• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uber, Bolt i Free Now zalegalizowane?

mJ
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Już niebawem tacy przewoźnicy, jak Uber, będą traktowani na równo z taksówkami. Już niebawem tacy przewoźnicy, jak Uber, będą traktowani na równo z taksówkami.

Zdaje się, że w końcu rząd postanowił zakończyć toczącą się od kilku lat wojnę między taksówkarzami a kierowcami korzystającymi z aplikacji do przewozu osób. 1 czerwca w życie weszły rozporządzenia dotyczące legalizacji działalności takich firm, jak: Uber, Bolt czy Free Now.



Wszyscy przewoźnicy na równych zasadach



Z usług których przewoźników korzystasz częściej?

Próby uregulowania działalności przewoźników korzystających z aplikacji trwały od kilku lat. W ubiegłym roku udało się uchwalić przepisy, które mają załagodzić spór między taksówkarzami a takimi firmami, jak: Uber, Bolt czy Free Now. Czy rzeczywiście tak się stanie?

Przypomnijmy, że nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, potocznie nazywana "Lex Uber", weszła w życie 1 stycznia 2020 roku. Resort zdecydował jednak, że do końca pierwszego kwartału obowiązywać będą przepisy przejściowe. Kierowcy trudniący się przewozem osób z wykorzystaniem aplikacji miały do 31 marca uzyskać licencję taksówkarską na uproszczonych zasadach, m.in. bez egzaminu z topografii miasta, a kasę fiskalną i taksometr miała zastąpić aplikacja mobilna.

- Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym zakłada zapewnienie równych zasad na rynku taksówkarskim w Polsce. Z jednej strony ułatwia dostęp do zawodu taksówkarza poprzez zniesienie lokalnych egzaminów z topografii oraz dopuszcza wykorzystanie nowych zdobyczy technologii, takich jak wirtualny taksometr w aplikacji mobilnej. Z drugiej reguluje tzw. okazjonalny przewóz osób i sprawia, że każda usługa transportu samochodem osobowym w mieście to od teraz usługa taxi - a co za tym idzie, konieczność oklejenia samochodu, numeru bocznego oraz lampy na dachu. Dzięki temu nowoczesny przewóz osób staje się transparentny, a wszyscy przedsiębiorcy konkurować będą na tych samych zasadach - wyjaśnia Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce.
Dodajmy, że zgodnie z postanowieniami reformy tzw. wirtualny taksometr musi działać w połączeniu z... tzw. wirtualną kasą fiskalną. To nowy rodzaj kas niedostępny do tej pory na rynku. Rząd zajął się stosownym prawnym uregulowaniem tych dwóch kwestii.

W związku z pandemią koronawirusa w ramach założeń Tarczy Antykryzysowej okres przejściowy został wydłużony do końca września.

Czy wprowadzone zmiany pomogą załagodzić konflikt taksówkarzy i przewoźników korzystających z aplikacji? Czy wprowadzone zmiany pomogą załagodzić konflikt taksówkarzy i przewoźników korzystających z aplikacji?

Kluczowe rozporządzenia



1 czerwca w życie weszły trzy brakujące rozporządzenia - dotyczące właśnie aplikacji mobilnej służącej do rozliczania opłaty za przewóz osób (tzw. wirtualny taksometr), a także kas rejestrujących mających postać oprogramowania (tzw. wirtualnych kas fiskalnych).

- Trzecie rozporządzenie dotyczy grup podatników lub rodzajów czynności, w odniesieniu do których możliwe jest używanie kas rejestrujących mających postać oprogramowania. Mówiąc wprost: grupy przedsiębiorców uprawnione do korzystania z kas wirtualnych - dodaje.
To tak naprawdę kluczowe rozporządzenia, które są kropką nad "i" w tym całym zamieszaniu i dają zielone światło na w pełni legalną działalność takich przewoźników, jak: Uber, Bolt czy Free Now.

- Warto dodać, że rozporządzenie, które zostało wydane do aplikacji mobilnej i które obowiązuje od 1 czerwca, to jest to samo rozporządzenie które w ubiegłym roku utknęło w Komisji Europejskiej. Z moich informacji wynika, że KE nie wydała zgody na korzystanie z urządzeń do obliczania przejazdów. Wygląda więc na to, że rozporządzenie zostało napisane jeszcze raz, podpisane i wdrożone w życie. Tak naprawdę te rozporządzenia nie mówią, jak jest od A do Z, mówią jak jest od A... Nie wskazano urzędu ani nie wypracowano procedur do weryfikacji i kontroli tych aplikacji mobilnych do rozliczania przejazdów, tzw. wirtualnych taksometrów - tłumaczy Dariusz Góralczyk, przewodniczący Krajowej Izby Gospodarczej Taksówkarzy.

Legalizacja, ale...



Reasumując, w związku z wydłużonym okresem przejściowym od 1 października każdy kierowca pracujący pod szyldem Ubera, Bolta czy Free Now będzie musiał posiadać stosowną licencję, a także wirtualne kasy i wirtualne taksometry. W innym przypadku wyżej wymienionym operatorom mają grozić kary finansowe. Owa licencja będzie bardzo uproszczona. Prawdopodobnie wystarczy, że kierowca zarejestruje działalność gospodarczą, przedłoży zaświadczenie o niekaralności z polskiego KRK i wystąpi o wydanie licencji.

Czy faktycznie wielkie zmiany nastąpią 1 października? Czas pokaże. Wszystko zależy od postępów wprowadzania wirtualnych kas fiskalnych.

- Z wirtualnego taksometru oraz kas wirtualnych nie można jeszcze korzystać, ponieważ żaden producent kas fiskalnych nie uzyskał jeszcze stosownych potwierdzeń, aby wprowadzić kasy wirtualne do użytku. Dopiero po wprowadzeniu wirtualnych kas fiskalnych na rynek reforma taxi zostanie zrealizowana w całości - zakończył Urban.
mJ

Opinie (158) ponad 20 zablokowanych

  • W d*pach się poprzewracało,od dobrobytu i żaden Uber ani bolt nie pojedzie już od 12zl do 25zł

    • 0 0

  • Co za bzdury! (1)

    Większych bzdur i dezinformacji dawno nie czytałem. Równe zasady wchodzą?! Przecież zasady i prawo jest równe i takie samo od dziesięcioleci dla każdego kto chce przewozić zarobkowo pasażerów samochodem osobowym! Tylko ze firmy takie jak uber bolt i free now wydają zlecenia osobom które te prawo łamią i tych zasad nie przestrzegają same będąc bezkarne a te osoby dostają po 12tyś zł kary za przewóz osób bez spełnienia wymogów prawnych jakie trzeba spełnić aby to robić. Nie ponoszą tym samym wszystkich kosztów i są nieuczciwą konkurencją dla osób które robią to samo i robią to zgodnie z prawem. Osoby z wymienionych firm są także taksówkarzami tylko nielegalnymi, nie kroją cebuli tylko robią dokładnie to samo co legalni taksówkarze tyle ze nie dostosowują się do jednego równego i takiego samego istniejącego od lat prawa. To ze robią to za pomocą aplikacji nie czyni żadnej różnicy czy klient zadzwoni teflonem i przywoła tak przejazd czy aplikacją. Do tego wszyscy legalni taksówkarze przyjmują zlecania na aplikacje od lat i każdego można zamówić oprócz przez telefon także przez platformę jak to nazywacie czyli aplikacje.

    • 11 3

    • Podaj kolego szczegóły jakie prawo łamią kierowcy ubera, bolt, freenow. Pisząc coś wypadałoby popierać swoją tezę konkretami w przepisach.

      • 0 0

  • Tedi (1)

    Jestem kierowca UBERA od 4 lat a wczesniej byle taksowkarzem 26 lat ta praca z uberem daje mi duzo satysfakcji i nie zsmienil bym na korporacje pozdrawiam pracownikow z UNERA

    • 1 17

    • Taksówkarz

      Ty byłeś taksówkarzem? Byłeś i jesteś frajerem i d*pkiem. Nieudaczniku.

      • 0 0

  • Jestem zainterosawany waszim auto

    kirovca Yury Kryvuts

    • 0 0

  • Nie złotółwa (4)

    Jak tu ktoś zauważył - trzeba zachować obiektywizm.
    Po pierwsze - jakie wirtualne kasy ? Taksiarz po kursie MUSI !!! wystawić paragon. Jeśli kontrola go złapie - płaci od 5 - 10 tys kary. Ustawa VAT się kłania !!!
    Po drugie - taksówkarz musi zdać pełną topografię, musi kupić taksometr i kasę (co roku legalizowane). Płaci pełne ubezpieczenie bez zniżek. Gdzie tu równość podmiotów wykonujących takie same usługi?
    Po trzecie - kasy wirtualne to być może i podatki wirtualne. W większości jeżdżą obcokrajowcy i z tymi podatkami może być różnie ...
    Po czwarte - jak wspomniałem uberowcy zdają mocno uproszczoną topografię i bardzo często bez nawigacji są jak dzieci we mgle. Co zrobią z nowymi osiedlami, których w niej nie znajdą ? Zawiozą na taką samą ulicę w ... sąsiednim mieście ?
    Po piąte wreszcie - jeśli uberowcy i im podobni będą musieli założyć działalność gospodarczą to w większości przypadków przestanie im się opłacać przewóz po cenach dumpingowych. Pytanie - czy będzie to ściśle kontrolowane i egzekwowane jak ma to miejsce w przypadku taksiarzy.
    Jak wspomniałem w tytule - nie jestem złotówą ale znam ich kilku i rozumiem ich rozżalenie i rozgoryczenie. Jeśli świadczysz takie same usługi czyli , że masz takie same prawa to i miej takie same obowiązki. To się chyba nazywa demokracja czy jakoś tak ...

    • 50 9

    • Jest wyjscie

      Zawsze "zlotowa" może przejść do ubiera :)
      No chyba że pomimo ich stęków i jęków jednak na zwykłych taryfach wychodzą lepiej :)

      • 0 0

    • Złotówy i znajomość topografii miasta? (1)

      Dobre sobie! I mam przykłady z życia wzięte. Kilkakrotnie wracałem z lotniska do domu. Firma ma podpisaną umowę z korporacją - co zrobić, wsiadam do złotówobilu. Podaję nazwę ulicy, a w zamian dostaję pytanie "a gdzie to?". I to nie był odosobniony przypadek i nie u tego samego złotówy. Więc nie, twój argument o "znajomości" topografii jest inwalidą. Wolę gdy uberowiec jedzie na nawigacji, przynajmniej nie oszukuje. Podatki, kasa fiskalna itd.? W chwili zamawiania wiesz ile zaplacisz, a nie na koniec kursu. Uber to firma, to musi płacić podatki, a kierowcy rozliczają się z firma. Nastał koniec januszy wąsaczy, którzy tylko patrzą, jak oszukać. Mało było historii o naciągaczach?

      • 2 4

      • jeszcze lepiej - raz miałam kurs na lotnisko i taksiarz zapytał się na jakiej ulicy jest lotnisko bo nie wie jak dojechać i zaczął wiezć mnie w przeciwnym kierunku a do tego powiedział, że nie może zmienić kierunku, więc o czym tu jest mowa z tą topografią i lepszą jakością usług

        • 2 1

    • Nie złotówa

      Taksówkarz z FREE Nów też wystawia paragon, też na życzenie fakturę, a jak przez aplikacje to na maile. Żaden problem.
      Istnieje sporo taksówkarzy, którzy często korzystają z nawigacji, a to dlatego, że zmieniają się nazwy ulic, przebudowywane są istniejące, dużo powstaje nowych. Dużo zdaje egzamin bo na niego zakuwają, a potem niewiele zostaje albo nie doszkalają się. Nawigację typu Google Maps są aktualizowane, rzadko się mylą i nie wiem co w tym złego, że z niego korzystają.
      Z tego co wiem to we Free Now jeździ tez dużo Polaków, zwłaszcza teraz jak wzrosło mocno bezrobocie.
      Na jakiej zasadzie jeździ kierowca to chyba jego sprawa, a nie klienta. Taksówkarze to też nie jest taka uczciwa grupa.
      Problem ze zwykłymi taksówkarzami jest taki, że była to zamknięta grupa przez wiele lat nie mająca konkurencji, mogli dyktować ceny jakie sobie chcieli, na potęgę wielu oszukiwało ludzi, pamietam jak się wzbraniali przed wprowadzeniem kas fiskalnych. Nie mówiąc o wprowadzaniu jakiś innowacji, choćby aplikacji do zamawia przewozu czy strony internetowej.
      Demokracja nie polega na wspieraniu monopolu, blokowania konkurencji, utrudnianiu dostępu do zawodu. Klient nic nie traci, przeważnie te firmy mają nowoczesne, czyste autka, pracownicy przechodzą wszelkie badania, sprawdzana jest ich przeszłość kryminalna (dokładnie czy istnieje). Mamy przejrzystość do cen, często trasa jest zapisywana w aplikacji, a i można wyrazić opinie. Żaden taksówkarz nie zgodzi się na to bo maja dużo za uszami.

      • 4 1

  • Zalegalizować (5)

    Uber/Bolt są zwyczajnie lepsze od taxi. Często są też tańsze, ale to nie jedyna zaleta. W Uberze można oceniać kierowców. Jak trafi się cham, to się go ocenia na 1 gwiazdkę. W Uberze mam zapisaną trasę przejazdu i dokładnie widzę, którędy jechaliśmy. Widzę, czy kierowca jechał uczciwie, czy naokoło. Do tego w Uberze widzę ile będzie kosztował przejazd jeszcze PRZED zamówieniem samochodu. Rachunek dostaję na maila, co jest trwalsze niż papierowy paragon. Taxi może się schować. Uber jest zwyczajnie lepszy.

    • 25 39

    • Niedowartosciowana gimbaza

      Wiem że po czasie ale dopiero tu wszedłem. Muszę napisać że zwykły z ciebie id...a. Cenę masz wyliczoną zanim zamówisz ale sprawdzać musisz czy jechał uczciwie czy naokoło ? Cena już jest więc po co ci to ? Masz z głową problemy ? To do lekarza. Satysfakcja że można oceniać kierowców i dawać jedynki. Widać że jesteś totalnie niedowartosciowaną amebą. A kim ty jesteś żeby cię jak jakiegoś dostojnika traktować ? Jesteś zwykłym nikim dla kierowcy. Jedynie dla rodziny i znajomych możesz być kimś. Dla reszty jesteś nikim i nie oczekuj że ktokolwiek będzie cię traktował jak kogoś ważnego.

      • 0 1

    • Patrzysz czy Cię nie obwiózł na około
      Skoro płacisz z góry to jakie ma znaczenie dla Ciebie czy pojedzie 1km więcej czy mniej... Nie wiesz co mówisz?

      • 0 0

    • mogłeś zakończyć na cenie. (2)

      i dlatego się z nas śmieją na zachodzie.

      • 1 2

      • A na zachodzie wola płacić więcej?

        Na zachodzie to sami bogacze, wola jechać starym mercedesem i kierowca z wąsem zamiast zamówić sobie przejazd w aplikacji i znać niższa cenę wcześniej.

        • 1 1

      • na zachodzie tzn w Szczecinie czy Gorzowie ?

        • 0 0

  • No to się zacznie strzyżenie frajerów (2)

    A kto ma wgląd do takiej aplikacji i skąd niby ma wiedzieć czy nie następuje tam oszustwo polegające na zliczaniu większej odległości niż faktycznie przebyta?

    Nawet sam GPS jest bardzo niedokładny - taka aplikacja nawet jak się stoi to zlicza to parę metrów w jedną, to w drugą stronę i się z tego uzbiera potem rachunek.

    Legalni taksówkarze mają atestowane taksometry podłączone do kół pojazdu, a nie jakieś wymysły.

    • 2 2

    • Taksometry

      Licencjonowane taksometry które naliczaja co 850m zamiast 1km.. wyststczy zmiana kół nas inny rozmiar. Ale o tym to chyba wiesz prawda?

      • 0 0

    • Ta, dokładność GPSa wystarczy do do naprowadzania bomb na Talibów ale na przewozy już nie...

      • 0 0

  • Wole pojechac z lokalnym taksowkarzem. Wiem ze troche drozej ale on placi podatki. (4)

    do tego wiem ze jego samochod ma przeglad a taksowkarz kurs z topografii wiec nie bedzie sie gubił na mieście. te wirtualne firmy to zatrudniaja ukraincow bez badan. osobiscie polecam Dajana, zawsze na czas i tanio i dobre i wygodne samochody.

    Zbyszek

    • 18 19

    • Nie płaci :D Wszystko leci w koszty...

      • 0 0

    • Bezpodstawne insynuacje

      Kierowcy Uber płacą podatki oraz posiadają przegląd taxi. Muszą posiadać także badania lekarskie i psychologiczne.

      • 3 0

    • (1)

      Taksiarz z Dajana.

      • 5 0

      • A ty z ubera ?

        • 1 2

  • Ja wszystko rozumiem, ale (4)

    Zamówiłem w zeszłym roku taksówkę z Gdyni Karwin na Lotnisko w Gdańsku, koszt ok.120 zł. I fakt byla 4.30 rano i że kurs z jednego miasta do innego, ale na tej samej trasie (po tej nauczce już nie zamawiałem korporacyjnej taksówki) uber policzył 36 zł (godzina wyjazdu i trasa ta sama). I OK, niech taksówka będzie droższa, bo podatki,zusy itp. ale nie o tyle!
    Jak ktoś nie wierzy, niech sprawdzi. I tak jak Uber, Bolt czy Free Now, teraz muszą się zalegalizować, tak korporacje taksówkarskie też powinny się dostosować do dzisiejszych reguł rynku...do dzisiejszych czasów (m.in. aplikacje mobilne z określoną kwotą za przejazd, brak stref itp.)

    • 10 20

    • Trafiłeś na kierowcę który wrzucił taryfę 4 na wysokości osowy bo tam jest strefa 2 taxi. Większość korporacji taxi jeździ po trójmieście na jednej taryfie. Więc trafił Ci się złotówa z krwi i kości. Wyskubał ile się dało. Powinna być cena umowna za 1km ok 3zł na taryfie 1i każdy byłby zadowolony. Noc drożej wiadomo. Nie po to się nie śpi żeby nie zarobić lepiej. Chcesz się bawić to licz się z kosztami. Jak ja imprezowałem x lat temu to się montowało z kumplami na taksówkę i to było normalne i akceptowalne. A teraz za darmo by każdy wszystko chciał. Idźcie do warzywniaka 3 produkty i 50zł nie wasze. Taksówkarz ma dużo wydatków związanych z samochodem. Skończy się tak, że taksówki przestaną jeździć A uber będzie droższy od taxi i wtedy będziemy żałowali. Drugą sprawa styl jazdy kierowców ubera to nieporozumienie... Na rondzie na ręcznym, czerwone światła, wymuszanie itd itp

      • 0 0

    • Lipa

      To zajdz do pracodawcy i powiedz że ty nie chcesz kasy za nadgodziny. Strefy w Taxi są zapłatą za czas pracy , paliwo ,amortyzację auta. W Sruberze jeżdżą współcześni niewolnicy bez żadnego zabezpieczenia socjalnego.

      • 3 0

    • Ane w czym problem

      Już tobie tłumacze. 36zł w srodku nocy to jak za darmo i z perspektywy konsumenta super sprawa. To wrecz kwota na ktora jestesmy w stanie zgodzic sie by przyjechal po nas pijany Wasyl czy innny Iwan. Sporo ludzi kupuje nielegalne kradzione czy podrabiane produkty bo sa na tyle tanie ze w ich mniemaniu oplaca sie podjąc taka decyzje. Pomijam fak ze 120 zł to troche sporo za ten kurs zwłaszcza jak jechałes z Gdyni gdzie taksowki sa najtansze w całym trojmiescie. Zreszta kiedys mielismy fascynacje kupowania u zlodzieji na targowiskach a dzisiaj mamy salony z telefonami sklepy z elektronika. Ta fascynacja Uberami przejdzie nam predzej czy pozniej. Pytanie tylko czy normalni przedsiebiorcy do tego doczekaja i czy klient bedzie mial szanse sprawdzic jeszcze kiedys jak powiinna wygladac dobrze wykonana uslga.

      • 1 0

    • Wybrales zla korporacje

      Te duże, mają w ofercie i aplikacji wszystko to, czego oczekujesz. Ale to twoja kasa, więc futruj służbowe auta lub te z rozliczana kilometrowka. W sumie, niech ich pracowity właściciel się martwi, że "taksowkarz" robi ich w konia...

      • 1 0

  • Rachunek jest prosty (36)

    Trasa Gdańsk - Zaspa
    taksówka wg taksometru - 28 zł
    Free Now - 17 zł

    • 134 22

    • co do free now

      wiesz dlaczego jest taka cena?
      przez pierwsze lata działalności spółka mytaxi (obecnie freenow) bardzo dbała o swoje dobre imię,o interesy kierowców oraz o profesjonalną obsługę pasażera. dbali nawet o ubiór kierowców ,za przewinienia typu jazda na przewozach rozwiązywali umowy. potem stali się koniem trojańskim branży. zadbali o to aby powstały licencje dla firm = jedna licencja oraz dowolna ilość wypisów do tych licencji. powoduje to patologie,już nie musisz mieć DG tylko zatrudniają ludzi którzy są posiadaczami prawa jazdy nie kierowcami- chciałbyś aby twoją żonę/dziecko/matkę wiózł byle kto często bez znajomości miasta oraz języka? obecnie klientela się cieszy z ceny kursu lite prawdziwi kierowcy odchodzą ,a na ich miejsce armia ludzi którzy jeżdżą na fikcyjnych umowach zlecenie po 200zł/msc u swojego partnera. obecnie podjeżdża po klienta nieoklejona fabia bez koguta bez taksometru - nikt tego nie kontroluje bo ma być tanio. stajemy się niewolnikami zagranicznych koncernów w kolejnych branżach. swoją drogą ciekawy jest fakt ,że widzisz kurs "lite" i jego cenę. ale nie znasz jej składników (ile za km/minutę/stawkę początkową) teraz się to wszystkim podoba - ale wrócimy do tematu jak na rynku zostanie 3graczy i z kursu który na taksometrze miał wartość 25zł zrobią wam mnożnik x4 i będzie stówka. może wtedy was to zainteresuje. np. w niemczech wszystko jest widoczne.tylko u nas ani klient ani pasażer nie wie właściwie za co płaci/co otrzymuje.

      • 1 0

    • (18)

      i auto które rozpoda się w trasie bo to kierowca z aplikacji i auto niekontrolowane;)

      • 14 100

      • (4)

        Jechałem kiedyś Boltem - Audi Q5, na tyle wypasione, że taksiarz to by musiał chyba na to z 50 lat zbierać :D

        • 19 2

        • (1)

          Wystarczą trzy kursy na Prom :)

          • 2 0

          • prom obstawiony

            • 0 2

        • To widocznie Ukraina po roku pracy dorobil sie.

          • 3 1

        • Myślisz że w bolcie na nie zarobil ?

          Czy ktoś mu obiecał wes , plac , wynajmij , będzie pan zadowolony , więc płaci i jeździ kursy po 15 zł a po miesiącu zostaje mu 2500 na czysto . Jego wybór

          • 4 5

      • Akurat jeżeli chodzi o rozpadające się auta, to w Uberze 20 letnich passatów nie widziałem.. (6)

        • 72 4

        • Każdy z passatów taxi (5)

          musi mieć coroczny przegląd pod kątem taxi , więc nie byłbym taki pewny gorszych samochodów. Ponadto badania lekarskie, psychotesty taksówkarzy są oboiwiązkowe. W razie wypadku pasażer jest ubezpieczony , a jakie ubezpieczenie mają kierowcy Ubera? Pewnie tylko OC

          • 13 58

          • Opisałeś jakieś fantastyczne rzeczy (1)

            z Twojego utopijnego, wyimaginowanego świata. Złotówą nigdy nie jechałeś?

            • 2 0

            • Jeździ codziennie - za kierownicą.

              • 2 0

          • !

            W swoim życiu miałem zero wypadków taksówką i zero uberem. Nigdy się nic nie zepsuło. Co do przeglądów to lepiej niech się taksówkarze nie wychylają bo to jest śmiech. Jak ktoś zacznie sprawdzać jakość tych przeglądów i tylko w niektórych stacjach.

            • 3 1

          • OC to jest ubezpieczenie oraz Nww.

            • 2 0

          • U mnie pod domem stoi zlotówa w aucie na oko 15 letnim, olej się leje ciurkiem na ziemię

            Auta nawet nie ubezpieczył w oc. Zgłoszone do służb, dostanie 5200 premii za brak.
            Do tego jeszcze sprawa na policji i pokrycie kosztów naprawy mojego auta (uszkodził).
            I takimi g...ami wozi się innych na Taxi

            • 21 6

      • Tak tak złotówko pisz tak sobie (2)

        Kierowcy aby jeździć np. w uberze muszą spełniać wymagania jeśli chodzi o jakość samochodu, jego wiek itp. Nie to co w taksówce, że jeździmy 20 letnim passatem z niedomykającymi się drzwiami...

        • 33 4

        • i do tego auto nie zgloszone (1)

          jako taxi, ani w dowodzie rejstracyjnym, ani w ubezpieczalni bo to dodatkowe koszta, a auto z wbitym taxi odrazu traci na wartosci.

          • 3 4

          • Moje z wbitym taxi w dowod nie stracilo. Wręcz byl to plus,

            bo pewne, ze utrzymywane dobrze, skoro ma jezdzic i zarabiac, a nie stac co chwila rozwalone.

            • 0 2

      • Mów do mnie jeszcze, wąsata zlotówo!

        Skonczy wam się cwaniakowanie i okradanie innych

        • 20 1

      • póki co to trafiłem tylko na rozpadające się taksówki z korporacji. Albo tłucze zawieszenie albo gaśnie na każdym skrzyżowaniu. O smrodzie fajek nie wspomnę.

        • 35 3

      • jo, jo, jo

        • 34 0

    • rachunek jest prostszy (3)

      Trasa Gdańsk - Zaspa
      taksówka wg taksometru - 28 zł
      Free Now - 17 zł
      Rower - 0 zł (czas z 20 min dluzszy niz reszta, choc nie zawsze)

      • 13 6

      • Taxa z jakiej korpo? Z pod dworca czy z pod zlotej bramy ? Hehehe

        U mnie w korpo są stawki za kilometr jak we freenow, a za wejscie mniej.

        • 0 3

      • Po pijaku nie pojedziesz na rowerze (1)

        • 6 3

        • ale na trzeźwo pojedzie

          • 3 0

    • Hehehe, chyba taksowka z postoju dla turystow

      • 0 0

    • Analogicznie

      Według paragonu butelka wódki w żabce 20zl butelka na mecie 10zl
      Koszulka Armani według paragonu W Vitkacym na brackiej 350zl na olx 50zł. Jeżeli coś takiego podajesz jako przykład Ze ktoś potrafi być tańszy bo robi coś nielegalnie I to wporzadku to idź się lecz na głowę.

      • 4 1

    • A Zaspa, to gdzie jest? (2)

      Pod Kartuzami?

      • 2 19

      • hehe, sloiku. każdy gdańszczanin wie, ze Gdansk oznacza obszar głównego i starego miasta. mówiąc jade do Gdańska mam na myśli ten teren
        a wiec wracal z okolic głównego lub starego miasta na zaspę

        • 9 0

      • Masz napisane Gdansk Zaspa nie wiadomo tylko dokąd

        • 0 1

    • Taxi 19, Uber 19...

      z ukraincem ktoremu musiałam tłumaczyć jak ma jechać. Ponadto 2 razy Uber skasował za kursy których nie było - bo kierowca oszust. Reklamacja uznana ale po 2 tyg zwrot pieniedzy, żenada. Do tego auta w uberze ze szrotu bo teg nikt nie kontroluje.

      • 7 5

    • A za kilka lat (1)

      A za kilka lat. Uber 100 zł, Bolt 99, a taksówka zero, bo taksówek już nie będzie. Aha, no i zero do budżetu państwa, bo przecież jesteśmy bogatym krajem.

      • 8 11

      • Sporo osób nie życzy sobie aplikacji kradnącej pieniądze z karty

        • 3 1

    • może i rachunek jest prosty (2)

      ale pomyśl ile ten Ukrainiec musi się naharować za ten śmieszny rachunek. Wiem, wiem, ubrania też kupujemy robione przez "niewolników" w Bangladeszu ale czy to uczciwe ? dobrze się z tym czujesz ?

      • 7 7

      • dobrze

        dlaczego mam oddawac moje ciezko zarobione pieniadze wasatej zlotowie, klient idzie tam gdzie taniej, proste.

        • 9 3

      • Tak wygląda wolny rynek

        Kto bardziej przebiegły i rządny kapitalistycznej formuły tym bardziej się dorabia ale też więcej go kosztuje wysiłku .
        Ekspedientka 12 h pracująca w sklepie też haruje tak samo jak lekarz państwowy a mimo tego pracują ...

        • 8 0

    • To jest bzdura aaa w piz.. Z fraierstwem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane