• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwyżka ceny wymiany opon ze 165 zł na 240 zł

Tomasz
9 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Drożeje wszystko, także usługa wymiany opon u wulkanizatora. Drożeje wszystko, także usługa wymiany opon u wulkanizatora.

Po naszym ostatnim tekście dotyczącym podwyżek cen nowych opon zgłosił się do nas pan Tomasz. Czytelnik zwrócił uwagę, że wyraźnie podrożała także usługa wymiany opon u wulkanizatorów.



Ile płacisz za sezonową wymianę opon (bez przechowania)?

Poniżej prezentujemy treść wiadomości, którą napisał do nas pan Tomasz.

Rachunek większy o 75 zł



Drożeją nie tylko opony, ale także sama usługa ich wymiany. Wulkanizatora odwiedzam dwa razy w roku - na wiosnę i późną jesienią. Czyli za usługę wymiany opon płacę dwukrotnie.

W swoim aucie mam spore, 18-calowe koła. Przy okazji ostatniej wymiany z opon zimowych na letnie zapłaciłem mojemu stałemu wulkanizatorowi 240 zł. Ja rozumiem, galopująca inflacja, droższa cena prądu i gazu, ale czy to nie przesada?

Tyle w ostatnich latach pieniędzy u wulkanizatora zostawiał pan Tomasz. Tyle w ostatnich latach pieniędzy u wulkanizatora zostawiał pan Tomasz.
Rok temu o tej samej porze zapłaciłem za usługę 190 zł. I już wtedy wydawało mi się to dużo. Dla porównania, w 2017 roku wiosenna wymiana opon kosztowała mnie 165 zł. W ciągu pięciu lat usługa podrożała o 75 zł.

Zdaję sobie sprawę, że podwyżki cen przy mniejszych rozmiarach kół zapewne nie są tak okazałe.

Wulkanizacja - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Przechowanie opon też droższe



Druga kwestia to przechowalnia opon. Tutaj również podwyższono ceny. Rok temu za przetrzymanie opon w magazynie wulkanizatora zapłaciłem 119 zł. Teraz rachunek wyniósł 150 zł. Dla porównaniu, w 2017 roku cena za przechowanie wynosiła 110 zł.

Reasumując, za ostatnią wymianę opon z zimowych na letnie i przechowanie opon zapłaciłem ponad 80 zł więcej niż w roku 2021. W mojej ocenie to bardzo duża podwyżka.

Koszt wymiany opon wzrósł nawet o 20 proc. Koszt wymiany opon wzrósł nawet o 20 proc.

A z jakimi podwyżkami wy się spotkaliście?
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (367) 9 zablokowanych

  • całoroczne i astalavista bejbe (1)

    wulkanizujcie się sami

    • 87 10

    • Sami?

      • 0 0

  • Jak zawsze portal pisze nieprawdę (1)

    • 2 5

    • To przedstaw swoją prawde

      • 0 0

  • Brakuje (3)

    Kto ma samochód na lato i na zimę

    • 7 0

    • Teraz warto brać caloroczne

      • 1 0

    • ja nawet żonę mam jedną na lato a drugą na zimę . Ta na lato waży 55kg ta na zimę żeby było ciepło 120 kg

      • 2 0

    • ja mam na lato cabrio

      • 1 0

  • Co to za ceny?

    Autor listu jawi mi się jako mistrz ekonomii. Ja u swojego, i znanego w trójmieście, wulkanizatora wymieniłem opony za 100, a zaczynałem od 70 kilka lat temu. Nie wiem skąd ceny podane w liście.

    • 1 0

  • Spore 18-calowe koła, hahaha :) (8)

    To co ja mam powiedzieć przy 21 ? Chyba jeżdzę kombajnem w takim razie.

    • 19 29

    • Bizon to nie kombajn

      28 cali w kombajnie to mało

      • 0 1

    • ale w zimnej wodzie podobno sie kurczą (1)

      • 3 2

      • A w ciepłej atmosferze wracają za chwilę do normy :)

        • 2 0

    • Chciałeś zostać rolnikiem to zostałeś ;)

      • 2 2

    • (1)

      Zapomnialesz dodać że te 21 masz w starej trojce

      • 16 6

      • W Syreny też wchodziły 21"

        • 8 0

    • (1)

      No chyba tak, bo 21 w mieście to tak jakby jechać kolarką na offroad.
      No ale czego ludzie nie robią by się popisać i poszpanować i podkreślić swój pseudo prestiż.

      • 11 3

      • No dobrze

        Ale jak wygląda17 lub 18 w Range roverze?Mam zalozone 20 cali z normalnym profilem i mogę wjechać w teren i wyglądają proporcjonalnie dobrze do rozmiaru samochodu

        • 6 2

  • Prawie 500 zł rocznie za wymianę opon? No nIeźle (31)

    Czyli mając opony całoroczne po pięciu latach za zaoszczędzone pieniądze możemy zmienić opony na nowe.

    • 185 4

    • Ta do kościoła i Tesco i do domu bo po 2 sezonach przednie opony złom (1)

      • 0 0

      • Nie ma już Tesco. :P

        • 0 0

    • Pięć lat na jednym komplecie całorocznych? (21)

      Przy przebiegu do 8-10 tys. km rocznie może tak, ale niektórzy robią sporo więcej.

      • 7 31

      • (4)

        Zmieniłem opony po 80 tys, miały 3,8-4,1 mm

        • 2 2

        • Wyrzuciłem opony po 40 tys. km, miały 5-6 mm (2)

          Ale sparciały. Nokian made in Finland.

          • 2 4

          • Fińskie opony są nieprzystosowane do dużego nasłonecznienia (1)

            • 1 0

            • To były zimowe, więc bez przesady z tym słońcem. Do tego przechowywane przez 7 miesięcy w stanie zakonserwowanym. Po prostu lipne.

              • 2 0

        • Lał! to jeszcze na drabniastym wozie ze 20 tys przejadą

          • 0 0

      • na caloroczych spokojnie robisz 60-80k km (12)

        • 27 9

        • (9)

          Chyba jak będziesz te kilometry robił wożąc auto na lawecie. 30-40kkm na jednym komplecie max. A i tak co 10-15 tysięcy należy wyważyć koła bo się robią kwadratowe prawie na naszych wspaniałych drogach.

          • 5 14

          • (1)

            Chyba w starym trupie. Opony zmienione po prawie 80 tys ani razu nie wyważane, nic się z nimi nie działo, zmieniłem tylko dlatego że miały już 6 lat

            • 2 1

            • To ty nie kochasz tych których wozisz?

              • 1 0

          • niektórzy to chyba mają auta tylko po to by co chwila coś wymieniać (4)

            komplet na 30k km? to chyba kierowca i**ota palący gumę, jeżdzący po krawężnikach i hamujący do zblokowania kół. Albo przeładowane auto i zbyt małe ciśnienie w kołach.
            Woziłem kiedyś marynarzy na podmianę, w dwa lata Transit zrobił prawie 300k km, komplet wielosezonowych opon wystarczał na 70-80k km

            • 20 3

            • (3)

              No jak ktoś lubi jak druty wychodzą z opony to faktycznie, można i 100kkm przejechać. Ja letnie zmienia przy 3mm bieżnika bo już czuć aquaplaning przy szybszym pokonywaniu kałuż.

              • 3 9

              • (1)

                jeżeli samochód jest sprawny to żeby zejść do 3mm potrzeba około 100tys km

                • 2 2

              • szczególnie jak używki albo te nowe po 200 zł kupisz wtedy i 300 tys przejechać można . Używki sa najlepsze te co Niemiec płakał jak wyrzucał

                • 5 1

              • jakie znowu druty?

                przy takim przebiegu było około 4mm bieżnika, u nas kurier by jeszcze zrobił parę sezonów
                ale wymienialiśmy zawczasu, bo jednak przejazd z ludźmi to raz, różne warunki na tak długich trasach to dwa, restrykcyjne podejście policji innych krajów to trzy

                • 3 2

          • Opona po dwóch wymianach ma już zużyte ranty więc powinieneś co drugą wymianę mieć komplet nowych (1)

            nie zapomnij pompować azotem i mieć komplet na zimę, na okres przejściowy, na porę deszczową i lato. Lato na bogato więc i jakieś na wysoką temperaturę

            • 10 3

            • Ranty są jak nowe (poza tym co dwie wymiany wymieniam, po dwóch sezonach po 40kkm na komplet już raczej się i tak nie nadają do bezpiecznej jazdy), wystarczy do dobrego wulkanizatora jeździć. W powietrzu jest 70% azotu, więc pompuje praktycznie azotem. Reszta to wymysły i nie mają przełożenia do rzeczywistości, bo po prostu nie ma takiego czegoś jak opony przejściowe czy na wysoką temperaturę na rynku, normalnie letnie i zimowe spełniają wszystkie wymogi.

              • 0 5

        • I tak 80 tys bez ich kontroli , bez wyważania?

          • 1 1

        • Nie żartuj sobie

          Ale patrząc na stan opon w wielu samochodach, to pewnie nie żart.
          Nie zwykłem dojeżdżać opon do końca, tylko wymieniać je gdy przyczepność staje się gorsza. Bezpieczeństwo i pewność prowadzenia przede wszystkim.

          • 23 3

      • (2)

        Wszystko zależy od tego gdzie jeździsz i czy umiesz jeździć.
        Generalnie w mieście opony się mocniej zużywaja niż na długich trasach poza miastem (mniej hamowań i ruszania spod świateł).
        Duży wpływ na opony mają Twoje umiejetności - jeśli nie umiesz przewidywać i nie umiesz jeździć płynnie to z piskiem opon ruszasz spod świateł i hamujesz z piskiem opon przed innym skrzyżowaniem.
        Ja jeżdżę 80% poza miastem i spokojnie na komplecie opon mogę zrobić 120 tys km zanim zużyją się na tyle abym musiał je zmienić.

        • 9 2

        • Weź pod uwagę

          Że ostrzejsza jazda to niekoniecznie nieumiejętność przewidywania, lecz... Wybór. Jedni lubią trochę ostrzej, inni wolą się snuć. Jedni nie patrzą na spalanie, inni konkurują w jak najniższym. Różnie można to określać, ale nazwijmy, po prostu - wyborem.

          • 2 1

        • Z jakim piskiem opon?

          To są auta bez ABS i bez systemów kontroli trakcji?

          • 2 4

    • (3)

      Żywotność opon całorocznych to 50-60 tys., dla niektórych będą to niecałe dwa sezony albo i mniej, więc oszczędność pozorna

      • 1 7

      • Raczej niewielu jest takich, co jeździ 140km dziennie

        dla zdecydowanej większości jednak, przejechanie 50kkm zajmuje kilka lat, a w takim wypadku zaoszczędzona kwota na wymianie opon jest liczona w tysiącach polskich złotówek.

        • 0 0

      • (1)

        U mnie średni roczny przebieg poniżej 5000 km.

        • 5 1

        • to ty opon nie potrzebujesz , same felgi wystarczą przy takim przebiegu

          • 3 7

    • Jak do tego doliczyć paliwo po 7, 5 /l ,ubezpieczenie ,naprawy to się okazuje że to niezła zabawa . Może by z tankowania zrezygnować , będzie taniej .

      • 2 0

    • Nowe opony masz po 3 latach zmian

      • 4 1

    • Stąd używam wielosezonowych

      • 12 0

  • I bardzo dobrze że wszystko drożej . Im drożej tym ci co wybrali dziś rządzących sami ich przegonią . Ja się śmieje z naiwnych którzy myślą że manna z nieba leci.

    • 2 1

  • Granda (1)

    Podawać ceny i adresy! Bojkotować te punkty.

    • 7 2

    • sprwadź sobie to twoje pieniądze

      • 0 0

  • Warsztaty oszczędzają na wszystkim (2)

    nawet opon nie dopompowują jak nalezy! Sprawdzajcie sami! Zarabiać chcą..?

    • 2 6

    • Wytłumacz mi jaka to (1)

      Oszczędność że nie dopompuje Ci kół?!

      • 1 1

      • Na prądzie ale za to rachunek dostaniesz na 230 bo energia podrożała..

        • 0 1

  • Jest powiedzenie że chytry dwa razy traci. (3)

    Pazeroty nie zarobią.Od kilkunastu lat jeżdżę na wielosezonowych.Bez zbędnej wymiany dwa razy w roku.Robię to raz na 5 - 6 lat.Łatwo policzyć.A w dodatku opony kupuję na allegro a wymieniam 30 km za miastem bo o wiele taniej.

    • 24 0

    • i jeździsz 5 lat bez sprawdzenia jak naprawdę wyglądają i bez wyważenia ?

      • 3 4

    • jakbyś wymieniał 300 km od domu i robił to nie co 5 lat a co 10 to byś więcej zarobił , przemyśl to

      • 6 3

    • 30 w jedną 30 w drugą X 8l/ 100 to daje z grubsza 30 zł na dojazd to rzeczywiście taniej przez ten dojazd

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Która firma wyprodukowała autobus przedstawiony na zdjęciu?

 

Najczęściej czytane