• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW ID. Buzz: kultowy "Bulli" w elektrycznej wersji XXI wieku

Michał Jelionek
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (60)
Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Volkswagen stworzył współczesną wersję kultowego "Bulliego", czyli modelu T1. Poznajcie bliżej elektrycznego VW ID. Buzza. To samochód, obok którego nie da się przejść obojętnie. Obok ceny również, niestety. Jego cennik startuje od kwoty 282 605 zł.



Czy podoba ci się VW ID. Buzz?

VW rozszerza swoją ofertę aut elektrycznych. Tym razem o busa. Mieliśmy okazję przetestować krótszą wersję z pięcioma miejscami na pokładzie. A dosłownie przed momentem zaprezentowano długo wyczekiwaną odmianę z wydłużonym rozstawem osi, większą przestrzenią wewnątrz, no i siedmioma miejscami. Skupmy się jednak na podstawowym wariancie.

"Bulli" XXI wieku



5-osobowy ID. Buzz został zbudowany na znanej już platformie MEB, przeznaczonej dla aut elektrycznych VW. To, co wyróżnia bryłę Buzza, to bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu. Siedząc za kierownicą elektrycznego busam odnosi się wrażenie, jakby ten samochód nie miał... przodu. Dzięki czemu świetnie się tym autem manewruje. Promień skrętu wynosi 5,5 m, a średnica zawracania - 11,1 m.

Długość elektrycznego busa to 4712 mm (rozstaw osi - 2989 mm), wysokość - 1936 mm, a szerokość - 1985 mm. Przestrzeń bagażowa oferuje 1121 l pojemności (w standardowej konfiguracji siedzeń). Po złożeniu drugiego rzędu pojemność zwiększy się do 1581 l.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Stylistyka



Stylistyka ID. Buzz to oczywiście nawiązanie do legendarnego "Bulliego", który na motoryzacyjnych kartach historii zapisał się jako ukochany wóz... hipisów. Buzz to współczesna, nieco futurystyczna wersja VW T1. Charakterystyczne, dwukolorowe malowanie i duży znaczek VW na przodzie - to mówi w zasadzie wszystko. A do tego bardzo ciekawy wygląd przedniego zderzaka i ostro ciosane reflektory IQ.LIGHT LED matrix. Trzeba przyznać, że wygląd przyciąga uwagę.

Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Wnętrze



Wnętrze jest przestronne, choć nie ukrywam, że z dużym zainteresowaniem czekam na dłuższą, 7-osobową wersję. Kabina jest raczej minimalistyczna, ale bardzo przyjemnie skrojona. Projektanci zdecydowali się na wkomponowanie dekorów w kolorze nadwozia, czyli w tym przypadku - żółtych. Wygląda to bardzo dobrze.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz
Zasiadamy w kapitańskim fotelu kierowcy i w zasadzie widzimy to, co widzieliśmy już w innych "elektrykach" VW. Czyli dwa wyświetlacze - ten za kierownicą jest naszym komputerem pokładowym z wszystkimi niezbędnymi wskaźnikami, natomiast ekran centralny odpowiedzialny jest za multimedia. Pozycja z fotela kierowcy jest wysoka, całkiem wygodna.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz
W drugim rzędzie pasażerowie mają do dyspozycji gniazda USB-C i stoliki umieszczone w oparciach przednich foteli.

Elektrycznie otwierane drzwi przesuwne drugiego rzędu są po obu stronach.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Silnik



ID. Buzz dysponuje mocą 204 KM. Ten 2,5-tonowy bus do "setki" rozpędza się w 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 145 km/h.

Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Bateria i ładowanie



Litowo-jonowa bateria ID. Buzza ma pojemność 77 kWh (netto). Producent deklaruje, że bus na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać do 419 km. Myślę, że jest to realne. Podczas jazd testowych (głównie w mieście), przy spokojnej jeździe, od czasu do czasu używając klimatyzacji, średnie zużycie energii wyniosło 19,1 kWh na 100 km. A to bardzo dobry wynik. Gdyby go utrzymać na dłuższym dystansie, to przy pełnej baterii ID. Buzz powinien przejechać ok. 405 km. Bierzmy jednak poprawkę i umówmy się, że realny zasięg to ok. 380 km.



Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz
Ile czasu trwa ładowanie ID. Buzza? Przy wykorzystaniu ładowarki z prądem przemiennym (AC, 11 kW) - naładowanie od 0 do 100 proc. zajmie 7,5 h. W przypadku gniazda przydomowego ładowanie jest zdecydowanie dłuższe i zajmuje kilkanaście godzin. Mając dostęp do szybkiej ładowarki prądem stałym (DC), bateria od 5 do 80 proc. naładuje się w około 30 minut. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 170 kW.

Nowy VW ID. Buzz Nowy VW ID. Buzz

Cena



Niestety,nie jest tanio. Cennik VW ID. Buzz w 5-osobowej wersji startuje od kwoty 282 605 zł. Egzemplarz testowy posiada sporą listę wyposażenia opcjonalnego, a jego cena to 374 252 zł brutto. Cena to chyba największy minus tego auta.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma CityMotors, dealer Volkswagena z Gdańska.

Miejsca

Opinie (60) 7 zablokowanych

  • to auto to nonsens w takiej cenie (2)

    • 33 2

    • W dodatku tylko dla ludzi szczupłych

      Wersja 7-osobowa, masa wehikułu to 2,5 tony a dopuszczalna masa całkowita 3 tony :)
      2,5 tony by przewieźć 500 kg - jak to nazwać? Ekologią pewnie :)

      • 7 0

    • Pewnie kupią to jakieś firmy w leasing

      Oczywiście dla lansu. No i jeszcze w grę wchodzą dopłaty bo "hyhy elektrycznek". U nas żaden zdrowy człowiek nie kupi tego prywatnie, ale w niektórych, europejskich krajach są takie dopłaty do zakupu tych elektrośmieci że może się to bardziej "opłacać" i pewnie na te rynki liczy VW.

      • 1 0

  • (1)

    prawie 300 tys za bieda busik. Na pewno kolejki już się ustawiają

    • 39 2

    • Stań po dacie za 150k xd

      • 1 6

  • Byłem w salonie, porażka (6)

    Byłem w salonie, sprawdziłem, myślałem o zakupie. Wyszedłem smutny. Jakość materiałów wykonania jakby miał się zaraz rozpaść, biała tapicerka ile wytrzyma ?, ... . Do tego cena wyszło koło 315 tyś. No żart :). Szkoda, ale powodzenia

    • 38 2

    • Mam identyczne wrażenie (2)

      Te obicia przecierają się od patrzenia prawie

      • 8 0

      • czas sie przyzwyczajac (1)

        za 15-20 lat nie bedzie motoryzjacji jaka znamy dzisiaj

        • 3 1

        • Otóż to.

          Wystarczy porównać auta tej samej półki sprzed 20 lat do tych dzisiejszych. No ale wiadomo- opory powietrza, ekologia, bezpieczeństwo, unijne wymogi, śrubowane normy i mamy to co mamy. Żeby było śmieszniej to specjalnie projektuje się je na samozniszczenie i jak najszybsze pozbycie się używek- już dzisiaj nowego auta po przejechaniu 250tyś nie opłaca się kupować bo to złom z popsutą elektryką i zajechanym silnikiem (elektrycznym też bo kupno auta bez hybrydy to już wyzwanie) Wszystko dąży do tego by za 20 lat auto było luksusem niczym prywatny jachcik.

          • 5 0

    • (1)

      inżynierowie projektowali wiele godzin a ty fachowym okiem oceniles ze to sie rozpadnie zaraz

      • 1 4

      • Tego szajsu nie projektują juz inzynierowie

        • 4 0

    • Zobacz nowe yarisy. Tapicerka z ekoskory wygladajacej jak cerata

      • 2 0

  • oryginal czyli vw T1 wyszedl w 1950roku. byl dobrze wyceniony, mial duzy zasieg, tankowalo sie go szybko, byl niezwykle pakowny, byl wyceniony tak ze stac bylo na niego ludzi 20-letnich, surferow.

    dzisiejszy buzz, jest kosmicznie drogi, ma smieszny zasieg, jest ciasny, ladowanie trwa koszmarnie dlugo i jest niedostepny dla jego grupy docelowej czyli mlodych ludzi bo ci sa zbyt biedni.

    straszny kasztan

    • 43 1

  • "zapłon jest włączony"

    jakiś dziwnie niepokojąco to wygląda na konsoli....:)

    • 20 0

  • To nawet ledwo z wygladu przypomina kultowe auto !Przede wszystkim tamten był autem dla ludu a nie bogaczy jak ten !

    Była tani wielki przestronny wygodny i łatwo naprawialny tani w utrzymaniu i naprawie ten jest jego totalnym zaprzeczeniem w kazdym punkcie nawet wygląda gorzej !!
    To teraz czekam na Garbusa w wersji elektrycznej :) tak za około 200tys :)

    • 28 0

  • Kto to widział

    Melex w takiej cenie?

    • 19 1

  • ta cena to żart czy bezczelna szydera? (1)

    z czym do ludzi, co to ma w ogóle być? samochód dla młodych, wykształconych z dużych miast?

    • 23 0

    • Nowa rzeczywistość

      Tanio już było. Będzie luźniej na ulicach, to chyba jedyna zaleta.

      • 8 2

  • T4 lepszy

    • 11 0

  • Auto z materiałów z recyklingu za takie pieniądze...Brawo marketing VW!

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane