- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (127 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Trudniejszy wjazd do centrum Gdańska
Choć od 1 lutego zmniejszy się strefa ograniczonej dostępności na terenie Śródmieścia Gdańska, to trudniej będzie do niej wjechać. Szacuje się, że ruch w Głównym mieście spadnie przez to o 60 proc. Poza strefą nie otwarto jednak żadnego nowego parkingu.
Od przyszłego miesiąca kierowcy, którzy wjeżdżają samochodem do centrum Gdańska, powinni przygotować się na zmiany w ruchu. Choć strefa ograniczonej dostępności w Głównym Mieście się zmniejsza, to znacznie zmniejszony został katalog osób uprawnionych do wjazdu do niej.
Strefa będzie znajdować się w obszarze pomiędzy: ul. Szeroką (ale bez tej ulicy), ul. Ogarną (z wyłączeniem tej ulicy), ulicami: Podgarbary , Wełniarską , Teatralną , Latarnianą i rzeką Motławą . Dotychczas wspomniana strefa znajdowała się w obszarze pomiędzy: ul. Podwale Staromiejskie , ul. Podwale Przedmiejskie , ul. Bogusławskiego , Targiem Węglowym i Drzewnym oraz Motławą.
- Wjazd do tej strefy był teoretycznie limitowany, jednak w praktyce, co było łatwo zauważalne, pojazdy wjeżdżały na Główne Miasto niemal bez ograniczeń - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.
Ponadto do strefy będą mogły wjechać pojazdy z tzw. identyfikatorem, które należą do mieszkańców, właścicieli i najemców lokali, służb komunalnych, instytucji kulturalnych i oświatowych, służby zdrowia mających swoją siedzibę na terenie strefy, mediów, firmy kurierskie i pocztowe (ale tylko pojazdy służbowe).
Ponadto na teren strefy będą mogły wjeżdżać pojazdy zaopatrzenia, ale tylko w określonych godzinach - w sezonie letnim w godz. 22-9, poza sezonem w godz. 17-9.
Wciąż nieograniczony wjazd do Śródmieścia będą mieli rowerzyści.
O wspomniane identyfikatory nie będą mogli ubiegać się pracownicy i klienci firm i instytucji znajdujących się na terenie Głównego Miasta. Problemy z wjazdem będą mieli też rodzice odwożący dzieci do placówek oświatowych w strefie.
Obszar ograniczonej dostępności na Głównym Mieście znajduje się wewnątrz strefy płatnego parkowania, w związku z powyższym identyfikatory, oznaczone literami: "GM", nie zwalniają z obowiązku uiszczania opłaty za parkowanie na drogach publicznych. Tam nadal płacimy za postój w parkomacie lub 30 zł miesięcznie jeśli jesteśmy mieszkańcem lub najemcą lokalu.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szacuje, że wprowadzane zmiany spowodują zmniejszenie ruchu samochodów w Strefie Ograniczonej Dostępności o ok. 60 proc. (w stosunku do obecnego poziomu).
Przed wjazdem do strefy będą ustawione znaki zakazu ruchu B-1 z tablicami z napisem "Nie dotyczy...". Wjazd do strefy bez identyfikatora może skutkować mandatem w wysokości od 20 do 500 zł.
Identyfikatory (z ważnością obowiązywania od 1 lutego 2014) wydawane są przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku przy ul. Partyzantów 36 (budynek B) w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7 - 14:15 a w środę w godz. 7:00 - 16:15.
Kontakt telefoniczny: 58 55 89 571
Miejsca
Opinie (238) 6 zablokowanych
-
2014-01-15 09:04
Parkingi głupcze! (2)
Mam nieodparte wrażenie, że ktoś w ZDiZ chce sprawić, by na starym mieście zostały tylko lumpexy. Czy należy ograniczać ruch w centrum? Bez wątpienia tak, bo nie jest ono przystosowane do samochodów. Ale na litość boską, róbmy to mądrze. Zbudujmy bezpłatny parking na obrzeżu strefy i puśćmy góra co 10 min bezpłatny, tak bezpłatny, autobus! W przeciwnym przypadku doprowadzimy do sytuacji, że firmy i normalni mieszkańcy wyniosą się ze starówki. Zostaną emeryci i menele, a zarówno jedna jak i druga grupa nie generuje popytu ani na usługi, ani na towary. No chyba, że komuś w ZDiZ wydaje się, że ktoś otworzy firmę i będzie z przysłowiowego buta dymał 500 metrów do samochodu i jego klienci tak samo. Albo sklep - nie ma nic lepszego niż spacer Długą z siatami!
To może ZDiZ przeniesie siedzibę do centrum, nie da sobie identyfikatorów i będzie dymał z laczka 500m na PŁATNY parking? Chętni ręka w górę?- 27 8
-
2014-01-15 09:30
parkujące samochody zajmują przestrzeń i nie generują przychodów (1)
- 5 5
-
2014-01-15 17:30
bezedura
Patrz wyzej
- 1 1
-
2014-01-15 07:21
samochodziki precz (11)
W każdym państwie zabytkowe miasto jest chronione przed ruchem samochodowym.Jedziesz do centrum to wsiadaj w autobusik i tramwaj a nie pchaj sie swoim zardzewiałym autkiem.
Centrum i starówka dla pieszych nie dla samochodzików i ich pajacowatych właścicieli.- 18 14
-
2014-01-15 07:25
(10)
jak widać urzadasy dziś od samego rana przy kompach, ciekawe czy to inicjatywa własna czy jakieś odgorne, pokretne - powiedziałbym lisio pokrętne polecenie
- 4 8
-
2014-01-15 07:59
Nic ci się nie stanie tłusty łapsie jak się przjdziesz piechotą :) (1)
- 5 0
-
2014-01-15 17:23
kulturalna wielce
Wypowiedz...;)
- 1 0
-
2014-01-15 07:27
(4)
Mylisz się czlowieku.Ja mam autko i nie jadę do centrum samochodzikiem ,wolę tramwajem,szybciej i taniej.A ty sobie jedz auteczkiem pajacu
- 8 4
-
2014-01-15 07:30
(3)
zrobisz karierę urzedniczyno ... zrobisz karierę
- 4 9
-
2014-01-15 08:00
A ty zrobisz pod siebie. (2)
- 5 2
-
2014-01-15 08:02
(1)
cóz za elokwencja co argumenty się skończyły szef nie dał nowych wytycznych więc wyzwiska pozostały?
- 3 6
-
2014-01-15 09:23
a twoje argumenty qwerty gdzie?
- 2 1
-
2014-01-15 07:40
qwerty, masz moco ograniczony ogląd (2)
wszędzie widzisz mitycznych urzędasów. Czego to efekt ? Złego przyjęcia w urzędzie ? Albo nieprzyjęcia ?
- 8 3
-
2014-01-15 08:29
Nieprzyjecia... Porannej dawki psychotropow
- 5 0
-
2014-01-15 08:28
To efekt źle dobranych leków.
- 6 0
-
2014-01-15 07:10
(5)
Kolejnym krokiem powinno być przeprowadzenie szerokiej debaty na temat zrównoważonego rozwoju. Należy zastanowić się nad dwoma aspektami. Całkowitym zlikwidowaniem dróg na terenie Głownego Miasta oraz spowolnieniem i uporządkowniem ruchu na Obwodnicy Trójmiejskiej i autostradzie A1. Na obwodnicy i autostradzie, które okrutnym sznytem tną tkankę Ziemi, należy zastanowić się nad ograniczeniem dopuszczalnej prędkości do 30km/h w celu uporządkowania ruchu oraz zastosowania przewężeń. Zlikwidowanie ulic na Głównym Mieście, a w przyszlości w całym Gdańsku, spowoduje, że miasto, dotychczas podzielone na getta, umierajace, znowu bedzie tworzyć zwartą tkankę miejską. I rozkwitnie. Teraz na Starym Mieście stoją budynki stare. To wszystko jest winą okrutnego sznytu ulic. Doświadczenia z Holandii i Kopenhagi dobitnie wskazuja, że zlikwidowanie ulic spowoduje, iż dotychczas stare budynki stana się nowe a ludzie będą się do siebie uśmiechac.
- 14 9
-
2014-01-15 07:26
Dostrzegam ironię, choć z niejakim trudem (2)
- 8 0
-
2014-01-15 17:21
dostrzegam
bez trudu..:)
- 0 0
-
2014-01-15 09:22
po prostu facet kradnie nicki i trolluje
bełkotał już tutaj wiele razy, nie zauważa, że ograniczenie prędkości do 30 obowiązuje w historycznym centrum Gdańska od kilku lat z dobrym skutkiem
- 3 2
-
2014-01-15 17:19
hi hi ;)
- 0 0
-
2014-01-15 07:17
Masz coś z głową kolego.
Co to jest sznyt?
- 3 3
-
2014-01-15 06:51
(1)
bardzo dobrze ,jechać z tymi samochodziarzami,hi,hi
- 40 42
-
2014-01-15 17:18
ja ktory nie mam auta
- 2 0
-
2014-01-15 16:35
przez te strefy ograniczone
Srodmiescie nigdy nie bedzie centrum...
- 4 1
-
2014-01-15 09:20
A co z parkingiem pod Urzędem Miasta (1)
Czekam na to kiedy Budyń wprowadzi opłaty za parkowanie pod Urzędem Miasta i sam też zapłaci za parkowanie z własnej kieszeni
Teraz parking jest zapchany pojazdami urzędników.- 13 2
-
2014-01-15 15:03
parking
On chodzi albo na piechotę albo jest wożony służbowym samochodem do pracy więc niestety nie zapłaci. Najgorzej , że zwykły petent nie ma gdzie zaparkować koło UM. Od rana cały parking zajety przez pracowników UM i KMP. Gdańsk to miasto absurdów.
- 2 1
-
2014-01-15 14:12
Gdzie można przeczytać tą uchwałę? (1)
bo z tej co miałem w rekach nie wynika, żeby goście hotelowi, firmy transportowe, dostawcze miały możliwość wjazdu na Główne Miasto.
- 3 0
-
2014-01-15 14:23
A dlaczego niby goście hotelowi mieliby wjeżdżać własnymi samochodami do hoteli w centrach miast? Parkingi miewają hotele konferencyjne na obrzeżach czy poza śródmieściami, hotele w centrach parkingu nie oferują. Kto jeździ, ten wie.
- 3 2
-
2014-01-15 13:56
BĘDĄ PARKOWAĆ POD KLATKAMI
w takim razie ludzie będą parkować pod kltakami mieszkańców od ul. Szerokiej dalej od ograniczonej starówki Tzn że my mieszkańcy będziemy mieli gorzej Do tej pory jarmark był trudny a teraz cały rok przepychanki na podwórkach i chodnikach... super :(
- 8 1
-
2014-01-15 13:43
No to teraz Szeroka, Ogarna i Targ Węglowy będą obstawione samochodami ze wszystkich stron ;]
- 7 1
-
2014-01-15 13:06
Stare miasto odetchnie wreszcie (1)
Nie będzie już tych starych zardzewialych auteczek i ich pajacowatych właścicieli ,ktorzy myśla tylko wylącznie o sobie.
Szeroka odetchnie z ulga i będzie mozna przejść się swobodnie.
Stare miasto jest dla ludzi i wyłącznie dla ludzi a blaszaki won za miasto.- 4 6
-
2014-01-15 13:23
Czytaj z zrozumieniem. Bedzie wręcz przeciwnie jak piszesz.
Szeroka będzie ogolnodostępna bo jest WYŁĄCZONA z ograniczeń a Stare Miasto tez jest poza strefą identyfikatorów.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.