• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo V60 Cross Country: kombi na każdą drogę

Michał Jelionek
11 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Projektanci Volvo doskonale wiedzą, jak stworzyć zgrabne i dobrze prezentujące się kombi. Projektanci Volvo doskonale wiedzą, jak stworzyć zgrabne i dobrze prezentujące się kombi.

Motoryzacyjny świat zwariował na punkcie SUV-ów i crossoverów. Na całe szczęście pozostało w nim jeszcze trochę wolnej przestrzeni dla samochodów w nadwoziu kombi. Jeśli szukasz rodzinnego auta z terenowymi cechami, ale niekoniecznie przepadasz za SUV-ami - to mamy dla ciebie interesującą propozycję. Przed wami Volvo V60 Cross Country.



Od kilku lat, a dokładnie od momentu pojawienia się na rynku Volvo XC90, szwedzki producent zachwyca wyglądem swoich modeli. Skandynawowie znaleźli receptę na stworzenie świetnie prezentujących się SUV-ów (co wcale nie jest takie łatwe), a następnie użyli nowego kodu stylistycznego przy nakreślaniu sedanów i kombi. Najnowszym owocem pracy szwedzkich projektantów jest model V60 w "uterenowionej" wersji Cross Country.

Auto zadebiutowało w trójmiejskich salonach Volvo Drywa 2 marca. Nie omieszkaliśmy sprawdzić, jak radzi sobie na bezdrożach.

  • Cross Country to "uterenowiona", bardziej bojowa wersja klasycznego kombi.
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
Po premierze klasycznego V60 tylko kwestią czasu było pojawienie się w ofercie Volvo odmiany Cross Country. To ta bardziej bojowa i terenowa wersja. Co ją wyróżnia? Na pierwszy rzut oka to przede wszystkim czarne nakładki na nadkola i zderzaki. Model otrzymał również dodatkowe osłony nadwozia i podwozia, a prześwit został zwiększony o 75 mm. Teraz wynosi aż 210 mm, a to świetny wynik jak na kombi. Żaden krawężnik w miejskiej dżungli nie jest straszny V60 CC. I co bardzo istotne - wszystkie odmiany tego modelu zostały seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła.

Auto pomimo terenowej natury nic a nic nie straciło na swojej elegancji. Wygląda jak mniejszy brat V90 CC. Z tą różnicą, że jego sylwetka - moim skromnym zdaniem - ma nieco zgrabniejsze proporcje niż "dziewięćdziesiątka".

  • Nie jest łatwo odróżnić większej V90 CC od mniejszej V60 CC. Różnicą są przede wszystkim gabaryty.
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
W V60 CC zmodyfikowano zawieszenie, dzięki któremu jazda po bezdrożach jest bardziej komfortowa. Faktycznie, trzeba przyznać, że pracuje bardzo przyjemnie i efektywnie wybiera nierówności. Ponadto, po zjechaniu z utwardzonej drogi kierowcy mogą przydać się elektroniczne systemy wspomagające, jak chociażby Hill Descent Control (ułatwia pokonywanie stromych zjazdów) czy tryb jady off-road, który pozwala na dozę szaleństwa w delikatnym terenie.

Nowe dziecko Volvo dzieli z pozostałymi modelami z serii 60 i 90 płytę podłogową SPA, ale oprócz tego przejął od nich także funkcje sterowania i łączności ze światem oraz aktywne systemy bezpieczeństwa. To m.in. City Safety (zmniejsza ryzyko zderzenia pojazdu z innymi samochodami, pieszymi, rowerzystami czy dużymi zwierzętami) czy Pilot Assist (utrzymuje auto we właściwym pasie, przyspiesza, hamuje i skręca). Drugi z systemów działa do 130 km/h.

  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
W porównaniu do swojego poprzednika nowe V60 CC ma większy rozstaw osi (2874 mm), a to odczuwalnie przełożyło się na więcej przestrzeni w kabinie i obszerniejszy bagażnik. Przedział bagażowy ma 529 litrów pojemności, a dodatkowo załadunek ułatwia płaski próg.

Samo wnętrze niczym nie zaskakuje, jest doskonale znane miłośnikom nowej gamy modelowej Volvo. Styl kabiny można określić jako skandynawski ład i minimalizm.

  • Skandynawski minimalizm - tak można określi styl, który panuje we wnętrzach nowych modeli Volvo.
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
Aktualnie Volvo V60 CC dostępne jest w jednym wariancie silnikowym. To dwulitrowy diesel D4 AWD, który generuje moc 190 KM (400 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka została zestrojona z 8-stopniowym automatem Geartronic, a średnie spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.

To wystarczająco mocny silnik do komfortowego podróżowania, ale z chęcią sprawdziłbym możliwości mocniejszego, 250-konnego "benzyniaka" T5, który będzie dostępny w sprzedaży prawdopodobnie w czerwcu. W przyszłości do oferty silnikowej V60 CC dołączy 400-konna hybryda.

Bazowa wersja Volvo V60 CC została wyceniona na kwotę 197 600 zł. Natomiast demonstracyjny egzemplarz z opcjonalnym wyposażeniem kosztuje ponad 250 tys. zł.

Głównym konkurentem V60 CC w walce o klienta jest Audi A4 allroad quattro. Za ten model z dwulitrowym, 190-konnym dieslem pod maską i automatyczną skrzynią biegów należy zapłacić ponad 200 tys. zł.

Samochód użyczył trójmiejski przedstawiciel marki Volvo, firma Drywa.

  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country
  • Nowe Volvo V60 Cross Country

Miejsca

Opinie (65) 2 zablokowane

  • silnik to porażka (3)

    wszystko fajnie tylko te silniki to porazka, jesli mam zaplacic ponad 250 tys i sluchac klekotania czterocylindrowego diesla kazdego poranka to dziekuje, dlatego wlasnie mam V6 i nie musze wlaczac radia zeby zagluszac klekotanie, mieli jeden z najlepszych silnikow diesla R5 ...., szkoda

    • 5 3

    • Fakt
      Chyba vw b5 takie też były

      • 1 0

    • Sprostowanie (1)

      Nie R5 tylko D5. To faktycznie był jeden z lepszych silników wysokoprężnych.

      • 1 0

      • poprzednikowi raczej chodziło o typ budowy silnika, R5 czyli rzędowa piątka

        • 1 0

  • Idealny

    do wożenia śmieci do lasu

    • 0 4

  • Jednorazówka.

    OK póki masz gwarancje. Później pozostaje różaniec.

    • 1 4

  • Ciekawe czy pije tyle oleju co V50.... ? (1)

    • 1 1

    • D4 nie pije, jedynie napędowy jak poganiasz

      • 1 1

  • (1)

    Za złamanie zakazu wjazdu do lasu powinien być mandat

    • 1 7

    • A to już nie ma legalnych dróg leśnych?

      • 4 0

  • (2)

    Chyba głównym konkurentem to jest Subaru Outback? Trochę większy, trochę tańszy, trochę mniej luksusowy.

    • 2 1

    • Audi Allroad

      • 3 0

    • Gdzie w nim luksus? Zegary, centralny wyświetlacz i okropne nawiewy po bokach. Zmiana biegów w automacie za pomocą linek. Te rozwiązania to przeżytek.

      • 0 2

  • widzę totalną mobilizację pracowników Drywy

    to i tak nic nie da, większości nie stać, a ci których stać kupią BMW albo Mercedesa

    • 7 6

  • fajne tylko kogo stac w PL na takie auta ?

    • 3 5

  • Stylistyka (7)

    „nowych” Volvo 3-4 lata do tylu od konkurencji.

    • 2 15

    • uzasadnij (5)

      • 3 1

      • (4)

        Rozejrzyj się.

        • 1 0

        • uzasadnij 3-4 lata i odnies do konkretnej marki (3)

          • 1 2

          • (1)

            Porównaj sobie S60 z 2015 i np. C-klasę z 2015. Przepaść! I nie obrażaj.

            • 0 0

            • Szczegolnie wnetrze C-klasy.....

              • 0 0

          • Tunel środkowy jak panel podłogowy.

            • 1 2

    • To macie coś wspolnego

      • 0 0

  • volwo juz dano nie jest szwedzkie wczesniej było własnoscią forka które to sprzedał Chińczykom bo tylko straty przynosiło (1)

    teraz wiec jest chińskie !!! i to widać na każdym kroku

    • 2 4

    • Mam volvo v50

      Które jest na tej samej płycie podłogowej co Focus i to są tylko same plusy bo części są tańsze i auto się świetnie prowadzi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane