• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielkie oszustwo: wymieniać olej, czy nie?

BaWo, Mart
25 czerwca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 15:25 (25 czerwca 2008)
Wymieniamy olej bo to konieczne dla ochrony silnika, czy dlatego że "olejowa mafia" zawróciła nam w głowach? Wymieniamy olej bo to konieczne dla ochrony silnika, czy dlatego że "olejowa mafia" zawróciła nam w głowach?

Czy miliony kierowców stały się ofiarami olejowej mafii? Czy wymiana oleju w silniku, to jedna z najbardziej szkodliwych czynności, której absolutnie nie powinniśmy wykonywać? Tak twierdzi były szef wielkiego koncernu produkującego... oleje silnikowe.



Ile kosztuje wymiana oleju?



Henk de Groot, były dyrektor holenderskiego oddziału Castrola twierdzi, że nowe oleje, jakie trafiają do silników naszych samochodów po prostu im szkodzą!

Według de Groota, olej w silniku w bardzo szybkim czasie robi się czarny od cząstek sadzy. Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje. Tak więc cząsteczki sadzy są korzystne dla pracy i osiągów silnika.

Wymiana oleju ma być olbrzymim marnotrawstwem i wielkim obciążeniem dla naszego środowiska naturalnego. Ma także pogarszać osiągi silnika. Według doświadczeń de Groota samochód po wymianie oleju "cierpi" na gorsze osiągi i większe spalanie.

To nie koniec. De Groot nazwał czołowych producentów "mafią wymieniaczy olejów". Stwierdził, że właściciele samochodów są niepotrzebnie wpędzani w koszty, bo serwisy zmuszają ich do wymiany oleju w określonym czasie.

Wypowiedź de Grota wywołała prawdziwą burzę w środowisku motoryzacyjnym.

Najbardziej oburzeni byli oczywiście przedstawiciele koncernów produkujących oleje do samochodów. A co na ten temat twierdzą praktycy?

- Z całym szacunkiem, pan de Groot opowiada po prostu głupoty. Do naszego serwisu niejednokrotnie przyjeżdżały samochody których właściciele nie wymieniali oleju, tylko go dolewali, dodając przy okazji uszlachetniacz. Po dziesiątkach tysięcy kilometrów z oleju zostawała gęsta maź, która zatykała kanały olejowe. W rezultacie silnik po prostu się zacierał. A my mieliśmy dobrze płatną pracę - śmieje się Michał Piontke z firmy JM Service, zajmującej się samochodami z USA.

Podobnie sceptycznie odnosi się do rewelacji pana de Groot Krzysztof Janisz, właściciel dużego serwisu w Pruszczu Gdańskim. Według niego stary olej między innymi źle odprowadza ciepło. W rezultacie dochodzi do przegrzania, a co za tym idzie, uszkodzenia silnika. Dotyczy to zwłaszcza nowoczesnych, wyżyłowanych jednostek napędowych.
BaWo, Mart

Opinie (58) 3 zablokowane

  • A LOTOS

    A LOTOS TO DOBRY ŻEBY KOŁO OD TACZKI POSMAROWAĆ,NIE LEJCIE TEGO DO DOBRYCH SILNIKÓW

    • 0 1

  • Rzadziej

    Ja wymieniałem co 20-22 tysiące kilometrów. Prawie dwa razy rzadziej niż zalecano, i po 200 tysiącach facet kupił go za taką kasę że hej ponieważ nie mógł wyjść z podziwu że taki ma super silnik. Odpowiem że wymieniać ale nie tak często jak mówią. Bo mówią tak po to żeby zarobić. Chyba że ktoś jeździ jak sportowiec (czytaj debil) to wtedy musi częściej.

    • 1 0

  • A co innego ma mówić Krzysztof Janisz skoro z tego żyje.
    Pan Janisz to by wszystko powiedział byleby tylko zarobić.
    Nie polecam tego serwisu. Naprawa miała być bezgotówkowa, płatna z OC sprawcy kolizji, a Janisz zażyczył sobie dopłaty 500zł za zlikwidowanie korozji. Dopłaciłem, a Pan Janisz z rozzbrajającą szczerością stwierdził, że korozja i tak mi znowu wyjdzie po zimie.

    • 1 0

  • De Groot ma chyba rację ...

    Kolega który pracuje w Danii, właśnie potwierdza opinię De Groot, a jako dowód podaje, że Duńczycy z czystej oszczędności (duże koszty utylizacji) po gwarancji w ogóle nie zmieniają oleju do końca życia samochodu (a samochody im gniją w wieku 12 lat - chlorek potasu to sprawia), tylko dolewają olej.
    Kolega przyjechał starym Oplem Vectra z Danii - dostał go prawie za darmo (autgift), w/g jego wiedzy olej nie był wymieniany od ~200000km, przyjechał nim do Polski i zaczął od wymiany oleju - olej czarny jak smoła ... , ale płynny się jak nowiutki.

    • 0 0

  • zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami

    olej wymieniać trzeba, bo m.in. w trakcie eksploatacji, szczególnie w starszej generacji silników powstają mikrocząstki spalonych węglowodorów - mają one budowę podobną do koksu, i weź sobie użytkowniku kawałek koksu i porysuj nim na kawałku metalu polanym nawet świeżym olejem - polecam taką laborkę. To tyle, aby uzmysłowić co dzieje się z olejem mineralnym po10 tyś przebiegu. Nowszej generacji oleje posiadają dodatki, które zapobiegają m. in. nadmiernemu utlenianiu oleju (czyli spalaniu = "koksik" i czarny kolor), dlatego można na nich przejechać 20 tyś km. Chciałbym tutaj wyróżnić oleje marki BARDAHL, które cechuje formuła "przyciągania biegunowego" (normalnie olej jest antystatyczny, czyli obojętny dla metalu w kwestii przyciągania ładunków). Oleje tego producenta należą do najwyższej półki jakościowej olejów i zadbał on o normy jakościowe większości marek samochodów. Jest nawet przedstawiciel www.mr-automotive.pl w naszym województwie. Polecam olej i regularne wymiany.

    • 0 1

  • MS

    U mnie w Firmie w jednym za aut nikt nie wymieniła oleju prze 50 tyś oleju efekt był taki że silnik się zatarł. Mimio że miał olej na max-a.
    Powód olej zgęstniał i zatkał kanaliki w silniku. Nie było smarowania na wszystkie podzespoły.

    Prawda jest tak auto o przebiegu ponad 200 tys. Km to już dobra skarbonka.

    • 0 0

  • Filtr oleju

    Cieakwe dlaczego autor zapomnial napisac, ze de Groot zaleca regularna wymiane filtra i uzupelnianie poziomu oleju, a to spora roznica...

    • 0 0

  • shell lube match

    Czy ja wiem czy takie oszustwo? Olej powinno się wymieniać co jakiś czas bo silnik na tym cierpi. Na stronie shella jest aplikacja Shell Lube Match, tam mozna sprawdzić jaki olej jest najbardziej optymalny dla naszego silnika, oraz jak często wymieniać aby olej zachował swe właściwości i chronił silnik.

    • 0 0

  • Nie rozumiem po co tak często wymieniać olej. Głupota i strata pieniędzy !!!

    Miałem w życiu wiele samochodów. Jeżdżę zwykle 10 tyś na rok, olej wymieniam co 2-3 lata, leję dobrej klasy olej, przed wymianą mój olej ma barwę jasną na bagnecie, producenci by chcieli abyś olej wymieniał najlepiej co miesiąc bo z tego jest biznes. Ja wymieniam olej co ok 30 tyś km, robię płukankę silnika przed wlaniem nowego oleju, nie katuje silnika, jeżdżę raczej delikatnie. Jak ktoś ma za dużo pieniędzy to niech sobie wymienia kiedy ma ochotę, ja wolę pieniążki przeznaczyć na co innego. Nigdy nie miałem awarii silnika w żadnych aucie a miałem m.in Bmw e65, Audi a8d3, teraz jeżdżę Toyotą avensis III gen. Pozdrawiam

    • 0 0

  • Czy ja wiem...

    Zacznijmy od tego, ze polowa wypowiedzi na forum jest pisana nieudolnke na zlecenie producentow olejow..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane