• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S90: czas na nową limuzynę

Marcin Tymiński
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Volvo S80 produkowano od 1998 r. Jego następca, S90, ma być lepszy pod każdym względem. Volvo S80 produkowano od 1998 r. Jego następca, S90, ma być lepszy pod każdym względem.

Większe, minimalistyczne i, co nie dziwi, luksusowe. Volvo S90 to godny następca S80. Pełnymi garściami czerpie z rozwiązań najnowszego suva XC90. Debiut już w przyszłym roku.



Samochód oficjalnie zaprezentowano w środę, 2 grudnia w Göteborgu, gdzie znajduje się główna fabryka marki. Podobnie jak w przypadku XC90, Volvo rzuca wyzwanie najlepszym. Skandynawski sedan będzie rywalizował m.in. z Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesem klasy E.

SPA w przypadku Volvo to nie elegancki relaks, a modularna płytka podłoga, którą z powodzeniem wykorzystano już w modelu XC90 po zmianach generacyjnych.

Volvo S90 jest o ponad 11 cm dłuższe od modelu S80, mierzy 496 cm długości. Eleganckie i dobrze skomponowane proporcje nadwozia to także zasługa szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość wynosi 144 cm.

Zobacz flagowego suva Volvo - model XC90

Podobnie jak we flagowym suvie XC90, we wnętrzu limuzyny panuje charakterystyczny dla Volvo minimalizm. Większość funkcji pokładowych obsługuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego. Inaczej niż w XC90 poprowadzono listwy ozdobne oraz pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, znajdziemy je po obu stronach panelu dotykowego. Wśród licznych dodatków poprawiających samopoczucie kierowcy znajdziemy m.in. system audio Bowers & Wilkins (w XC90 brzmi rewelacyjnie) czy Volvo On Call, pozwalający sterować z telefonu wieloma funkcjami auta.

Nikogo nie zdziwi wiadomość, że S90 naszpikowano systemami bezpieczeństwa chroniącego zarówno kierowcę, pasażerów, jak i pieszych. W samochodzie zastosowano m.in. technologię samoczynnego utrzymywania się samochodu na pasie jazdy. Układ działa do prędkości 110 km/h. Układ City Safety jest montowany seryjnie. Ma za zadanie zapobiegać kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem. Dodatkowo nabywca może zamówić np. system automatycznej jazdy w korku czy układ zapobiegający zderzeniu samochodu z dużymi zwierzętami, takimi jak łosie czy jelenie, gdyby te wtargnęły nagle na jezdnię.



Życie w reprezentacyjnego sedana tchną dwulitrowe silniki Drive-E. To konstrukcja własna Volvo. Na początku pojawią się wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM oraz D5 AWD o mocy 233 KM. Volvo planuje jeszcze jedną odmianę o niższej mocy.

W wersji D5 zastosowano rozwiązanie Power Pulse, które ma poprawić przyspieszenie i elastyczność samochodu. Jak to działa? Silnik elektryczny samochodu spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez litr powietrza do turbosprężarki, eliminując efekt turbodziury.

Najmocniejsza odmiana S90 to benzynowe T6 AWD 320 KM, które do "setki" rozpędza się w 5,8 s. Kierowcy, którzy chcą być bardziej eko mogą wybrać hybrydę - T8 AWD Twin Engine wspomoże silnik elektryczny o mocy ponad 62 kW.

W przyszłym roku Volvo zaprezentuje V90, czyli luksusowe kombi, jak również V90 Cross Country, uterenowioną odmianę kombi.

Miejsca

Opinie (58) 1 zablokowana

  • Przód ładny

    Tył niestety wygląda jak Skoda, typowy "lyzyng" współczesnej akwizycji lub dotacji unijnej

    • 5 5

  • (1)

    Przód rasowy ale z tyłu nie wiem co chcieli powiedzieć.

    • 4 5

    • Że jesteś gołodupcem i poszukaj tedeika.

      • 2 5

  • (2)

    Szkoda, że wygląda jak Mazda 6, BMW i trochę Audi

    • 5 30

    • fAtalny

      dyzajn ehhh kto to robił???chinczyki?

      • 1 1

    • i renault talizman

      i renault talizman..ale kupujac takie volvo czy renault przynajmniej nie ma wstydu zes wiesniak...no mazda jeszcze jest ok! a samochody z klasa..niestety bmw i audi to dla b...

      • 6 1

  • Cóś pięknego (2)

    To pierwsze ładne Volvo w historii , że może nawet konkurować z Audi A 8 .

    • 14 7

    • moze ladne z zewnatrz

      ale to tyle, slabe silniki i nieciekawe wnetrze psuja oglony wynik

      • 3 1

    • Ładny

      Za ile ?

      • 0 3

  • Oby bezawaryjnością dorównał poprzedniemu modelowi w połowie.

    • 2 0

  • Już wiem czym będę jezdził za 10 lat...

    ... a może i nie bo pewno jego żywotność projektowali na 5 lat :(

    • 11 0

  • Dla mnie z przodu - brzydal (1)

    wygląda jak chińskie pojazdy. Z boku ok

    • 7 11

    • To tak jak ty...
      Z tą różnicą, że z boku też jesteś brzydki!
      he he he

      • 5 3

  • (1)

    Chmm. Jaki on będzie, to się dopiero okaże. Wnętrze przypomina mi trochę dawne meblościanki. Poddanie się ostatnio modnej tendencji do obniżania pojemności silników i jednoczesnego podnoszenia mocy nie przyda autu trwałości, a bardziej awaryjności.
    Trochę dziwne wydało mi się podejście do nowych Volvo dwóch moich znajomych - właścicieli tych największych wypasionych Volvo. Chwalili te samochody, pomimo, że byli już z nimi na poważnych naprawach. W jednym z nich, po krótkiej, nieintensywnej eksploatacji, zauważyłem nawet wypruwającą się już tapicerkę.

    • 3 7

    • Ja myślę, że podobne podejście prezentują posiadacze VW B5 TDI.

      • 3 2

  • Linia BMW, przód Jaguara - tył mieszanka pomiędzy A7 i starymi BMW.

    Nie wiem czemu ktoś by miał zapłacić tyle pieniędzy za coś tak mało oryginalnego. XC90 też zawiódł...

    • 4 27

  • Kasa leży i czeka :)

    • 8 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane