• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejski debiut nowego Mercedesa-Benz Klasy S

mJ
29 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Nowy Mercedes-Benz Klasy S.

Kilka dni temu do gdyńskiego salonu BMG Goworowski dostarczono przesyłkę, na którą zarówno dealer, ale przede wszystkim klienci długo oczekiwali. To szef wszystkich szefów w gamie Mercedes-Benz, czyli najnowsza generacja Klasy S.



To bez wątpienia jedna z ważniejszych, o ile nie najważniejsza motoryzacyjna premiera tego jakże dziwnego roku. Klasa S to symbol luksusu. Najnowsza, siódma generacja tej ponadprzeciętnej limuzyny otrzymała kod modelowy W223. Flagowy Mercedes po raz kolejny podniósł poprzeczkę bardzo wysoko, oferując swoim użytkownikom jeszcze więcej komfortu, wydajności i bezpieczeństwa, a dzięki wysoko rozwiniętej cyfryzacji, jest w stanie efektywnie reagować na potrzeby osób podróżujących. To majstersztyk i auto, które przez najbliższe lata będzie wyznaczało trendy w marce Mercedes-Benz, i zapewne nie tylko.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Co zmieniło się w nowej Klasie S? Zacznijmy od wymiarów. Limuzyna w porównaniu do swojej poprzedniczki urosła i mierzy 5179 mm w wersji z krótkim rozstawem osi (różnica 54 mm) oraz 5289 mm w dłuższej wersji (różnica 34 mm). Aż o 71 mm zwiększono rozstaw osi dla wariantu krótszego (3106 mm) i o 51 mm dla dłuższej Klasy S (3216 mm). Dodajmy, że klienci wybierając wersję Long muszą dopłacić 20 tys. zł.

Za odpowiednią dopłatą zwinności tej ogromnej limuzynie może dodać skrętna tylna oś, która wychyla koła nawet o 10 stopni. To rozwiązanie przyda się podczas parkowania na ciasnym parkingu.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Stylistyka nowej "eski" zmieniła się wyraźnie. Projektanci mocno przebudowali pas przedni i tylny. W oczy rzucają się masywny grill i lampy. Co ciekawe, Klasa S to pierwszy seryjny Mercedes z opcjonalnymi reflektorami Digital Light, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki), ostrzegawczo kierować punktowe światło na pieszych wykrytych na poboczu drogi lub wspomagać poruszanie się wąskimi pasami w obszarach robót drogowych poprzez rzutowanie na nawierzchni odpowiednich krawędzi.

Każdy reflektor dysponuje modułem świetlnym z trzema niezwykle mocnymi diodami LED, które są załamywane i kierowane przez 1,3 mln mikroluster. Rozdzielczość oświetlenia wynosi zatem ponad 2,6 mln pikseli na jeden samochód, co pozwala na bardzo precyzyjną dystrybucję światła. W rezultacie asystent świateł drogowych przy "wycinaniu" nadjeżdżających pojazdów lub znaków drogowych z wiązki światła działa ponad 100 razy precyzyjniej niż w przypadku reflektorów 84-pikselowych.

Nowym rozwiązaniem w nadwoziu Klasy S są także elektrycznie wysuwane klamki drzwi.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Wnętrze nowej Klasy S - jak na flagową limuzynę Mercedesa przystało - to luksusowy apartament, w którym osoby podróżujące mają się przede wszystkim zrelaksować, a po zakończonej podróży czuć się wypoczętymi. I rzeczywiście, wykonana z najwyższej jakości materiałów kabina robi wrażenie. Przestronność, rewelacyjna jakość, ogromna liczba gadżetów, klimatyczna gra świateł, nowy system filtrujący powietrze, fotele oferujące 10 programów masażu czy rozbudowana kontrola komfortu Energizing, która pozwala kreować odpowiednią atmosferę dopasowaną do potrzeb i nastroju użytkowników - to wszystko sprawia, że nie chce się opuszczać tego... salonu na czterech kołach.

Nowa Klasa S to także pokaz inteligencji. Na pokładzie limuzyny zadebiutowała najnowsza, druga generacja systemu multimedialnego MBUX, który jest ponoć o 50 proc. wydajniejszy i może się pochwalić jeszcze bardziej rozbudowanymi zdolnościami rozpoznawania i reagowania na zwyczaje podróżujących. Pojawiły się jeszcze lepszej jakości ekrany (może być ich w sumie pięć), częściowo w technice OLED. Niestety, problemem takiego rozwiązania są... wszechobecne ślady palców. Ciekawostką jest nowy, autentycznie trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy, a efekt 3D uzyskuje się bez konieczności zakładania specjalnych okularów.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Na życzenie kupującego Klasę S można doposażyć w dwa różne dostępne wyświetlacze head-up. Większy z nich oferuje treści z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR). Przykładowo, w trybie nawigacji na pasie jezdni wyświetla animowane strzałki skrętu. Obraz pojawia się w wirtualnej przestrzeni, w odległości 10 metrów przed kierowcą, a jego powierzchnia odpowiada monitorowi o przekątnej 77 cali.

Nowością na pokładzie Klasy S są poduszki czołowe dla pasażerów drugiego rzędu.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
Aktualnie w ofercie silnikowej znajdują się cztery propozycje - dwa "benzyniaki" (moc 367 i 435 KM) i dwa diesle (286 i 330 KM). To sześciocylindrowe, trzylitrowe jednostki. Niebawem oferta poszerzy się o topowy silnik V8 ze zintegrowanym rozruszniko-alternatorem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną, a także hybrydę typu plug-in z zasięgiem nawet 100 km na samym prądzie.

Cennik nowej Klasy S startuje od kwoty 434 200 zł. Więcej na temat nowej limuzyny Mercedesa napiszemy po pierwszych jazdach testowych.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy S.
mJ

Miejsca

Opinie (157) ponad 20 zablokowanych

  • Wnętrze zero klasy. Twórcy tych świecidełek chcieli zabłysnąć przed Karynami? Tył milion razy mniej dostojny od poprzedniej wersji. Kto to projektował.. Według mnie to najgorsza edycja S klasy w historii Mercedesa

    • 4 0

  • I tak znajdą się amatorzy na tą cepelie.

    • 4 0

  • Mercowi skończyły się pomysły... (14)

    Przód jeszcze jak tako , wysuwane klamki i duży tablet z przodu gwizdnięte z tesli , tył maserati ghilbi ,wyciągany tablet przy tylnej kanapie bmw 7 .Zróbcie coś z projektantami bo nie mają inwencji tylko kopiuj wklej .

    • 47 9

    • (4)

      Niech właśnie nic nie zmieniają skoro mercedes jest od jakiegoś czasu bardzo ładny. Jeszcze zrobią coś podobnego do toyoty i będzie tragedia :P

      • 3 1

      • (3)

        Ladny to i owszem jest ale czemu C, E i S wygladaja tak samo tylko roznia sie wielkoscia budy?

        • 1 3

        • (2)

          a jak mają wyglądać? Marka musi mieć spójną linię

          • 2 2

          • Tytuł (1)

            Spójną linia a identycznie wyglądające modele to trochę inna para kaloszy. Poprzednia generacja miała spójną linię a pomimo tego łatwo dało się odróżnić poszczególne modele. Modele 2020 to jakoś smutny żart.

            • 0 2

            • nie prawda

              tyle samo było lamentu że się nie da odróżnic i "co ja teraz zrobię jak mój sąsiad kupi mniejszego i będzie się prezentował równie dystyngowanie". Powiedział Janusz z plamą po musztardzie, na żonobijce.

              • 1 1

    • (8)

      Jak widać ciebie interesują tylko gadżety . Nie piszesz nic o bezpieczeństwie podróżowania , komforcie i wygodzie jazdy , nic o silniku i skrzyni biegów i o tym że to Mercedes . Ciebie klamki zapalniczki i tablety interesują .Mercedes a nie Merc ..Mercem po taksówce po 600 tys to jeżdżą ubodzy Polacy którzy zazdrośnie patrzą na jeżdżących Mercedesami których stać na leasing takiego auta. Mnie nie stać to wszystko skrytykuję . Może zagraj w lotto .

      • 5 15

      • S-klasa AMG za milion PLN, która wibruje i ściąga w bok przy przyspieszaniu (5)

        to jeszcze Merc, czy już Mercedes?

        • 12 3

        • jedna na całym świecie (4)

          myślisz że Mercowi nie ma prawa się coś czasem zepsuć?

          • 2 3

          • ... (1)

            Tu nie chodzi o to że trafił się wadliwy egzemplarz tylko o kompletnie burackie podejście MB do problemu. Przy takiej klasy produkcie powinni go natychmiast wymienić i przez miesiąc całować klienta w d*pe.

            • 4 2

            • a właśnie że o to chodzi bo na tym oparłeś swoją wypowiedź, rozmawialiśmy o awaryjności, nie o podejściu do jednego klienta

              z resztą przytocz mi inne takie przypadki i udowodnij że Mercedes działa w ten sposób w stosunku do innych marek, ponadreprezentatywnie i zamierzenie jako polityka marki. Założę się że nie dasz rady

              • 1 2

          • (1)

            Miałem od 2003 roku 6 Mercedesów i każdy jeden się sypał jeszcze na gwarancji. Skutecznie się z dziadostwa wyleczyłem. Też mi napiszesz że to tylko 6 przypadków na świecie?

            • 2 2

            • wiesz mój teść miał 23, z czego 16 dostawczych i nie było problemu

              dlatego owszem napiszę ci, że ściemniasz i nie miałeś nigdy Mercedesa. Działa w zakresie produkcji mebli. Zatrudnia ponad 200 osób. To jakbyś miał wątpliwości kto jest w stanie tyle aut użytkować

              • 1 1

      • Kolego widzę po twoim poscie że jesteś nieszczęśliwy i masz kompleksy ... (1)

        Nie interesują mnie gadżety oraz nie interesuje mnie Merc jako marka ,lubię i używam samochodów w tego samego miasta skąd pochodzi MERC . A skoro ty patrzysz zazdrośnie z okna swojego 600 kołowego merca taxi na ludzi ,których stać na leasing MERCA to dam tobie dobrą radę - weż kredyt i przestań jeżdzić na taksówce - może skoda fabia i uber będzie twoim wybawieniem .

        • 2 4

        • w którym miejscu zżerają go kompleksy bo gość nie napisał nic co mogłoby zdradzać że je ma

          nie pluje jadem na markę, ani na właścicieli

          • 1 1

  • Jeszcze będą płakać za prawdziwymi "zegarami"

    • 5 0

  • Bardzo fajne auto

    każdemu życzę żeby mógł sobie na nie pozwolić ;-)

    • 1 0

  • Ehhh, dylematy wyrobnikow....

    Wynajmujesz auto, 2 lata dobijasz do 60 tysi i bierzesz nowe.
    Ale zgodze sie z wami wyrobnicy, ze mercedes jakosciowo lezy...

    • 1 0

  • Klocek z tabletem na kokpicie i wieśledem

    To jest coś nieprawdopodobnego ze auto z najwyższej klasy ma bidoelektronike warta grosze w produkcji i jakieś świecidełka.

    • 7 0

  • nie ma sensu wydawać dużo pieniążków na auta (2)

    beke mam jak na sąsiednim osiedlu ludzie mieszkają w tbsach które się sypią a stoi jeden mercedes amg. szczerze wolałbym go sprzedać i kupić sobie dom a nie gnieść się w mieszkaniu małym, jeszcze z sąsiadami z każdej strony. PS: tak, mam dom, mercedesa nie mam ale też fajne autko jest w garażu

    • 7 7

    • a ja wolałbym mieć dom i mercedesa w garażu

      • 1 0

    • Ooooo głos rozsądku , Janusze zawsze maja rację !

      • 1 0

  • Bardzo przystępna cena. Już otwieram portfel.

    • 3 0

  • kupujmy Mercedesy, pomozmy przetrwac salonom samochodowym!

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane