- 1 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (230 opinii)
- 2 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (205 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (79 opinii)
- 5 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
- 6 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (60 opinii)
W sobotę debiut nowego Audi RS 3 w Gdańsku
W lipcu odbyła się oficjalna światowa premiera najnowszego Audi RS 3. Tymczasem w najbliższą sobotę, 9 października, fani sportowej dywizji Audi będą mieli okazję zobaczyć nowy model na żywo, i to w obu wersjach nadwozia. Audi RS 3 Sportback i Limousine zaparkują na jeden dzień w salonie Audi Centrum Gdańsk przy ul. Lubowidzkiej.
Oczywiście obie wersje są już dostępne w konfiguratorze na stronie Audi. Niestety, z uwagi na zawiłą sytuację w branży motoryzacyjnej tak naprawdę nie wiadomo, ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Z pewnością osoby zamawiające będą musiały uzbroić się w cierpliwość.
"Sportowy charakter i użyteczność na co dzień" - tak w dużym skrócie o trzeciej generacji RS 3 Sportback i drugiej odsłonie RS 3 Limousine mówi producent z Ingolstadt.
Co najważniejsze, za napęd Audi RS 3 odpowiada w pełni spalinowy silnik, bez elektrycznych wspomagaczy. I to już jest całkiem niezła wiadomość. Kolejna dobra informacja jest taka, że to wciąż pięciocylindrowa jednostka benzynowa TFSI o pojemności 2,5 litra, która generuje moc 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
To oznacza, że sprint do "setki" zajmuje tylko 3,8 s. Natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jest jednak opcja, aby zdjąć "kaganiec" i podnieść prędkość do 280 km/h, a nawet 290 km/h w przypadku pakietu RS Dynamic z hamulcami ceramicznymi.
Czytaj także:
Audi RS e-tron GT: niewyobrażalnie szybki "elektryk"
Silnik został zestrojony z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną przekładnią oraz napędem quattro. Ponoć skrzynia ma bardzo krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Do tego dodać należy sekwencję zapłonu silnika 1245-3 i zadziorny dźwięk, jaki się z tym wiąże. Po raz pierwszy układ wydechowy RS 3 został wyposażony w elastyczny układ sterowania klapami preferujący położenia pośrednie. Oznacza to, że RS 3 oferuje jeszcze większy zakres charakterystyki dźwięku. Opcjonalnie może być jeszcze głośniej i jeszcze bardziej sportowo, jeśli klient dokupi sportowy układ wydechowy RS.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ważną zmianą jest zrezygnowanie przez niemieckich inżynierów z mechanizmu różnicowego tylnej osi, a w zamian zastosowanie elektrycznie sterowanego RS Torque Splitter. Umożliwia on dynamiczny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. Układ wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde napędzane koło tylnej osi. To rozwiązanie pozwoliło lepiej kontrolować rozdzielanie momentu obrotowego, a co za tym idzie... Audi wprowadziło tryb driftu (RS Torque Rear). To zasługa przeniesienia całej mocy silnika na jedno z tylnych kół, maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego.
Z innych nowości, dostępny jest specjalny, torowy tryb RS Performance, który wykorzystuje specyficzną konfigurację silnika i skrzyni biegów. Tryb został dopasowany do opcjonalnych opon semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R. Audi zastrzega, że na tym ogumieniu nie wolno poruszać się po mokrej nawierzchni, w deszczu czy przy niskich temperaturach.
Cennik Audi RS 3 Sportback startuje od kwoty 275 tys. zł, natomiast wersja Limousine jest bazowo droższa o 9 tys. zł. Więcej szczegółów na temat RS 3 przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Koniec budowy salonów przy stadionie coraz bliżej
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (77) 7 zablokowanych
-
2021-10-07 14:21
Ma ekran 40 cali? (2)
Bez tego nie kupuję.
- 7 3
-
2021-10-07 18:48
Jo, wklęsły ekran i 3D
- 1 1
-
2021-10-07 19:26
Se kup i wsadź na tylne siedzenia.
- 0 3
-
2021-10-07 14:38
(1)
Jezeli was stac i macie frajde to czemu nie. Pamietajmy, ze jak chcemy stac sie dojrzalym i zamoznym spoleczenstwem europejskim to kupno sportowego wozka dla lansu na kredyt jest slabe. To nie jest inwestycja
- 6 5
-
2021-10-07 16:28
nie wszystko musi być inwestycją, niektóre rzeczy mają dawać przyjemność ;)
- 3 1
-
2021-10-07 15:56
Nigdy nie bylem fanem audi (1)
Audi jako jedyne posiada pod maską silnik z większą liczba cylindrów niż 4. I pojemności więcej niż 2L.
Co przy większych prędkościach ma ogromne znaczenie.
A45, 2.0
M140i 2.0 (poprzedni model, 3.0, R6 i opcja RWD) tutaj automat ZF wciąż bije rywali.
Era hothatch'y się kończy, niestety- 6 2
-
2021-10-07 16:28
dlatego mam 3.2 6 cylindrów + turbo, rs3 tt rs to jedyne auta w klasie kompakt, które mają sens.
- 1 1
-
2021-10-07 16:31
(5)
Jedyne auto w tej klasie z silnikiem ponad 2.0 i 4 cylindry, genialne brzmienie i potencjał tuningowy, prawdopodobnie ostatnie spalinowe rs3, jak będzie lift będzie trzeba będzie zamówić i trzymać do końca jego żywota.
- 27 7
-
2021-10-07 22:06
Ładny to Audi ! Ciekawe czy O`Bajtek sobie kupi ? Chyba nie jest aż taki głupi? A może jednak :)
- 4 5
-
2021-10-08 15:51
Nooo super!
Kosztuje tyle co ram trx w stanach buhahaha
- 2 0
-
2021-10-09 22:13
Rs3 to 2.5 V5
- 0 1
-
2021-10-10 21:57
Tylko elektryki (1)
Spalinowce to przeżytek, do muzeum ;)
- 0 0
-
2021-10-13 19:28
No masz rację
Jak gaz będzie po 6 zł to elektryki będą podobnie opłacalne per 100 km.
Nie ma to jak uwalić ceny tego co jest by nowe się miało szansę przyjąć. Średnie zużycie 26 kWh per 100 km dla małego auta, przy 2 zł kWh na stacji daje 52 zł na 100 km dla elektryka małego.
Lpg przy 10 litrów na 100 dawało 20 zł, więc trzeba było uwalić gaz.- 0 0
-
2021-10-07 18:40
Trochę drogo jak na Skodę
- 7 3
-
2021-10-07 20:14
oby nie zlopal oleju tak jak poprzednik (2)
- 5 1
-
2021-10-07 20:26
(1)
silniki daza/dnwa nie paliły oleju ;) nie wiem o czym mówisz.
- 0 1
-
2021-10-08 07:38
autopsja kontra twoja teoria
- 2 0
-
2021-10-07 22:35
Chłopcy z zawodówek już
maja wypieki na policzkach.
- 10 0
-
2021-10-07 23:26
Ubolewam. (1)
Dzięki tym wynalazkom obwodnica będzie stała częściej.
- 4 2
-
2021-10-08 00:15
Przeciętni to rozbijają się janusze i grażyny w 20 letnich passatach ;) na 15 letnich oponach, a nie nowe rs3 ;)
- 2 1
-
2021-10-07 23:38
(2)
Super maszynka, ale ewidentnie dla 20 latka i bogatego tatusia. Normalnie to można tylko pomarzyć o takiej maszynce, i nawet gdybym miał wybierać zastanawiałbym się między tym audi a WRC. hehe.
- 6 6
-
2021-10-08 00:16
Jak się pracuje, a nie zarabia to na pewno. Wystarczy się jednak wysilić i nie być przeciętniakiem i takie auto w garażu może się pojawić.
- 2 7
-
2021-10-11 11:39
Gdzie kupisz WRC za 300 tys zł?
1,8-2 mln pln to jest cena WRC XD
- 0 0
-
2021-10-08 06:30
Po histerii światowej i przechodzeniu na hybrydy i elektrykę nastąpiło zauważalne wyhamowanie trendu
O dziwo pierwsze postawiło się Renault. Teraz widać, że są jeszcze inne normalne firmy które wyczuły, że z samych elektryków piniondza nie będzie, bo nie ma infrastruktury do ładowania, a sama technologia jest niedoskonała.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.