• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Test aut na minuty w Trójmieście. Które są najtańsze?

Krzysztof Koprowski
9 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Podróż Oplem Astrą od MiiMove kosztuje tyle samo, co Toyotą Yaris od firmy PanekCS. Podróż Oplem Astrą od MiiMove kosztuje tyle samo, co Toyotą Yaris od firmy PanekCS.

W Trójmieście działają już cztery firmy oferujące wynajem samochodów współdzielonych. Łącznie do dyspozycji jest ponad tysiąc aut, które można wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji na telefon. Każdy z operatorów stosuje jednak własny cennik opłat. Sprawdziliśmy, ile wyniesie koszt podróży na trzech przykładowych trasach w Trójmieście.



Z usług której firmy carsharingu w Trójmieście korzystasz najczęściej?

Obecnie na ulicach Trójmiasta znajdziemy auta czterech operatorów carsharingu:
  1. Traficar - strefa wypożyczeń i zwrotu obejmuje Trójmiasto, Pruszcz Gdański, Rumię, Redę, Wejherowo, Banino, Kosakowo, Mechelinki, Rewę.
  2. MiiMove - strefa bardzo zbliżona do firmy Traficar, z wyjątkiem Rewy i Mostów zamiast Mechelinek, a od niedawna testowo rozszerzona o Żukowo i Banino.
  3. Panek CarSharing (w skrócie PanekCS) - strefa pomniejszona w stosunku do konkurentów m.in. o Kosakowo, Mechelinki/Mosty, Rewę, ale za to obejmująca Tczew czy Chwaszczyno.
  4. 4Mobility - najnowsza firma na trójmiejskim rynku, która świadczenie usług rozpoczęła w listopadzie, strefa działania obejmuje przede wszystkim dolny taras Gdańska, nieliczne osiedla na górnym tarasie Gdańska, Dolny Sopot oraz Śródmieście Gdyni.

  • Dziewięcioosoba Toyota Proace Verso to oferta CityBee. Minuta jazdy kosztuje 0,99 zł i należy do niej doliczyć opłatę 0,99 zł za każdy kilometr.
  • Elektryczny Opel Amper-a, którego wynajem kosztuje 1,49 zł za minutę jazdy (nie ma dodatkowej opłaty za kilometr), jest dostępny tylko dla kierowców, którzy mogą się pochwalić dobrą oceną jazdy spalinowymi Oplami Astra.
  • Samochody dostawcze Traficar, które można wypożyczyć w cenie 1,70 km plus opłata początkowa 2,99 zł.
Warto odnotować także firmę CityBee, która od niedawna oprócz aut dostawczych umożliwia wypożyczenie aż dziewięcioosobowej Toyoty Proace Verso. Ponieważ jest to usługa skierowana dla znacznie węższej grupy potencjalnych użytkowników, pominęliśmy ją w dalszych obliczeniach.

W naszym zestawieniu nie uwzględniliśmy też samochodów elektrycznych MiiMove, których jest zaledwie kilka sztuk, a ponadto korzystać mogą z nich jedynie użytkownicy z pozytywnymi ocenami za styl jazdy autami spalinowymi tej firmy.

Nie braliśmy także pod uwagę dostawczych samochodów Traficar, które wprowadzono z myślą o transporcie zakupów ze sklepów meblowych, a nie codziennych podróży.

Traficar od niedawna jako jedyny posiada cennik, w którym wynajem nie jest rozliczany pod względem czasu wypożyczenia, a jedynie dystansu. Na zdjęciu miejsca parkingowe pod Olivia Business Centre. Traficar od niedawna jako jedyny posiada cennik, w którym wynajem nie jest rozliczany pod względem czasu wypożyczenia, a jedynie dystansu. Na zdjęciu miejsca parkingowe pod Olivia Business Centre.

Każdy operator ma własny cennik wynajmu aut



Cena za wypożyczenie auta zależy nie tylko od operatora systemu, ale również od konkretnego pojazdu.

Traficar w ostatnich tygodniach zmienił sposób rozliczania wynajmu samochodów Renault Clio z systemu minuta plus kilometr na opłatę początkową 2,99 zł oraz 1,50 zł za każdy kilometr. Stał się zatem pierwszym operatorem "aut na minuty", który nie bierze pod uwagę... czasu podróży.

W cenniku nadal widnieje jednak pozycja płatnego postoju bez zwracania auta do systemu: w godzinach 7-23 - 15 gr za minutę, nocą - 1 gr za minutę.

MiiMove, mający w ofercie podstawowej samochody marki Opel Astra, stosuje cennik łączony: 50 gr za minutę jazdy oraz 80 gr za każdy pokonany kilometr (identyczny jak u Traficara przed przejściem na system "kilometrowy"). Postój auta w godzinach 7-22 kosztuje 15 gr za minutę, zaś nocą 1 gr za minutę.

W ostatnich dniach wprowadzono też jednorazową opłatę dodatkową za zniesienie udziału własnego przy spowodowaniu szkody, w wysokości 1,99 zł. Ponieważ jest ona nieobowiązkowa, nie uwzględniliśmy jej w naszych wyliczeniach.

PanekCS stosuje identyczny system rozliczeniowy jak MiiMove, lecz opłata jest uzależniona od konkretnego modelu samochodu:
  • Toyota Yaris: 50 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo),
  • Toyota Corolla: 60 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo),
  • Toyota C-HR: 80 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo).

4Mobility w Trójmieście oferuje tylko jeden model samochodu - Audi A3 Sportback. Jego wypożyczenie kosztuje 67 gr za minutę jazdy oraz 80 gr za każdy kilometr. Postój wiąże się z opłatą 16 gr za minutę przez całą dobę.

Łostowice Swiętokrzyska - Wita Stwosza/Bażyńskiego w szczycie


Pierwsza trasa, którą braliśmy pod uwagę w naszych wyliczeniach, to pętla Łostowice Świętokrzyska - rejon skrzyżowania ul. Wita Stwosza/Bażyńskiego. Założyliśmy, że będziemy poruszali się w godzinach szczytu, co zajmie nam ok. 50 minut (w teście komunikacyjnym w 2018 r. podobną trasę pokonaliśmy w czasie 52 minut) i pojedziemy możliwie najkrótszą drogą przez Morenę (Piecki-Migowo), a następnie Trasą Słowackiego i ul. Polanki.

Pozostawiając samochód w Oliwie, należy pamiętać, że nie wolno zdawać aut do systemu na prywatnych parkingach np. centrów handlowych czy kompleksów biurowych.

MiiMove rejon Olivia Business Centre na swoich mapach dodatkowo oznaczył jako strefę z zakazem zwrotu aut, podczas gdy Traficar posiada tutaj kilka miejsc wyłącznie dla swoich samochodów.

Audi A3 to samochód, który wypożyczymy w firmie 4Mobility. Granice strefy, gdzie możemy wypożyczać i oddawać samochód, jest jednak mocno ograniczona na tle konkurencji. Audi A3 to samochód, który wypożyczymy w firmie 4Mobility. Granice strefy, gdzie możemy wypożyczać i oddawać samochód, jest jednak mocno ograniczona na tle konkurencji.
W przypadku 4Mobility jako niedopatrzenie operatora traktujemy brak strefy na parkingu na węźle Łostowice Świętokrzyska. Obecnie sięga ona końca "starej" ul. Łódzkiej. W naszych wyliczeniach jako punkt początkowy dla tej firmy przyjęliśmy jednak parking na pętli.

Bezapelacyjnym zwycięzcą jazdy w korkach przy takiej trasie został Traficar, który po ostatnich zamianach taryfowych nie uwzględnia czasu przejazdu. Za pokonanie trasy o długości ok. 12 kilometrów zapłaciliśmy zatem 18 zł, do których trzeba jeszcze dodać opłatę za "trzaśnięcie drzwiami" - 2,99 zł.

13,61 zł więcej zapłacimy za taką podróż autami MiiMove oraz yarisami firmy PanekCS. Do tego należy jeszcze doliczyć nerwowe spoglądanie na zegarek, ponieważ każda minuta w korku wyceniana jest na 50 gr.

Ok. 43,10 zł zapłacimy za podróż samochodem firmy 4Mobility, gdzie również trzeba brać pod uwagę czas przejazdu. To jednak zaledwie 3,50 zł więcej od nieco mniej komfortowej toyoty corolli od PanekCS i zarazem 6,50 zł mniej od crossoverów Toyota C-HR (PanekCS), które choć są przestronne, mogą niektórym sprawiać większe trudności przy parkowaniu.

Z Południa do Oliwy. Nasz test komunikacyjny z 2018 r.



Targ Węglowy - Obrońców Wybrzeża nocą


Kolejna trasa w naszym zestawieniu zakłada nocną dziewięciokilometrową podróż z Targu Węglowego pod falowiec przy ul. Obrońców Wybrzeża. Szacujemy, że zajmie nam ona 15 minut, co nie jest wynikiem imponującym, ale w przypadku carsharingu przekraczanie prędkości wiąże się z podwójnym ryzykiem: otrzymaniem mandatu oraz pokryciem kosztów nawet pełnej naprawy auta w razie wypadku.

Szarżujesz w aucie na minuty? Spodziewaj się reprymendy


W nocnej porze cennik firmy Traficar okazuje się nieco mniej korzystny od systemu łączonego. Podróż samochodem Renault Clio będzie nas kosztowała ok. 16,49 zł, podczas gdy Oplem Astrą (MiiMove) czy Toyotą Yaris (PanekCS) - 14,70 zł.

Taniej niż Traficarem pojedziemy również corollą (PanekCS), a tylko nieco drożej od Traficara kosztować nas będzie podróż pojazdami 4Mobility - 17,25 zł.

Najdrożej zapłacimy za toyotę C-HR od PanekCS - 19,20 zł, co jest kwotą porównywalną z opłatami firm świadczących usługi przewozu osób.

Gdynia Głowna - Dworzec PKS w Gdańsku w międzyszczycie


Ostatnią z tras, którą uwzględniliśmy w naszych wyliczeniach, jest przejazd z rejonu dworca Gdynia Główna (plac Konstytucji) pod dworzec autobusowy w Gdańsku (ul. 3 Maja) pomiędzy godzinami szczytu.

Oczywiście najtaniej na tej trasie będzie nas kosztowała podróż SKM-ką (6,50 zł i 35 minut przez Sopot). Jednak w sytuacji, gdy mamy do zabrania ze sobą ciężki bagaż, samochód z carsharingu może być wygodną alternatywą.

Zakładamy, że pokonanie 22-kilometrowej trasy wraz ze znalezieniem miejsca do jego pozostawienia pod dworcem PKS (wszystkie samochody carsharingu mają opłacone miejsca w Strefie Płatnego Parkowania) zajmie nam nie więcej niż 40 minut.

  • Najtańsza w ofercie PanekCS jest Toyota Yaris.
  • Podróż Toyotą Corollą (PanekCS) kosztuje 60 gr za minutę (10 gr więcej niż Yarisem) oraz 80 gr za każdy pokonany kilometr.
  • 80 gr za minutę i 80 gr za kilometr zapłacimy wybierając Toyotę C-HR. To najdroższe auto w Trójmieście.
I tu ponownie stawka "kilometrowa" Traficara wygrywa z cennikiem uwzględniającym także czas przejazdu. Różnica jest jednak niewielka: 35,99 zł w przypadku Traficara i 37,60 zł korzystając z usług MiiMove lub PanekCS (Toyota Yaris).

41,60 zł zapłacimy, udając się na dworzec PKS toyotą corollą (PanekCS), zaś 44,40 zł - audi A3 od 4Mobility. Ponownie najdrożej kosztuje podróż toyotą C-HR (PanekCS) - aż 49,60 zł.

Traficar nieco tańszy od MiiMove i PanekCS



Z naszego zestawienia wynika, że najkorzystniejszą ofertę pochwalić się może firma Traficar. Tuż za nią uplasowały się jednak MiiMove oraz PanekCS (pod warunkiem, że wybieramy Toyotę Yaris).

Należy jednak pamiętać, że cena niekoniecznie jest jedynym czynnikiem decydującym o wyborze operatora usługi. Poza zasięgiem działania należy mieć na uwadze także komfort jazdy czy wygodę obsługi aplikacji na telefon.

Klucz-pilot w autach Traficar to rozwiązanie niemal niezawodne w porównaniu do otwierania i zamykania drzwi przez aplikację na telefon u konkurentów. Klucz-pilot w autach Traficar to rozwiązanie niemal niezawodne w porównaniu do otwierania i zamykania drzwi przez aplikację na telefon u konkurentów.
Wszystkie samochody Traficar posiadają manualną skrzynię biegów, która w ruchu miejskim jest mniej wygodna niż "automat" w autach konkurencji. Komfort jazdy np. samochodem Audi A3 (4Mobility) jest też nieporównywalnie wyższy niż przejazd autem Renault Clio.

Z drugiej strony Traficar jako jedyny wyposaża swoje samochody w kluczyk-pilota, którym bez problemu zamkniemy i otworzymy auto na postoju nawet tam, gdzie są problemy z zasięgiem sieci komórkowych, np. na parkingach podziemnych.

Pozostali operatorzy cały system obsługi auta przenieśli do aplikacji komórkowej, wymagającej ciągłego połączenia z Internetem (w przypadku MiiMove również włączonego Bluetootha).

Auta na minuty a przewóz małych dzieci


MiiMove to jedyna firma wywodząca się z Trójmiasta (Gdyni) i zarazem świadcząca usługi tylko w naszej aglomeracji. Traficar ma siedzibę w Krakowie, PanekCS oraz 4Mobility w Warszawie. MiiMove to jedyna firma wywodząca się z Trójmiasta (Gdyni) i zarazem świadcząca usługi tylko w naszej aglomeracji. Traficar ma siedzibę w Krakowie, PanekCS oraz 4Mobility w Warszawie.

Samochody wielu operatorów w jednej aplikacji



Na koniec warto zwrócić uwagę, że oprócz aplikacji poszczególnych operatorów istnieje kilka aplikacji, które pokazują dostępność wszystkich aut (a także hulajnóg czy skuterów) w naszym sąsiedztwie, co znacznie ułatwia wybór optymalnego środka transportu.

Miejsca

Opinie (245) ponad 50 zablokowanych

  • taxi

    Szkoda, że w zestawieniu nie ma freeNow bo jednak taxi to taxi, to z nimi najczęściej jeżdżę służbowo i nie mogę narzekać, nowe auta, spoko kierowcy i stawki mają przystępne. nigfy z nimi problemów nie miałem

    • 0 0

  • polecam!

    Traficar - polecam, bardzo ułatwia życie! jestem bardzo zadowolona, nie musze mieć auta a mogę jeździć kiedy chce!

    • 1 1

  • Car sharing to ciekawa alternatywa dla drugiego auta w rodzinie. Jak będzie ich kilka razy więcej, to może i pierwszego (jeżeli ktoś nie ma np małych dzieci i fotelików). Wolę często jechać samemu, niż z taksówkarzem/kierowcą, nawet gdy niewiele mniej płacę. 4mobility jeszcze nie korzystałem, mało aut mają a i specjalnie przepłacać za audi nie zamierzam, ale pozostałe firmy lubię. W Clio karta jest czasami plusem jak piszecie, ale na codzień jest upierdliwa w porównaniu do Opli/Toyot, gdzie wsiadasz i wciskasz przycisk Start.

    MiiMove / Panek bardzo mi się podobają jeżeli chodzi o poziom aut (automaty/hybrydy, plus teraz zimą grzane fotele i kierownica w Mii). Chciałbym tylko do nich zaapelować aby znieśli naliczenie minutowe - myślę że to zawsze obniża poziom stresu u kierowcy. Nawet jak te parę złotych więcej w korku to nie jest absolutnie żaden problem finansowy dla mnie, takie nieoczekiwane wydatki później skłaniają by mocniej wcisnąć gaz. Szczególnie Panek powinien z hybrydami powinien móc świetną stawkę dać za km, gdyż przy staniu w korku te auta praktycznie nic nie palą w porównaniu do pozostałych aut.

    • 1 0

  • mogę porównać Miimove i Panek (4)

    I wyraźnie wygrywa Miimove.
    Miimove to - automat, komfort jazdy, szybka aplikacja
    Panek - (Corolla) - kolor odstrasza, brud, rysy wszystko na nim widać, dla mnie brak automatu to duży minus, niestety największy i chyba najważniejszy to aplikacja jest strasznie wolna i się wiesza musiałem ją restartować. Na plus i to duży, postój liczony jest od czasu wyłączenia silnika.

    Ogólnie to Panek w mojej okolicy jest lepiej dostępny i to też jest duży plus.

    • 3 4

    • (3)

      Kłamczuszek mały. Wszystkie Corolle Panka to hybrydy a więc automat posiadają na pewno :)

      • 2 1

      • no patrz, a mogę Ci nawet numer rejestracyjny pojazdu podać (2)

        i jakoś to hybryda nie była, właśnie to mnie zaskoczyło.

        • 1 2

        • To jednak prawda. jakaś niewielka ilość Corolli (jeszcze poprzedni model) to benzynowe manuale. Sam kiedyś się niemiło tym zaskoczyłem (bo nie miałem ochoty wachlować skrzynią). W aplikacji jest to faktycznie opisane, ale nie zwróciłem uwagi, gdyż spodziewałem się hybrydy...

          • 0 0

        • hybryda Toyoty bez automatu !?

          głupoty wypisujesz...

          • 1 0

  • Za tą kasę

    Wolę taxi. Mogę nawet sobie wypić

    • 1 1

  • Auta na minuty (2)

    Drogo w h....

    • 1 3

    • (1)

      ale nadal taniej niż własne auto (gdy się nie jeździ codziennie)

      • 0 0

      • Własne też mogą byc tanie. Kupiłem używanego hybrydowego yarisa do jazdy po mieście i nie doćść że pali tylko 4,5l to jeszcze nie potrezbuje napraw. Na dojazdy do pracy świetna sprawa. Wychdzi o wiele taniej niż wypożyczanie

        • 1 0

  • Czy to napewno rzetelny artykuł...?

    Czytam i nie wiem co myśleć. Wygląda że jest nakręcony przez firmę która wyszła najkorzystniej na trasach ustawionych pod nią. Jeszcze kilka informacji (jak np. o pilocie) które naciskają na tą konkretną firmę że jest OK.
    Ciężko w dzisiejszych czasach odróżnić dobre treści. Najlepiej zainstaluj sobie 2 lub 3 aplikacje i porównaj co jest korzystne w danej chwili.
    Jeśli nie jest to ukryty sponsorowany artykuł to, bardziej przepraszam za negatyw.

    • 1 0

  • prośba do wynajmujących auta na minuty (3)

    Aby nie zostawiali ich na parkingach spółdzielni, gdzie jest wyraźnie napisane że parking tylko dla członków spółdzielni i ich własnych samochodów, ludzie, myślcie trochę, zabieracie miejsca tym, którym się one należą, auta na minuty nie są własnością członków spółdzielni, parkujcie ja na drodze publicznej. Tak najczęściej robią niestety ludzie co wynajmują mieszkania, dziś tu jutro gdzie indziej i nie obchodzą ich sąsiedzi ani poszanowanie regulaminu parkowania na terenie spółdzielczym.

    • 4 8

    • Jedno mieszkanie, jedno miejsce (1)

      Jak ktoś sobie trafikiem przyjeżdża, a nie ma własnego auta to co Ci do tego że je tam sobie zostawia? Równie dobrze mógł kupić gruza w LPG który zastawiałby miejsce cały czas, a tak to trafi często po kilku godzinach znika.

      • 2 3

      • Nie rozumiesz

        problem w tym, że wynajmujący NIE SĄ członkami spółdzielni i nie mogą w ogółe parkować na terenie spółdzielczym, trafiki nie są własnością członków spółdzielni. Mamy mały parking, stąd ograniczenie, nie chcemy trafików pod blokiem.

        • 3 3

    • lepszy traficar którego ktoś zaraz wynajmie niż stary passat somsiada Janusza który stoi non stop kilka miesięcy

      • 3 2

  • Reasumując najlepszy Trafficar - zwykle najtańszy a do tego masz pewność że w razie utknięcia w korku nie zapłacisz więcej.

    Drugie miejsce... Panek - bo tylko on umożliwia jazdę Toyotką C-HR czy elektrykiem.
    Reszta nijaka (w tym Miimove a 4Mobility to w ogóle nieporozumienie - albo uciekną do przodu albo wkrótce znikną z rynku)

    • 0 0

  • Drogo (20)

    Cena jest naprawdę niamała. Czy Uber nie jest lepszy? Nie musisz szukać samochodu, ani miejsca do zaparkowania (czas!) i w cenie masz kierowcę.

    • 125 12

    • Uber jest droższy od traficara(jeśli nie masz zniżek) o jakieś 2-3 zł na identycznej trasie, testowałem to wiem :)

      • 0 0

    • Kiedyś często wieczorami jeździłem na trasie dworzec główny - wiszące ogrody (2)

      traficar (przez zmana cenniaka) 12zl
      uber - 25 zl
      taxi nawet do 50zl

      • 3 3

      • Kiedyś jezdziłem na trasie Główne miasto - Wiszące Ogrody (1)

        weekendy w nocy...
        podchodziłem do stojącej taxi i pytałem czy za 30zł dojadę...
        prawie zawsze kierowca się godził...

        • 3 0

        • też tak robiłem, aczkolwiek większość się nie godziła

          mimo to 3 na 10 chciała jechać no i co tu więcej dodawać

          • 2 0

    • (8)

      Jak już faktycznie bierzemy pod uwagę zamiennik w postaci taksówki to na pewno nie Uber. Przejazdy tą firmą, a także Boltem są po prostu nieopłacalne. Zdecydowanie lepiej jechać FreeNow. Nie dosyć, że taniej i bezpieczniej to jeszcze masz pewność z kim jedziesz.
      Kiedyś faktycznie Uber był najtańszy, ale to się zmieniło i nie raz wychodzi zdecydowanie drożej.

      • 11 23

      • Ja polecam As Taxi 1,80zł / km (5)

        Jak reklama to reklama !

        • 10 8

        • Poczytaj komentarze i ich usługach..... (4)

          50 minut czekania na taryfę. I to w normalny dzień, w porze kiedy nie ma korków.

          • 4 6

          • po co mam czytać jak z nich korzystam

            w największym obłożeniu nie czekałem więcej niż 25 minut, mówię o porach imprezowych, jak już wszyscy nawaleni wracają do domu

            • 1 1

          • Dobre ;) (2)

            Gdyby tak było to by klientów nie mieli a ja regularnie korzystam !
            As-Taxi jest najtańsze na mieście. Poczytaj komentarze o konkurencji co to niby ma za km / 180, ale uwaga tylko po zamówieniu telefonicznym. Normalnie ta konkurencja ma 2.70zł w taryfie dziennej ! Dziękuję nie korzysta. Ewentualnie zostaje UBER ale tam to czysta loteria z ceną i kierowcą co to nie zna przepisów.

            • 2 0

            • Na Asa czeka się zazwyczaj długo! (1)

              Od 45 min do 75 minut! Szybciej pieszo dojdziesz :)

              • 1 1

              • bzdura, dłużej niż 20 min nie czekałem, i to w piątek o północy

                • 0 1

      • (1)

        "Nie dosyć, że taniej i bezpieczniej to jeszcze masz pewność z kim jedziesz." tzn. jaka mam pewnosc? Ostatnio slyszalem, ze jakis Adrian z FreeNow podczas jazdy ogladal tresci pornograficzne.

        • 3 0

        • A słyszałem, że niejeden anonim na trójmiasto.pl jest i**otą i co z tego? Korzystam z FreeNow bardzo często, to normalna korpo taksówkowa, tylko z nowoczesną aplikacją. FreeNow Lite jest najtańszy - bije na głowę Ubera i Bolta

          • 1 1

    • Ostatnio jakiś kierowca Ubera (3)

      jadąc jak kamikadze zignorował czerwone światło na skrzyżowaniu i doprowadził do wypadku, w którym zginęła pasażerka jego pojazdu.

      • 7 31

      • jak złotówa zignoruje czerwone to wcale nie będziesz mniej martwy

        • 1 0

      • Klienci mają rózne zachciaki.

        • 3 0

      • W Nowym Jorku.

        To się zdarza u nich.

        • 16 2

    • i tak i nie

      wszystko zależy. Czasami lepiej jechać uberem, bo nie musisz się zastanawiać skąd wziąć samochód ani gdzie go potem zaparkować. Z drugiej strony - czasem masz trafficara pod blokiem, więc nie musisz czekać na ubera, więc szybciej pojedziesz. Druga sprawa jest taka, że samochody na minuty są czystsze i mniej śmierdzące w środku niż niektóre ubery. Umiejętności jazdy uberowców też często pozostawiają dużo do życzenia

      • 8 0

    • Niekoniecznie Uber wychodzi taniej

      rok temu miałem drobny wypadek ze stopą i byłem zmuszony co chwilę do ZUSu lub do lekarza popylać. Z Chyloni do Śródmieścia cena wahała mi się Uberem od 14 do 22zł - ciągle ta sama trasa. W końcu raz zapytałem się kierowcy skąd taka rozbieżność, że sprawdzam teraz jest 22zł a za 10 min już jest 18zł. Mówił, że 1/3 kierowców ubera to stare złotówy i jak nie chcą kogoś brać po niższej cenie to specjalnie odrzucają a cena za przejazd się podbija.
      Trzeba uważać na każdym kroku.

      • 11 9

    • Prawda

      • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane