• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

rb
21 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Przejazd na ul. Puckiej między ul. Hutniczą i ul. Unruga. Tu powstanie wiadukt. Przejazd na ul. Puckiej między ul. Hutniczą i ul. Unruga. Tu powstanie wiadukt.

W najbliższych dniach gdyńscy urzędnicy mają odebrać program funkcjonalno-użytkowy pozwalający na budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i UnrugaMapka. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa.



Przypomnijmy:

  1. Umowa między PKP PLK a Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana jesienią 2019 roku.
  2. Według założeń wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.
  3. Zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa.
  4. Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.


- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Puckiej zbudujemy na podstawie porozumienia z PKP PLK S.A. Inwestycja jest częścią programu PKP PLK S.A. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" tworzonego we współpracy z samorządami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Inwestycja z podziałem zakresu



W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Powstanie wiadukt na linii kolejowej 228 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Powstanie wiadukt na linii kolejowej 228 w ciągu ul. Puckiej w Gdyni.
Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. W styczniu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska.

Potrzebne opracowanie i decyzja środowiskowa



Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.

- Obecnie trwają odbiory dokumentacji, w tym tzw. programu funkcjonalno-użytkowego - dopowiada Łucyk.
Wśród zbieranej dokumentacji jest m.in. decyzja środowiskowa.

Ostatnia pojawiła się informacja o uzyskaniu dla inwestycji opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni i dyrektora zarządu Zlewni Wód Polskich w Gdańsku.

Stosowny dokument powinien pojawić się w najbliższych tygodniach. Gdy się pojawi, droga do rozpoczęcia inwestycji stanie otworem. Nowy wiadukt ma być gotowy w 2022 roku.

Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?



Oprócz wspomnianego wiaduktu, w planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Dużo więcej problemów stwarza przejazd w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Miasto liczy w tej sprawie na inicjatywę PKP. Dużo więcej problemów stwarza przejazd w okolicy Chylońskiej, gdzie rozwiązaniem byłby tunel. Miasto liczy w tej sprawie na inicjatywę PKP.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
rb

Miejsca

Opinie (154) 1 zablokowana

  • (15)

    Projekt- słowo klucz :))))

    • 121 7

    • Nie rozumiem (5)

      Najpierw wiadukt na Puckiej, a potem może tunel?
      Przecież przejazd na Puckiej gdzie jeżdzą towarowe jest zamknięty tylko kilka razy dziennie.

      Za to przejazd na Puckiej gdzie jeżdzą SKM czy dalekobieżne jest ciągle zablokowany i tworzą się tam ogromne korki. Jakoś nie rozumiem priorytetów, którymi kieruje się PKP czy władzę Gdyni.
      Po za tym jest jeszcze przejazd na Hutniczej przy Vistalu. Aż prosi się aby tam zrobić też tunel, zresztą sama linia kolejowa i tak jest już na sporym nasypie. A gdy zamykaja przejazd podczas godzin szczytu to na Hutczniej jest korek aż po estakadę.

      • 17 0

      • (1)

        Masz rację. Ich problem pewno leży w tym że tunel wymaga budowę efektywnego systemu pomp i rur odprowadzania wody, gdy wiadukt jedynie rury. Wydaje się, choć nie wiem czy wiadukt to tańszy model. Jako włodarz pewno wyszedłbym z założenia że to dwa równie kosztowne i kompleksowe modele. A skoro tunel jest bardziej potrzebny, a budżet pozwala na jedno, to wpierw tunel. Jeśli kolej daje na wiadukt, to tunel może przegrać, ale to nie jest dobry kompromis.

        • 0 0

        • Jeśli kolej planuje inwestycje, a kazdy widzi konieczność obu inwestycji, to rozdzielanie tematów obu koniecznych spraw - tunel i wiadukt - jest dziwne, kramarskie.

          • 0 0

      • ten wiadukt powstaje tylko dlatego, że kolej modernizuje linię i daje kasę. Inaczej szczurek nic by nie zrobił (2)

        o tunelu zapomnij

        • 19 1

        • teren przejazdu jest własnoscią PKP, (1)

          to co ma miasto do tego - ty pajacu

          • 2 10

          • Edzio

            Widzi tylko to za co mu sponsor

            • 1 2

    • (7)

      A zauważyłeś że za to wszystko płaci PKP, a miasto do płaca tylko połowe . Bo PKP i tak jeszcze wyremontuje swoje tory :)) Jeszcze jedno remont tej lini kolejowej już dawno zaczął się w porcie i możesz go podziwiać w zdłuż ulicy Wiśniewskiego

      • 7 0

      • (6)

        I co teraz edzio będzie hejtowal?

        • 1 4

        • szczura nie trzeba hejtować, on sam się błaźni (5)

          • 10 4

          • skoro musisz prez.Szczurka hejtować

            to wiedz, że następne wybory też ON wygra ... i to z palcem w d....

            • 1 1

          • (3)

            A jednak edzio się odezwał musi Horała płaci i wymaga

            • 2 3

            • Ale edzio jest szybki (2)

              Wszędzie widzi szczury i białe myszki... Czego to jest objaw?

              • 1 2

              • (1)

                Pewnie objaw picia :)

                • 0 2

              • Siostro

                Tu jakiś pacjent odpowiada na własne komentarze i wszędzie widzi jakiegoś Edzia.

                • 1 0

    • Słowo klucz - w rzeczy samej.

      Najpierw przetarg na projekt, potem przetarg na wizualizację, potem przetarg na studium finansowania i wykonalności, potem aktualizacja cen materiałów budowlanych i robocizny, anulacja i ponowny przetarg, itd...

      • 7 1

  • Malowanie farbą (1)

    Witam, nie mieszkam w Gdyni od 7 lat. Czytam ostatnio na trójmiasto.pl bardzo dużo komentarzy na temat malowania farbą w Gdyni, że miasto nic nie robi, tylko farbą malują, czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi?

    • 5 1

    • to taki modernistyczny performens

      poza tym, wiadukt ma mieć podpory z puszek po farbie, więc coś trzeba było z zawartością zrobić

      • 4 0

  • Projekt to słowo klucz :)))))

    • 1 0

  • komu ten wiadukt w tym miejscu na dziś potrzebny, dlaczego nie można szybko zbudować zwykłej kładki dla pieszych

    .. naj dziś to z tych pieniędzy wybudujcie kładkę dla pieszych nad torami z ul Chylońskiej na Pucką, -.a wiadukt i tunel powinien być włączony (wliczony) w inwestycję drogi czerwonej z obwodnicy do portu

    • 0 4

  • Co prędzej? Cokolwiek na puckiej, czy dojazd do domu Szczurka dwupasmówką przez Park?

    Przyjmę każdy zakład, że najpierw Szczurek będzie miał dwupasmówkę do domu spod urzędu przez Park, niż cokolwiek powstanie na Puckiej. To tylko przykrywka, która nigdy nie zostanie zrealizowana, jak wszystko w tym zapyziałym mieście, od kiedy rządzi Szczurek.

    • 7 2

  • władze miasta od kilkunastu lat nic nie robią (1)

    tylko ciągłe obietnice, projekty, wizualizacje a wszystko konczy się na bialej farbie. dobrze, że tu zaangażowana jest PKP

    • 47 2

    • Wiesz co jest najśmieszniejsze?

      To że ktoś ich wybiera z poparciem 70%.

      • 5 1

  • Konieczna również Droga Czerwona,

    bo inaczej kierowcy zamordują Chylońską i Pucką. Przecież tam jest ciasno...

    • 4 0

  • A tunel jak zwykle tylko w planach i dyskusjach :/

    • 4 0

  • szczurek co z tunelem na Puckiej??? obiecywałeś go w kampani wyborczej!!!! (1)

    • 24 2

    • to samo co z tarasem widokowym

      • 4 0

  • Wiadukt na Puckiej jest tak pilnie potrzebny jak basen na środku morza (2)

    Wiadukty,tunele między Chylońską a Hutniczą budować!!!

    • 15 2

    • Nie czaisz (1)

      Kogo obchodzą ludzie w korkach. Kolej wożąca towary to żyła złota. Jeden skład węglarek (42 szt) to 2200 ton węgla. Na tira wchodzi ok 20 ton. Prosta matematyka. Korki? Kogo to obchodzi. Kolej towarowa to priorytet. A ludzie na rowery i skm

      • 0 1

      • juz pomijam tory w poprzek hutniczej na wysokosci ul Piaskowej

        szczegolnie w lato o 7:30 przejezdza tam sklad ze 100 wagonami 5km/h :) projektanci zostawili tam miejsce na tunel ale niestety sie nie doczekamy pewnie.....

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane