• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ustawianie się w dwóch rzędach na zjeździe z obwodnicy sposobem na korki?

Jacek Markowski
15 kwietnia 2024, godz. 06:00 
Opinie (117)
W tym miejscu wręcz prosi się o ustawianie się w dwóch rzędach. W tym miejscu wręcz prosi się o ustawianie się w dwóch rzędach.

Z reguły większość zjazdów z obwodnicy Trójmiasta w godzinach szczytu (i nie tylko) stoi w korkach. Są jednak takie zjazdy, jak chociażby ten na wysokości sklepu IKEA, na których zatory mogliby rozładować sami kierowcy. Wystarczyłoby ustawiać się w... dwóch rzędach.



Czy zdarza ci się łamać przepisy, żeby ominąć korki?

Myślę, że tego typu rozwiązanie akurat w tym miejscu, czyli na zjeździe z obwodnicy Trójmiasta przy IKEA, w ul. SłowackiegoMapka (kierunek Wrzeszcz) - byłoby strzałem w dziesiątkę. Bo raczej nieprędko doczekamy się w tym miejscu dodatkowego pasa rozbiegowego dla kierowców opuszczających "ekspresówkę".

Przypomnę tylko, że do niedawna na wiadukcie nad obwodnicą zastosowano tymczasowe zwężenie, które moim zdaniem świetnie zdało egzamin, bo kierowcy opuszczający drogę ekspresową robili to bezkolizyjnie. Zdecydowanie, to rozwiązanie mogłoby zostać na stałe. Gdy przywrócono pierwotną organizację ruchu - znowu wyjazd z obwodnicy stał się utrudniony.

Zwężenie na ul. Słowackiego: tymczasowe, ale świetne rozwiązanie Zwężenie na ul. Słowackiego: tymczasowe, ale świetne rozwiązanie

To dość kontrowersyjny pomysł, który jednak mógłby zdać egzamin. To dość kontrowersyjny pomysł, który jednak mógłby zdać egzamin.

Dwa rzędy aut sposobem na korki?



Do czego zmierzam? Do dość kontrowersyjnego rozwiązania, które jednak mogłoby się świetnie sprawdzić.

Kierowcy na tym zjeździe ustawiają się wężykiem, jeden za drugim, i po kolei wjeżdżają w ul. Słowackiego. Pas służący do zjazdu jest na tyle szeroki, że spokojnie zmieściłyby się na nim dwa rzędy pojazdów.



A gdyby tak się stało i kierowcy opuszczaliby zjazd dwoma rzędami - znacząco wpłynęłoby to na poluzowanie ruchu w tym miejscu. A w godzinach szczytu potrafi być tu gorąco.

Proszę zwrócić uwagę na załączone zdjęcia. Wystarczyłoby namalować odpowiednie linie i rozdzielić jezdnie na dwa pasy. Myślę, że to proste rozwiązanie bardzo dobrze by się przyjęło.

Czytelnik: przy IKEA brakuje pasa rozbiegowego Czytelnik: przy IKEA brakuje pasa rozbiegowego

W tym miejscu wręcz prosi się o ustawianie się w dwóch rzędach. W tym miejscu wręcz prosi się o ustawianie się w dwóch rzędach.
Jacek Markowski

Opinie (117) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • To teraz niech autor (4)

    Poczeka sobie na karetkę,która jedzie takim dwurzędowym pasem w godzinach szczytu.
    Powodzenia :)

    • 129 7

    • Dokładnie. Ja tam ustawiałem się max do prawej, żeby w razie czego służby miały miejsce, ale w lusterku widziałem że inni i tak blokowali lewą stronę.

      • 16 1

    • takie miejsce pomaga tez motocyklistom aby nie stali i nie wydluzali korka bez potrzeby

      • 5 2

    • To przede wszystkim będzie problem z wjazdem na Słowackiego (1)

      Bo ci na teoretycznym lewym pasie powinni zjeżdżać na lewy- będą jechali rzadziej niż ci na prawym, bo często ludzie na Słowackiego zjeżdżają na lewy.
      Ci sami na lewym pasie, widząc, że nie ma szans ruszyć na lewym a prawy wolny, będą próbowali pod koniec wbijać na prawy albo z lewego skręcać na prawy pas Słowackiego- stłuczki murowane.
      No i wreszcie ci na prawym nie będą mogli wyjechać, bo ci na lewym będą im zasłaniać widok.
      To wszystko oczywiście na przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym.
      Pomysł autora artykułu i**otyczny. To, co jest tam do zrobienia bez żadnych kosztów to wyłączenie z ruchu krótkiego odcinka prawego pasa Słowackiego przed zjazdem- jak było w zeszłym roku- przejazd płynny, również dla jadących od strony lotniska, nigdy nie tworzyły się tam korki.
      Oczywiście docelowo można zrobić pas rozbiegowy- miejsce jest, ale wystarczy trochę farby.

      • 13 0

      • Pełna zgoda

        Nie ma jak wjechać lewym na lewy, panie tego tam... Skutkiem będzie więcej złości niż prędkości

        • 4 0

  • Jasne, zróbmy takie tymczasowe rozwiązanie.

    Poproszę dodatkowo kamerę nad tym zjazdem, bo materiałów filmowych z kolizji będzie pod dostatkiem.

    • 30 5

  • (1)

    Raczej nie, nie ma co nabierac zlych nawykow w miejscu gdzie i tak niedlugo powstanie buspas.

    • 7 5

    • Jakie zle nawyki?

      Podaj przepis co tu mogłoby być źle?

      • 0 0

  • Wymusić na Ikea dobudowanie 3 pasa.

    W PL takie centra budują wiadukty, tunele.
    W GD panują nad władzą

    • 9 8

  • Z Gdyni pożyczyć farbę i chlapnąć pasy.

    • 8 7

  • Oczywiscie i do tego wyprzedzanie na przejsciu w pakiecie (6)

    Jak można taka głupotę wymyslec.

    • 31 5

    • (4)

      Jeżeli jest korek do wyjazdu to zazwyczaj nie będzie tam wyprzedzania, tylko mijanie. A to już jest dozwolone w określonych sytuacjach.

      • 0 3

      • Tak, z pewnością jest dozwolone tuż przed przejściem dla pieszych.
        Tu się puknij.

        • 1 0

      • taaa "mijanie" (2)

        jak już to omijanie co też jest niedozwolone przed przejściem

        • 1 1

        • Mozna omijac jak nie ma pieszysz, poszukaj

          Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym
          15 pkt; B01; art. 86b § 1 pkt 4 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks Wykroczeń; art. 26 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (dostępna w zakładce "Treść")

          • 2 2

        • Nie wolno wyprzedzać przed i na przejściu w każdym przypadku, oraz nie wolno omijać gdy ten drugi zatrzymał się aby ustąpić pieszemu. Wolno omijać gdy zatrzymał się z innej przyczyny. Ale przyczynę poznasz dopiero jak się z nim zrównasz.

          • 3 0

    • Bez wyprzedzania, 2 rzedy rownolegle tez sie da

      • 0 0

  • A wiesz, że (11)

    Nie trzeba malowac linii żeby były dwa pasy? Według przepisów, jeżeli na jezdni mieszczą się dwa auta to są dwa pasy (z wyjątkami)

    • 16 12

    • Według przepisów to pas powinien mieć szerokość nie mniejsza niż (chyba 2,5m czy coś takiego) (9)

      Co nie zmienia faktu, że w Stanach zjazdowki z highway mają minimum dwa a czasem nawet 6 pasów, więc u nas te dwa to powinna być norma. Dodatkowo tak zawsze skrajny prawy pas może jechać na czerwonym po ustąpieniu pierwszeństwa ( pozostałe pasy z racji bezpieczeństwa muszą czekać na zielone). I mnie uwierzycie, to działa. U nas nie można bo kolizja z tym kolizja z tamtym, przepis z prlu nie pozwala itd

      • 0 5

      • (5)

        Podawanie stanów jako przykładu dobrych praktyk tworzenia infrastruktury drogowej? Dobry żart.
        A no i jeszcze musiałbyś w tym miejscu zakazać ruchu pieszego i rowerowego. Gratuluję.

        • 9 2

        • (4)

          W żadnej aglomeracji w USA nie masz tak dużych korków jak w aglomeracji trójmiejskiej więc uważam że to świetny przykład dobrej infrastruktury drogowej. A to że w filmikach na youtubie widziałeś jakąś rowerową propagandę kolesia, który wkurzył się, że nie może sobie pieszo chodzić po autostradzie, to już inna sprawa. YouTube kłamie.

          • 0 5

          • Zapraszam do LA

            • 4 0

          • Bzdura. (2)

            TomTom publikuje traffic index - ranking zakorkowania miast na postawie danych z nawigacji.
            Gdańsk jest na miejscu 181 obecnie.
            Powyżej są między innymi:
            - Nowy Jork
            - Waszyngton
            - San Francisco
            - Boston
            - Chicago
            - Baltimore

            • 2 0

            • Mówisz że na Długiej jest mniejszy korek niż na 5. Alei? Może dlatego, że na Długiej nie ma samochodów?

              Popatrz na całą aglomerację (metro area) a nie tylko na centrum miast a szybko zobaczysz, że w Trójmieście 10 km jedzie się średnio w 14 minut a w najbardziej zakorkowanym Nowym Jorku w 13 minut, czyli szybciej

              • 0 4

            • Tom tom nie jest wiarygodny w tej kwestii

              - w Polsce bardzo mało ludzi korzysta jeszcze z osobnych nawigacji tomtoma, mało samochodów ma zainstalowana ja fabrycznie i przede wszystkim, mało kto używa nawigacji w korku. Chyba, że TomTom ściąga te dane bez naszej wiedzy, gdy nie korzystamy z nawigacji- może, ale skąd bierze transfer, jeśli usługa jest wyłączona w samochodzie?
              Gdyby to Google/ Apple podawało, byłoby to wiarygodne.

              • 0 0

      • Tam 5m może być

        • 0 0

      • (1)

        W stanach highways mają po 7 pasów w jedną stronę, a i tak wszyscy stoją w korku.
        To nie jest kraj do naśladowania

        • 4 1

        • Zapomniałeś dodać, że na końcu jest zwężenie do jednego pasa i stąd ten korek

          • 0 2

    • Tak, ale nie dotyczy to zjazdu z drogi ekspresowej,

      która ma pas o określonej szerokości.
      Do tego w tym piekący nie da się stworzyć dwóch pasów bez przekraczania linii prze przynajmniej jeden z nich.

      • 0 1

  • a będzie policjant do kasowania za wyprzedzanie na przejściu? (2)

    ale by były zniwa

    • 13 3

    • Mozna jechac dwoma pasami bez wyprzedzania czy nie? (1)

      • 0 0

      • Można ale nie jest to w zwyczaju naszych kierowców

        • 1 0

  • (8)

    I typ chciałby z 2 pasów włączać się w jeden, prawy? No bo przecież nie na lewy od razu. Pomijam zasłonięcie widoku dla kierowcy stojącego na prawym przez samochody czekające na lewym

    • 53 2

    • (6)

      Przecież tam masz dwa pasy na Słowaku słoiku

      • 1 25

      • Ale nie ma świateł słoiku (5)

        Proponujesz skrzyżowanie bez świateł, gdzie na podporządkowanej masz 2 pasy, oba do skrętu w prawo, i na głównej też 2 pasy. W rezultacie ten na prawym pasie nic nie widzi, a ten na lewym musi wjeżdżać zawsze od razu na lewy pas głównej. Wszystko bez świateł i przy dużym ruchu na głównej. Powodzenia.

        • 21 0

        • (4)

          Póki nie była zwężki na końcu (obszar wyłączony) pasa zjazdowego zawsze jechałem lewą i zjeżdżałem na lewy pas bez problemu

          • 2 8

          • (2)

            A teraz jest zwężka zrobiona celowo, żeby tacy jak ty nie jechali lewą i nie omijali/wyprzedzali na przejściu dla pieszych. I jak widać działa.

            • 7 0

            • Omijac mozna jak nie ma pieszych... (1)

              • 0 4

              • A jak będziesz miał zasłonięty widok z prawej, to oceniać czy nie ma pieszych to będziesz na podstawie szklanej kuli czy drona filmujacego z góry?

                • 6 0

          • Powstała właśnie prze takich Mądrych inaczej

            którzy zasłaniali widok tym po swojej prawej i wjazdzali w pas, w który chcieli wjechać

            • 3 0

    • Czemu nie na lewy?

      Jadą dwoma pasami nie łamiemy rządnych przepisów, trzeba uważać by nie wyprzedzić na przejściu i tyle. Z 2 padów niewyznaczonych jedziemy w 2 pasy wyznaczone. Zanim się oburzysz Poszukaj przepis, który mi to zabrania.

      • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    Bezmyślność i bezczelność projektantów i inżynierów przestrzeni miejskiej zadziwia i przerazą (15)

    Przecież tam jest aż nadto miejsca na pas rozbiegowy. Nikt nie podumał wczesniej, bo wszyscy mają gdzieś swnsowne i logiczne rozwijanie tkanki miejskiej, w szczególności rozwiązań drogowych

    • 96 16

    • (2)

      Pas rozbiegowy do wjazdu na ulicę o dopuszczalnej prędkości 50km/h?
      A takiej katapulty parowej jak na lotniskowcach czasem byś nie chciał?

      • 4 25

      • czemu ty taki głupi jesteś?

        • 19 3

      • Druga strona ulicy

        Zerknij tam, geniuszu. Tam jest pas rozbiegowy przechodzący w prawoskręt. Nie tak dawno go zrobili, bo sytuacja była taka jak na omawianym w artykule. Efekt? Korków prawie nie ma.
        Ale... za durny jesteś na analizy, wolisz pisać byle pisać

        • 3 1

    • Gdańszczanie opowiedzieli się za obecną władzą (5)

      Czyli nadal chcą aby grupka ideologów w magistracie utrudniała życie kierowcom. Nie spodziewajcie się poprawy warunków, a pogorszenia.

      • 25 4

      • (4)

        Gdansczanie wbrew małej acz krzykliwej grupce frustratów drogowych, opowiadają się za miastem bezpiecznym i przyjaznym dla pieszych a nie budowanym tylko z myślą o samochodach. Handluj z tym.

        • 3 36

        • Trzeba dadać jeszcze kładkę i tunel jeszcze, żeby bydło mogło z gębą w telefonie maszerować na zakupy

          • 4 5

        • Ale wiesz że "deal with it" (1)

          To nie znaczy to co napisałeś. Widzisz, nie zawsze warto wierzyć w to co napisze google translate.
          I nie, nie odczytuję tego jako żartu, bo w twoim wpisie nic żartobliwego nie było, oprócz typowego dla obcisłogacich hejtu.

          • 0 3

          • No widzę z memologii stosowanej to ty masz braki i to spore.

            • 2 1

        • Plany poprzednika.

          Jeszcze Adamowicz, idol i poprzednik obecnie panującej, planowal praktycznie 3 ringi w Gdansku a od jego smierci nie wybudowano chyba zadnej drogi? Teraz zeby ktos tunel budowal albo Zolnierzy wykletych? No ale w Gdansku prezydent(ka) nie musi sie starac, bo mysli sie tu wielką polityką! Niestety, nie bylo tu zadnej walki wyborczej, jedynie kandydaci na eadnych tego samego igrupowania konkurowali ze sobą.

          • 0 0

    • (4)

      Dość już rozwiązań drogowych. Czas na solidną przestrzeń dla ludzi, a nie dla samochodów.

      • 3 40

      • Kolejny, co się dał złapać na propagandę zielonych terrorystów.

        • 9 2

      • Jesteście jak chorobliwy wirus w tym społeczeństwie (1)

        • 4 2

        • Cenzura

          Wiecie ze cenzura na tym portalu nie przepuscila mi slowa le..gowi mieszkancy gdanska? Mam na mysli te male zwierzatka co potrafia dla wlasnych idei skakac ze skal?

          • 0 1

      • Jesli jestes z urzedu to gadaj tak dalej a Twoja pracodawczyni przegra kolejne wybory jak pan Szczurek ktory przeliczyl sie z utrudnianiem zycia kierowcom. Wszystko jest do zrobienia ale teraz w pewnym sensie doceniam Adamowicza. W planie mial ring wokol gdanska (polaczenie od etc do Plazynskiego), dalej wiekszy rong jako calosc z tunelem pod lasami oliwskimi przy granicy z sopotem i wreszcie miniobwodnica srodmiescia. Wszystko co mogl zrobil, reszty nie zdazyl. Ta jest od usmiechania i wozenia rydwanem, jej zastepcy od brudnej roboty. A od pozostalych kandydatow ani slowa konkretnego programu nie slyszalem. Co innego Kosiorek i Szemiot w Gdyni. Kiedy ten owieczkowy gdanski narod zrozumie, ze w wyborach lokalnych nie powinno glosowac sie na partie? W Gdansku moglbym poprzec Płazynskiego gdyby startowal a w Gdyni Szemiota z PO czy Kosiorek z lewicy. Tu mnie nie obchodzi ogolnopolska polityka. A przecietny gdanszczanin ma to wypalone rozzarzonym pretem w glowie, ze trzeba glosowac na PO czy Adamowicza nie wazne, jacy by byli.

        • 1 1

    • Kiedyś były tam 2 pasy.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane