• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozmowy o elektromobilności

mJ
9 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego. Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego.

W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.



W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.

Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.

W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.

Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.

Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.

Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście

Program II konferencji klastra INNOeCAR:

10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)

11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)

11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)

12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
  • Michał Kurtyka - wiceminister energii
  • Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
  • Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
  • Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:00 - Poczęstunek

13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)

14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)

14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers

15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
mJ

Wydarzenia

II Konferencja Klastra INNOeCAR

konferencja

Miejsca

Zobacz także

Opinie (53)

  • Co jest podstawowym elementem każdego auta? Płyta podłogowa. A ile taka płyta kosztuje?

    Wielkie koncerny zawiązują współpracę by obniżyć koszty skonstruowania płyt podłogowych, a Polska? My zrobimy to sami i zawojujemy świat.

    • 4 0

  • Kolejne pseudo spotkania, ktore i tak niczego nie wnosza. (2)

    A wystarczyloby zachecic duze sklepy aby na parkingach 10% miejsc parkingowych bylo dla aut elektrycznych z mozliwoscia ladowania. I tak samo miasto powinno zainstalowac min 50 ladowarek.

    • 3 3

    • a jak chcesz zachęcić ? Bo one nie widza w tym swojego interesu inaczej dawno by już w to zainwestowały.

      • 0 0

    • szkoda miejsca na "pustostany". A 50 ładowarek to śmiech na sali. W mieście porusza się kilkadziesiąt tysięcy samochodów !!!! A cena ładowania jaką podał jeden z większych operatorów jest wyższa niż porównywalna LPG.

      • 3 0

  • Przestancie gadać tylko do roboty (3)

    Ulgi dla elektryków
    1. Darmowe postoje bez parkometrów
    2. Dofinansowanie do autka na prąd
    3. Więcej stacji do ładowania nie tylko w miejscach publicznych

    wy gadacie dniami za nasze pieniądze a i tak nic nie zrobicie

    • 19 3

    • ad 3 a kto ma te stacje stawiać w miejscach nie publicznych ?! NA swoim terenie każdy kalkuluje i widocznie nikomu się to nie opłaca !!! A w miejscach publicznych stawiamy stacje za pieniądze wszystkich wspomagając najbogatszych bo tylko takich stać na takie auto i tylko tacy maja gdzie je doładowywać w nocy. A LPG czy CNG jest bardzie ekologiczne niż elektryki w ogólnym rozrachunku.

      • 3 2

    • nic to nie zmieni dopóki nie będziemy bogatsi - 90 % ludzi mieszka w budynkach wielorodzinnych, w których nawet jak maja garaż podziemny to trzeba instalacje kłaść, o pozostałych nie wspomnę, bo tam to już nic nie pomoże.

      • 5 1

    • Haha. I jeszcze będą latać te autka bo chyba w tych gdyńskich korkach stać nie będą. Żenada. Infrastruktura beznadziejna ale naklejki poprzyklejają to choć będzie kolorowo. Czy spalinowym czy elektrycznym...szybciej w domu nie bedę

      • 8 1

  • Własnie zamiast gadac trzeba działac a nie tylko pozory stwarzac!!W całej UE maja juz tylko autobusy elektryczne! (2)

    A Gdańsku kupuje stare trujecie diesle od mercedesa.A Gdynia kupuje jeszcze starsze trujace diesle autobusów od Gdańska!!
    Przede wszystkim samochody to juz przeszłość nawet te elektryczne!!
    Przyszłością jest komunikacja zbiorowa o wiele szybsza niz obecna jazda autem.Przyszłością są tory po których porusza sie tylko komunikacja jak obecnie skm ale w miejscu starego rodzaju tramwaju,tramwaj już przeżytek bo nie pozwalają na większe prędkości bezpiecznie jechać i są poprzecinane ulicami . Przyszłością sa tylko samochody autonomiczne oferujące transport na zamówienie bez ich posiadania.
    Nie wspominając tez o możliwości latania dronami która już jest faktem a za 5-10lat będzie powszechne bo nikt niewie jak szybko rozwinie sie technologia ich zasilania.
    Zastępowanie blachosmrodów trujących spalinami ,autami elektrycznymi popieram całkowicie,ale u nas gdzie mamy najwiecej starego złomu na drogach gdzie przecietna wartosc to 1000zł do 10,000zł nawet przy wielu stacji do ładowania taka wymiana potrwała by 20 lat ze wgledu ze wiekszosc jest biedakami najniższa kwota wolna od podatku i najnizsze zarobki w europie!!Dlatego by wyeliminowac ten trujacy nas złom z ulic trzeba wprowadzić ograniczenia i opłaty dla nich!Bo obecnie koszty tego złomu dla wlasciciela są za niskie.Człowiek wydaje wiecej na komunikacje miejską i trzeba usprawnic i przyspieszyc komunikacje miejską ona nie moze stać w korkach ! Bilety niem ogą byc droższe niz jazda tym starym trujacym złomem w 2 osoby!! Trzeba dotować ceny biletów!!

    • 7 9

    • Tramwaje i trolejbusy to niby spalinowe są?

      Autobus hybrydowy lub elektryczny to w pierwszej kolejności szansa dla Piły, Jaworzna, w Pomorskiem - Słupska (tam słupów po sieci trakcyjnej raczej nie odbudują).

      • 0 0

    • Nie wiem kim jesteś ale powinni zabronić Tobie wypowiadania się publicznie. Typowy krzykacz, który wszystko wie najlepiej. Nikomu nie potrzebne są rzucane hasła tylko konkretne rozwiązania. O przyszłości wiesz niewiele jak większość z nas, a dzięki motoryzacji świat jest w ty miejscu gdzie jest a nie w średniowieczu.

      • 4 3

  • Na zdjęciu ewidętnie widać, że widok tej sympatycznej pani wywołuje u niektórych z panów erekcję i dlatego tak się zasłaniają r (2)

    • 8 1

    • Grucha sympatyczna? Bez żartów prosze...

      • 5 0

    • szczególnie jak zaczyna mówić robi mi się gorąco:)

      • 6 0

  • O widzę, że Grucha zna sie również na elektrycznych samochodach. Aż dziw bierze że nie jest okrzyknięta Papieżycą

    Ona na pewno wie również, jak rozwiązać problem głodu na świecie i jak dolecieć na Marsa w 2 dni

    • 5 0

  • Nie dajcie się mamić. NIC nie powstanie. Nie ma fabryk, infrastruktury, sieci dealerskiej i serwisowej

    Poza tym prąd do ładowania jest (albo zaraz będzie) płatny, co czyni eksploatację elektryków mniej opłacalną od LPG i porównywalną z dieslem czy benzyną.
    Nie musze przypominać tez, ż enie ma zadnych ulg?

    • 8 0

  • Stara technologia

    Samochód elektryczny nie jest dobra technologia...Proponuje samochody zasilane na paliwo wodorowe. Cała Azja stawia na ta technologie ponieważ jest w niej przyszłość a z elektryków rezygnują...ze względu na zasięg oraz czas ładowania

    • 6 1

  • brązowe buty do czarnych garniturów...

    wejherowo tańczy i śpiewa!

    • 8 0

  • bdura kazdy zainteresowany Gdynia nie ma pojecia ze ludzie pracuja- dla kogo wywody i gadki o godz 10-dla starcow

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane