• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną drogowcy wyremontują ul. Kołobrzeską

Maciej Naskręt
13 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej i ul. Słupskiej w Gdańsku. Tu powstaną dodatkowe pasy do lewoskrętów. Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej i ul. Słupskiej w Gdańsku. Tu powstaną dodatkowe pasy do lewoskrętów.

Wiosną 2011 r. ruszy przebudowa ok. 200-metrowego odcinka ul. Kołobrzeskiej w Gdańsku. Inwestycję zleci DRMG. Nową ulicą pojedziemy pod koniec przyszłego roku.



Mieszkańcy Przymorza wreszcie przestaną potykać się o nierówne płyty chodnikowe. Mieszkańcy Przymorza wreszcie przestaną potykać się o nierówne płyty chodnikowe.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska lada dzień ogłosi przetarg na przebudowę ok. 200-metrowego zachodniego odcinka ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska wraz ze skrzyżowaniem z ul. Słupską zobacz na mapie Gdańska. Przebudowa swoim zakresem obejmie też blisko 90-metrowy odcinek ul. Słupskiej. Inwestycja przewiduje głównie ułożenie nowej nawierzchni. Naprawione zostaną też chodniki.

Drogowcy wybudują pas do lewoskrętu z ul. Kołobrzeskiej w ul. Słupską. Taki sam zostanie wykonany w przeciwną stronę. Dzięki temu samochody nie będą blokowały już ruchu w kierunku ul. Chłopskiej. Przebudowa nie obejmuje jednak budowy ścieżek rowerowych. Projektem modernizacji nie jest objęta także pętla autobusowa położona tuż obok remontowanej ulicy, gdzie zawracają autobusy linii 139.

- Przebudowa ruszy wiosną. Przewidujemy, że remont powinien zakończyć się do końca 2011 r. Przedsięwzięcie będzie realizowane z myślą o lepszym dojeździe do Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości [budowanego przy ul. Lęborskiej zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Koszt szacunkowy inwestycji to nieco ponad 5 mln zł. Inwestycja jest tzw. "schetynówką" - przedsięwzięciem zakwalifikowanym do rządowego Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych w latach 2008-2011. Jego podstawowym założeniem jest dofinansowanie - z budżetu centralnego - planowanej przez samorząd inwestycji drogowej w wysokości 50 proc. wszystkich kosztów kwalifikowanych.

Organizacja ruchu kołowego podczas prac budowlanych będzie dostosowywana przez wykonawcę zadania do postępu robót. Budowa będzie prowadzona przy zapewnieniu ruchu ciągłego.

Zobacz projekt przebudowy. Pobierz PDF.

Opinie (53) 7 zablokowanych

  • No to mamy korki zapewnione (4)

    Jeszce w międzyczasie wiosna, lato, jesień i zima zaskoczy ekipę budowlaną

    • 28 14

    • Malkontent! (1)

      • 3 5

      • A powyżej ktoś kto poczucia ironi i żartu nie posiada.

        • 1 3

    • Jednak warto zachować ten artykuł.
      Łostowicką mieli skończyć do 06.2011 ale artykuł zniknął. Za to można znaleźć art. jak budyń chwali się, że dzięki jego inicjatywie rozpoczęto II etap przebudowy Łostowickiej.
      Z prawie rocznym opóźnieniem !!! bo od sierpnia 2009 nic tam się nie działo, a nawet zasypano jeden pas by postawić ścianki dźwiękochłonne.

      Mam nadzieję, że z Kołobrzeską poradzą sobie bez poślizgów bo to moja trasa do roboty.

      • 4 0

    • PRZEBUDOWA 200m i "juz pod koniec 2011" oddadza do uzytku.

      Ciekawe jaka kolesiowa firma zalapie sie na taka fuche!!!!!!!!!!!!!

      • 2 0

  • ciekawe kiedy wezmą się za warszawską, zwłaszcza na skrzyżowaniu z jabłoniowa... (3)

    • 11 4

    • ciekawe czy wezmą się za zaroślak i stoczniowców

      • 1 0

    • zadupie musi poczekać (1)

      • 4 7

      • Ja też tak uważam.

        • 1 0

  • Mam nadzieje, że wszędzie gdzie jest zakaz zatrzymywanie się oraz przy skrzyżowaniach będą zasieki przeciwsamochodowe (słupki).

    • 14 2

  • (4)

    Pół roku beda remontować 200 m? Ku..... to tylko u nas.

    • 64 4

    • wychodzi około 1m dziennie (1)

      • 8 0

      • Na Łostowickiej wychodziło 30cm dziennie. Jak widać Kołobrzeska to super-expres!

        • 4 0

    • tego ile mieszkańcu tracą pieniędzy stojac w korkach niestety nikt nie bierze pod uwagę... cena i tylko cena....

      • 1 0

    • W Gdyn na Wielkopolskiej robili to samo

      czyli remont ok. 200metrów ulicy, nowy lewoskręt itd. , zajęło im to może 2 tygodnie

      • 8 0

  • (1)

    ul. Kołobrzeska to ta pod przystankiem Gdańsk Przymorze-Uniwersytet-Rozi, tak?

    • 46 1

    • TAK

      Miasto musi zrobić lewoskręty, by klienci łatwo dojechali do dziewczyn.
      Chodniki też muszą wyrównać, bo ci co piechotą wracają (i jest z nimi źle) często tracą przyczepność, i lądują na twarzy.

      • 4 0

  • Całe 200m do remontu? (3)

    Nie mogę wprost uwierzyć ! Remont i do tego od razu 200 m ulicy?
    To dopiero dar z niebios.

    • 50 2

    • Przecież reszta jest w miarę nowa /jak na nasze warunki/.

      • 1 0

    • 200m razem? czy 100m z jednej strony i 100m z drugiej?

      jak w temacie.

      • 2 0

    • wymiana czego, konkretnie?

      dodanie lewoskrętów za pasem rozdzielczym, jak to ma miejsce przy falowcach na Kołobrzeskiej (7metrów lewoskrętów) ? Wymiana nawierzchni chodników dla pieszych czy wymiana asfaltu? bo jak remontowali Kołobrzeską na wysokosci falowca do bloków leningradzkich to zapomnieli wymienic nawierzchnie asfaltów, chociaz tez to zapowiadali ...

      • 0 0

  • ZDiZ zamontował próg zwalniający na skrżyżowaniu

    Kiedy następna nowość Pana Mietka oprócz ul Biegańskiego na Chełmie. Co jeszcze ciekawego można zamontowac na skrzyżowaniu?

    • 5 3

  • kolejny przykład zawłaszczania przestrzeni miejskiej przez infrastrukturę samochodówą (6)

    i braku spójnej polityki rozwoju systemu komunikacji

    pasy dla lewo skrętu to:
    1) prowokacja do szybszej jazdy jadących na wprost
    2) pogorszenie warunków ruchu dla pieszych i samochodów wyjeżdżających z ulic poprzecznych
    3) ruch pozornie prowadzący do zmniejszenia korków w okolicy

    drogi rowerowe w postaci pasów wygospodarowanych z przestrzeni jezdni stworzyłyby możliwość dojazdu rowerem do stacji SKM Przymorze Uniwersytet,
    za ułamek kwoty 5 mln złotych można by zbudować drogi wzdłuż kolejki pasem przeznaczonym od kilkudziesięciu lat na drogę czerwoną, która nigdy nie doprowadzi do zmniejszenia korków

    walka z korkami przez poszerzanie ulic to jak walka z otyłością przez popuszczanie pasa

    jak na razie wszyscy przegrywają.

    Nie ma na świecie miasta działającego wyłączne na rzecz poprawy warunków jazdy samochodem, z którego polityki byliby zadowoleni kierowcy.
    Sami się coraz bardziej żrą o miejsce na jezdni lub miejsce do parkowania.

    Gdańsk miastem agresji czy miastem kultury? to adresuję do tych , którzy za chwilę będą stawiać minusy - wystarczy by się trochę zastanowili

    • 22 33

    • (4)

      Masz racje najlepiej zaorać drogi to korków nie będzie i wypadków i nie będzie niczego!

      Czemu nie kandydowałeś na prezydenta panie "Kumaty"?

      • 3 3

      • typowa polemika na zasadzie rozszerzania tez (3)

        moja teza jest prosta: poprawa warunków do jazdy samochodem tylko pozornie i na krótko poprawia warunki jazdy samochodem, i to nie w każdej relacji

        jednocześnie pogarsza warunki korzystania z miasta przez pieszych

        Stąd wydawanie 5 mln złotych na pasy do skrętu w lewo: czytaj: poszerzanie ulicy nie jest sposobem na poprawę systemu komunikacji w mieście. Tylko tyle i aż tyle.

        Na prezydenta nie muszę kandydować: na razie tylko przygotowuję mieszkańców do lepszego rozumienia rozsądnych argumentów, chociaż wiem, że wielu nie kuma.

        Nie przestaję liczyć na to, że i ty kiedyś skumasz, DA

        • 2 1

        • (2)

          Trzeba sie jakos rozwijac, chyba sobie nie wyobrazasz ze tramwaj lub autobus pojedzie w prawie absolutnie kazde miejsce. Pozatym to nie czasy sredniowiecza (polecam piesza wycieczke z Przymorza na chociazby Piecki). Tak naprawde moim zdaniem drogi teraz sa robione wg standardow jakie powinny od dawna byc tylko po prostu pod butem komuny nie bylo tylu samochodow. Wiec mamy dwa wyjscia albo porobic bypass'y i budowac inteligentne rozwiazania komunikacyjne albo niech system drogowy niech dostanie zawalu wraz z mieszkancami, ktorzy beda mieli korki pod domem :)

          • 0 0

          • rash - czy naprawdę tak trudno skumać - samochodem też nie podjedziesz wszędzie (1)

            Stąd mój postulat zastanowienia się, czy pogarszanie warunków dla pieszych przez wydawanie środków na poszerzanie ulic ma sens.

            Chodzi o to, by rozwijać transport zbiorowy i poprawiać warunki ruchu dla pieszych i innych niezmotoryzowanych, a także systemy korzystania z samochodów przez więcej niż jedną osobę.

            Jeśli 50% przejazdów samochodem odbywa się na odległość 10-12 minutowego przejazdu rowerem, to warto działać na rzecz rezygnacji jakiejś części tych kierowców z takiej opcji. To wcale nie oznacza zmuszania ich do tego.

            Wiadomo- o takich sprawach trudno pisać w taką zimę, jaką mamy dzisiaj, ale dzięki temu, że wielu zrezygnowało z samochodu to sytuacja jest mniej masakryczna niż mogłaby być.

            Nie wszystkich się namówi na rower czy korzystanie z SKM, ale warto wiedzieć, że poprawianie warunków dla samochodów w miejscach, gdzie jest dużo ruchu pieszego nie ma sensu. Samochody same się blokują - w wielu miastach już się o tym wie od dawna i stosuje systemy zniechęcania do korzystania z nich - porównaj chociaż Nowy Jork - to można w googlach łatwo obejrzeć.

            Jestem za remontem nawierzchni Kołobrzeskiej, ale przeciw tworzeniu dodatkowych pasów do skrętu w lewo - kosztem przestrzeni i wygody dla ruchu pieszego.
            Poprawa warunków ruchu rowerowego to bardziej złożony temat, ale jakby wprowadzić dobry system zarządzania parkingami, to i dla rowerów by się miejsce znalazło nie tylko na Kołobrzeskiej.

            jeszcze raz pozdrawiam kumatych

            • 0 1

            • Czyli co oznacza to, ze ktos jest innego zdania to nie jest "kumaty" i Ty masz monopol na posiadanie racji?
              Chcialbym zauwazyc, ze tak znielubiane przez Ciebie lewoskrety w miastach jak podales np Nowy Jork to normalnosc. U nas nastepuje wymiana infrastruktury drogowej i to troche niemadre by to bylo zostawic w tym miejscu jak to jest nie uwazasz? Rozumiem twoje postulaty bo mimo iz tez sie poruszam samochodem to zauwazylem, ze rower w wielu miejscach moze wyprzedzic samochod i docierasz na miejsce z mniej naderwana cierpliwoscia.
              Ciekawe czy Tobie by bylo tak wesolo jesli np od jakiegos lewo, prawo skretu zalezaloby czy w tym miejscu sie tworza korki, a mieszkalbys obok takiego miejsca ; ) No chyba, ze ktos lubi ryk silnikow to juz inna sprawa. Co do komunikacji samemu mozna zobaczyc jaka jest i tez postuluje o poprawe bo poki co miasto traktuje pasazerow jak sardynki toteż nic dziwnego, ze zamiast z samochodow do komunikacji ludzie obieraja odwrotny kierunek :)

              • 2 0

    • weź ty wypie...wiesz z tym rowerem

      najpierw naucz sie jeden z drugim jeżdzic z otwartymi oczami, a nie ładujesz sie na chama pod nadjężdżajace auta,a potem zabieraj głos w sprawach

      • 0 1

  • kołobrzeska

    w normalnych krajach taką wymianę asfaltu itd. robi się w tydzień u nas rok pytam się : dlaczego tak długo i dlaczego tak drogo chyba już wiem !!!!!!!

    • 29 4

  • dlaczego tytuł wprowadza w błąd ?

    w tytule mamy Kołobrzeską (w domyśle ulicę) a potem pod koniec się dowiadujemy że.... 200 metrów tej ulicy i to akurat fragment gdzie nawierzchnia jest lepsza niż na drugim końcu.... takie remonty po 100-200 metrów to sobie wsadzcie...

    • 40 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu:

 

Najczęściej czytane