• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walka z nielegalnym parkowaniem na Dąbrowie i Karwinach

Patryk Szczerba
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych. Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Obok szkół i przedszkoli, przy ulicach Chwaszczyńskiej, Wiczlińskiej i Korzennej w Gdyni do końca wakacji zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu, która ma uspokoić przejazd w tych miejscach. - Chcemy zredukować skalę niepożądanych manewrów kierowców - przyznają urzędnicy.



Gdzie najczęściej parkujesz, jeśli podwozisz dziecko do szkoły lub przedszkola?

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Strefa Tempo 30 przy szkołach i przedszkolach



Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Po analizach pojawiły się zapowiedzi, że strefa Tempo 30 jest pożądana przy większości placówek i takie postulaty do końca 2021 roku mają zostać zrealizowane.

Jednym z elementów są wyniesione przejścia. Jednym z elementów są wyniesione przejścia.
W trakcie wakacji prace toczą się w trzech miejscach na Dąbrowie i Karwinach.

- Wykorzystujemy przerwę wakacyjną, aby przeprowadzić wszystkie konieczne roboty drogowe i zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zmiany dotyczą sąsiedztwa trzech placówek: Przedszkola nr 44Mapka, Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1Mapka oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4Mapka.

Słupki i bariery najskuteczniejsze



Urzędnicy wprowadzają tam strefy Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych, ale także bariery łańcuchowe i słupki blokujące wjazd pojazdom na chodnik, które bywają cały czas najskuteczniejsze w walce z parkującymi nieprawidłowo kierowcami.

Przyznają, że chcą zniechęcić kierowców dojeżdżających do innych lokali usługowych zlokalizowanych przy szkołach, aby nie parkowali na chodnikach.

- Nowe elementy zredukują skalę niepożądanych manewrów kierowców, a nowe przejścia dla pieszych z pewnością ułatwią najmłodszym bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy - tłumaczy Anna Hellich z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • kolejność przy wyborach

    1. Mieszkańcy zgłaszają potrzeby do polityków
    2. Politycy twierdzą, że rozumieją potrzeby mieszkańców i jak zostaną wybrani to się zajmą sprawą
    3. Polityk zostaje wybrany
    4. Na spotkaniu z mieszkańcami ( albo lepiej - na konfer prasowej ) polityk ogłasza, że postulaty mieszkańców są bezsensowne, niezgodne z prawem, za drogie - i że on i tak wie lepiej czego mieszkańcy potrzebują
    5. Polityk robi coś dokładnie przeciwnego niż chcą mieszkańcy i każe im się z tego cieszyć, że w ogóle coś zrobił, bo mógł nie zrobić nic
    6. Następne wybory - mieszkańcy nie mądrzeją i znowu wybierają tych samych którzy ich oszukali

    • 9 0

  • czcze gadanie (4)

    Schemat działania jest od lat ten sam: ograniczenie przestrzeni parkingowej + artykuł w necie + trole antymotoryzacyjni + brak realnej alternatywy dla użytkowników dróg.

    Każda ulica w mieście powinna być tak zaprojektowana, żeby miała po obu stronach parkingi. Jeśli deweloper stawia dom, to powinien zapewnić w nim, lub przed nim tyle parkingów ile jest mieszkań. Komunikacja miejska nie da rady obsłużyć każdego terenu, bo jest to nieopłacalne. Jeśli nie chcemy korków w mieście, to trzeba zapewnić miejsca postojowe, które powinny być bezpłatne, przynajmniej dla mieszkańców danego miasta, lub aglomeracji. Jeśli już ktoś chce przenieść koszty parkingów na kierowców, to niech je ściąga z podatku drogowego, który jest przecież wliczony w cenę paliwa.

    • 10 4

    • (2)

      Dlaczego miejsca postojowe powinny być bezpłatne? To może komunikacja zbiorowa też będzie bezpłatna? Może niech deweloper zapewnia miejsca dla rowerów i hulajnóg, albo kupuje autobusy? Dlaczego akurat samochody mają być uprzywilejowane?

      • 3 2

      • (1)

        Przecież komunikacja zbiorowa jest w części finansowana z podatków.

        • 0 0

        • w części, a drogi i parkingi są w całości

          • 0 0

    • może jeszcze dopłaty do paliwa

      i 500+ na każdy drugi i następny samochód w rodzine?

      • 0 0

  • (1)

    dlaczego słupki na chodniku są pół metra od krawędzi jezdni?
    skąd taka pogarda dla pieszych?

    • 7 0

    • Tu nie chodziło o to, żeby poprawić pieszym, tylko żeby doje**ć zmotoryzowanym.

      • 0 0

  • Zamiast głupiej ankiety może raz wytezysz
    pismaku muzg i dasz propozycje z innej,, beczki,,.

    • 3 0

  • Gdynianka (6)

    A gdzie duży parking pod szkołą???

    • 15 0

    • Nie planujemy parkingów podziemnych pod szkołami.

      • 4 0

    • Za pozno na budoeanie parkingu pod szkola,jak szkola juz stoi.

      Prawa fizyki.Najpierw musza budowac parking,a potem na nim musza postawic szkole:D

      • 0 0

    • Na orlowskiej

      .

      • 0 0

    • No parking. (2)

      U nas w Polsce a także w Gdyni nie buduje sie parkingów pod szkołami ,szpitalami i innymi obiektami użyteczności publicznej tak jak to ma miejsce w krajach za oceanem . My tak już mamy z okresu wczesnego PRL-lu , kiedy to samochód był luksusem i tylko jednostki takie posiadały.

      • 0 1

      • No jak nie jak tak. Tyle że każdy parking bez ograniczonego dostępu jest zastawiony przez okolicznych mieszkańców. Samochodów zawsze będzie za dużo ale że żeby to pojąć potrzebna jest edukacja a przede wszystkim faktycznie działająca policja i straż miejska. Policja kupuje jakieś czołgi na pokaz a nie potrafi złapać parkujących na przejsciach dla pieszych. Pośmiewisko za nasze pieniądze.

        • 0 0

      • Byłem za oceanem ale tych parkingów nie widziałem a raczej podjazd typu "kiss and ride"

        • 0 0

  • Rany

    Wygląda to koszmarnie...czy ktos moze przedstawic literalnie ile niebezpiecznych sytuacji miało tam miejsce? Jeżdżę, chodzę tam i nigdy nie czulam sie zagrożona. Litości...

    • 5 1

  • To jeszcze niech naprawią

    Skutki ulewy, która miała miejsce kilka lat temu i będzie super

    • 4 1

  • 21 wiek i cofanie się, do, średniowiecza. Zakazy, nakazy i najlepiej pańszczyzna. Yebie już kogoś w tych urzedsch i to zdrowo. Jak nie poronione pomysły unijne to nasi włodarze o glupiotach myślą. A może przy urzędzie, zlikwidować parkingi? Może wy do roboty autobusami pojeździcie, że, szczurem na czele.

    • 11 0

  • Nielegalnego parkowania będzie tyle samo... (1)

    ...co najwyżej kawałek dalej. Piękna laurka dla policji i straży miejskiej.

    • 3 1

    • Tyle że naprzeciw SM Karwiny nie było zakazu parkowania po stronie bloków (nadal zresztą nie ma), więc nielegalnie parkowano tam tylko w obrębie 10 metrów od przejścia dla pieszych (to niestety jest prawda).

      • 0 0

  • Ciekawa sprawa z tymi słupkami pod szkołą na Chwaszczyńskiej

    Tak jest droga pożarowa i zakaz parkowania. Jak poszedłem do SM to usłyszałem "panie, nie ma takiego znaku i nic nie możemy zrobić" a jednak słupki są. Czyli słupki niepotrzebne bo parkować można, albo SM zignorowała wezwanie do oczyszczenia drogi pożarowej. Szkoda, że nie mam tego na piśmie bo bym ich teraz prokuratorem postraszył.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane