• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uruchomili silnik Jamnika

Bawo
29 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Silnik Poloneza Jamnika już działa. Premiera rekonstrukcji długiego "poldka" już niebawem. Silnik Poloneza Jamnika już działa. Premiera rekonstrukcji długiego "poldka" już niebawem.

Tak jak przed laty, na podłodze warsztatu, w Pruszczu Gdańskim ruszył fiatowski silnik 1500, który trafi do odbudowywanego w warsztacie w Gdańsku przez Stowarzyszenie FSO Pomorze Poloneza Jamnika.



Poza drobnymi brakami osprzętu, silnik jest wyremontowany, sprawny i gotowy. Niedawno przyjechała po kapitalnym remoncie głowica, są nowe tuleje i sworznie korbowe, oraz nowe pierścienie na 2 szlif i panewki.

- Co ciekawe, do FSO coraz trudniej dostać części. Jeżeli są, osiągają takie same ceny, jak podzespoły do klasycznych Mercedesów - mówi Mariusz Kinder, regenerujący jednostkę właściciel warsztatu. - Oficjalne, publiczne uruchomienie silnika przewidujemy 2 maja. Każdy kto wpadnie pomiędzy godziną 10 a 13 do warsztatu, będzie mógł osobiście go uruchomić.

Po majówce silnik przewieziony zostanie do warsztatu w Gdańsku i zamontowany w karoserii, która w ubiegłym tygodniu stanęła samodzielnie na kołach.

Rekonstrukcja Poloneza Jamnika, który powstał w formie dwóch prototypów w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku w OBRSO w Falenicy, otrzymała w kwietniu patronat Marszałka Województwa Pomorskiego.

Premiera gotowej, sześciodrzwiowej repliki zaginionego pojazdu przewidziana jest na ostatnią niedzielę sierpnia, na Drugiej Wystawie Pojazdów Produkcji Polskiej FSO Pomorze.

O projekcie reaktywacji nietypowego Poloneza można przeczytać tutaj
Bawo

Opinie (11)

  • Czy może ktoś mi grzecznie i logicznie jedno wytłumaczyć? (4)

    Mianowicie, jaką wartość dodaną wnosi grzebanie w starym złomie, żeby pisano o tym aż na portalu o zasięgu informacyjnym niemalże wojewódzkim?

    • 2 52

    • Fso

      Nie ma co tłumaczyć boś ty głupszy od imadła w warsztacie regenerującym ten silnik , Tak jak ktoś wyżej napisał pasję trzeba mieć bo inaczej zostaje się takim pustakiem jak ty

      • 7 0

    • Rysiu, pytanie

      Rysiu, a czy ty masz jakieś pasje, jeżeli tak to się pochwal, bo chyba takowych nie masz!

      • 9 0

    • jakąś widać wnosi, skoro kupa ludzi to czyta, włącznie z twoim więcej nawet wnoszącym komentarzem?

      • 7 0

    • Nie marudź.

      • 10 0

  • Lata 80-te, a niby jakiego wieku?

    Co za idiotyczna maniera dopisywać XX wieku w kontekście samochodu z FSO... Tak samo jak dziwolągi liczebnikowe - ćwierć tysiąca, zamiast dwieście pięćdziesiąt się rozpanoszyło do spółki z dyżurnym "w temacie".

    • 6 5

  • Szkoda, że nie udało się zdobyć dwulitrówki. Cóż - była rzadkością nawet w czasach największej popularności poldolotów.

    • 5 0

  • Pasję trzeba mieć. (1)

    Człowiek bez pasji to pustak!!!

    • 59 6

    • czy szewska pasja wywołana czytaniem takich mądrości podkartuskich również się liczy?

      • 5 3

  • Co za problem wyremontować i odpalić silnik - gorzej będzie z budą.

    To jest bardzo poważna ingerencja w konstrukcję i musi być poparta pełną procedurą homologacyjną. Gdyby portal napisał jak to poszło...
    Chyba, że król Zygmunt Stary będzie wystawał z podwozia na badaniu i spojrzy na diagnostę ;) Wtedy bez ITSu i homologacji się obejdzie ;)

    • 8 0

  • Fantastyczna sprawa Polskiego przemysłu samochodowego.

    Dobrze, że ktoś oto dba i potem gimbusy będą mogły zobaczyć, że my kiedyś też produkowaliśmy własne auta!!

    • 27 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane