- 1 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (121 opinii)
- 2 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (139 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (85 opinii)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (86 opinii)
- 5 Amerykańskie klasyki przy sopockim molo (14 opinii)
- 6 Od soboty spore utrudnienia na A1 (85 opinii)
UG zamyka bramy przed kierowcami spoza uczelni. Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie
Na sześciu bramach wjazdowych na teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego od kilku dni trwa montaż systemu parkingowego. Szlabany zostaną uruchomione w lipcu, a z parkingów będą mogli korzystać tylko studenci, pracownicy UG i zaproszeni przez uczelnię goście. Na terenie kampusu jest aż 1,6 tys. miejsc parkingowych.
Z rozjeżdżaniem chodników i trawników w Oliwie walczy się poprzez wprowadzenie w części dzielnicy - na prośbę mieszkańców - strefy płatnego parkowania. Problemu to jednak nie rozwiązało, lecz przesunęło go na obrzeża strefy, gdzie przenieśli się kierowcy szukający darmowego postoju. Dlatego po kilku miesiącach miasto wraz z mieszkańcami (choć nie wszystkimi, bo uchwała rady dzielnicy została przegłosowana zaledwie jednym głosem) postanowiło rozszerzyć strefę na całą dzielnicę.
Problem nadmiernej liczby aut znów przeniósł się w inne miejsce, bo kierowcy, aby unikać parkomatów parkowali na parkingach należących do sklepów budowlanych czy Uniwersytetu Gdańskiego. Znajdująca się tuż przy bibliotece UG i Wydziale Biologii Castorama wprowadziła więc ograniczenia. Kierowcom, którzy nie byli jej klientami a parkowali auta i znikali na cały dzień, pracownik ochrony zostawiał za szybą upomnienia, a recydywistów karano wezwaniem lawety i odholowaniem auta.
Ostatnią w miarę wolną przestrzenią do parkowania były przepastne parkingi należące do UG. Mogą one pomieścić ok. 1,6 tys. aut i choć oficjalnie mogą na nich parkować tylko upoważnione osoby, to często swoje auta pozostawiali tam pracownicy okolicznych biurowców. Wkrótce to się jednak zmieni.
Kampus to miejsce studiowania i pracy
Od kilku dni przy wjazdach na teren kampusu prowadzone są prace budowlane polegające na wylewaniu fundamentów i montażu szlabanów.
- Nowym systemem parkowania zostanie objęty teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie. Będzie on służył uporządkowaniu wjazdu samochodów na teren kampusu, ochronie terenów zielonych oraz zapewnieniu miejsc parkingowych studentom i pracownikom Uniwersytetu Gdańskiego - wyjaśnia Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego. - Dynamiczny rozwój Oliwy, szczególnie stref biurowych oraz tworzenie płatnych parkingowych stref miejskich, powoduje coraz większe utrudnienia dla studentów i pracowników UG, dla których teren kampusu jest miejscem studiowania i pracy. Zależy nam także na ochronie porządkowanych i rozwijanych terenów zielonych naszego kampusu, a warto podkreślić, że jeszcze w tym roku otwarty zostanie tu nowy park.
Czytaj także: Nowy park powstaje na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego
System szlabanów ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie UG będą mogli parkować wyłącznie pracownicy i studenci Uniwersytetu Gdańskiego oraz zaproszeni przez pracowników UG goście.
- Parkowanie będzie bezpłatne. Zainteresowani pracownicy i studenci otrzymają specjalne karty wjazdowe. Jednorazowej opłacie, w wysokości około 30 złotych, będzie podlegało urządzenie do odblokowania systemu, które pozwoli wjechać na teren kampusu. Na terenie kampusu UG w Gdańsku Oliwie jest około 1,6 tys. miejsc parkingowych i będzie można parkować wyłącznie na takich miejscach. Nie przewidujemy żadnych stref parkowania dla osób spoza uczelni - dodaje rzecznik prasowy UG.
Jak tłumaczy, obecnie wjazd na teren UG nie jest ograniczony szlabanami, porządku pilnuje Straż Uniwersytecka, ale nie zawsze ma możliwość zweryfikowania, czy parkują studenci i pracownicy UG, czy też osoby z zewnątrz. Nowy system tę sytuację zmieni.
Koszt inwestycji to ok. 1 mln zł. Prace w systemie zaprojektuj i wybuduj wykonuje wyłoniona w przetargu spółka Demit.
Miejsca
Opinie (406) ponad 10 zablokowanych
-
2017-05-12 15:13
kierowcy sobie poradzą (1)
będą wjeżdżać wężykiem ;)
- 8 10
-
2017-05-14 12:50
Na pewno, którykolwiek ze studentów czy pracowników Tobie na to pozwoli, abyś swoim kombinowaniem zajmował należne mu miejsce parkingowe ;)
Artysta, wirtuoz, wynalazca i prekursor nietuzinkowych pomysłów się znalazł :)- 0 0
-
2017-05-12 15:14
plan zagospodarowania (6)
A kto robi plan zagospodarowania i pozwolenie na budowę i nie zaprojektują wielopoziomowego parkingu ??? Urzędnicy !!! - normalnie 19 wiek .
- 57 18
-
2017-05-12 15:55
(1)
Parkingi są i stoją puste, bo w Polsce opłata za parkowanie jest ujmą na honorze kierowcy.
- 22 5
-
2017-05-12 19:50
Nie
Abonament jest zbyt drogi
- 3 2
-
2017-05-12 16:20
(2)
Ależ miejsc parkingowych (pustych) jest pełno - bo są płatne.
- 7 2
-
2017-05-12 19:52
Jest za drogo (1)
20 dni w miesiącu X 8 h x 3 zł = 480 zł.
To stanowczo za drogo w stosunku do polskich zarobków- 6 3
-
2017-05-12 21:12
Jak Cię nie stać zawsze jest komunikacje miejska...
- 3 3
-
2017-05-12 17:45
ale tam sa miejsca parkingowe, tylko ludzie uwazaja ze z jakiegos powodu powinny byc te miejsca darmowe
- 3 3
-
2017-05-12 15:15
nie kumam tych inteligentów co budują te szklane domy (4)
Stawiają te szkaradztwa w blachy i betonu na 50 pięter a nie pomyślą, aby zbudować odpowiednią ilość parkingów podziemnych jak to się robi w cywilizowanym świecie, aby korposzczurki miały gdzie zaparkować swoje samochodziki w kredycie!
- 89 16
-
2017-05-12 15:36
(2)
Teoretycznie tak, ale praktycznie to nie ma tam infrastruktury drogowej, żeby tyle tysięcy ludzi mogło dojeżdżać do pracy autem.
Błędne jest założenie budowy tylu biurowców w takim miejscu.- 22 4
-
2017-05-12 15:57
Te budynki to nie szkaradztwa, a ludzie tam pracujący których pogardliwie nazywasz korposzczurkami uczciwie zarabiają na chleb i dzięki temu płacą swoje kredyty, podatki itp. Ty gdzie masz kredyt krezusie i gdzie pracujesz aby można było Cię nazwać pogardliwe robolem może, konowałem??? Nie pozdrawiam.
- 13 15
-
2017-05-12 17:03
nie dokończyłeś myśli sensowną konkluzją szanowny przedpiśco
przecież te biurowce stoją o rzut beretem od stacji SKM. Infrastruktura drogowa jest jaka jest, ale wystarczy pomyśleć całościowo nad infrastrukturą KOMUNIKACYJNĄ, której nieodzowną częścią w nowoczesnym mieście jest szybka kolej miejska o dużej częstotliwości (co 3 minuty), strzeżone parkingi rowerowe na stacjach tej SKM, bezpieczne miejsca do parkowania rowerów wspomaganych elektrycznie i wiele innych udogodnień dla tych, którzy docierają do pracy inaczej niż samochodem.
To pisałem ja, Jarząbek Wacław.- 7 5
-
2017-05-12 18:15
Myślą, kupują małą działkę, stawiają biurowiec po obrysie działki, na parking nie ma miejsca.
- 5 1
-
2017-05-12 15:17
bedzie nowy biznes studentów (6)
handel miejscem parkingowym.
ci studenci co nie mają samochodów zapłacą 30zł za karty wjazdowe i odsprzedadzą potem komuś z biurowców.- 82 6
-
2017-05-12 15:22
Ja jestem pierwszym chętnym który kupi wjazdowke :) (1)
- 17 5
-
2017-05-14 12:51
Spokojnie, UG się zabezpieczy w odpowiedni sposób, abyś cebulaku nie kombinował :D
- 2 1
-
2017-05-12 22:20
od razu o tym samym pomyślałem...
- 4 0
-
2017-05-12 22:49
(1)
No wielki biznes to jednak nie będzie - raz "zarobi" 30 złotych.
- 1 1
-
2017-05-13 07:48
On
Sprzeda za 200 zł
- 5 0
-
2017-05-13 16:04
Naiwniacy
Warunkiem wydania karty bedzie posiadanie auta. Wydawanie za okazaniem dowodu rejestracyjnego.
- 1 0
-
2017-05-12 15:20
W Gdańsku realizowany jest postępujący plan objęcia większości miasta SPP (8)
Wprowadzenie strefy w jakimś miejscu powoduje, że na jej obrzeżach pojawia się ten sam problem z parkowaniem, rośnie niezadowolenie mieszkańców a urzędnicy urabiają ich pod kolejne rozszerzenie SPP na ich obszar.
I wszystko byłoby w miarę ok, gdyby miasto nie pobierało opłat od mieszkańców danej strefy a to jak wiadomo mało realne bo trzeba łoić mieszkańców żeby bilansować budyniowy budżet.
Mieszkańcy może zreflektują się wtedy gdy zaczną bulić za parkowanie abonament w strefie w miejscu zamieszkanie oraz wszędzie gdzie się tylko ruszą (bo większość miasta to będzie SPP). Może zrozumieją, że SPP to remedium na kasę dla miasta ale nie na problemy z parkowaniem.- 51 10
-
2017-05-12 15:29
Dodatkowo mieszkaniec płaci a nie ma żadnej gwarancji, że zaparkuje bo miejsc jest mało
- 25 3
-
2017-05-12 17:05
na problemy z parkowaniem remedium jest rezygnacja z posiadania samochodu (1)
po wyborze miejsca zamieszkania dobrze obsługiwanego SKM.
Miasto się może do tego dołożyć tworząc np. system Veturilo, jak w Warszawie.
Popularyzacja rowerów wspomaganych elektrycznie także by dużo pomogła.- 2 15
-
2017-05-12 21:10
Dobrze obsługiwane przez SKM?
Sęk w tym, że nie ma miejsc dobrze obsługiwanych przez SKM. Są pewne obszary położone blisko przystanków SKM, ale o dobrej obsłudze przez tego przewoźnika można tylko pomarzyć. Mało kursów, złomy na torach.
- 6 1
-
2017-05-12 17:47
miasto nie zarabia na parkowaniu, przychody to lekko ponad 5 mln zł minus koszty. Zostaje ok 1,5 mln zł co z punktu widzenia miasta nie ma znaczenia - to mit ze miasto zarabia.
A dlaczego mieszkancy maja miec za darmo? wiekszosc miast ma bardzo wysokie stawki dla mieszkancow, w Wwie za drugi samochód w rodzinie to juz ponad 300 zł- 4 11
-
2017-05-12 18:07
(3)
Wprowadzaja kuchennymi dzwiami podatek od posiadania samochodu. Tylko niech sie nie przelicza bo to kolejna z serii zlosliwosci wymierzona w mieszkancow. W pewnym momencie nowi juz nie beda chcieli sie wprowadzac a Ci ze starych, ktorych na to stac zaczna uciekac. A wrogow samochodow i wiezowcow, milosnikow rowerow i innych maratonow moze nie wystarczyc zeby zrownowazyc budzet.
- 11 1
-
2017-05-12 20:04
Dokladnie
Miasto które lekceważy kierowców i mnoży dla nich utrudnienia, zakłada sobie pętle na szyję
- 3 2
-
2017-05-16 04:25
Mnie nie bardzo stać, ale coraz mocniej czuję, że nie mam wyboru. Dobijają mnie koszty życia w centrum i tragiczny dostęp do sklepów. Główne miasto i stare miasto to pustynia sklepowa. Bez samochodu ani rusz, no jakoś trzeba do tych marketów dojechać i wrócić z dużymi zakupami.
- 0 1
-
2017-05-16 04:26
Zacznie się gentryfikacja centrum.
- 0 1
-
2017-05-12 15:24
(10)
A może niech ktoś zada pytanie - dlaczego na tak małym obszarze wybudowano tyle biurowców?
Ciekawe co będzie jak oddadzą ostatnią Alchemię i tego kolosa z OBC (którego widać z całej Oliwy, i części Przymorza i który szpeci całą dzielnicę) i kolejne kilka tysięcy ludzi będzie musiało dojeżdżać do pracy?
Wiadomo, że nie da się uniknąć całkowicie ich budowy ale jest ich za dużo i zatkali całą dzielnicę, przez środek Oliwy idzie teraz niemalże droga tranzytowa.
Wiadomo - każdy by chciał dojechać autem ale budowa miejsc parkingowych nic nie da, bo już teraz jest ogromny ruch, są korki i w godzinach szczytu jest tragedia. A komunikacją nie każdy może dojeżdżać z różnych przyczyn.
Niech się ktoś z rządzących wytłumaczy, bo to nie jest działanie na korzyść ani miasta, ani mieszkańców. Może temat na jakiś artykuł?- 70 17
-
2017-05-12 17:07
kumaci urbaniści amerykańscy korzystają z doświadczeń Kopenhagi (4)
i promują tzw. transit oriented development: skupianie miejsc pracy w biurowcach budowanych blisko stacji lokalnej szybkiej kolei miejskiej, uzupełniony systemem zarządzania popytem na parkowanie (nie za darmo!).
U nas "eksperci" piszą teksty typu: "Nie będziemy bezmyślnie naśladować Kopenhagi" i mamy to co mamy.
Całe szczęście na portalu coraz więcej rozsądnych wpisów.- 7 6
-
2017-05-12 19:49
Jasne. W Detroit.
- 4 1
-
2017-05-12 20:00
Te biurowce (2)
właśnie są wybudowane obok przystanku szybkiej kolei miejskiej oraz z płatnymi parkingami nie rozumiem więc czemu się czepiasz
- 5 3
-
2017-05-13 05:49
(1)
Dla niektórych skm zawsze będzie za daleko.
Gorzej z tramwajami, bo są za wolne po prostu. Z petli Łostowice jedzie się do Oliwy prawie godzinę.- 2 1
-
2017-05-13 06:36
To może trzeba poszukać pracy na Łostowicach?
Dwie godziny dziennie zaoszczędzone.
- 3 3
-
2017-05-12 17:50
(3)
bo to najlepiej skomunikowane miejsce w Gdansku: skm, tramwaje I szeroka arteria + glowna droga dla rowerów I geograficzne centrum aglomeracji. Tam wlasnie powinny byc biura, centrum miasta z najlepszym dojazdem komunikacja
Co to znaczy "komunikacja nie kazdy moze z roznych przyczyn"? wytluacz to w Londynie, Hamburgu czy Wilnie to nie beda wiedzieli o czym mowisz. Nie ma zatem byc City?, wlasnie temu sluzy centrum. Dlatego ludzie chca mieszkac w centrum bo jest blisko do pracy (komunikacja lub pieszo). Chcesz mieszkac w Kowalach to cierp korki I płac za parkowanie - tak to działa na całym swiecie- 14 4
-
2017-05-12 19:45
Pojęcie szpeci jest bardzo krzywdzące. Kwestia
gustu. Wg mnie szpeci to budynek halii Olivia, obleśny blok z wielkiej płyty przy al. Grunwaldzkiej kawałek dalej. Blisko jest Kolobrzeska to dopiero kwintesencja artbudownictwa. Nie lubisz poprostu zmian, nowe gryzie w oczy.
- 13 3
-
2017-05-12 19:52
(1)
Hehe, spróbuj dojechać tam z brzeźna, nowego portu, czy choćby z zaspy (tej bliżej morza). Szybciej będziesz "z kapcia", choć to nie blisko...
- 7 2
-
2017-05-13 00:22
Tramwaj nr 5 z Brzeźna i Nowego Portu
Z Zaspy - z buta rzeczywiście niedaleko, no chyba że się spasłeś ale to twój problem. Ostatecznie jest 199.
- 4 3
-
2017-05-22 14:09
Zaskoczę Cię:
Tego potworka widać doskonale z wiaduktu przy stadionie Energi.
- 0 0
-
2017-05-12 15:31
(1)
Urbanistyka - to termin w gdańskim magistracie nieznany...
- 55 5
-
2017-05-12 17:08
znany, ale mało używany
tak jak zapisy Strategii Rozwoju Gdańska 2030+.
- 3 0
-
2017-05-12 15:32
bez sensu (5)
A jak ktoś chciałby skorzystać z czytelni w bibliotece głównej UG? każdy ma do niej wstęp, ale już samochodem wjechać tam nie może. Żenujące. Zresztą ja studiując tam nie miałem nigdy problemów z zaparkowaniem, zawsze było sporo miejsc pod biblioteką czy wydziałem biologii, albo chemii. po co zamykać?
- 36 24
-
2017-05-12 18:17
Po co? (1)
Po to żeby był porządek i cały campus nie zamienił w wielki parking, Do biblioteki można dojechać inaczej, a można zapłacić za parkowanie. Tyle w temacie.
- 9 5
-
2017-05-12 20:08
Gdzie jest napisane
że osoba nie związana z UG chcąc skorzystać np. z biblioteki, będzie mogła zaparkować odpłatnie na terenie kampusu bo nie zauważyłem
- 4 1
-
2017-05-12 19:53
Już prawie nie ma tych miejsc za biblioteką. Wszystko zajęte. A będzie jeszcze gorzej, jak się nic nie zrobi. Oddają największe biurowce.
- 9 0
-
2017-05-12 20:45
Kiedyś to było o wiele mniej samochodów na naszych drogach i mniej chętnych do zaparkowania za darmo.
- 4 1
-
2017-05-13 08:28
i dobrze
bo już tych miesjc nie ma- stoi auto na aucie, nawet parkują już na trawnikach ;/
- 0 0
-
2017-05-12 15:35
postawili pierdylion biurowców, to stać ich na parkingi piętrowe itp.
- 53 4
-
2017-05-12 15:38
zamknąć parkingi
Jak nie będzie parkingów na UG, nie będzie ruchu tworzonego przez kierowców, którzy na nich parkują. Podobnie powinno być na PG.
- 23 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.