• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozmowy o elektromobilności

mJ
9 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego. Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego.

W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.



W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.

Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.

W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.

Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.

Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.

Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście

Program II konferencji klastra INNOeCAR:

10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)

11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)

11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)

12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
  • Michał Kurtyka - wiceminister energii
  • Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
  • Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
  • Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:00 - Poczęstunek

13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)

14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)

14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers

15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
mJ

Wydarzenia

II Konferencja Klastra INNOeCAR

konferencja

Miejsca

Zobacz także

Opinie (53)

  • Napewno wpadnę o 13.00

    • 4 0

  • Niech w koncu skoncza gadać a coś zrobią.

    • 3 0

  • Mniej rozmów, a więcej czynów

    Nie skończą gadać.
    Prezydent Gdyni nie otrzyma mojego głosu gdyż zawiódł jeśl chodzi o drogi rowerowe.
    Pamiętam obietnice i wizje. Na tym skończył swoje gadanie!

    • 5 0

  • (2)

    Elektrownia atomowa i mozna rozmawiac. Poki robimy prad z wegla brunatnego to nie ma sensu

    • 4 1

    • nawet jak prąd jest z węgla

      to elektryczne auto nie kopci w mieście

      • 1 1

    • sensu to niema twoja głupota którą sie chwalisz bzemózgowcu!!

      • 0 1

  • bdura kazdy zainteresowany Gdynia nie ma pojecia ze ludzie pracuja- dla kogo wywody i gadki o godz 10-dla starcow

    • 8 0

  • brązowe buty do czarnych garniturów...

    wejherowo tańczy i śpiewa!

    • 8 0

  • Stara technologia

    Samochód elektryczny nie jest dobra technologia...Proponuje samochody zasilane na paliwo wodorowe. Cała Azja stawia na ta technologie ponieważ jest w niej przyszłość a z elektryków rezygnują...ze względu na zasięg oraz czas ładowania

    • 6 1

  • Nie dajcie się mamić. NIC nie powstanie. Nie ma fabryk, infrastruktury, sieci dealerskiej i serwisowej

    Poza tym prąd do ładowania jest (albo zaraz będzie) płatny, co czyni eksploatację elektryków mniej opłacalną od LPG i porównywalną z dieslem czy benzyną.
    Nie musze przypominać tez, ż enie ma zadnych ulg?

    • 8 0

  • O widzę, że Grucha zna sie również na elektrycznych samochodach. Aż dziw bierze że nie jest okrzyknięta Papieżycą

    Ona na pewno wie również, jak rozwiązać problem głodu na świecie i jak dolecieć na Marsa w 2 dni

    • 5 0

  • ... (2)

    Odpuśćcie. Na prawdę nie macie co robić. Dopóki jest ropa, elektryczne pojazdy nie maja racji bytu. A jak ropy zabraknie to nie będzie czym ładować baterii. Słoneczne są za słabe. Żagle tylko zostaną i pedały. Szczurek niech zajmie się infrastrukturą drogową w mieście, bo leży. Drogi są dziurawe jak szwajcarski ser. Ładowanie sławnych "TESLI" jest o 30% droższe niż zatankowanie porównywalnego auta. Trwa o 45 minut dłużej niż zatankowanie benzyny czy ropy. jak sobie baranki wyobrażacie ładowanie samochodów elektrycznych w trasie na stacji ładowania. Najkrótszy czas ładowania to 40 minut, plus podłączenie i odłączenie.

    • 3 2

    • w Norwegii już POŁOWA nowych aut to elektryki (1)

      pewnie sobie jakoś radzą, no ale polski Janusz zawsze mądrzejszy

      • 2 1

      • a z czego żyje Norwegia ?? Z ROPY NAFTOWEJ !

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane