- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (50 opinii)
- 3 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Twierdził, że przeciążoną ciężarówką w 2 minuty przejechał 250 km
O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. Z tachografu w pojeździe zatrzymanym przez inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego wynikało, że 250-kilometrowy odcinek ciężarówka pokonała w... dwie minuty. Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.
- Jadąc z Gdyni do Włocławka autostradą A1, trzeba pokonać blisko 250 km. Tachograf zainstalowany w pojeździe, który we wtorek skontrolowali na A1 włocławscy inspektorzy ITD, wskazywał, że kierowca pokonał wspomnianą trasę w ciągu... 120 sekund. Kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy. Przez większość trasy prowadził pojazd, a tachograf rejestrował odpoczynek. Przełączył tachograf dopiero w chwili zatrzymania przez ITD. Kontrola wykazała nie tylko poważne naruszenia czasu pracy, ale również znaczne przeciążenie - informuje ITD.
"Ekspresowy" kierowca przewoził dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd ważył niemal 68 ton, zatem o blisko 28 ton za dużo. Przy tak dużej masie przewożonych ładunków przekroczono także dopuszczalne naciski osi ciągnika oraz naczepy - po ok. 7 ton.
Inspektorzy nakazali usunąć nadmiar ładunku. Potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt. Kierowcę ukarano mandatami na kwotę 2,5 tys. zł. Większe konsekwencje może ponieść przedsiębiorca, któremu za jazdę tak przeciążonym pojazdem oraz z naruszeniem przepisów dotyczących norm czasu pracy grozi w sumie 30 tys. zł kary.
O tym, że problem z przeciążonymi pojazdami dostawczymi jest powszechny, świadczą też wyniki ostatnich działań inspektorów z ITD w Gdańsku. W trakcie kontroli na Armii Krajowej w Gdańsku wszystkie z 10 wytypowanych pojazdów okazały się zbyt ciężkie.
Miejsca
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2020-05-06 16:24
Nic nowego !! (1)
ITD zostało właśnie powołane by wyłapywać takich petentów Oczywiści chciwi politycy dali im dodatkowe obowiązki jak kontrola prędkośći poj. osobowych Spowodowało to spadek kontroli przy wzroście ilości transportu. Tylko częste kontrolę i bardzo wysokie kary za takie przestępstwa mogą zmienić sytuację. I jeszcze ktoś mu to załadował więc również powinien ponieść wysoka karę Mamy dużo nowych dróg jak nie będziemy o nie dbać to nam je zniszczą
- 21 0
-
2020-05-06 20:19
W porcie był dwa razy z tzw. stonogą. Mówi Ci to coś? O ile mi wiadomo port pilnuje aby ciężarówki nie wyjeżdżały przeciążone.
- 2 0
-
2020-05-06 17:20
(2)
Po porcie północnym cały czas jeżdżą z węglem, i to każda wanna grubo przeładowana i każdy ma to gdzieś bo kasa się kreci. Kabarecik
- 17 0
-
2020-05-06 20:19
węgiel jest od pisowskich spółek
wiadomo że równiejsza władza nad tym panuje
- 1 0
-
2020-05-06 20:04
Na wislanym tez
- 2 0
-
2020-05-06 20:13
R500 V8 i nawet nie poczuł ;))
Prędkości też zacne rozwijał.... hehe
- 4 0
-
2020-05-06 18:59
I bardzo dobrze (1)
Wiecie co się może stać w przypadku wystrzału przedniej opony w takim przeładowanym zestawie? Auto w mgnieniu oka ściągnie na przeciwny pas i miażdży bez kontroli wszystko co na swojej drodze, większość kierowców nie ma szans na opanowanie sytuacji. Jak ktoś nie wierzy niech wbije na YouTube "wystrzał przedniej opony ciężarowce" to zobaczy. Pół biedy na autostradzie gdy jest powiedzmy miejsce na reakcję, znacznie gorzej na typowej "krajówce". W przypadku zderzenia z osobówką ofiary śmiertelne murowane. Dlatego za takie przeładowanie kary powinny być jak najwyższe aby ukrócić tego typu praktyki. W mojej ocenie taka waga powinna być już na wyjazdach z Portu, każde auto powinno być ważone i z automatu fotografowane w przypadku stwierdzenia przeładowania a kierowca / firma obciążana za stanowienie zagrożenia w ruchu.
- 9 0
-
2020-05-06 20:13
dla tego zestawu to norma dmc 75 ton, tylko przepisy nie zezwalaja
- 2 1
-
2020-05-06 18:14
tak pisowcy poprawili transport krajowy (4)
w dobrej zmianie tanich cen wszystkiego dla wszysykich
- 6 8
-
2020-05-06 18:19
Tu PiS nie ma nic do tego, od zawsze tak było ze stawki są zanizane (3)
Przeczytaj sobie pismo zmpd do ministra o mafiach wyłudzających usługi transportowe i zaniżających ceny transportu 13 miliardów rocznie znika z kieszeni przewoźników jako niezapłacone usługi i kasa nie do odzyskania
- 2 0
-
2020-05-06 18:32
to właśnie pis w dobrej zmianie taki ma efekt (2)
no chyba że wg ciebie pis i ministerstwo transportu w polsce nie doprowadziły do sytuacji o której tu wspomniałeś plus wiadomość z artykułu.
- 1 1
-
2020-05-06 19:17
Nie doprowadziło PiS bo tak jest już od 15lat (1)
- 3 0
-
2020-05-06 20:11
a więc dobra zmiana tylko pogorszyła sytuację
taka dobra zmiana że w transporcie coraz trudniej przeżyć
- 2 2
-
2020-05-06 20:10
Maseczki
Pewnie wiozła maseczki z Antonowa
- 3 0
-
2020-05-06 18:13
Teraz wiecie na czym polega "cudowny wzrost" przeładunku kontenerów (1)
Dwukrotnie cięższe niż norma kontenery z Chin zamiast np. do Holandii gdzie byłyby natychmiast zatrzymane płyną Gdańska Gdyni i tu załadowane na ciężarówki jadą spokojnie do Holandii bo nikt ich po drodze nie zważy.
- 9 5
-
2020-05-06 20:00
Większej bzdury nie słyszałem
ciężkie kontenery jadą koleją albo rozformatowywane
- 4 0
-
2020-05-06 19:59
Dobić DziadTransa
Powinien dostać 100000 a kiero z 40tysi żeby kredyt musiał brać na spłatę swojej pazerności i głupoty.
- 7 1
-
2020-05-06 16:23
(1)
A co z tachografem. Przecież była ingerencja w zapis licznika. Na magnesie licznik stał w miejscu czyli wskazuję fałszywy przebieg pojazdu.
- 21 2
-
2020-05-06 19:53
Licznik nie stał
Tachograf poprostu rejestrował pauze podczas jazdy
- 1 0
-
2020-05-06 19:48
A w tym czasie jak go trzymali przejechalo kolejnych 1000 pudel z przekriczeniami
Ten mial poprostu pecha !
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.