• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW ID. Buzz: kultowy "Bulli" w elektrycznej wersji XXI wieku

Michał Jelionek
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (60)
Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Volkswagen stworzył współczesną wersję kultowego "Bulliego", czyli modelu T1. Poznajcie bliżej elektrycznego VW ID. Buzza. To samochód, obok którego nie da się przejść obojętnie. Obok ceny również, niestety. Jego cennik startuje od kwoty 282 605 zł.



Czy podoba ci się VW ID. Buzz?

VW rozszerza swoją ofertę aut elektrycznych. Tym razem o busa. Mieliśmy okazję przetestować krótszą wersję z pięcioma miejscami na pokładzie. A dosłownie przed momentem zaprezentowano długo wyczekiwaną odmianę z wydłużonym rozstawem osi, większą przestrzenią wewnątrz, no i siedmioma miejscami. Skupmy się jednak na podstawowym wariancie.

"Bulli" XXI wieku



5-osobowy ID. Buzz został zbudowany na znanej już platformie MEB, przeznaczonej dla aut elektrycznych VW. To, co wyróżnia bryłę Buzza, to bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu. Siedząc za kierownicą elektrycznego busam odnosi się wrażenie, jakby ten samochód nie miał... przodu. Dzięki czemu świetnie się tym autem manewruje. Promień skrętu wynosi 5,5 m, a średnica zawracania - 11,1 m.

Długość elektrycznego busa to 4712 mm (rozstaw osi - 2989 mm), wysokość - 1936 mm, a szerokość - 1985 mm. Przestrzeń bagażowa oferuje 1121 l pojemności (w standardowej konfiguracji siedzeń). Po złożeniu drugiego rzędu pojemność zwiększy się do 1581 l.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Stylistyka



Stylistyka ID. Buzz to oczywiście nawiązanie do legendarnego "Bulliego", który na motoryzacyjnych kartach historii zapisał się jako ukochany wóz... hipisów. Buzz to współczesna, nieco futurystyczna wersja VW T1. Charakterystyczne, dwukolorowe malowanie i duży znaczek VW na przodzie - to mówi w zasadzie wszystko. A do tego bardzo ciekawy wygląd przedniego zderzaka i ostro ciosane reflektory IQ.LIGHT LED matrix. Trzeba przyznać, że wygląd przyciąga uwagę.

Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Wnętrze



Wnętrze jest przestronne, choć nie ukrywam, że z dużym zainteresowaniem czekam na dłuższą, 7-osobową wersję. Kabina jest raczej minimalistyczna, ale bardzo przyjemnie skrojona. Projektanci zdecydowali się na wkomponowanie dekorów w kolorze nadwozia, czyli w tym przypadku - żółtych. Wygląda to bardzo dobrze.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz
Zasiadamy w kapitańskim fotelu kierowcy i w zasadzie widzimy to, co widzieliśmy już w innych "elektrykach" VW. Czyli dwa wyświetlacze - ten za kierownicą jest naszym komputerem pokładowym z wszystkimi niezbędnymi wskaźnikami, natomiast ekran centralny odpowiedzialny jest za multimedia. Pozycja z fotela kierowcy jest wysoka, całkiem wygodna.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz
W drugim rzędzie pasażerowie mają do dyspozycji gniazda USB-C i stoliki umieszczone w oparciach przednich foteli.

Elektrycznie otwierane drzwi przesuwne drugiego rzędu są po obu stronach.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Silnik



ID. Buzz dysponuje mocą 204 KM. Ten 2,5-tonowy bus do "setki" rozpędza się w 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 145 km/h.

Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Bateria i ładowanie



Litowo-jonowa bateria ID. Buzza ma pojemność 77 kWh (netto). Producent deklaruje, że bus na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 419 km. Myślę, że jest to realne. Podczas jazd testowych (głównie w mieście), przy spokojnej jeździe, od czasu do czasu używając klimatyzacji, średnie zużycie energii wyniosło 19,1 kWh na 100 km. A to bardzo dobry wynik. Gdyby go utrzymać na dłuższym dystansie, to przy pełnej baterii ID. Buzz powinien przejechać ok. 405 km. Bierzmy jednak poprawkę i umówmy się, że realny zasięg to ok. 380 km.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz
Ile czasu trwa ładowanie ID. Buzza? Przy wykorzystaniu ładowarki z prądem przemiennym (AC, 11 kW) - naładowanie od 0 do 100 proc. zajmie 7,5 h. W przypadku gniazda przydomowego ładowanie jest zdecydowanie dłuższe i zajmuje kilkanaście godzin. Mając dostęp do szybkiej ładowarki prądem stałym (DC), bateria od 5 do 80 proc. naładuje się w około 30 minut. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 170 kW.

Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Cena



Niestety,nie jest tanio. Cennik VW ID. Buzz w 5-osobowej wersji startuje od kwoty 282 605 zł. Egzemplarz testowy posiada sporą listę wyposażenia opcjonalnego, a jego cena to 374 252 zł brutto. Cena to chyba największy minus tego auta.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma CityMotors, dealer Volkswagena z Gdańska.

Miejsca

Opinie (60) 7 zablokowanych

  • to się nigdy nie zwróci przeciętnemu konsumentowi potrzebującemu VANa

    W Polsce przeciętny przebieg roczny fury to 12 tys. U nas nie opłaca się nawet nowego kupować a co dopiero elektryka. To jest kasa nie do odzyskania. Jak ktoś ma takie przebiegi to wypasionego 5-6 letniego VANa z USA dostanie za 8 dych. Ja wiem że to nieuczciwe porównywać do używek ale w takich przeciętnych warunkach nówek się po prostu nie opłaca kupować. Z resztą taki 5 letni elektryk będzie też kosztował niecałe 2 stówy. Budżet się tu nigdy nie zepnie.

    • 22 1

  • Eletryki sa najbardziej nieekologiczne ze wszystkich aut rozwiazaniem sa auta wodorowe ale na elektrykach mozna wiecej kasy od (2)

    po kilku latach eletryk nadaje sie tylko na złom i musisz kupic kolejny nowy to biznez dla przemysłu motoryzacyjnego idealny na to własnie czekali.W Polsce gdzie sredni wiek auta to 15 lat praktycznie nic nie zarabiaja !!Ale dzieki zakazom jazdy autem spalinowym zostana Polacy zmuszeni do kupowania ich na kredyt dodatkowo zarobia na tym banki!!
    Skoro prezydent warszawy i inni najwazniejsi politycy czy nawet ostatnio nawet prezydent miasta Gdańska mówiła ze che pozbyc sie aut spalinowych z miasta To juz wszystko jasne gdy po wyborach przejmą władze wprowadza zakazy dlanas jak szybko sie da!!A sami pokupywali sobie auta elektryczne jako słuzbowe na nasz koszt

    • 11 1

    • Auta na wodór XD

      • 0 0

    • Czy moje dwa 11- i 12-letnie elektryki nadają się tylko na złom? Proszę nie mów im tylko tego, bo one cały czas jeżdżą.

      Gdyby usłyszały to serce by im pękło i co ja bym wtedy zrobił? Na benzynę do samochodu mnie nie stać, gaz też taki tani nie jest.

      • 0 0

  • Cena zabija

    • 5 0

  • To auto ma sens

    Zautomatyzowana produkcja (czyli tania) recycling materiałów (obniża koszty) elektryczny napęd (czyli tańszy od typowego spalinowego ) ascetyczne wyposażenie (czyli taniej ) duża marka robiąca w przemyśle od dekad potrafi optymalizować , baterie (na razie to argument za wzrostem ceny ale nie zapominajmy o pozostałych okolicznościach zmniejszających cenę ) powinno dać bardzo tani i dostępny pojazd. Tak Ok 100-120 k PLN max. W wynajmie najlepiej za 1k/ miesiąc Wszystko to co jest powyżej to sprzedażowa ściema która chce naciągnąć jeleni z dużą forsą. Ceny będą jednak urealniane wraz z konkurencją z Chin podobnych samochodów.

    • 4 1

  • Toczydełko za 300 tysięcy złotych, witamy w dystopijnym swiecie korpo (2)

    gdzie auta będą celowo tak drogie by można by je tylko wynajmować.Ponieważ posiadać w przyszłości maja tylko chazarskie korporacje.Ty jesli otrzymasz prawo do życia, do oddychania, będzie Cięstać aby opłacac swój podatek węglowy (podatek za dopuszczenie do życia) będziesz mógł jedynie posiadać niezbedne minimum egzystencjalne. Pieniądz cyfrowy wgchazarskich elyt ma mieć ważnośc terminową do wykorzystania co domyslnie wyeliminuje własnośc prywatną w kontekście akumulacji majątków i kapitałów. To będzie komuna 2.0 Podobnie jak Lenin i Trocki będzie to pod przykrywką walka z wolnością ludzi i wprowadzanie obozu koncentracyjnego, tak by obecne elyty poczuły sie jak za czasów feudalnych, panami, a reszta miałaby zostać ich niewolnikami.Ten proces w cywilizacji łacińskiej trwa już od pewnego czasu pewnymi etapami.I wojna światowa zlikwidowała niezaleznośc ekonomiczną arystokracji i wprowadziłą juz tak na całego na salony arystokracji chazarską międzynarodówkę banksterską.Wprowadziła istotną rewolucję w przejmowaniu kluczowych obszarów przemysłu i przestawienie na zmonopolizowaną przez chazarów gospodarke opartą na ropie (standard oil) Celem II wojny światowej była eliminacja inteligencji i stworzenie podstaw do powojennej ekspansji kapitałowej. Do 2000 mniej więcej roku trwała intensywna faza akumulacji i monopolizacji gospodarek poprzez mechanizm zadłużania. (od 1913 roku FED ozpoczął proces zadłużaniapanstw narodowych i proces podmiany elit rządzących na te całkowicie wytresowane iwyhodowane przez nich (młodzi forum WEF itp)Aktualnie trwa proces znakowania stada nanotechnologią i proces depopulacji, proces likwidacji gotówki i proces prania mózgów. Przerwanie łańcucha dostaw i produkcji (restrykcje na małych prywatnych producentów przy całkowitej bezkarności i bezprawiu koncernów produkujących toksyczną żywność). A czy ty juzodblokowałeś tryb deweloperski wswoim telefonie i zainstalowałeś BT scannerby skanować jakwielu wyszczepów emituje anonimowy 12 znakowy MAC adres?

    • 9 2

    • Weź pigułkę. Zapomniałeś.

      • 1 5

    • Nonono mamy tu eksperta

      Który nie wie że adres MAC możesz sobie zmieniać dowoli na jakikolwiek chcesz. Wystarczy pogooglować.

      • 1 1

  • Teraz rozumiecie co Wam szykują? Po 2035 roku zakaz używania aut spalinowych. (1)

    A WY będzie jeśli będzie Was stać, będziecie mogli wynajmowac takie auto na minuty. Bo nawet jeśli będzie je można kupić to będzie to tylko dla baaardzo bogatych. Taki dystopijny świiat szykują Wam jesli nadal będziecie jak osły wierzyć w szmateczki i szczypioneczki. I nie będziecie mogli nawet oszczędzać pieniędzy, bo to też będzie zarezerwowane dla chazarskich elit. Wasz pieniądz cyfrowy ma mieć termina przydatności do wydania. Robią to powoli by stado się nie spłoszyło. Wszystko nowe jest fan i dla wygody. Autko też fun pomalowane w kwiatuszki. Na wesoło zapraszamy Państwa do gazu! Do świata totalnej kontroli i zniewolenia.

    • 7 3

    • Ponawiam. Weź pigułkę. Zapomniałeś.

      • 1 6

  • 300tys za busa. (1)

    Który ofertuje mniej niż 25-letni Caravelle plus ekrany LCD.

    Jeśli ktoś potrzebuje pojazdu użytkowego to tego nie kupi. Jeśli ktoś ma 300k to też raczej tego nie kupi, bo będzie wolał coś bardziej eleganckiego albo rasowego.

    A to? Nawet ładne, nawet zabawne. Poproszę to auto z 1.9TDI 110KM. Jeśli cena zejdzie do 90tys, to będzie mozna rozważyć.

    • 24 2

    • dizle robia wypad

      • 0 6

  • Dam 74tys zł.

    • 4 0

  • Ale na mostach nie wolno parkowac. Autor o tym nie wie?

    • 3 0

  • Ale szajs za 300k
    Uzytkowych walorów zero, dobry dla bardzo bogatego hobbysty jako 5 czy 10 samochod.
    Tylko bedac bardzo bogatym inwestowałbym w inne

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane