• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tych miejscach kierowcy tracą głowę

Maciej Korolczuk
3 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na mapie Trójmiasta jest kilka punktów, w których kierowcy muszą zachować szczególną czujność, a mimo to wciąż dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Na mapie Trójmiasta jest kilka punktów, w których kierowcy muszą zachować szczególną czujność, a mimo to wciąż dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń.

Są miejsca na mapie Trójmiasta, gdzie kierowcy biją się z myślami, odbiera im mowę, gdzie rwą sobie włosy z głowy i tracą nerwy, a nawet całą głowę. Na koniec tego szalonego roku i całej dekady przygotowaliśmy subiektywne zestawienie miejsc i sytuacji, z którymi mimo upływu lat wciąż jako kierowcy nie dajemy sobie rady.



Największym czarnym punktem na mapie dróg Trójmiasta jest:

Wiadukt na al. HalleraMapka



Trudno zliczyć, ile razy w ostatnich latach podwieszona pod wiaduktem sieć trakcyjna była zrywana przez gapiostwo kierowców samochodów ciężarowych.

Nie pomagały ani prośby, ani groźby mandatów, ani same mandaty. Instalowano kamery, dostawiano znaki - wszystko na próżno.

Wszystko ma się odmienić po trwałej i kosztownej ingerencji w samą infrastrukturę i podniesienie sieci trakcyjnej o kilka centymetrów. Oby to wystarczyło, wówczas z radością będziemy mogli raz na zawsze usunąć wiadukt przy operze z naszego zestawienia.

Drogowcy mają nadzieję, że podniesienie trakcji pod wiaduktem położy kres podobnym sytuacjom w przyszłości. Drogowcy mają nadzieję, że podniesienie trakcji pod wiaduktem położy kres podobnym sytuacjom w przyszłości.

Tunel pod Martwą WisłąMapka



Jazda samochodem na oparach paliwa zdarzyć się może każdemu. O tym, że taka jazda może zakończyć się zatrzymaniem auta i wezwaniem pomocy drogowej, przekonało się wielu kierowców w tunelu pod Martwą Wisłą. Według inżynierów na co dzień zajmujących się utrzymaniem tunelu spore nachylenie jezdni sprawia tam, że auto się przechyla, a pływak znajdujący się w baku przemieszcza się i odcina dopływ resztek paliwa. Następnie auto się "krztusi" i gaśnie. O tym, że skala takich zdarzeń jest spora, mówią statystyki. Prawie połowa zdarzeń w tunelu dotyczy zatrzymania auta z powodu awarii lub braku paliwa. Każdego miesiąca o ryzykownej jeździe na oparach w tunelu przekonuje się średnio 10-12 kierowców.



Zakręt-katapulta na Trasie WZMapka



Po raz pierwszy o zakręcie, z którego kierowcy - głównie przez nadmierną prędkość - wylatują jak z katapulty i lądują na barierkach albo skarpie, napisaliśmy jesienią 2018 r. Nasze sformułowanie się przyjęło i gdy tylko kierowcy informują w Raporcie o kolizji na Armii Krajowej w Gdańsku, natychmiast w komentarzach czytelnicy dopytują, czy chodzi o zakręt-katapultę. I niestety wciąż zdarzają się kierowcy, którzy rzucają wyzwanie prawom fizyki i wciąż z nimi przegrywają.

O skutkach nadmiernej prędkości na zakręcie-katapulcie przekonało się już wielu kierowców. O skutkach nadmiernej prędkości na zakręcie-katapulcie przekonało się już wielu kierowców.

Obwodnica TrójmiastaMapka



Trudno wyróżnić w naszym zestawieniu konkretny odcinek naszej ekspresówki, bo do kolizji, wypadków i innych niebezpiecznych sytuacji dochodzi praktycznie na całej jej długości. Trudno też sobie wyobrazić podobną listę bez uwzględnienia trójmiejskiej "korkownicy", jak ją pieszczotliwie nazywa część kierowców. Obwodnica to droga dróg i trasa tras. Tu dzieje się wszystko i nic. To jedyna trasa w kraju łącząca w sobie zarówno upodobanie do zbyt szybkiej i brawurowej jazdy na zderzaku, jak i stania w wielokilometrowych korkach. Nie pochwalamy ani jednego, ani drugiego.



Przejazdy tramwajowe



Tak jak kierowcy ciężarówek upodobali sobie wiadukt na Hallera do testów zderzeniowych swoich ciężarówek, tak zwykli zjadacze chleba z uporem maniaka próbują przekonać się, czy zwykła osobówka jest w stanie przepchnąć z torów jadący tramwaj. Na przejazdach tramwajowych i na samych torach widzieliśmy już wszystko: zwykłe stłuczki, jazdę po torowisku, dachowania. I wcale nie dlatego, że "tory były złe".



Jednokierunkowa ŚwiętojańskaMapka



Last but not least w naszym subiektywnym zestawieniu jest ul. Świętojańska w Gdyni, którą od początku wakacji można pokonać tylko w jednym kierunku. Wielu kierowców - zwłaszcza na początku lipca - miało wielki kłopot, aby połapać się w nowej organizacji ruchu. Na szczęście w tym przypadku czas działa na korzyść i coraz rzadziej widujemy tam kierowców jadących pod prąd ze zdziwieniem, że się na nich trąbi.



Znacie inne sytuacje i miejsca w Trójmieście, gdzie kierowcy tracą głowę i nerwy? Piszcie w komentarzach. Nasz ranking może mieć ciąg dalszy.

Opinie (193) 7 zablokowanych

  • auto się przechyla, a pływak znajdujący się w baku przemieszcza się i odcina dopływ resztek paliwa. Następnie auto się "krztusi" i gaśnie

    A tym inżynierom na schodach pływak odcina dopływ krwi do mózgu. Większego popisu ignorancji nie widziałem. Pływak jest, owszem , ale sluzy tylko do pomiaru poziomu paliwa, zapewniam niczego nie odcina.

    • 3 0

  • Drogi powinny być projektowane pod kierowców

    nie twierdzę, że nie należy płakać nad słabą kulturą jazdy kierowców w naszym kraju, ale w rozwiązaniach dróg powinny być uwzględnione rodzaje błędów jakie statystycznie kierowcy popełniają a nie projektować na tzw. minimum, a jak się nie chce kombinować to się postawi znak i jak kierowca jest dobry to da sobie radę. No niestety, dobrych kierowców nie ma wielu i trzeba to brać pod uwagę.

    • 1 0

  • d**il

    Czarnym punktem ta są d**ile siedzący na zderzakach innych... brak wyobraźni głupota. Wyprzedzanie w terenie zabudowanym w mało oświetlonych miejscach...Jazda środkowym pasem (w UK mamy ruch lewostronny reszta Europy prawo... poza Polska tu jest ruch środkowy... nieumiejętność jazdy na suwak... myślenie tylko o swojej d*pie... byle szybciej byle być pierwszym. Moje ulubione wyprzedził tylko po to żeby za 50/100 m dalej skręcić... co sekundowe zmiany pasów, brak kierunkowskazów. To na szybko co obserwuje jeżdżąc po drogach... jestem kobieta i nie uważam się za mistrzynie kierownicy(najzwyczajniej w świecie nie potrafię parkować przodem) jestem normalnym zwracającym uwagę kierowca ale panowie żeby uczyć was jazdy na suwak? Zjazd ze Słowackiego w obwodnice... pozdrawiam wszystkich zjeżdżających z i wjeżdżających którzy ze strachu hamują i patrzą sobie w twarz jak w jakimś westernie kto ma być pierwszy... ręce opadają

    • 4 0

  • Zakręt katapulta dopiero na 3 miejscu? (13)

    Jak to możliwe? Powinien być na pierwszym.
    Słyszałem, że Polska Agencja Kosmiczna chce wykorzystać ten zakręt jako kosmodrom. :DDD
    W pozostałych atrakcjach brakuje słowa katapulta :)

    • 94 34

    • Miałem raz tam problem.

      Auto zatańczyło mi na mokrej nawierzchni, jechałem 50 km, auto sprawne, uratowała mnie kontrola trakcji. Ten zakręt jest źle wyprofilowany , spad jest w lewo a powinien być w prawo. Na podobnych zjazdach z obwodnicy można pędzić, nie tutaj. Puki tego drogowcy nie poprawią zawsze będą tam jakieś dzwony.

      • 2 6

    • (1)

      gdzie dokładnie jest ten zakręt ?

      • 2 2

      • 54.348462, 18.525426

        wklej do map google

        • 0 0

    • Podobny zakręt budują właśnie na zjeździe z OT na Wielkopolską od strony Gdańska

      • 0 2

    • katauplta!!!

      geniusz naszych redaktorów największy jest. geniusz!!!

      • 1 1

    • to nie zakręt katapulta, a kierowcy Du#% i jeździć nie potrafią :)

      • 13 1

    • Chciałbym wiedzieć ile (6)

      Mieli na liczniku ci co wylecieli z zakrętu ?
      Tam jest 50 i nawet jadąc 70 spokojnie się zmieścisz w zakręcie

      • 42 1

      • Zbyt duża prędkość, łyse opony, beznadziejny kierowca, (2)

        i panika bo ktoś nagle z lewej wyjeżdża. Szarpanie kierownicą i lecimy na skarpę.

        • 18 2

        • (1)

          Łyse opony?chyba mózgowe.Niektórzy jak mantrę powtarzają te bzdurne teorie,za wszystko odpowiada kierowca,on ma władzę w rękach,właściwie to w rozumie,oczywiście jeśli go posiada.

          • 8 3

          • Z łysymi oponami to nawet mistrz wrc by skończył dachowaniem na skarpie

            • 8 2

      • Ja próbowałem 100 i nic się nie wydarzyło. (2)

        Ale trzeba mieć dobre auto i przede wszystkim dobre opony.

        • 12 20

        • Aż dziw, że ciebie w F1 nie chcą. Można tam i 120 jechać, lecz margines na błąd jest tym mniejszy im większa prędkość. Najgorsza jest obwodnica, bo jeden d**il przecenienia swoje możliwości i kilka tysięcy osób stoi w kilkukilometrowym korku, zamiast w domu przy obiedzie z rodziną.

          • 30 1

        • Dasię i 100

          Ale dopóki wszystko kontrolujesz. Wystarczy drobny błąd kierowcy przy wyjściu z progu i... Leć, Adaś, leć!

          • 19 1

  • zbyt niskie mandaty !

    • 1 0

  • Czarna głupota

    Nie ma czegoś takiego jak czarny punkt na drodze. Są tylko czarne punkty w głowach kierowców. I to oni są powodem tych wszystkich zdarzeń a nie infrastruktura drogowa. Gdyby była to wina drogi to 100 procent kierowców miało by tam wypadki a tak nie jest. Jak ktoś stosuje się do przepisów to wszystko jest ok. Z korkami na drogach jest tak samo. Nie powstają z winy drogi i infrastruktury tylko z winny kierowców.

    • 2 0

  • Obwodnica Trójmiasta (6)

    a konkretnie Zachodnia Obwodnica Trójmiasta (ZOT) w ciągu S6 w ogóle z uwagi na swoją konstrukcję nie powinna być drogą ekspresową. Nie ma w Polsce aglomeracji, która miałaby tak parszywą obwodnicę z niewymiarowymi jezdniami, pozbawionymi pasów awaryjnych, niedopuszczalnymi nachyleniami, gęstością węzłów, dwupasmową o takim natężeniu ruchu, która tak naprawdę obecnie stała się drogą średnicową idącą przez miasta a nie wokół nich chyba, że mówimy tylko o Sopocie. Jedyne rozwiązanie to alternatywa w postaci planowanej OMT, ale czy ta kiedykolwiek powstanie? Jeden Bóg wie, no i Szanowny Pan Prezes z Żoliborza, bo jest drugi po Bogu.

    • 108 35

    • Jedynym rozwiązaniem OMT?

      Bez jaj. OMT nie sprawi, że nagle ZOT zniknie albo ruch drastycznie na niej zmaleje. Przeniesie się trochę tranzyty, trochę fanów suburbanizacji, minimalnie ruch lokalny i tyle.
      Sama ZOT wymaga trudnej ale potrzebnej przebudowy (oraz infrastruktura towarzysząca).

      A największy problem jest w kierowcach, którzy cisną na zderzaku, nic nie robią sobie z ograniczeń prędkości, trudniejszych warunków pogodowych, itd. A nie w samej drodze.

      • 1 0

    • wg twoich chorych końcowych konfabulacji ...............szkoda pisać (1)

      taką obwodnicę zaprojektowali i wybudowali towarzysze z SLD i PO
      i bardzo dobrze zrobili bo bez niej przez3miasto jechałoby się kilka godzin.

      • 6 10

      • Sprawdź daty

        Sprawdź, kiedy obwodnica została oddana do użytku. I nie chodzi o to, kto wtedy rządził, ale jakie wtedy było natężenie ruchu. Za smarkaty jesteś i nie pamiętasz skrzyżowań jednopoziomowych. Ówcześni znawcy, tacy jak teraz Ty teraz, zarzucali projektantom zbyt duży rozmach. A projektanci wizje mieli czasami prorocza. Czasami wybujałą, o czym świadczą, niewykorzystane do dzisiaj, nasypy przy Armii Krajowej i Łostowickiej.

        • 16 2

    • gorsza jest chyba A2

      • 5 4

    • To on już nawet osobiście zajmuje się drogami ?

      • 9 2

    • Straszne!

      Za to we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpani takich dróg są setki. Ale jak zwykle winne nachylenie, albo chropowatości asfaltu, nie kretyn, który przekracza prędkość, bo wie lepiej. Jak można się tak ośmieszać? Wstydu nie macie?

      • 46 6

  • Siennicka/ Angielska Grobla

    Dużym problemem dla kierowców, jest skręt w lewo z ul. Siennickiej w Angielską Groblę. Kierowcy muszą przejechać przez tory tramwajowe i w ogóle nie sprawdzają czy jedzie tramwaj w kierunku Stogów. Mam czasami wrażenie, że codziennie jest tam stłuczka. Oczywiście słowo problem to przenośnia. Chodzi o zwykłą nieuwagę kierowcy.

    • 5 0

  • Panie Macieju,

    ul. Armii Krajowej, droga na dzielnicę Chełm od strony Śródmieścia. Wiele przypadków wypadnięcia pojazdów na tory tramwajowe. Wszystko przez nadmierną prędkość i brak uwagi przy wyprzedzaniu

    • 1 0

  • Nie ukrywam, że w tunelu pod MW fajnie słychać strzały z wydechu, i bywa że daję się ponieść :-)

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane