• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas na obwodnicy. Na razie kilkaset metrów

Michał Sielski
28 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje. Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje.

Na poszerzenie trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów poczekamy co najmniej do 2020 roku, ale już zimą trzeci pas połączy Węzeł Karczemki zobacz na mapie GdańskaWęzłem Matarnia zobacz na mapie Gdańska. To "wąskie gardło" pomiędzy wyjazdem z lotniska, a początkiem trzypasmowego odcinka zbudowanego w ramach przebudowy Węzła Karczemki, zakończonej w 2012 roku.



Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta. Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta.
Już we wrześniu gotowy ma być projekt, który pozwoli przedłużyć pas, którym obecnie jadące z Matarni samochody wjeżdżają na obwodnicę w kierunku Łodzi. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, a że nie będą wymagały wielkich nakładów, nawet przed tegoroczną zimą powinny się skończyć.

- Czeka nas przede wszystkim zmiana organizacji ruchu, czyli zmiany oznakowania i przeniesienie barier. Prace budowlane polegające na dołożeniu fragmentu nawierzchni jezdni nie będą duże - przekonuje Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza obwodnicą trójmiasta.

Projekt ma być gotowy najpóźniej w ostatnim tygodniu września, a potem szybko ruszyć mają prace drogowe. Mogą nawet zmieścić się w 500 tys. zł, co pozwoli wykonać je z bieżącego budżetu, przewidzianego na utrzymanie dróg. Ostateczną kwotę poznamy jednak dopiero po wykonaniu projektu i wycenie prac.

Dlaczego rozwiązanie to weszło w życie dopiero teraz, gdy na obwodnicy praktycznie co dwa dni mieliśmy wypadki, które paraliżowały ruch, powodowały kilkukilometrowe korki i zatykały również ulice w centrach miast, bo kierowcy, którzy dowiedzieli się o korkach, nie jechali na obwodnicę?

Sprawdź korki w naszym Raporcie Drogowym.

- Wstrzymywała nas rozbudowa Węzła Karczemki, której zakres był kilkakrotnie zwiększany. Do końca nie wiedzieliśmy czy uda się nam zmieścić w założonym budżecie. Potem przyszedł czas na analizę bezpieczeństwa, bo wbrew pozorom takie przebudowy nie są częste na drogach tej klasy, gdzie zawsze istnieje osobny pas do włączenia się do ruchu. Zmiany te bezpieczeństwo jednak podniosą - przekonuje Robert Marszałek.

Ta niewielka przebudowa to preludium przed poszerzeniem trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów na całej długości. Według analiz będzie to konieczne, mimo tego, że wcześniej gotowa będzie Obwodnica Metropolitalna prowadząca z nowego węzła w Wielkim Kacku do Straszyna. W 2030 roku ruch na obwodnicy Trójmiasta ma sięgnąć nawet 90 tys. aut na dobę, co kompletnie ją sparaliżuje. Było to już widać podczas tegorocznych wakacji, gdy droga była rekordowo zatłoczona.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na obwodnicy Trójmiasta.

Trzeci pas dobudowywany może być etapami. Już w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej całkowicie zmieni się węzeł Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, który ma korzystać z udanych rozwiązań, zastosowanych na Węźle Karczemki. Na sporym odcinku będziemy więc tam już mieli drogę trzypasmową. Aby trzeci ruch pojawił się też gdzie indziej, niezbędna będzie rozbudowa wiaduktów. Dziś szacuje się to przedsięwzięcie na 250 mln zł. Rozbudowa węzłów w Kowalach, na Szadółkach i Osowej to kolejne ćwierć miliona zł. Na razie te wydatki nie są ujęte w żadnej prognozie finansowej ani programie inwestycyjnym.

Miejsca

Opinie (259) 3 zablokowane

  • ZAMKNĄĆ mały ruch przygraniczny dla "turystów" z ROSJI!!!

    !
    Ich przywódca to AGRESOR, cały zachodni Świat (w tym Polska) jest oburzona, a granica z kaliningradem jak była, tak jest otwarta....

    Radziliśmy sobier bez ich pieniędzy zanim mały ruch przygraniczny został otwarty to i teraz sobie damy radę!

    pieniądze to nie wszystko!!!!!
    !

    • 9 7

  • Połowę potrzebnej kwoty pochłonął system Tristar! (2)

    Gdy pisałem że system Tristar nie ma sensu, bo problemem w Trójmieście nie jest synchronizacja świateł ale niska przepustowość dróg, włodarze się tym nie przejęli.
    Teraz wypada tylko złożyć wniosek do prokuratury o ściganie prezydentów miast o niegospodarność a może i powinna się tym zająć ABW.
    130 mln trafiło do kieszeni autorów Tristar!

    • 9 4

    • A zmiejszenia bezrobocia?

      w śród znajomych królika to się nie liczy?

      • 3 2

    • nie udawaj kobiety trollu

      problemem Trójmiasta jest nadmiar samochodów i brak konsekwentnego poprawiania warunków korzystania z alternatyw samochodu; chociaż pewne kroki są podejmowane (PKM)

      • 2 5

  • no wreszcie

    Jak przebudowywano węzeł Karczemki , to były głosy że trzeba tak zrobić jak teraz chcą zrobić tzn aby pas włączania z węzła Matarnia przechodził płynnie w pas wyłączania na węźle Karczemki. Wówczas mądrale z Gdaki mówili że tak nie można , bo będzie problem z włączaniem się obwodnicę dla zjeżdżających z Matarni i kierowców ciężarówek jadących już obwodnicą . Wyszło , że racje mieli laicy kierowcy obserwujący ruch a nie panowie inżynierkowie od ruchu drogowego. W ogóle cały węzeł Matarnia i Karczemki powinny być jednym węzłem zespolonym tak jak węzeł południowy i wtedy w ogóle nie byłoby problemu. Tylko ktoś nie pomyślał do końca podczas przebudowy Karczemek. Dlaczego w stronę Gdyni wybudowano oddzielną jezdnię dla tych którzy jadą tylko do Auchan i zjeżdżają w Matarni. Dlaczego brak takiej jezdni w drugą stronę? Poza tym u nas jest taka dziwna moda. Jak droga dwupasmowa włącza się węzłem w druga drogę dwupasmową to najpierw z drogi włączającej się zanika lewy pas a prawy dochodzi do drogi włączanej i przechodzi w pas włączania, Idiotyzm takiego rozwiązania już zlikwidowano przy właczeniu trasy Kwiatkowskiego w obwodnicę. Co do węzła południowego to następny idiotyzm włączenie jej w kierunku Gdyni. Dlaczego nie mogli zrobić dwóch pasów , które aż idą do samej obwodnicy i tam zanikają . Przez takie idiotyczne szczegóły efekt budowy dobrych dróg w Polsce częściowo idzie w cholerę.

    • 6 3

  • obudzili się jak korki sa już nie do zniesienia

    na etapie budowy węzła Karczemki można było to załatwić tanio i szybko ale jak ma się debili projektantów wybieranych najtańsza ceną to efekty potem musi trawić kierowca

    • 7 2

  • krutkowzroczność!!!! (5)

    na ile lat ten jeden pas więcej wystarczy?
    W 2000r obwodnica była remontowana, nie zadbano o perspektywę jej rozbudowy, i jest jak jest tragicznie.
    Brak pasa awaryjnego, przeciążenie ruchem .

    • 6 8

    • "Tragicznie" jest w 2 przypadkach 1) długi weekend 2) jakaś oferma przytuliła barierkę,albo zderzak auta przed sobą

      • 8 0

    • krótko pisze sie przez Ó (1)

      ..Do szkoły,zamiast na forum

      • 3 0

      • moje błędy nie szkodzą ludziom Planisto z bożej łaski

        • 0 0

    • W 2000 r. było prawie o połowę mniej samochodów; skokowy wzrost nastąpił po przyjęciu do Unii w 2004 r., osiągając absurdalnie wysoki, niemożliwy do rozsądnego rozłożenia poziom prawie 500 samochodów na 1000 mieszkańców.

      • 1 0

    • kurtkowzroczność chyba

      to je take cóś, co jak masz kurtkę to ona jest widoczna w nocy to je kurtkowzwroczność.

      • 0 0

  • Taniej było w 2000r pozostawić rezerwę terenu

    pod rozbudowę obwodnicy niż teraz biadolić że trzeba rozbierać wiadukty.
    zwolnijcie planistów spytajcie kierowców, będzie taniej i bardzo efektywnie.

    • 9 2

  • Izolda ? Izold ? Konchita Wurst ?

    Połowę potrzebnej kwoty pochłonął system Tristar!
    Gdy pisałem...
    ... Izolda

    • 6 0

  • wyłączyć wam prąd na miesiąc i będzie spokój...

    • 1 1

  • Obwodnica metropolitalna jest bez sensu !

    ona nie poprawi widocznie sytuacji na obwodnicy , potrzebny trzeci pas i wezly

    • 4 5

  • próby rozładowania korków przez poszerzanie dróg

    to tak jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa. Amerykanie już to mają za sobą i zastanawiają się, jak z budżetu wycisnąć środki na utrzymanie istniejącej, grubo przewymiarowanej infrastruktury drogowej i leczenie skutków cukrzycy typu 2 . Dzieci dowożone do szkół samochodami rodziców miewają nadwagę już w wieku 10 lat.

    • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane