• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy warianty drogi, która połączy dwie obwodnice

Krzysztof Koprowski
18 lipca 2023, godz. 11:00 
Opinie (185)
W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny). W ramach dalszych prac nad przebiegiem nowej drogi brane pod uwagę będą wyłącznie warianty W3 (różowy), W4 (czerwony) i W5 (pomarańczowy). Zrezygnowano z wariantów W1 (niebieski) i W2 (błękitny).

Trzy warianty przedłużenia ul. Słowackiego do Banina i Obwodnicy Metropolitalnej są brane pod uwagę w toku analiz przestrzennych. Najwyżej oceniany wariant (W3) zakłada poprowadzenie drogi na północ od Banina - przez Borowiec. Pozostałe dwa przewidują obejście Banina od południa. Termin budowy drogi pozostaje na razie nieznany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant prowadzenia drogi jest najlepszy?

O planowanej budowie drogi między obwodnicami: istniejącą Obwodnicą Trójmiasta (zwaną też Zachodnią) oraz budowaną Obwodnicą Metropolitalną Trójmiasta pisaliśmy już w czerwcu ubiegłego roku. W styczniu br. odbyły się spotkania konsultacyjne w tej sprawie, a następnie w kwietniu i maju prowadzono ankietę konsultacyjną.

Po zebraniu wszystkich głosów i opinii Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego wraz z wykonawcą tzw. studium korytarzowego (spółką Databout) wskazali trzy najkorzystniejsze korytarze przestrzenne:
  • Wariant W3 (najwyżej oceniany) - przez osadę Borowiec, z ominięciem najbardziej zurbanizowanej części Banina od północy, do nowego węzła na Obwodnicy Metropolitalnej w Tuchomiu,
  • Wariant W4 - przez Rębiechowo i południową część Banina do budowanego węzła Obwodnicy Metropolitalnej Miszewo,
  • Wariant W5 - tunelem pod terenem portu lotniczego i również przez południową część Banina do węzła Miszewo.



  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego, który docelowo będzie przedłużony do Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Końcowy odcinek ul. Słowackiego z rezerwą terenu pod ewentualną budowę drugiej jezdni.
  • Wszystkie warianty oznaczają dużą ingerencję w ukształtowane środowisko przyrodnicze. Zdjęcie wykonano z obecnego zakończenia ul. Słowackiego w Gdańsku.

Każdy wariant prowadzenia drogi problematyczny



Wadą wariantu W3 jest obecnie brak uwzględnienia węzła na powstającej Obwodnicy Metropolitalnej, co wymusi w przyszłości jej przebudowę. Ponadto przebieg ten wiąże się z dużą ingerencją w środowisko przyrodnicze (droga przetnie tereny leśne).

Warianty W4 oraz W5 poprowadzone są natomiast na odcinku "banińskim" w bliskiej odległości do zabudowy mieszkaniowej, co z kolei stwarza ryzyko zwiększenia hałasu oraz wymusi przebudowę ukształtowanych już lokalnych powiązań pieszych i drogowych.

Termin realizacji i źródło finansowania nowej drogi nieznane



Dokładny przebieg wpisujący się w wybrany wariant korytarzowy będzie znany na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Na ten moment nie jest znany termin budowy drogi ani źródła finansowania nowej trasy. Gdańsk zarezerwował jednak w swoich granicach administracyjnych w nowym planie zagospodarowania już przestrzeń pod taką drogę.


Miejsca

  • PBPR Gdańsk, Straganiarska 24

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (185)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w:

 

Najczęściej czytane