- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (49 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
To rozwiązanie Volvo reklamuje jako przełomowe. Nowe Volvo S60 ma zadbać nie tylko o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu, ale także o... pieszych. Już latem bieżącego na roku na drogi Europy wyjadą pierwsze egzemplarze nowego S60 wyposażone w układ Pedestrian Detection.
Co to takiego? Układ Pedestrian Detection wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. W sytuacji kryzysowej układ ostrzega kierowcę poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, równocześnie układ hamulcowy zostaje przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.
Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20 proc., a w pewnych przypadkach nawet o 85 proc..
Nowe Volvo S60 będzie produkowane w fabryce Volvo Cars w belgijskiej Gandawie. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone nabywcom latem. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 wyniesie docelowo 90 tys. egzemplarzy.
W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży S60 będzie oferowane z czterema typami jednostek napędowych: dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3,0 litra i 2,0 litra i mocy 304 KM i 203 KM, a także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2,4 litra i 2,0 litra i mocy 205 KM i 163 KM.
W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne trzy jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2,0 litra oraz 1,6 litra. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1,6 litra, mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.
Do polskich salonów auto trafi w III kwartale roku.
Zobacz także
Opinie (29) 4 zablokowane
-
2010-03-11 16:14
pedestrian detection
podoba mi się pomysł ostrzegania, natomiast automatyczne włączanie hamulców to poroniony pomysł. decyzję powinien podejmować kierowca. system nie zna intencji kierowcy, może się też pomylić w detekcji pieszego, a gwałtowne hamowanie może być tragiczne w skutkach.
- 2 1
-
2010-03-11 14:33
Znając marudy to będą marudzić pomimo że nigdy nie jechali opisywanym autem
Dziadku dobre były te cukierki?
Oj dobre dobre
A jadł dziadek te cukierki?
No nie- 11 1
-
2010-03-11 07:15
(1)
bez sensu... jeszcze taki lepek z tego volvo zacznie szalec to i tak pieszy nie ma szans. zmienic kierowcow a nie samochody!
- 10 8
-
2010-03-11 14:31
zmieniać należy i jedno i drugie, z tym, że zmiana mentalności kierowców to chyba zadanie niemożliwe do wykonania.
- 3 1
-
2010-03-11 13:16
Popsuje się....
Znając jakość samochodów VOLVO - popsuje się szybko, a naprawa będzie kosztowała masę pieniędzy. A serwis Volvo bedzie tylko zacieral rece...
- 3 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.