• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Up! Radość nie tylko w terenie zabudowanym

Marcin Tymiński
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

VW up!, wcale nie taki mały!



Wszyscy wiemy, że mały musi się bardziej starać. Ale jak już się rozkręci... Władysław Łokietek czy Napoleon wiedzieli o tym najlepiej. Wie o tym także Volkswagen. Mały up! nie chce być tylko miejskim wozidełkiem. Udało mu się?



Up! wraz z bliźniaczą Skodą Citigo i Seatem Mii to trójka małych, miejskich samochodów. Volkswagen chce być najlepszy z nich. Najlepiej wykonany, najlepiej prowadzący się, a że przy okazji najdroższy, to już szczegół. Chce też najbardziej ze wszystkich się wyróżniać, co nie jest specjalnie trudne. Dodatki czy pakiety stylizacyjne, takie jak w testowanym modelu, sprawią, że nasz up! będzie jedyny i niepowtarzalny. Dzięki temu zyskamy prawie stuprocentową pewność, że takiego drugiego nie spotkamy w ulicznym korku.

Wygląd to jednak nie wszystko. Do tego zewnętrznego trudno mieć zastrzeżenia. Uzbrojony w liczne emblematy ze znaczkiem, oczywiście "up!" i białe pasy na karoserii, mały Volkswagen prezentuje się bardzo bojowo. Aż można zapomnieć, że pod małą maską kryje się trzycylindrowy silniczek, który z jednego litra wyciska 70 KM.

Przednie siedzenia up!a ze zintegrowanymi zagłówkami są bardzo wygodne. Z tyłu można wozić dzieci lub awaryjnie dwóch dorosłych. Wsiadanie i wysiadanie z tylnego rzędu w trzydrzwiowej wersji to niezła ekwilibrystyka. W bagażniku, który sprawia wrażenie malutkiego, sporo się jednak zmieści. W testowanej wersji miejsce koła zapasowego zajął subwoofer. Materiały użyte do produkcji up!a są bardzo dobre, jednak na wszystkich lakierowanych elementach bezlitośnie świecą tłuste ślady palców. To niepraktyczne.

  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!


Up! to ambitny maluch. W mieście sprawuje się bez zarzutu. Volkswagen zbiera "plusy dodatnie" za świetną widoczność, niezłą zwrotność i kulturę pracy silnika. Oraz za zużycie paliwa nie przekraczające 6 litrów. Do wypicia sześciu litrów w mieście zmusi up!a kierowca z wyjątkowo ciężką nogą. Minus trzeba przyznać pojazdowi za toporną pracę manualnej skrzyni biegów. Zwłaszcza wrzucanie wstecznego wymaga nawet kilku prób.

Volkswagen up! chce się pokazać z dobrej strony nie tylko na miejskich traktach. Widać, że ambicją koncernu VW było stworzenie małego samochodu, który prowadziłby się co najmniej tak dobrze jak kompakt. Volkswagenowi w dużej mierze udało się to osiągnąć.

Podoba ci się up!? Kupisz go w tych salonach

Nieco twardawe zawieszenie up!a sprawia, że samochodzik świetnie trzyma się drogi i bardzo pewnie wchodzi w zakręty. Nie wykazuje też tendencji do podskakiwania czy bujania się na solidnych nierównościach. Podczas jazdy na dłuższych trasach ani kierowca, ani pasażerowie nie poczują się zmęczeni. Up! jest także bardzo stabilny przy większych prędkościach, a hałas, jaki generuje głównie owiewające bryłę samochodu powietrze jest akceptowalny. Za to wyprzedzanie dostarcza wielu emocji, nie wolno zapomnieć o redukcji biegu na niższy.

W popularnym segmencie miejskich aut up!, podobnie jak Golf w segmencie kompaktów, śmiało może stawać na podium. Przekonuje do siebie jakością wykonania, a także dobrymi właściwościami jezdnymi i precyzją prowadzenia. Nie przekonuje za to ceną. Kierowca indywidualista, który zamarzy sobie dobrą wersję wyposażenia i dodatki stylizacyjne, zostawi w salonie kwotę przekraczającą 50 tysięcy złotych. Jak na drugie lub nawet trzecie auto w rodzinie to sporo. No cóż, Volkswagen...

Samochód do testów udostępniony przez Volkswagen Polska

Opinie (45) 3 zablokowane

  • 50k pln? (10)

    Za współczesnego malucha, to bardzo drogo. Wolałbym fiata 500. Nawet ładniejszy jest moim zdaniem. A zaoszczędzone pieniądze wystarczą na dwie wycieczki zagraniczne dla rodziny :P

    • 29 4

    • Haha

      Przejedz się Up a później 500, to szybko zmienisz zdanie

      • 0 0

    • za 50k lepiej kup 3-latka z segmentu wyżej (8)

      zyskasz na bezpieczeństwie, a to bezcenne

      • 13 6

      • może i racja (2)

        jest trochę racji i sensu w tym co napisałeś. Nie mniej, gdyby już koniecznie ktoś chciał nowy z salonu, to ta 500-tka to naprawdę nie najgorsze auto. Miałem go na weekend do testów. Ok - jakość wykonania nie powala i wiadomo, że to nie wyścigówka. Jednak sprawił mi dużo przyjemności z jazdy. No i jego cena do mnie zdecydowanie bardziej przemawia niż tego VW.

        • 8 1

        • a jezdziles po trasie? może obwodnica? (1)

          wymijanie z tirem nie grozi zdmuchnieciem z drogi? Mam takie doświadczenie po jeździe yarisem w trasie. Kiedyś w czasie silnych wiatrów po estakadzie musiałem jechać dosłownie 40. Czułem że jak dodam gazu, to mnie zdmuchnie. To było lata temu, może dziś jakoś lepiej wyważone są te auta, może lepiej rozłożona masa? Osobiście zapamiętałem jazdę maluchami tarumatycznie. Proszę o opinię. Forda KA widziałem jakiś czas temu za 24tys. Z salonu. Może ktoś ma? Jak wrażenia?

          • 6 4

          • 500ka to auto miejskie

            nie ma co się oszukiwać i łudzić, że na autostradzie będzie się nim świetnie jeździło. Auto jest małe i lekkie, więc podatne na podmuchy wiatru, a sam silnik na prędkości autostradowe jest trochę za słaby. Na prędkości do 120 km/h jeszcze się nadaje moim zdaniem. Natomiast do miasta, autko jest rewelacyjne ;) jeździ się nim przyjemnie i miękko

            • 0 0

      • (4)

        Hahaha, porada typu: ktoś chce kupić nowe Seicento, a ten mu proponuje 20-letnie Audi A8. Potem płacz i zgrzytanie zębów, bo nie ma za co kupić opon czy zrobić przeglądu.

        • 12 3

        • trzymajmy się VW (1)

          Nie 20-letnie a 3-letnie. W tej cenie kupisz 3-letniego passata albo golfa, którego nowa odsłona jest rewelacyjnym autem. Chyba najlepszym w tym segmencie, bo bije na głowę np. stare technologicznie audi a3.

          • 1 7

          • przesadziłem

            3-letniego paska nie kupisz. 5 lat bym obstawiał za takie pieniądze

            • 3 1

        • w tanim samochodzie wymieniasz czesci za mniej ale czesciej (1)

          w drogim wymieniasz czesci za wiecej ale rz(z)adziej

          • 1 9

          • Bzdura. Choćby przytoczone przeze mnie opony - w drogim, dużym, mocnym samochodzie częściej je wymieniasz, bo po prostu dynamiczniej jeździsz - ścierają się mocno podczas przyspieszania i hamowania. Tarcze hamulcowe i klocki? To samo, bo masa robi swoje. Olej silnikowy? W drogim samochodzie z dużym silnikiem wchodzi go więcej, więc płacisz więcej. I tak praktycznie z każdą rzeczą. Coś się kupy nie trzyma ta twoja naciągana teoria wzięta chyba z d...y.

            • 9 4

  • Krytykanci..

    Najwięcej "psów" na VW wieszają ci, którzy bardzo by chcieli mieć, ale ich nie stać. No chyba, że na Golfa III, wiecznie stojącego w podrzędnym warsztaciku.
    A teraz hejterzy do roboty.

    • 2 2

  • Cena VW Up 38 tys. i nie ma porównania do fiata 500. Przejedź się tymi 2 autami a zobaczysz wielką różnicę. (4)

    Cennik http://www.volkswagen.pl/pl/modele/up/cenniki-i-katalogi.html

    • 6 15

    • Ceny

      no nie róbmy takiego głupiego porównania Moniko. Za 38k dostaniesz VW UP kompletnie gołego, z najsłabszym silnikiem... W tej cenie nie ma praktycznie nic - ani centralnego, ani obrotomierza, ani klimatyzacji, szyby i lusterka na korbkę i nawet nie ma dywaników welurowych. W podobnej cenie dostaniesz Fiata z wszystkimi bajerami, może nawet z panoramicznym dachem.

      • 1 1

    • (2)

      Tylko że nie każdy chce jeździć wieśwagenem.

      • 13 3

      • znawcy jak zwykle nie stać na dobre auta

        nie każdy może maluczki ;)

        • 3 0

      • Na szczęście...

        ....jest na rynku trochę marek i tym samym szansa na to że każdy znajdzie coś dla siebie. Poza tym nie wiem co jest bardziej burackie - jeżdzenie Volskwagenem czy szczycenie się nie jeżdzeniem nim ;) Ja jeżdżę Golfem i mam gdzieś to co na temat myślą inni.

        • 6 1

  • Do autora...

    coś się Panu po....ło , radzę sprawdzić tłumaczenie Volks i Wagen !

    • 1 0

  • A nie lepiej za mniejsze pieniądze kupić to samo auto tylko z kurą w logo?

    • 2 0

  • Aygo fajniejsze.

    Mamy Aygo jako drugie autko w rodzinie. Najbogatsza wersja xcite. Inna liga. VW do pięt nie dorasta.

    • 2 7

  • Całkiem niezły samochód

    Jeżdżę służbowo wersją 5d 60 km. 5-8 tys km miesięcznie. Wbrew pozorom przyjemna opcja na trasę. Nieźle się zbiera pod warunkiem podróżowania jednoosobowo. Zaskakuje długa skrzynia. Potwierdzam problemy ze wstecznym który rzadko kiedy wskoczy bez zgrzytów :) bardzo małe opory toczenia ale z drugiej strony przez wąskie opony wystarczy lekki deszcz i ABS włącza się dużo częściej niż ktoś by się spodziewał. Po złożeniu tylnej kanapy bardzo pakowny. Nie oceniam ceny ani wyglądu wewnątrz. Użytkowo samochód daje radę. Spalenie 4,5 trasa do 110km/h, 6,5/6,7 autostrada but w podłodze 150/165 km/h. Paliwo szybko znika bo bak mały a rezerwa to 2-3 litry. Pozdrawiam

    • 2 3

  • Jako wózek na zakupy z własnym napędem sprawdza się doskonale.

    Przynajmniej nie pchasz wózka i nie targasz siat z zakupami ;)

    • 2 1

  • (4)

    Nie ma w tym aucie silnika 70KM! Jest wersja 60 i 75 konna.

    • 8 0

    • 1 KM = 0,75 KW (3)

      tak około

      • 0 1

      • Co to jest "KW"?

        Jednostką mocy jest W, może być też kW...

        • 0 0

      • Nie do końca

        • 1 1

      • oczywiście :) odwrotnie

        :)

        • 1 1

  • Proste toczydło, kiedyś to Tico, Panda, Seicento, dziś to g****.

    Tylko czemu Niemiec musi na to coś pracować 4 razy mniej jak Polak??? Przecież w tej samej Unii jesteśmy, nie? Tak Kwach powiedział, że będziemy Europejczykami. I co?

    • 11 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane