struktury plemienne nakładały na swoich członków ograniczenia i obowiązki względem współplemieńców, ani w 100% interwencjonizm nigdy nie zaistniał, bo nawet w Korei Północnej żeby przeżyć trzeba trawę na wolnym rynku zbierać i gotować ;)
                "spór" miał charakter czysto akademicki, gdyż pokazane zostały mechanizmy całkowicie wolnorynkowe, gdzie nie ma ani odrobiny interwencji państwa we "wspólne" i wykazanie, że wcale nie musiałoby to doprowadzić do mitycznego "zła" jakie kapitalizmowi jest przypisywane przez osoby nie do końca będące zorientowane czym charakteryzują się poszczególne myśli polityczne.
                Powtórzę raz jeszcze, system jaki funkcjonuje w naszym nieszczęśliwym kraju jest mieszanką socjalizmu (zusy-srusy i cała masa państwowych przymusowych "udogodnień") oraz róbta co chceta (czyli przykładowo to co podał kolega w poście powyżej Twojego - uchwalanie MPZP pod dyktando dewelopera zamiast zgodnie z zasadami rozsądku).

                • 2 4

            • ja jakoś zuego interwencjonizmu nie widzę

              wprost przeciwnie lobbowanie za planami zagospodarowania przez deweloperów i minimalne wymagania co do układu i położenia osiedli

              a potem osiedlowa jednopasmowa uliczka z progami spowalniającymi odprowadzająca ruch z 20 tyś osiedla

              • 9 0

          • nieprawda

            te mieszkania są tylko pozornie tańsze, należy tylko prawidłowo skalkulować koszt codziennych dojazdów każdego z członków gospodarstwa domowego oraz stracony czas. A jeżeli ktoś ponosi winę, to rząd i jego programy typu RnS czy MdM z pułapem ceny (siłą rzeczy nie obejmującej ww. kosztów), który dodatkowo napędza ruch w tańszych lokalizacjach, bo beneficjenci mają wybór: albo wyprowadzić się za miasto, albo zrezygnować ze wsparcia

            • 10 2

      • cesarstwo (4)

        To chyba okoliczne wsie typu GKA GKS zukowo itp ktore korkuje Slowackiego od tych stron

        • 56 23

        • albo (1)

          albo gdańsk kokoszki, tez okoliczna wieś

          • 36 15

          • Ja ci dam wieś

            • 4 8

        • tylko czemu gdańszczanie ciągle wybierają Bielawskiego i spółkę,

          który za ich pieniądze robi (pół)dobrze tylko tym GKA i GKS, a im samym stawia kolejne estakady na wysokości okien, jak w jakimś Szczecinie

          • 15 4

        • Jak z twojego falowca wysypią się ludzie, to też masz tłok...

          • 36 6

    • 5 powodów

      1. dwu pasmowe trasy średnicowe budowało się w latach 50 dziś musza mieć 3 lub 4 pasy
      2. brak dodatkowy wylotówek do obwodnicy - Gdynia ten problem rozwiązała
      3. dziadki projektujące ulice nigdy nie byli za granica dlatego mamy rozwiązania z przed 50 lat
      4 za dużo świateł
      5. nie ma tuneli dla pieszych

      • 1 3

    • świateł i "udziwnień" jest ile trzeba (12)

      ludzie też muszą czasem dostać się na 2 stronę i to nie tunelem!

      ale faktem jest, że gdyby było odliczanie sekundowe na światłach, to na pewno by usprawniło

      niestety, w Gdańsku zrobili tristar, wymienili wszystkie sygnalizacje, a odliczania sekundowego nie ma. Imbecyle.

      • 196 18

      • (7)

        dokładnie tak, byłem w Piotrkowie tryb. gdzie jest odliczanie sekundowe, dużo przyjemniej się jeździ, z daleka widać czy się zdąży przejechać skrzyżowanie i za ile trzeba ruszyć na światłach.

        • 121 1

        • w Piotrkowie nie nastawili się na zyski z mandatów (4)

          w Gdańsku zyski z mandatów to piorytet dla władzy.

          • 103 19

          • za tydzien (3)

            macie drugie wybory !
            paweł - pół biedy , ale ma pod sobą lisickiego, nawet w kosmosie by postawił parkometry ... (nie mam nic do prakometrów w centrum), ale parkometry do połowy kartuskiej to są już jakieś jajca :)
            pod domem niech sobie ustawi parkometr :)

            • 69 8

            • prezydencie Adamowicz (1)

              za kilka dni podziekuje Ci za "wklad" w "rozwoj" tej czesci miasta. A co na zatrucie spalinami mieszkancy okolicznych osiedli?

              • 13 3

              • aaa w czym...

                ...okoliczni mieszkańcy są lepsi od tych z centrum że mają nie mieć spalin ??? może tunel zbudować żeby mieli spokój ?
                Jak się nie podoba, to na wieś ! Kaszuby nie tak daleko ;)

                • 2 2

            • co to jest PARKOMETR ?

              PARKOMAT chyba...

              • 1 6

        • (1)

          a nie uczyl cie instruktor by stojac na skrzyzowaniu zwracac uwage na kolor swiatla dla przechodniow? gdy sie zmieni na czerwone tzn. że za chwile bedzie zielone dla ciebie.

          • 3 9

          • Ehe, a sie okazuje ze ktos tam dostal zielone i musi przejchac przez przejscie wiec pieszy ma czerwone i stoisz 40sekund na zasprzeglonym biegu.

            Odliczanie sekundowe poprawilo by plynnosc ruchu.

            • 8 1

      • za duzo przejsc (3)

        Swiatel i udziwnien nie jest ile trzeba....

        Nowa fantastyxzna droga dwupasmowa od obwodnicy az po centrum miasta. Powinno byc na niej ograniczenie do 70 ale nawstawiali przejsc dla pieszych co 100etrow ze sie nie da normalnie jechac....

        • 42 52

        • po pierwsze primo to w gdansku jest ZDECYDOWANIE za MALO ulic. jesli nie pobuduja, zamiast rozszerzac (wiem ze taniej) nowych drog to do konca swiata tak sie bedzie jezdzic w tym miescie.

          • 4 9

        • Bo to jest miasto

          jak się nie podoba to się przenieś na wieś

          • 22 36

        • tylko kolej, ka do domu

          już widzę jak kierowcy przesiadają się na PKM; kaszubi zostawiają samochody w matarni; mieszkańcy zasuwają na perony po 2-3 km na piechotę. Znając życie parkingi przy PKM będa płatne, NIE strzeżone a bilety droższe od miesięcznego kosztu paliwa Miasto znowu zrobi interes i napcha kiesę.

          • 68 8

    • (2)

      Do wielbicieli tuneli dla pieszych. Wyobrazcie sobie miasto, gdzie po powierzchni wyja smierdzace auta, sunace autostradami i wokol sciany akustyczne. A piesi chodza tunelami jak szczury. Masakra. W miescie nie ma miejsca dla samochodow!!!

      • 8 3

      • Ja sobie wyobrażam

        Czytając posty niektórych internautów, uważam, że właśnie dla nich to jest namiastka raju.

        • 2 0

      • nie tyle, ze nie ma miejsca, co nie powinny miec priorytetu

        • 3 1

    • zegarki (1)

      Czy tak trudno zamontować przy sygnalizatorach wskażniki czasu palenia się poszczególnych świateł ? Inne miasta już to dawno zrobiły - mały nakład a efekty rewelacyjne

      • 5 0

      • Dość trudne

        Szczególnie przy dynamicznej zmianie faz w Tristarze. Jedyne co można wyświetlić to 5-10 sekund przed zielonym. To byłoby przyjemne :)

        • 3 0

    • Bo automatów nie mają
      Tylko powolne skrzynie manualne

      • 1 0

    • A co myślicie o wprowadzeniu 30km/h w mieście? (1)

      Nie macie czasem wrażenia, że po tych wszystkich remontach i przebudowach korki w Gdański są większe niż to było 3-4 lata temu?

      • 8 11

      • Korki są i zawsze będą (szczególnie w godzinach szczytu).

        Są jednak znacznie mniejsze niż kilka lat temu mimo wzrostu liczby samochodów w mieście. Dodatkowo sytuacja powinna się nieco poprawić po oddaniu do użytku tunelu pod Martwą Wisłą.

        PS Porównując do Krakowa, Wrocławia, Poznania czy Warszawy to u nas korków nie ma prawie wcale

        • 6 1

    • i kogo to obchodzi ??? (1)

      Miasto zrealizowało ważną inwestycje - więcej kaski na to nie ma- jak komuś nie pasuje i ciasno w furce to niech sobie kupi rower !!!!

      • 7 2

      • bardzo zacny pomysł

        • 5 0

    • Niestety problem leży w ilości samochodów (4)

      Kwestia gęstości skrzyżowań nie ma już teraz znaczenia. Jedyna rada to wybudowanie nowej drogi...ale i to nie rozwiąże problemu całkowici gdyż ludzie przesiądą się do samochodów "bo im nową drogę wybudowali i jest już ładny dojazd"...i problem nasili się po kilku latach.

      • 38 6

      • po co? na skrzyżowaniu chrzanowskiego z trasą słowackiego była giga dziura (3)

        dlaczego tam nikt nie zbudował tuneli?
        dlaczego na skrzyżowaniu z grunwaldzką nie zbudowano lewoskrętu bezkolizyjnego?

        bo w poorlandii wygrywa zawsze prowizorka z najniższą ceną...

        • 16 13

        • A opodatkujesz się dobrowolnie na poczet tunelu? (1)

          • 12 6

          • a co u opodatkowywać?

            wygrała hydrobudowa z najniższą ceną, która później upadla a razem z nią oszukani ludzie na przeszło 100 mln

            i teraz nie tylko nie będzie nowych płatników podatku, ale i dotychczasowi przestają płacić

            Oczywiście UM Gdańsk nie widzi problemu bo to nie ich interes

            a można było tego uniknąć

            • 3 2

        • chyba nie wierzysz w to co piszesz

          tam już zalano asfaltem pół dzielnicy, częściowo nawet dwupoziomowo (estakada), a tobie się chyba "koniczynka" marzy na skrzyżowaniu słowackiego/grunwaldzka, kolejne wyburzenia? może od razu zburzmy całe miasto pod autostrady, będzie się szybciej jeździć, tylko dokąd?

          • 23 2

    • ojej i czym się teraz POchwali Prezydent?

      • 1 6

    • kolejna kompromitacja Budynia i jego klesiów partyjnych ale lemingom to odpowiada

      skoro głosowałiscie za budyniem i jego kolesiami to teraz morda w kubeł!!

      • 3 12

    • Korki nie tylko na Słowackiego

      Gdyby to był problem tylko Słowackiego, to można by tu szukać przyczyn i rozwiązań, ale niestety wg moich spostrzeżeń od początku listopada na większości dróg jest dużo gorzej, więc przyczyna jest bardziej ogólna.
      Moim skromnym zdaniem jedną z przyczyn większych korków w 3mieście jest fakt, że wraz z pogorszeniem pogody rowerzyści przesiedli się do samochodów.
      Ci wszyscy kierowcy, którzy przy różnych okazjach wypisują bzdury, jakoby to rowerzyści blokują drogi, teraz powinni się uderzyć w piersi.
      Rozwiązaniem na korki jest tylko bardzo sprawna komunikacja miejsca (w 3mieście brak), PKM (zobaczymy jak zadziała) oraz właśnie zachęcenie ludzi do rowerów/motorowerów. Tego ostatniego nie osiągniemy, jeżeli nadal będzie brakować dobrej jakości ścieżek rowerowych łączących górny taras z dolnym. Także sami kierowcy nie zachęcają innych do rowerów swoją niebezpieczną jazdą.
      Ja śmigam nadal na rowerze kiedy mogę, ale jak spadnie śnieg, to będę zmuszony użyć samochodu, bo przez las nie przejadę na rowerze.

      Pozdrawiam i życzę mniejszych korków:)

      • 24 7

    • ruszają tak długo bo gapią się na fejsika w komórce!

      • 12 0

    • W Wejherowie 40% (1)

      glosow jest niewaznych.

      • 7 2

      • Na szczęście w PO PSL mamy inteligentnych wyborców.

        Nasze głosy so ważne.

        • 10 5

    • problem na matarnii

      Jest wjazd i zjazd z obwodnicy. Wystarczy na obwodnicy niewielka stłuczka i cały wjazd na nią stoi aż do odcinka leśnego. Drugim wąskim gardłem jest ulica budowlanych. Problem z zablokowaniem zjazdu na obwodnicę może częściowo rozwiązać jego wydłużenie od ulicy Słowackiego. Zarówno na samym Słowackiego jak o na terenach zielonych. Pomijam kwestie ronda dela Salle bo to nie wypal o korki tam są od zawsze.

      • 19 6

  • HA HA HA HA HA HA HA HA za nasze ku.wa pieniądze

    Tristar ma wiele zalet, ale ma też wady. Jedną z nich jest brak możliwości ręcznego sterowania ruchem. Nie ma możliwości na przykład chwilowego wydłużenia fazy światła zielonego

    • 0 0

  • Polscy projektanci nadają sie do projektowania ścieżek rowerowych. (17)

    Ktoś za to wziął pieniądze. Przecież poprzedzono to badaniami natężenia ruchu. Kto w takim razie to spieprzył niech oddaje pieniądze.

    • 128 37

    • tylko nie do ścieżek rowerowych

      Nasi projektanci, a przynamniej ci, którzy dorwalli sie do koryta, nie mają pojęcia o projektowaniu ścieżek rowerowych. Kto prowadzi ścieżkę pod budynkiem, każąc pieszym poruszać się pomiędzy samochodami a rowerami i przy każdym dojściu/wyjściu z budynku przekraczać scieżkę? Albo prowadzenie ścieżki raz po jednej stronie jezdni, raz po drugiej? Takie absurdy tylko w Polsce.

      • 0 0

    • Nie nadają się

      Niestety ścieżek rowerowych też nie potrafią zaprojektować :(

      • 0 0

    • (1)

      "ścieżek" to może i faktycznie. Niestety dobrych projektów DRÓG ROWEROWYCH to u nas jak na lekarstwo, a to tematyka tak samo skomplikowana jak dróg dla samochodów.
      Co widać na przykład na drodze rowerowej wzdłuż slowackiego właśnie.

      • 19 1

      • taaa, rozwalaja mnie sciezki rowerowe wzdluz glownych drog dla samochodow, jakby dorzucano do tego maske gazowo to moze bym sie skusil nimi jezdzic

        • 0 3

    • odezwał sie z blachosmroda co ma klapki na oczach (1)

      Bo Polscy projektanci sie do niczego nie nadają nie potrafia zaprojektować sieci dróg rowerowych!!Nie potrafią nawet chodnika poprawnie zaprojektować

      • 5 2

      • nie udawaj takiego zrównoważonego

        korzystanie z chodnika czy jazdy rowerem nie daje ci prawa do obrażania innych

        • 2 1

    • Ale to nie kwestia złego projektu tylko samej filozofii "udrażniania ruchu" (5)

      Prawda jest taka, że dokładanie dodatkowych pasów nic nie zmienia a korki się tworzą na niedrożnych skrzyżowaniach. W dodatku jak się chwilowo "polepszy" przepustowość to efekt jest taki, że jeszcze więcej aut się pojawia i korki wracają. Ludzie stoją na dwóch pasach a nie jednym.
      Miasto musi aktywnie zniechęcać ludzi do jazdy samochodem i te setki milionów przeznaczyć na transport publiczny, ścieżki rowerowe itp. Z korkami nie wygramy chyba, że ktoś teleportacje wymyśli .

      • 24 4

      • jakoś w warszawie budowa bezkolizyjnych skrzyżowań udrożniła przejazd (4)

        obecnie np. dojazd spoza warszawy do lotniska im. Chopina to bajka w porównaniu do tego co było kiedyś

        • 4 9

        • czy mówisz o połączeniu kolejowym z lotniskiem Chopina?

          nadal wymaga pewnych usprawnień, na pewno się nie zakorkuje. Poza godzinami szczytu to i Grunwaldzką się jakoś przejedzie...

          • 1 0

        • chyba z Modlina leciałeś (1)

          i g... widziałeś

          • 2 3

          • z Okęcia latam, kilka razy do roku

            • 1 1

        • poczekaj rok - dwa lata

          będzie jeszcze gorzej niż było

          • 6 6

    • Ależ skąd! Do dróg rowerowych w ogóle się nie nadają!

      Proste odcinki jak cię mogę, choć też łba nie urywa. Ale nie daj Boże jakieś skrzyżowanko - tylko usiąść i płakać!

      • 5 0

    • Do tego niestety też się nie nadają

      Na Stogach ścieżka rowerowa przechodzi bezpośrednio przy wejściach do sklepów i ośrodka zdrowia.

      • 4 0

    • poszukajcie ...

      wiemy kto projektuje arterie w gdańsku ...

      • 0 0

    • Jako rowerzysta zapewniam Cię, że niewielu się nadaje..

      • 21 3

    • do tego też się nie nadają...

      szczególnie w gdyni

      • 13 2

  • tak to można budować w nieskończoność

    a potem słyszymy od kierowców "jeżdżę samochodem, bo autobusem jest 2 razy dłużej". Na pewno dostanę dużo minusów ale moim zdaniem trzeba zniechęcić ludzi do jeżdżenia samochodami poprzez przeznaczenie jednego pasa tylko dla: komunikacji publicznej, taxi, samochodów w których podróżuje co najmniej 3 osoby i samochody elektryczne i hybrydowe. Tak jest w wielu europejskich miastach. Poza tym trzeba spowodować, żeby komunikacja publiczna była bardziej atrakcyjna: kupowanie taboru, gdzie jest więcej miejsc siedzących (a teraz kupuje się akurat odwrotnie), żeby tramwaje/autobusy częściej kursowały, żeby klimatyzacja i ogrzewanie działały w nich wtedy kiedy trzeba a nie na przekór rozsądkowi, jak nieraz jest.

    • 0 0

  • Dlaczego na Słowackiego jest tak intensywny ruch? (3)

    To proste - wybudowano na górnym tarasie osiedla, które nie maja własnej infrastruktury. To tzw. sypialnia Gdańska. Brakuje wszystkiego i mieszkańcy dla zaspokojenia potrzeb i do pracy musza jeździć na taras dolny (Wrzeszcz, Oliwa, śródmieście itd.). I tu jest pies pogrzebany, bo taka wizję miał prezydent Adamowicz na początku obecnego stulecia. Proszę sięgnąć do wywiadu z nim i artykułu pt. "Metropolia". Czyli wszystko zgodnie ze scenariuszem. Głosując na tego osobnika, Panie i Panowie popieracie ów plan rozwoju miasta.

    • 2 1

    • Ten wywiad z 25.X.2001 r. nosił tytuł "To testament" i był opublikowany w Gazecie Morskiej. (1)

      Warto go przeczytać. Otworzy on oczy wszystkim klakierom PO. I to tłumaczy, dlaczego buduje się PKM i ogromne galerie handlowe we Wrzeszczu tuż przy stacji kolejowej.

      • 0 0

      • Re: Ten wywiad z 25.X.2001 r. nosił tytuł

        Jak moge znalezc ten artykul??

        • 0 0

    • pogrzebali psa?

      a kólko kynologiczne wie o tym?

      • 0 0

  • Metro (13)

    Proponuję metro.

    • 67 30

    • (7)

      ja zas proponuje MYTO na dzien dobry dla wszystkich GWE, GKA, GDA i innego szmelcu w trzech zespawanych powehrmachtowych szrotach z czarnym dymem po frytkach wiszacym na wydechu. po dychu za wjazd, po dychu za wyjazd, i tak codziennie. i jeszcze wyrywkowa kontrola stanu technicznego, jak kontroli nie przejdzie - momentalny przepadek szrotu i obciazenie hipoteki kosztami utylizacji. zaraz by sie tu zrobilo przejezdnie dla PLACACYCH PODATKI obywateli MIASTA, a nie okolicznych dieriewni. chytrze bydla z pany kmiecie, nie od dzis to wiadomo! niech se zrobia podgrodzie w (je)Baninie i tam prowadza swoje szemrane interesy.

      • 25 8

      • (3)

        Bez beki, może zbyt ostro napisane ale się z Tobą zgodzę. Proponuję zrobić duże parkingi na obrzeżach miasta jak ktoś ma coś do załatwienia w mieście niech tam zostawi auto. A dla wygodnickich opłata miejska dla osób spoza gminy Miasta Gdańsk, Gminy Gdańsk, Gminy Sopot i Gminy Gdynia za wjazd do centrum. 300PLN/rok lub 30PLN/m-c 15PLN/tydz. i 10PLN/dz. na zasadzie winietki i sru.

        • 18 3

        • Proponuje wrócić do punktu wyjsćia

          Gdańsk Wolnym Miastem - skoro mają być winiety na wjazd to senat, sejm i PKW utrzymujcie se sami, może to trzecie wam się lepiej nawet uda...

          • 1 0

        • Poszukaj słowa retorsje

          • 1 0

        • idac tym tokiem

          to aby byl osprawiedliwie to niech kazdy placi za wjazd do gminy i z gminy
          jedziesz do gdyni?
          to albo pociagiem albo placisz za wjazd do sopotu wyjazd z sopotu i wjazd do gdyni i jak mowiles po 10 czyl;i podroz do gdyni 30
          bo niby czemu to gdansk ma tylko sciagac pieniadze za wjazd i wyjazd?
          co wy na to cwaniaczki?
          bedziesz chcial jechac do warszawy?
          jedz pociagiem bo po dordze masz kilkadziesiat roznych gmin i samochod wyjdzie drozej niz samolot

          • 4 4

      • zgadzam sie (2)

        ale to musi działac w dwie strony. Jak panisko z Gdanska chce pojechac do Wejherowa, Żukowa czy Je(Banina) to płaci dyszkę za wjazd i dyszkę za wyjazd. Jak panisko zamiast szrota ma pachnacy nowoscia i luksusem auto nie starsze niż powehrmachrowskie szroty tak czesto spotykane w oborach pospolstwa to dodatkowo winietkę i extra podatek kolonialny za epatowanie tym luksusem miescowemu kombajniscie po oczach. Jak bogaty i takie panisko to nie bedzie zalował tych kilku groszy jako podatek od luksusów i splendoru przejazdu wsrod zawistnej ludnosci okolicznego wiesniactwa. I tak codziennie. Chcesz sie wozic po Gdansku jasnie panie to ok, ale jak chcesz wyjechac z Gdanska do W-wki to przygotuj kiesę, kazda gmina z chęcia przyjmie od miejskiego yuppie kase za wjazd i wyjazd. Bo przeciez skoro w Gdańsku trzeba, to czemu nie w Pipidówce, Zukowie, Płońsku czy Ostrzodzie.
        Dodatkowo wporwadzic podatek ekologiczny dla przejezdnych, wszystko ponizej Euro-5 ma zakaz wjzadu do wiejskich kurortów, nie chcemy tu weglowodorów aromatycznych. Jak panisko ma gorsze auto, to niech kupi sobie helikopter albo jumbojeta a nie nam tu swoim blachosmrodem zanieczyszcza swieze wiejskie powietrze.

        • 3 1

        • Ty to chyba dla rzadu pracujesz..ze chcesz nas tak podatkami lupic-)

          • 0 0

        • o, i tak dyskutować kurturalnie to można :D

          • 1 0

    • wprowadzmy Viatoll na Slowackiego (2)

      dam sobie łapę uciąc, ze przestanie sie korkowac

      • 4 0

      • Narzekacie na słowackiego, a spacerowa (1)

        jest jeszcze gorsza. Po jednym pasie i korek codziennie, przewidywalny jak trębacz w krakowie.

        • 0 0

        • trebacz grywa tylko demo

          tak twierdzi Wojciech Mann

          • 0 0

    • zbudujmy estakadę nad estakadą :-)

      • 2 0

    • helikoptery

      a ja proponuję statki kosmiczne , helikoptery bądź łodzie podwodne

      • 4 1

  • (2)

    za dużo niemieckiego szrotu powyżej 10 lat zawala drogi
    dziś każdy glupi jedzie na gielde i se kupuje takiego , no i mamy potem problem

    • 1 2

    • ja swoj szrot moge sprzedac i kupic

      ale ty mózgu nie kupisz

      • 0 0

    • Oh przepraszam

      Jutro wystawię na sprzedaż swojego 17 letniego opla i będę do pracy jeździł na hulajnodze, bo szanownemu Panu nie podoba się że my, plebs, mamy dostęp do samochodów. Które przecież powinny być dobrem luksusowym, jak w Korei Północnej.

      • 1 0

  • Na całym świecie wszyscy wiedzą, że (3)

    poszerzanie dróg nie zmniejsza korków, a zachęca do większego korzystania z aut, co w przypadku miast ma zły wpływ na ich przepustowość. Nie mniej jednak przebudowa Słowackiego była dobrym rozwiązaniem, bo korki są tylko w godzinach szczytu i tego się nie uniknie.
    Teraz tylko należy poprawić kursowanie komunikacji miejskiej, a w godzinach szczytu wyznaczyć BUSpasy oraz karać kierowców za łamanie przepisów tzn jazda lewym pasem, za późne ruszanie ze świateł, blokowanie skrzyżowań itd.

    • 3 0

    • To nie tak.

      Bzdura.Setki osób nie wsiądzie do autobusu,bo mają daleko od domu do przystanku i od przystanku do pracy.Po drodze małe dzieci do szkoły,żłobka,przedszkola.Autobusem to niemożliwe.

      • 2 0

    • W Rosji i Polsce nie wiedzą ze nowa droga i tak się zakorkuje.

      • 2 0

    • a i to jest fajny tekst

      "nie ma co liczyć na system inteligentnego sterowania ruchem - trzeba czekać aż ruch się nieco upłynni."

      Niezły inteligent z tego TRISTARA.

      • 3 0

  • 2 propozycje

    Codziennie jeżdżę i analizuję co można zrobić.1.Kierunek z Moreny do Galerii Bałtyckiej.Dojazd do świateł.Należy wykonać (krótki bo mało miejsca) dodatkowy pas do skrętu w lewo-kierunek do Oliwy.
    2.Kierunek od Galerii Bałt. na Morenę.Wykonać dodatkowy pas,lewoskręt na Morenę przed rondem De La Salle, 2 pasy to w jednym cyklu świateł 2 razy więcej aut.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane