• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudniejszy wjazd do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
15 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu. Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu.

Choć od 1 lutego zmniejszy się strefa ograniczonej dostępności na terenie Śródmieścia Gdańska, to trudniej będzie do niej wjechać. Szacuje się, że ruch w Głównym mieście spadnie przez to o 60 proc. Poza strefą nie otwarto jednak żadnego nowego parkingu.



Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności. Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności.
Od przyszłego miesiąca kierowcy, którzy wjeżdżają samochodem do centrum Gdańska, powinni przygotować się na zmiany w ruchu. Choć strefa ograniczonej dostępności w Głównym Mieście się zmniejsza, to znacznie zmniejszony został katalog osób uprawnionych do wjazdu do niej.

Strefa będzie znajdować się w obszarze pomiędzy: ul. Szeroką zobacz na mapie Gdańska (ale bez tej ulicy), ul. Ogarną (z wyłączeniem tej ulicy), ulicami: Podgarbary zobacz na mapie Gdańska, Wełniarską zobacz na mapie Gdańska, Teatralną zobacz na mapie Gdańska, Latarnianą zobacz na mapie Gdańskarzeką Motławą zobacz na mapie Gdańska. Dotychczas wspomniana strefa znajdowała się w obszarze pomiędzy: ul. Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, Targiem Węglowym zobacz na mapie GdańskaDrzewnym zobacz na mapie Gdańska oraz Motławą.

- Wjazd do tej strefy był teoretycznie limitowany, jednak w praktyce, co było łatwo zauważalne, pojazdy wjeżdżały na Główne Miasto niemal bez ograniczeń - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy zaostrzenie uprawnień na wjazd do centrum sprawi, że przybędzie tam spacerujących?

Uprawnione do wjazdu do nowej strefy będą autobusy komunikacji miejskiej, pojazdy służbowe Policji i Straży Miejskiej, karetki pogotowia, taksówki, samochody gości hotelowych (na podstawie ważnej wydrukowanej rezerwacji).

Ponadto do strefy będą mogły wjechać pojazdy z tzw. identyfikatorem, które należą do mieszkańców, właścicieli i najemców lokali, służb komunalnych, instytucji kulturalnych i oświatowych, służby zdrowia mających swoją siedzibę na terenie strefy, mediów, firmy kurierskie i pocztowe (ale tylko pojazdy służbowe).

Ponadto na teren strefy będą mogły wjeżdżać pojazdy zaopatrzenia, ale tylko w określonych godzinach - w sezonie letnim w godz. 22-9, poza sezonem w godz. 17-9.

Wciąż nieograniczony wjazd do Śródmieścia będą mieli rowerzyści.

O wspomniane identyfikatory nie będą mogli ubiegać się pracownicy i klienci firm i instytucji znajdujących się na terenie Głównego Miasta. Problemy z wjazdem będą mieli też rodzice odwożący dzieci do placówek oświatowych w strefie.

Obszar ograniczonej dostępności na Głównym Mieście znajduje się wewnątrz strefy płatnego parkowania, w związku z powyższym identyfikatory, oznaczone literami: "GM", nie zwalniają z obowiązku uiszczania opłaty za parkowanie na drogach publicznych. Tam nadal płacimy za postój w parkomacie lub 30 zł miesięcznie jeśli jesteśmy mieszkańcem lub najemcą lokalu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szacuje, że wprowadzane zmiany spowodują zmniejszenie ruchu samochodów w Strefie Ograniczonej Dostępności o ok. 60 proc. (w stosunku do obecnego poziomu).

Przed wjazdem do strefy będą ustawione znaki zakazu ruchu B-1 z tablicami z napisem "Nie dotyczy...". Wjazd do strefy bez identyfikatora może skutkować mandatem w wysokości od 20 do 500 zł.

Skąd identyfikatory dla mieszkańców?

Identyfikatory (z ważnością obowiązywania od 1 lutego 2014) wydawane są przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku przy ul. Partyzantów 36 (budynek B) w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7 - 14:15 a w środę w godz. 7:00 - 16:15.
Kontakt telefoniczny: 58 55 89 571

Miejsca

Opinie (238) 6 zablokowanych

  • Parkingi głupcze! (2)

    Mam nieodparte wrażenie, że ktoś w ZDiZ chce sprawić, by na starym mieście zostały tylko lumpexy. Czy należy ograniczać ruch w centrum? Bez wątpienia tak, bo nie jest ono przystosowane do samochodów. Ale na litość boską, róbmy to mądrze. Zbudujmy bezpłatny parking na obrzeżu strefy i puśćmy góra co 10 min bezpłatny, tak bezpłatny, autobus! W przeciwnym przypadku doprowadzimy do sytuacji, że firmy i normalni mieszkańcy wyniosą się ze starówki. Zostaną emeryci i menele, a zarówno jedna jak i druga grupa nie generuje popytu ani na usługi, ani na towary. No chyba, że komuś w ZDiZ wydaje się, że ktoś otworzy firmę i będzie z przysłowiowego buta dymał 500 metrów do samochodu i jego klienci tak samo. Albo sklep - nie ma nic lepszego niż spacer Długą z siatami!
    To może ZDiZ przeniesie siedzibę do centrum, nie da sobie identyfikatorów i będzie dymał z laczka 500m na PŁATNY parking? Chętni ręka w górę?

    • 27 8

    • parkujące samochody zajmują przestrzeń i nie generują przychodów (1)

      • 5 5

      • bezedura

        Patrz wyzej

        • 1 1

  • samochodziki precz (11)

    W każdym państwie zabytkowe miasto jest chronione przed ruchem samochodowym.Jedziesz do centrum to wsiadaj w autobusik i tramwaj a nie pchaj sie swoim zardzewiałym autkiem.
    Centrum i starówka dla pieszych nie dla samochodzików i ich pajacowatych właścicieli.

    • 18 14

    • (10)

      jak widać urzadasy dziś od samego rana przy kompach, ciekawe czy to inicjatywa własna czy jakieś odgorne, pokretne - powiedziałbym lisio pokrętne polecenie

      • 4 8

      • Nic ci się nie stanie tłusty łapsie jak się przjdziesz piechotą :) (1)

        • 5 0

        • kulturalna wielce

          Wypowiedz...;)

          • 1 0

      • (4)

        Mylisz się czlowieku.Ja mam autko i nie jadę do centrum samochodzikiem ,wolę tramwajem,szybciej i taniej.A ty sobie jedz auteczkiem pajacu

        • 8 4

        • (3)

          zrobisz karierę urzedniczyno ... zrobisz karierę

          • 4 9

          • A ty zrobisz pod siebie. (2)

            • 5 2

            • (1)

              cóz za elokwencja co argumenty się skończyły szef nie dał nowych wytycznych więc wyzwiska pozostały?

              • 3 6

              • a twoje argumenty qwerty gdzie?

                • 2 1

      • qwerty, masz moco ograniczony ogląd (2)

        wszędzie widzisz mitycznych urzędasów. Czego to efekt ? Złego przyjęcia w urzędzie ? Albo nieprzyjęcia ?

        • 8 3

        • Nieprzyjecia... Porannej dawki psychotropow

          • 5 0

        • To efekt źle dobranych leków.

          • 6 0

  • (5)

    Kolejnym krokiem powinno być przeprowadzenie szerokiej debaty na temat zrównoważonego rozwoju. Należy zastanowić się nad dwoma aspektami. Całkowitym zlikwidowaniem dróg na terenie Głownego Miasta oraz spowolnieniem i uporządkowniem ruchu na Obwodnicy Trójmiejskiej i autostradzie A1. Na obwodnicy i autostradzie, które okrutnym sznytem tną tkankę Ziemi, należy zastanowić się nad ograniczeniem dopuszczalnej prędkości do 30km/h w celu uporządkowania ruchu oraz zastosowania przewężeń. Zlikwidowanie ulic na Głównym Mieście, a w przyszlości w całym Gdańsku, spowoduje, że miasto, dotychczas podzielone na getta, umierajace, znowu bedzie tworzyć zwartą tkankę miejską. I rozkwitnie. Teraz na Starym Mieście stoją budynki stare. To wszystko jest winą okrutnego sznytu ulic. Doświadczenia z Holandii i Kopenhagi dobitnie wskazuja, że zlikwidowanie ulic spowoduje, iż dotychczas stare budynki stana się nowe a ludzie będą się do siebie uśmiechac.

    • 14 9

    • Dostrzegam ironię, choć z niejakim trudem (2)

      • 8 0

      • dostrzegam

        bez trudu..:)

        • 0 0

      • po prostu facet kradnie nicki i trolluje

        bełkotał już tutaj wiele razy, nie zauważa, że ograniczenie prędkości do 30 obowiązuje w historycznym centrum Gdańska od kilku lat z dobrym skutkiem

        • 3 2

    • hi hi ;)

      • 0 0

    • Masz coś z głową kolego.

      Co to jest sznyt?

      • 3 3

  • (1)

    bardzo dobrze ,jechać z tymi samochodziarzami,hi,hi

    • 40 42

    • ja ktory nie mam auta

      • 2 0

  • przez te strefy ograniczone

    Srodmiescie nigdy nie bedzie centrum...

    • 4 1

  • A co z parkingiem pod Urzędem Miasta (1)

    Czekam na to kiedy Budyń wprowadzi opłaty za parkowanie pod Urzędem Miasta i sam też zapłaci za parkowanie z własnej kieszeni

    Teraz parking jest zapchany pojazdami urzędników.

    • 13 2

    • parking

      On chodzi albo na piechotę albo jest wożony służbowym samochodem do pracy więc niestety nie zapłaci. Najgorzej , że zwykły petent nie ma gdzie zaparkować koło UM. Od rana cały parking zajety przez pracowników UM i KMP. Gdańsk to miasto absurdów.

      • 2 1

  • Gdzie można przeczytać tą uchwałę? (1)

    bo z tej co miałem w rekach nie wynika, żeby goście hotelowi, firmy transportowe, dostawcze miały możliwość wjazdu na Główne Miasto.

    • 3 0

    • A dlaczego niby goście hotelowi mieliby wjeżdżać własnymi samochodami do hoteli w centrach miast? Parkingi miewają hotele konferencyjne na obrzeżach czy poza śródmieściami, hotele w centrach parkingu nie oferują. Kto jeździ, ten wie.

      • 3 2

  • BĘDĄ PARKOWAĆ POD KLATKAMI

    w takim razie ludzie będą parkować pod kltakami mieszkańców od ul. Szerokiej dalej od ograniczonej starówki Tzn że my mieszkańcy będziemy mieli gorzej Do tej pory jarmark był trudny a teraz cały rok przepychanki na podwórkach i chodnikach... super :(

    • 8 1

  • No to teraz Szeroka, Ogarna i Targ Węglowy będą obstawione samochodami ze wszystkich stron ;]

    • 7 1

  • Stare miasto odetchnie wreszcie (1)

    Nie będzie już tych starych zardzewialych auteczek i ich pajacowatych właścicieli ,ktorzy myśla tylko wylącznie o sobie.
    Szeroka odetchnie z ulga i będzie mozna przejść się swobodnie.
    Stare miasto jest dla ludzi i wyłącznie dla ludzi a blaszaki won za miasto.

    • 4 6

    • Czytaj z zrozumieniem. Bedzie wręcz przeciwnie jak piszesz.
      Szeroka będzie ogolnodostępna bo jest WYŁĄCZONA z ograniczeń a Stare Miasto tez jest poza strefą identyfikatorów.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane