• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozmowy o elektromobilności

mJ
9 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego. Przed nami II konferencja INNOeCAR. Tematem przewodnim kilkugodzinnego wydarzenia będzie elektromobilność na terenie województwa pomorskiego.

W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.



W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.

Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.

W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.

Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.

Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.

Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście

Program II konferencji klastra INNOeCAR:

10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)

10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)

11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)

11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)

12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
  • Michał Kurtyka - wiceminister energii
  • Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
  • Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
  • Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:00 - Poczęstunek

13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)

14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)

14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers

15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
mJ

Wydarzenia

II Konferencja Klastra INNOeCAR

konferencja

Miejsca

Zobacz także

Opinie (53)

  • Napewno wpadnę o 13.00

    • 4 0

  • Niech w koncu skoncza gadać a coś zrobią.

    • 3 0

  • Mniej rozmów, a więcej czynów

    Nie skończą gadać.
    Prezydent Gdyni nie otrzyma mojego głosu gdyż zawiódł jeśl chodzi o drogi rowerowe.
    Pamiętam obietnice i wizje. Na tym skończył swoje gadanie!

    • 5 0

  • (2)

    Elektrownia atomowa i mozna rozmawiac. Poki robimy prad z wegla brunatnego to nie ma sensu

    • 4 1

    • nawet jak prąd jest z węgla

      to elektryczne auto nie kopci w mieście

      • 1 1

    • sensu to niema twoja głupota którą sie chwalisz bzemózgowcu!!

      • 0 1

  • bdura kazdy zainteresowany Gdynia nie ma pojecia ze ludzie pracuja- dla kogo wywody i gadki o godz 10-dla starcow

    • 8 0

  • brązowe buty do czarnych garniturów...

    wejherowo tańczy i śpiewa!

    • 8 0

  • Stara technologia

    Samochód elektryczny nie jest dobra technologia...Proponuje samochody zasilane na paliwo wodorowe. Cała Azja stawia na ta technologie ponieważ jest w niej przyszłość a z elektryków rezygnują...ze względu na zasięg oraz czas ładowania

    • 6 1

  • Nie dajcie się mamić. NIC nie powstanie. Nie ma fabryk, infrastruktury, sieci dealerskiej i serwisowej

    Poza tym prąd do ładowania jest (albo zaraz będzie) płatny, co czyni eksploatację elektryków mniej opłacalną od LPG i porównywalną z dieslem czy benzyną.
    Nie musze przypominać tez, ż enie ma zadnych ulg?

    • 8 0

  • O widzę, że Grucha zna sie również na elektrycznych samochodach. Aż dziw bierze że nie jest okrzyknięta Papieżycą

    Ona na pewno wie również, jak rozwiązać problem głodu na świecie i jak dolecieć na Marsa w 2 dni

    • 5 0

  • ... (2)

    Odpuśćcie. Na prawdę nie macie co robić. Dopóki jest ropa, elektryczne pojazdy nie maja racji bytu. A jak ropy zabraknie to nie będzie czym ładować baterii. Słoneczne są za słabe. Żagle tylko zostaną i pedały. Szczurek niech zajmie się infrastrukturą drogową w mieście, bo leży. Drogi są dziurawe jak szwajcarski ser. Ładowanie sławnych "TESLI" jest o 30% droższe niż zatankowanie porównywalnego auta. Trwa o 45 minut dłużej niż zatankowanie benzyny czy ropy. jak sobie baranki wyobrażacie ładowanie samochodów elektrycznych w trasie na stacji ładowania. Najkrótszy czas ładowania to 40 minut, plus podłączenie i odłączenie.

    • 3 2

    • w Norwegii już POŁOWA nowych aut to elektryki (1)

      pewnie sobie jakoś radzą, no ale polski Janusz zawsze mądrzejszy

      • 2 1

      • a z czego żyje Norwegia ?? Z ROPY NAFTOWEJ !

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane