- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (48 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (247 opinii)
- 3 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (211 opinii)
- 4 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 5 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (63 opinie)
- 6 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej
W trójmiejskich salonach Volkswagen Plichta pojawił się odświeżony Golf siódmej generacji. Jakie zmiany wprowadzili Niemcy? Z zewnątrz raczej kosmetyczne, zdecydowanie ciekawiej dzieje się w środku zmodernizowanego hatchbacka.
VW Golf VII zadebiutował na rynku w sierpniu 2012 roku. Od oficjalnej premiery minęły ponad cztery lata. A to wystarczająco długi czas żeby delikatnie odmłodzić popularnego kompakta. I tak, w październiku ubiegłego roku, Niemcy zaprezentowali Golfa 2017. Rewolucji nie ma, a zmiany nazwalibyśmy raczej ewolucją.
Z pewnością wiele osób będzie miało niemały problem z dostrzeżeniem zmian w nadwoziu auta. Faktycznie, nie ma ich zbyt wiele. Przemodelowano przedni i tylny zderzak, pojawiły się reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu, wprowadzono również reflektory LED-owe, które zastąpiły ksenony. Z tyłu Golfa pojawiły się diodowe lampy, które - co istotne - są montowane w każdej wersji wyposażenia. Z kolei tylko w najdroższym wariancie Highline dostępne są dynamiczne kierunkowskazy, które prezentują się niezwykle widowiskowo.
Ponadto niemiecki producent wzbogacił ofertę swojego najważniejszego modelu o kilka nowych wzorów felg, odcieni lakierów oraz rodzajów tapicerek.
Zmiany w kabinie Golfa dotyczą głównie multimediów. W oczy rzuca się przede wszystkim kolumna centralna z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 9,2-cala (23 cm) i rozdzielczości 1280 x 640 pikseli. Poprzednik mógł pochwalić się ekranem o przekątnej 8-cali. Dodajmy tylko, że duży ekran dostępny jest jedynie w najbogatszej wersji. W podstawowym wariancie wyświetlacz ma przekątną 6,5-cala.
Multimedialny ekran - oprócz atrakcyjnego wyglądu - zyskał też kilka ciekawych funkcji, a jedną z nich jest możliwość sterowania przy pomocy gestów. To pierwszego tego typu rozwiązanie w tej klasie aut. Podobnie jak w luksusowych limuzynach BMW, teraz również w Golfie można m.in. ściszyć lub pogłośnić radio ruchem dłoni.
To nie koniec "cyfryzacji" Golfa. Klasyczne, analogowe zegary deski rozdzielczej zastąpił wirtualny kokpit z 12,3-calowym wyświetlaczem (Active Info Display). Dokładnie taki, jaki wcześniej zastosowało Audi. Za cyfrowe wskaźniki należy dopłacić 2180 zł.
Po raz pierwszy VW oferuje w Golfie pakiet usług Security&Service. Jego kluczową funkcją jest automatyczne powiadamianie dyspozytora o wypadku albo awarii. Po takim zgłoszeniu na miejsce zdarzenia wysyłane są odpowiednie służby. Inną funkcją systemu jest przypominanie o okresowych przeglądach.
Nowością jest system Emergency Assist, który po wykryciu chwilowej niedyspozycji kierowcy (np. zaśnięcie albo zasłabnięcie) potrafi częściowo - przy użyciu aktywnego tempomatu oraz systemu utrzymującego auta w pasie ruchu - przejąć kontrolę nad autem. Poprzez impulsywne hamowanie komputer próbuje obudzić kierowcę, a awaryjnymi światłami ostrzega innych uczestników ruchu. Jeśli w dalszym ciągu nie wykryje aktywności kierowcy - zatrzyma samochód.
Na liście systemów bezpieczeństwa znalazł się również asystent jazdy w korku.
Niemcy zdecydowali się również nieco odświeżyć paletę silnikową. W ofercie pojawił "benzyniak" TSI Evo o pojemności 1.5 i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik został wyposażony w system odłączania cylindrów. W przyszłości ofertę wzbogaci wersja BlueMotion o obniżonej mocy 130 KM. Innowacyjna jednostka będzie seryjnie wyposażona w zmodernizowany system "żeglowania".
My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w benzynowe 1.4 o mocy 150 KM. To żwawy silnik, który bardzo korzystnie współpracuje z 6-biegową skrzynią manulną. Przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 9 litrów paliwa na 100 km. Warto dodać, że nowością w ofercie Golfa jest również 7-stopniowe DSG, które zastąpiło automat o sześciu przełożeniach.
Cennik 5-drzwiowego hatchbacka otwiera kwota 68 730 zł (3-drzwiowy Golf jest tańszy o niespełna 2 tys. zł). Testowany przez nas Golf w wersji wyposażenia Highline został wyceniony na 118 rys. zł.
Miejsca
Opinie (74) 5 zablokowanych
-
2017-03-20 19:26
Golf GWE (2)
- 8 3
-
2017-03-21 14:44
No i... ?
- 0 3
-
2017-03-21 14:37
Jesteś oszołom i wszystko jasne..
- 1 4
-
2017-03-20 14:42
Rejestracja GWE w standardzie (6)
tylko w TDiku, marze o nim
- 33 3
-
2017-03-21 14:43
Sam pewnie jedynie rowerem jeździsz a śmiesz kpić sobie z tej fury.
- 0 0
-
2017-03-21 14:35
Debil...
- 0 0
-
2017-03-21 08:34
czy to w tedeiku czy też jest w benzynie zaszpanuje każdej, wiejskiej blond dziewczynie.
- 1 0
-
2017-03-20 15:05
(2)
Lecz nogi gimbusie...
- 2 5
-
2017-03-20 15:25
a ty lecz se plecy, na głowę za późno cieciu (1)
- 4 1
-
2017-03-20 21:47
Już napisałeś co wiedziałeś... Teraz wracaj pod klatkę, dokończyć specjala królu falowca...
- 4 0
-
2017-03-21 09:50
Moje MK4 TeDeI
Jedyne co bym se wziął z tej padaki do mojej czwóreczki w tedeiku na blaszkach GWE to te kierunki
- 2 0
-
2017-03-20 18:35
(2)
9/100 przy tak małym samochodzie można uznać za porażkę.
- 6 5
-
2017-03-21 00:13
Cudowne spalanie ...
Moja mazda 6 przy silniku 2.0 i skrzyni automat pali podobnie, ma 165 KM ... no i jest to auto dużo większe. Brawo Janusze.
- 0 2
-
2017-03-20 22:22
to nie taki mały samochód
- 2 1
-
2017-03-20 23:23
Ale syf
Nawet zadarmo tego szmalcu z vag!!
- 3 4
-
2017-03-20 22:27
To jeszcze znajdują się frajerzy na silniki TSI?!?!?!
Jednak marketing robi ludziom wodę z mózgu...
- 6 3
-
2017-03-20 16:05
(2)
Samochód ma szansę zalać polskie drogi...
Za jakieś 15 lat- 27 0
-
2017-03-20 22:24
zalać... chyba cieknącym olejem
- 2 2
-
2017-03-20 16:54
zwariowałeś :) To nie są stare VAGI z nieśmiertelnym 1.9 TDI
projektują księgowi, max 250k przebiegu i pół samochodu do wymiany :-)
- 6 1
-
2017-03-20 17:30
piękne klasyczne auto (2)
uczcie się koreańczyki i inne dziadostwa jak się robi solidne samochody
- 14 10
-
2017-03-20 19:28
Ani to klasyczne , ani piękne... (1)
- 5 8
-
2017-03-20 22:23
ani solidne - VW skończył się na Golfie IV...
- 3 5
-
2017-03-20 14:20
Golf - moje marzenia, kieruję z tylnego siedzenia. (1)
Chcę takie autko. A mam starego golfa 4 i chyba jeszcze długo taki będę mieć. Czemu nie ma ankiety " Czy lubisz Golfy?" A.Tak, ale tylko rocznik 2017. B. Tak, ale tylko swetry C. Lubię ludzi, co popylają golfami. D. Tak, lubię Alfy.
- 7 4
-
2017-03-20 21:15
D!!!!
- 1 0
-
2017-03-20 21:04
Ha ha ha
Ale się ubawiłem. 118 tys za takiego testowanego golfa? Ha ha ha. U hu hu. E he he. Hi hi hi, ło ho ho......
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.