• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza terenem zabudowanym

mJ
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najważniejsza zmiana w przepisach ruchu drogowego tyczy się zabierania prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym. Najważniejsza zmiana w przepisach ruchu drogowego tyczy się zabierania prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h także poza terenem zabudowanym.

Prawdopodobnie już od wakacji kierowców czeka niemała rewolucja w przepisach ruchu drogowego. Wprowadzone zostaną trzy nowe zasady. Rząd szacuje, że przez zaostrzenie przepisów prawo jazdy stracić może nawet 40 tys. kierowców rocznie.



Utrata prawa jazdy za przekroczenie dozwolonej prędkości o 50 km/h poza terenem zabudowanym to twoim zdaniem:

Wszystko wskazuje na to, że już od lipca kierowcy będą musieli mieć się na baczności nie tylko w terenie zabudowanym, ale także poza nim. Jeden z nowych przepisów mówi bowiem o utracie prawa jazdy na okres trzech miesięcy po przekroczeniu dozwolonej prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Aktualnie ten przepis tyczy się wyłącznie terenu zabudowanego.

Według szacunków policji nowy przepis do końca roku może zebrać żniwo w postaci 20 tys. odebranych praw jazdy na terenie całej Polski. Docelowo roczny bilans zabranych praw jazdy ma być dwukrotnie większy.

Kolejny z przepisów, który prawdopodobnie wejdzie w życie już od wakacji, tyczy się ochrony pieszego przy przejściu dla pieszych. W świetle nowych zasad to właśnie pieszy, zbliżając się do pasów, będzie miał pierwszeństwo przed pojazdami.

Czytaj także: Policyjna grupa Speed w BMW będzie tropić piratów drogowych



Kolejną zmianą jest ujednolicenie prędkości w terenie zabudowanym, bez względu na porę dnia. Kolejną zmianą jest ujednolicenie prędkości w terenie zabudowanym, bez względu na porę dnia.
Trzecia zmiana wiąże się z ujednoliceniem limitu prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h, bez względu na porę dnia. Przypomnijmy, że obecnie w godz. od 23 do 5 w obszarze zabudowanym dozwolona prędkość wynosi 60 km/h.

Pandemia koronawirusa nie wpłynęła na tempo prac Ministerstwa Infrastruktury nad projektem nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Prawdopodobnie przepisy wejdą w życie od lipca.

Czytaj także: Pół roku policyjnej grupy Speed



Trzecia zmiana daje pierwszeństwo pieszym przed przejściem dla pieszych. Trzecia zmiana daje pierwszeństwo pieszym przed przejściem dla pieszych.
mJ

Opinie (346) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    To miałoby sens, gdyby nie to, że w Polsce jest bardzo dużo miejsc, w których stoją znaki ograniczenia do 40 poza terenem zabudowanym, bo 10 lat temu, były roboty drogowe. Jeżeli ograniczenia będą ustawiane wg rzeczywistego zagrożenia, to nie widzę problemu, ale każdy kto dużo jeździ po kraju, wie jak jest. Policja z suszarką stoi w lesie bo jest znak teren zabudowany, itd.

    • 6 6

    • (4)

      Tak jest , ograniczenia są dla innych nigdy dla ciebie . Stoi znak masz się do niego stosować a nie dyskutować czy on tam stoi słusznie czy nie. Ewentualne uwagi kieruj do organów które są odpowiedzialne za organizację ruchu. Koniec , kropka.

      • 3 3

      • (3)

        Nie zgodzę się z Tobą, bo stosuje się do ograniczeń. W ciągu roku robię ok. 70tys km, nie wiem czy to dużo, czy mało, ale widzę na drogach co się dzieje. Po części masz rację, że trzeba dostosować prędkość do znaków, ale dalej uważam, że jeżeli jedziesz poza terenem zabudowanym 90 wg przepisów, i w pewnym momencie na prostej drodze, bez żadnego zakrętu masz znak ograniczenia do 40, to możesz go nie zauważyć i stracisz prawko, a tak na prawdę jechales bezpiecznie. Faktem jest, że większość młodych kierowców traktuje drogę jak tor wyścigowy, ale to jest odrębny temat i powinni być za to karani.

        • 2 2

        • Więc trzeba być uważnym i zwracać uwage na znaki

          tylko tyle i aż tyle.
          A jakby na ten prostej drodze był znak że za 100m jest dziura, to też go można nie zauważyć i wpaść do dziury?
          Dziwne że kierowcy nie widza tylko znaków ograniczających prędkość

          • 2 2

        • Możesz nie zauważyć znaku? Powiedz mi którędy jeździsz a będę omijał z daleka twoje drogi bo możesz mnie nie zauważyć .

          • 2 1

        • Ciekawe rzeczy piszesz , jest 40 ty jedziesz 90 i piszesz że jedziesz bezpiecznie . Piszesz że nie widziałeś znaku to może powinieneś pójść do lekarza od oczu . Ale prawda jest taka ze ty go widziałeś ty miałeś ten znak w nosie.

          • 1 1

  • Przekroczenie o 50km/h? (2)

    Czyli jak będę jechał 140 na 90 albo 120 na 70 to też zostanie mi odebrane prawko? a co z 80 na ograniczeniu do 30?

    • 1 1

    • Tak

      to chyba dobrze? Trzeba przestrzegać przepisów, a nie jeździć ile fabryka dala

      • 2 1

    • tez ci zabiorą , czego nie rozumiesz

      • 0 0

  • Żenada (1)

    A ty bez mózgu po co piszesz,pieszy powinien najpierw upewnić się a nie wskakiwać na jezdnię przejście brawo politycy bez mózgu więcej ofiar śmiertelnych kalectwa w Polsce zanim ja wyhamuję dużym autem to placek z człowieka zostanie Ten Rząd powinien odejść na emeryturę sami bezmózgu starcy niech sprzedają lepiej maseczki po 10 zł.sztuka.

    • 2 3

    • te przepisy to rekomendacja EU, wprowadzone w innych krajach też

      jak ci się EU nie podoba, to raus

      • 1 0

  • (1)

    To po co wybudowano autostrady?

    • 4 4

    • Żeby jechać na nich 140km/h

      zamiast 90, jak na krajówkach.

      • 4 0

  • kasa kasa (2)

    Misiu
    Pandemia raz
    a teraz trzeba zbierać z naiwniaczków

    • 3 3

    • Skoro naiwniaczki przekraczają prędkość

      to bardzo dobrze, że z nich zbierają.
      Jedź zgodnie z przepisami to nikt niczego z ciebie zbierać nie będzie.

      • 0 1

    • te regulacje to zalecenie EU, jak się nie podoba, to raus jak Anglicy

      • 1 0

  • (2)

    Na początku lat 90 zaproszona do sejmu S. Zasade, żeby wypowiedział się na temat stanu polskich dróg. Zdarzył powiedzieć 2 zdania: Zaczniłmy od tego, że ograniczenia prędkośći są dopasowane do 16-latka jadącego 20-letnim maluchem na łysych oponach. Ograniczenia prędkości nie zmieniły się do lat 30 pomimo rozwoju technologicznego jaki nastąpił w motoryzycji... W tym momencie mu przerwano, ochrona wyprowadziła go tyłem a dziennikarzom zabrano taśmy.
    Powinniśmy budować drogi tak aby można było za....lać. Ekrany akustyczne, odpowiednio doświetlone przejścia, doświetlone oznakowanie, szerokie pobocza, kursy doskonalenia jazdy obowiązkowe a nie ktoś myśli że kijem bezpieczęństwo zapewni. Teraz się posypią sprawy odwoławcze z miejsc gdzie wójt czy inny sołtys miał ograniczenia na krajówce do 40 żeby w oknie fotoradar stawiać, był taki okres, ograniczenia zostały.

    • 4 7

    • (1)

      Fizyka się nie zmieniła

      • 1 1

      • Ale materiały opon i oprogramowanie zawieszeń tak.

        • 0 3

  • Brawo ! tepic piractwo i samowolke na drogach w polsce

    jw

    • 4 3

  • Brak okresu przejściowego na akcje informacyjną o pierwszeństwie pieszych

    Podczas normalnego procesu legislacyjnego za czasów PO ws. pierwszeństwa pieszych, mówiło się, że taka zmiana będzie wymagać co najmniej jednorocznego vacatio legis, aby przeznaczyć ten czas na edukację kierowców z nowego przepisu.

    A tu nagle wchodzi PiS, cały na biało i ustawa wchodzi w życie niemalże w dniu ogłoszenia. Zamiast przestrzegania przepisów, o których większość kierowców nawet nie usłyszy, będziemy mieć ofiary. Dopiero po roku czasu zbierania żniwa, sytuacja się poprawi...

    • 2 4

  • Chociaż jedna ustawa, która im wyszła

    Po prawie 8 latach....

    • 5 6

  • Pierwszeństwo pieszego (1)

    Czyli teraz dojeżdżając do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną mam obowiązek się zatrzymać pomimo zielonego światła, ponieważ nie mogę wymusić pierwszeństwa na pieszym, który zbliża się do pasów, a pieszy ma pierwszeństwo, niezależnie od światła. Proponuję od razu zamknąć ulicę Rajską w Gdańsku dla ruchu kołowego, bo nie da się przejechać przez to przejście (koło CH Madison) zgodnie z nowymi przepisami. Tam zawsze ktoś zbliża się do pasów, a jedyna opcja przejechania do tej pory, to wyczekanie na moment kiedy nikogo nie ma na pasach i kiedy widać, że w trzech krokach ludzie zbliżający się do niego, nie zdążą na nie wejść. Po wejściu tych przepisów wystarczy postawić tam policjanta i w zasadzie każdemu kierowcy, który ośmieli się przez nie przejechać można wstawić mandat. Ja wiem, że w Niemczech już są takie przepisy, tylko że tam, nie ma "zebr" nasr*nych co 50m, tylko inne przejścia, na których to samochód ma pierwszeństwo, a "zebr", na których to pieszy ma pierwszeństwo jest jak na lekarstwo i tylko w strategicznych miejscach, typu szkoły.
    A dla tych wszystkich, co by zaostrzyli jeszcze przepisy dotyczące prędkości, to proponuję im ruszyć kiedyś 4 litery samochodem dalej niż między domem, a pracą, bo jak jeżdżą tylko w koło komina, to nie wiedzą nawet ile absurdalnych ograniczeń jest na polskich drogach. Piękna, równa, szeroka, bez dziur droga poza terenem zabudowanym, a ograniczenie do 40km/h. Zatrzymajcie się w okolicy takiej drogi i zapytajcie miejscowych skąd ograniczenie. "Panie, ja wiem, że bez sensu ta prędkość tutaj, ale chłopaki z naszej komendy mają tam takie miejsce, gdzie się można dobrze schować, to jak brakuje pieniędzy z mandatów, to w tydzień wyrobią normę za pół roku, bo kto normalny będzie na takiej drodze czterdziestką jechał?"

    • 1 3

    • Taka prawda, piona.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane