- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (198 opinii)
Wolontariusze uczyli kierowców ekojazdy
Zobacz akcję wolontariuszy przy wsparciu miasta i policji.
Szacunkowo aż 13 mln zł dziennie tracą Polacy stojący w ulicznych zatorach. Jak zaoszczędzić, a przy okazji rozładować zakorkowane miasta? Przez dwa dni, dzięki akcji Ekojazda nieświadomi kierowcy będą przekonywani do "zdrowszego" i tańszego prowadzenia swojego auta.
Hostessy z rajdowymi flagami szachownicami i cheerleaderki powodowały, że kierowcy przez moment mogli poczuć się jak kierowcy bolidów Formuły 1. Wolontariusze ustawili się w wyznaczonych punktach już o godz. 7:30. Kolorowe grupy osób z transparentami można było spotkać w czterech miejscach - na skrzyżowaniu Trasy WZ z al. Havla , Trakcie Świętego Wojciecha , Hucisku i skrzyżowaniu ul. Bażyńskiego z al. Grunwaldzką. Pierwszy etap akcji zakończył się po dwóch godzinach.
Co o akcji sądzą zaskoczeni kierowcy? - Jestem jak najbardziej za. Odkąd ceny paliw tak drastycznie skoczyły w górę, wyedukowałem się trochę na temat oszczędnej jazdy. Kiedyś nie zwracałem na to uwagi, ale warto. Efekty widać już po miesiącu - przekonywał kierowca Dariusz.
Dzisiaj o godzinie 14:30 ponownie będzie można spotkać wolontariuszy w akcji. Ochotnicy powrócą na trasę WZ i skrzyżowanie ul. Bażyńskiego z Aleją Grunwaldzką. Ponadto akcja odbędzie się na skrzyżowaniach przy Zieleniaku i ul. Miszewskiego. Potrwa dwie godziny.
- W sumie nigdy nie zwracałem uwagi na ekologiczną jazdę. Może faktycznie warto, jeśli portfel ma pozostać grubszy, a korki mniejsze? - zastanawiał się kierowca Michał.
Przerażająco wysoki koszt paliwa to podstawowy powód do zmian w naszych przyzwyczajeniach podczas prowadzenia auta. Co zrobić, żeby zredukować koszty, a przy okazji wpłynąć na płynniejszą jazdę i mniejsze korki? Wskazówek na temat ekologicznej i ekonomicznej jazdy jest multum.
Drugim dniem akcji Ekojazda będzie poniedziałek. Wolontariuszy od samego rana będzie można spotkać na Hucisku.
- dostosuj prędkość do warunków ruchu tak, abyś nie musiał się zatrzymywać.
- hamuj silnikiem, zdejmując nogę z gazu z dużym wyprzedzeniem
- zadbaj o właściwe ciśnienie w ogumieniu
- nie jedź na luzie, jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu
- dbaj o właściwy stan techniczny auta
- przyspieszaj dynamicznie, po osiągnięciu 2000-2500 obr/min włącz wyższy bieg
- jeśli Twój postój potrwa dłużej niż 30 sekund - zgaś silnik
- zamień auto na komunikację miejską bądź rower!
Wydarzenia
Opinie (98) 3 zablokowane
-
2013-05-20 09:36
Havla jest zakorkowana z powodu dość banalnego
Projekt skrzyżowania trasy W-Z z Havla i Wilanowską można wystawić do konkursu na największe partactwo drogowe na świecie.
To przebija nawet jedyne 3 poziomowe kolizyjne skrzyżowanie na świecie które jest w Gdańsku.
Nie twierdzę że to wina Adamowicza ale ktoś za t musi odpowiadać a to właśnie prezydent wybiera sobie współpracowników.
Wystarczy sprawdzić kim z wykształcenia są ludzie dobrani przez Adamowicza i jaki wpływ mają na kreowanie życia mieszkańców Gdańska.
Celowo piszę mieszkańców Gdańska bo znaczna cześc ludzi związanych z Gdańskiem unika jak ognia meldunku nawet czasowego w Gdańsku. Główną przyczyną jest niechęć do płacenia wysokich rachunków i stan miasta.- 3 0
-
2013-05-20 08:56
Fajne te wasze negatywne opinie, (1)
uśmiecham się jak je czytam. Jeszcze miesiąc temu jeżdząc po Grunwaldzkiej miałem ogień pod kołami na każdych światłach i spalone 11 litrów na setkę. Po oględnięciu kilku filmów na Tubie na temat specyfiki jazdy w mieście (m.in ekodriving) spokojnie schodzę do 7,5 litra. A jak się człowiek rano nie ciśnieniuje na drodze to i cały dzien później spokojny...
- 3 0
-
2013-05-20 09:34
To niezła sierota z Ciebie
skoro potrzebowałeś filmów instruktażowych, aby zrozumieć rzeczy oczywiste
- 0 2
-
2013-05-20 09:21
jak jade eko to jest 17/100 a jak normalnie to 19/100 ... czy to warte?
- 3 0
-
2013-05-20 09:00
Po komentarzach widać, że
frustraci rządzą na trójmiejskich drogach. Gdzie chcecie tak dynamicznie przyśpieszać skoro np. światła na Grunwaldzkiej ustawione są na 60 km/h. Rano na trasie Jaśkowa-Sopot można przejechać wszystkie skrzyżowania na zielonym tylko trzeba trochę zwolnić miszczowie kierowcy.
- 3 0
-
2013-05-20 07:58
jestem za a nawet poszedłbym dalej
i ustawił na newralgicznych światłach skazańców w kijami, niech się chłopaki przysłużą społeczeństwu, jak ktoś wolno ruszy dostnie po łbie albo po aucie
- 0 0
-
2013-05-17 18:37
EKO BZDURY : OD PUNKTU (5)
- przyspieszaj dynamicznie, po osiągnięciu 2000-2500 obr/min włącz wyższy bieg
OPTYMALNA PRACA SILNIKA ZACZYNA SIĘ ZAZWYCZAJ OD 2200 OBROTOW/MIN NIŻSZE PRĘDKOŚCI POWODUJĄ LUZY NIERÓWNA PRACE ITD = KOSZTY NAPRAWY BIEG NA WYŻSZY POWINNO SIĘ ZMIENIAĆ W ZALEŻNOŚCI OD SILNIKÓW ŚREDNIO DLA BENZYNY 3250 OBROTÓW/MIN
- jeśli Twój postój potrwa dłużej niż 30 sekund - zgaś silnik
ODPALANIE I GASZENIE - MĘCZENIE SILNIKA - ROZRUSZNIKA - WIĘKSZE SPALANIE - MĘCZENIE AKUMULATORA ITD. AUTO TEGO KIEDYŚ NIE WYTRZYMA - WYŁĄCZ SILNIK JAK MASZ STAĆ KILKA MINUT TO JEST ROZSĄDNE ROZWIĄZANIE INACZEJ ZARŻNIEMY PODZESPOŁY
= TE DWA PUNKTY TO PORAŻKA A NIE EKODRIVING, NA ZACHODZIE STOSUJĄ EKODRIVING TAK JAK OPISAŁEM A NIE POLSKĄ CIEMNOTĘ- 20 9
-
2013-05-17 20:12
Człowieku, może w twoim Tico te 3250 br/min to jest jakiś tam ekstremalny poziom, (4)
ale akurat w silniku 1.8 Turbo, a taki posiadam, przy prędkości obrotowej 3250 obr. zaczynają błyskać fotoradary.
W zakresie 1750 do 4500 mam max.dostępny moment obrotowy.
Więc się pytam, skąd masz te luzy ?- 4 0
-
2013-05-19 16:10
Rado (3)
1.8 turbo i ci chyba lampki serwisowe blyskaja debilu a nie foto radar! Kup auto z Hdi i zmieniaj biegi przy 2000 obrotow to cie serwis pokocha.
- 1 2
-
2013-05-19 19:45
Debil to może jesteś chłopaku razem z twoim damskim Peżodem HDI. (2)
Poza tym, zapal se lampkę analfabeto bo z pisaniem masz problem.
I po trzecie, jak nie miałeś do czynienia z takim silnikiem, to wcale głosu nie ośmielaj się podnosić w tej sprawie - Radziu.
Zapytaj kumpla co też wszystko widział,i może jego kumpel coś wie, że sąsiad chyba mówił coś tam o tym.- 1 1
-
2013-05-19 21:12
urazony wlasciciel 1.8t (1)
pewnie masz 320 koni pod maska a nie vw 1.8, nie mam pezota a jak pomyslisz debilu nie uzywam znakow polskich bo nie mam takowych na klawiaturze! Pewnie do tej pory myslales ze komputery sie produkuje w polsce i tylko dla polakow! No mistrzu- oswiec mnie co masz za auto co przy 3250 obrotow przekracza na pierwszym biegu 60 km/h bo chyba umiesz zmieniac bieg na drugi nie wciskajac gazu do dechy?
- 1 1
-
2013-05-19 22:41
Ale przecinki dają do każdego, i duże literki również.
No i pisać zrozumiale też można na ruskim sprzęcie.
- 2 0
-
2013-05-18 13:32
Chcecie zredukować korki!? (9)
To ruszajcie du.Y!!!! Obecnie prawie każdy samochód przyspiesza od 0 do 50 w około 3s. Zróbcie sobie test i popatrzcie jak jeździcie gdańszczanie!!! Odkąd zacząłem to sprawdzać i zliczać , wyszło mi, że średnio osiągamy 50km/h po około 10-11s!!!!!! To duuuuuuuuuużo wolniej, niż można. Dzięki temu na światłach przejeżdża dużo mniej aut, i ich przepustowość jest dużo mniejsza niż być może (bo wiadomo - im dalej od świateł, tym wolniej się to rusza i tym większa odstępy). Tak więc panie redaktorze jelionek propagujcie ruszanie tyłka i nieco więcej dynamiki, a wszyscy spędzimy znacznie mniej czasu w korkach!!! Polaku, nie myśl tylko o sobie, ale także o tych, co za tobą! Oni też chcą zdążyć!
ps. A eko jazda ma znaczenie dopiero przy pewnych przebiegach, bo na krótkich dystansach - zwłaszcza zimą - i tak auto pali jak smok żeby się rozgrzać, i żadne ekopierdoły nic nie dadzą! Dopiero powyżej iluś km zaczynąją się sprawdzać.
ps. A ja to najbardziej kocham tych eko,co jadą wolniej niż dopuszczalne, a potem przejeżdżają na późnym żółtym/czerwonym a ty przez takiego debila musisz stać...- 18 4
-
2013-05-19 16:58
dodałbym jeszcze ruszanie na pomarańczowym, zanim auto ruszy z miejsca i tak będzie już zielone! szczególnie dotyczy to automatów!
- 2 0
-
2013-05-19 16:15
Zabij sie i wstydu oszczedz
Bo mam wrazenie ze twoje wysokie na 50 iq juz sie wypalilo. Dobra rada- jak sie na czyms nie znasz to sie nie wypowiadaj!
- 0 1
-
2013-05-18 14:05
sam sobie zapie.... od swiateł do świateł potem hamowanie z piskiem i ruszanie tak samo (4)
- 6 6
-
2013-05-19 01:12
Widzisz ośle! I dzięki takim mądralom są takie korki! (2)
NIKT CI NIE KAŻE ZAPIER....Ć TYLKO -SPRÓBUJ ZROZUMIEĆ - DYNAMICZNIE PRZYSPIESZYĆ DO D O Z W O L O N Y C H 50!!!!
Rozumiesz? Bo prościej się nie da - przyspieszasz do 50 SZYBKO, ci za tobą też i szybko dużo aut opuszcza skrzyżowanie. A potem jadą tyle ile można - NIKT NIE KAŻE IM TEGO O CZYM PISZESZ. Ale osioł swoje wie, najważniejszy jest on (i tak przejedzie na żółtym albo i czerwonym) a reszta za jego plecami niech stoi...- 5 1
-
2013-05-19 12:45
w Szczecinie nie ma korków, bo jak się zapala zielone światło to od razu ruszają wszyscy a nie jak u nas w Gdańsku rusza się dopiero jak ruszy ten co stoi przed nami
- 4 2
-
2013-05-19 12:35
dokładnie chodzi o to aby na jednym zielonym ze skrzyżowania ruszyło jak najwięcej samochodów, potem można już jechać ekonomiwcznie i hamować silnikiem przed następnymi światłami, musi to wejść w krew kierowców i być stosowana w całym Trójmieście i wtedy korki będą mniejsze, dziwne ze taka kultura jazdy nie jest promowana
- 4 1
-
2013-05-18 21:13
no i zarąbiscie
to tyle. lepiej tak niż zalać jak stara ciotka
- 0 0
-
2013-05-19 12:37
poza tym ruszanie dymaniczne, tzn. z wciśnieciem 2/3 gazu jest zgodne z zasadami ekojazdy
- 3 0
-
2013-05-18 21:36
Ostatnio obserwowałem stojąc jak ruszają samochody z na skrzyżowaniu z Havla w stronę obwodnicy. Światła są tam bardzo krótkie dlatego taka dynamika o które piszesz bardzo by tam się przydała w celu rozładowania korka. Na jednej z rund zjechały dwa auta, w tym dwa ślimaki zawracające i tylko jeden wskoczył na Armii Krajowej. A tak to średnio 5 aut zjeżdżało. Porażka.
- 1 0
-
2013-05-19 16:54
Przyspieszaj dynamicznie
i zmieniaj bieg przy 2000- 2500 obr? W wielu silnikach benzynowych to niewykonalne
- 2 1
-
2013-05-17 16:28
do "little_brother: (3)
poczekaj aż będziesz musiał wymienic wszystkie akumulatory w swojej hybrydzie...wtedy poczujesz taka ekonomię że ho ho ;-)
- 23 4
-
2013-05-19 16:05
Poczekaj az wytrzezwiejesz
Zanim wejdziesz do auta, jak masz sie za typowego polaka cwaniaczka to pewnie chlejesz wodke, nie wierzysz w to czego nie widzisz jak wifi itp.
- 1 2
-
2013-05-17 21:28
Ta a ty dalej jezdzij swoim pelnoletnim golfem
- 6 1
-
2013-05-17 17:20
Sądzisz, ze kupując taki samochód nie przemyślałem wszystkiego? I nie posiadłem odpowiedniej WIEDZY. Idiotą nie jestem.
- 8 7
-
2013-05-18 21:11
eko muly
sciema jakich mało. Mam na to wbite . ..w mieście to totalną bzdura. Eco toczą się 50 m przed światłami, a za nimi kilkanaście samochodów stoi na światach.Poza miastem ok. Ale w mieście to totalną bzdura.
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.