• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca marca w Gdańsku będzie 210 punktów ładujących auta

Michał Jelionek
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek. W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek.

W czwartek Rada Miasta Gdańska przyjęła plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. A to oznacza, że do końca marca 2021 roku w Gdańsku będzie można skorzystać z 210 stanowisk ładujących.



Czy postawienie większej liczby ładowarek to dobry ruch?

Na początku tego roku na terenie Gdańska funkcjonowały 52 ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Dodatkowych 21 jest w budowie. Do 31 marca 2021 roku łączna liczba takich punktów zwiększy się trzykrotnie. Własnie zaakceptowano budowę kolejnych 138 stanowisk ładujących w 64 lokalizacjach.

Na podstawie art. 62 ust. 2 pkt 3 Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Gdańsku opracowano plan rozbudowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Ustawa nakłada na gminy o liczbie mieszkańców przekraczającej 300 tys. osób obowiązek uruchomienia minimalnej liczby ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych. Dlatego też do 31 marca 2021 roku w Gdańsku działać powinno 210 terminali.

Według przyjętego w czwartek planu budowy terminali ładujących do końca marca przyszłego roku na terenie Gdańska powstanie 138 nowych stanowisk przeznaczonych do ładowania aut na prąd, które wybuduje spółka Energa Operator SA. Każdy z nich będzie dysponował mocą 22 kW.

Lista ulic, na których powstaną ładowarki, to: Rajska, Nowomiejska (parking ECS), Słowackiego (PKM Niedźwiednik), Andersa (PKM Jasień), Balcerskiego, Stryjewskiego, Krzemowa, Waryńskiego/Danusi, Szymanowskiego/Grunwaldzka, Skłodowskiej-Curie (GUMed), Słowackiego/Chrzanowskiego, Towarowa (parking Energa Operator), Piastowska, Plac Inwalidów Wojennych (park Oliwski), Czarny Dwór (molo w Brzeźnie), Hallera (CKZiU), Dywizjonu 303, Startowa, Tenisowa, Hausbrandta/Lema, Marusarzówny, Piotrkowska, Dragana, Dywizji Wołyńskiej, Królowej Jadwigi, Targ Rakowy, 3 Maja (dworzec PKS), Trakt Konny/Tuwima, Baczyńskiego, Bolesława Krzywoustego, Krynicka (Alfa Centrum), Pilotów/Hynka, Korzeniowskiego/Hallera, Dunikowskiego, Wyzwolenia, Pawia, Michałowskiego, Leszczyńskich, Damroki, Kurpińskiego 18, Powstańców Warszawskich, Dywizji Wołyńskiej (korty), Styp-Rekowskiego (d. Buczka), Piekarnicza, Bulońska, Fundamentowa, Nowotna (plaża Stogi), Srebrniki, Łostowicka (cmentarz), Pomorska 96, Reja (parking Energa Operator), Kapliczna, Grunwaldzka (Neptun), Grunwaldzka/Derdowskiego, Kartuska/Winnicka, Pod Zrębem, Kowalska, Chałubińskiego, Towarowa (SKM Politechnika), Gradowa (Centrum Hewelianum), Dmowskiego/Brzozowa, Piastowska 90E, Okrąg (węzeł Kliniczna), Zamiejska.

Największy punkt ładowania z aż 10 stanowiskami ma powstać na ul. Czarny Dwór. Cztery ładowarki zostaną oddane do dyspozycji na ul. Bolesława Krzywoustego. Natomiast w pozostałych 62 lokalizacjach dostępne będą po dwa stanowiska do ładowania.

Przedstawiono także 13 lokalizacji rezerwowych. To ulice: Rybacka, Żeromskiego, Morenowe Wzgórze, Rakoczego/Warneńska, Kartuska/Źródlana, Sadowa/Łąkowa, Trakt Konny/Orzeszkowej, Tartaczna, Wypoczynkowa, Kaczyńskiego, Wały Piastowskie (parking BRG), Dmowskiego/Brzozowa, Kurpińskiego 7.

Dodajmy tylko, że na koniec czerwca tego roku, w Gdańsku były już zarejestrowane 204 samochody elektryczne oraz 1706 hybryd typu Plug-in (PHEV).

Opinie (165) 6 zablokowanych

  • (2)

    bandy dzieciaków z nudów będą jezdzic po mieście i wypinac kabelki z gniazdek

    • 12 5

    • (1)

      Elektryki mają blokady w gniazdkach i nie da się ot tak wypiąć kabelka

      • 2 2

      • Nożem się da

        • 0 0

  • NwO

    Skoro najwięksi tego świata chcą ratować ziemię przed zagładą.

    A posiadanie samochodu elektrycznego jest tego kluczowym punktem sądzę, że w tym wypadku takie samochody powinny być sprzedawane za grosze . By każdego było stać.

    Więc: wymyslilismy samochody elektryczne by ratować ziemię a nie dla zysku !

    Ale tak nie jest . Wszystko jest zrobione tylko z chęci $$$$ a o klimat każdy ma w ......e .

    Taka niestety jest prawdą .

    • 15 0

  • Szkoda, że nie wspomniano, że te ładowarki są płatne (16)

    Początkowy szał na auta elektryczne z dopłatami (które oczywiście okazały się mniejsze bądź żadne) z obietnicą darmowego ładowania spowodowały, że kilka tych aut pojawiło się na drogach. Obecnie, kiedy załadowanie auta trwa minimum 40-60 minut (80%) a 3-4 godziny do pełna i jeszcze trzeba za to płacić więcej niż za diesla czy LPG, o hybrydzie nie wspominając, to zakup takiego elektryka jest zupełnie niopłacalny i niepraktyczny.
    No chyba, że masz 2 Tesle w domu obłożonym panelami fotowoltaicznymi i jedną ładujesz, a drugą jeździsz.

    • 32 7

    • Bzdury... (1)

      Ładowanie elektryka wychodzi taniej niż LPG.
      Hybrydy też się sprawdzają, czy to plugin czy nie. Nawet jak doładować w przeciągu 30.minut.

      • 4 10

      • bzdury

        • 8 1

    • 24zł

      Lotos - 24zł za podłączenie. Opłaca się chyba od jakichś 30kWh. Jeśli tankujesz mniej to lepiej zrobić to w domu. Co nie zmienia faktu, że za 24zł możesz zatankować auto do pełna nawet jak ma mniejszy zasięg, czego nie zrobisz z żadnym TDI :)

      • 3 5

    • Elektryki ładuje się w domu, a nie w miejskiej ładowarce (7)

      Wracasz do domu wieczorem, podłączasz na noc, rano akumulator jest pełny. Taryfa nocna i prąd kosztuje grosze. Publiczne ładowarki są potrzebne tylko w wyjątkowych sytuacjach.

      • 8 9

      • Mówisz o zwykłej ładowarce? (5)

        Proszę w ten sposób to możesz naładować kosiarkę do trawy. Zresztą nawet jeśli masz szybką ładowarkę nie zmienia to faktu, że auto będzie trzeba doładować w trasie a komercyjne ładowarki są drogie. Auto elektryczne jest dobrym pomysłem jedynie na miasto. A przyszłością są pojazdy wodorowe. Naprawdę ekologiczne a nie elektryki które będą zaśmiecać planetę zużytymi akumulatorami.

        • 9 2

        • A wodór bierze się z powietrza, prawda? (3)

          Elektrody wogole sie nie zużywają...
          Ale prawda, łatwiej elektrody zutylizować niż lit z akumulatora, który swoją drogą jest w ograniczonej ilości.

          • 3 2

          • tak wodór bierze się z powietrza (2)

            • 2 3

            • Eeee... (1)

              Wodoru w powietrzu jest całe 0.00006% (6ppm).

              • 4 1

              • ale wody w powietrzu jest wiecej

                • 2 2

        • nareszcie ktoś normalny

          • 2 2

      • w domu :-D

        Sam to wymyśliłeś? Nocną taryfą :-D

        • 3 1

    • I ten (2)

      Dom stoi w slonecznej Andaluzji

      • 3 1

      • Nie ma to znaczenia (1)

        Obecne panele produkują prąc nawet przy zachmurzonym niebie

        • 1 1

        • Zachmurzylo sie w mozgu kolegi

          A jaka jest sprawnosc pv przy pochmurnym niebie?

          • 1 0

    • nie wiem o oczym ty bredzisz (1)

      znajomy ostatnio ladowal tesle do 80% zaplacil 19 zlotych to jest to drozsze od diesla? to ile ty za diesla placisz?

      • 1 2

      • a jaki zasięg przejdzie na 80% aku?

        • 0 1

  • (2)

    ubędzie 210 miejsc parkingowych

    • 25 5

    • to źle?

      • 4 6

    • nie ubędzie. Po prostu będa miejsca dla aut elektrycznych

      • 3 0

  • ekologia (1)

    co to za ekologia jak prąd jest z elektrowni węglowych

    • 18 5

    • taka, że auta nie smrodzą w mieście :)

      • 1 4

  • Nie dla mnie sznur takich samochodów , jak śpiewał Mieczysław Wojnicki . (3)

    Zasięg jazdy dzisiejszych ,, elektryków " to w porywach 400km , a to wystarczy jedynie do czujnej jazdy po mieście . O wyjeździe w trasę to można zapomnieć , staniesz w drodze i łzy w oczach .

    • 9 5

    • Wiesz... (1)

      Kiedyś samochody spalinowe miały prędkość 20km/h i zasięg 40km. A teraz? Tak czy owak, jak na jazdę do miasta czy w koło komina to elektryk jest lepiej niż super

      • 3 1

      • Suma sumarum , to jeśli ma być to auto / elektryk / tylko na dojazd do pracy i do Biedronki , to za 1/3 ceny elektryka kupię nowe małe auto np. Yaris , a zaoszczędzone 2/3 i za 20 lat jazdy nie wydam na paliwo .

        • 0 1

    • 90% to codzienne dojazdy do pracy

      do tego elektryk jest idealny i nie kopci spalinami pod oknami

      • 2 1

  • Auta dla impotentów (3)

    Kto chce tym jeździć? Przez tych ekoterrorystów coraz mniej pięknie brzmiących aut na drogach.

    • 14 7

    • Jeżeli auto określa Twoją męskość

      To już masz problem, a samochód nie ma nic do rzeczy...

      • 8 1

    • polecam...

      ... jazdę zwykłą Teslą, nawet tą najwolniejszą. Twoja męskość zmieni zdanie :) Nim się wypowiesz, sprawdź. pozdr

      • 3 1

    • ekoterrorysci to raczej nie polecają elektrycznych i szkodliwych aut

      jesli ktos chce byc eko - nie koniecznie stosując terror to raczej wybierze zasilanie LPG lub CNG wyłącznie

      • 1 1

  • w sam raz

    to tyle, co aut elektrycznych w Gdańsku, czy więcej?

    • 3 2

  • eksploatowanie do upadłego (1)

    starego dizla, którego już do Berlina by nie wpuścili, jest bardziej ekologiczne, niż zmienianie aut co pare lat, kupowanie nowych. Auto powinno jeździć min 20 lat.

    Powinni ganiać tylko tych śmierdzieli, co z rury bezczelnie puszczają czarny dym, bo "dizel musi dymić".

    • 16 4

    • Dokładnie, recykling obecnego auta hybrydowego na pewno jest bardziej skomplikowany niż passata b5

      Nie mówiąc już o koszcie jego produkcji i wykorzystanych rzadkich minerałów do produkcji baterii. Faktycznie ekologia pełną gębą

      • 2 0

  • Opuszczony punkt (4)

    A co z opuszczonym punktem ładowania w rogu parkingu przy pawilonach handlowych naprzeciw Maxa we Wrzeszczu (parking przy operze bałtyckiej)

    • 1 0

    • Ponawiam

      • 0 1

    • Na Partyzantów we Wrzeszczu także zlikwidowano punkt.

      Co pół roku było co raz więcej aut, więc .....zlikwidowano ładowarkę.

      • 1 0

    • Czy nikt nie jest w stanie powiedzieć co się stało z punktem ładowania na tym parkingu ?

      • 0 1

    • Obecnie wystają z ziemi tylko pozostałości panelu sterującego oraz resztki instalacji

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane