• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tesle i inne "elektryki" przy Forum Gdańsk

Michał Jelionek
28 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W poniedziałkowe popołudnie trójmiejscy fani motoryzacji i klienci Forum Gdańsk zobacz na mapie Gdańska mieli okazję z bliska przyjrzeć się kilkunastu egzemplarzom elektrycznych samochodów, w tym przede wszystkim modelom Tesli. Podczas kameralnego zlotu poznaliśmy właścicieli, którzy swoimi "elektrykami" podróżują po całej Europie, a teraz odwiedzili również Trójmiasto.



Wydarzenie zapowiadaliśmy w kalendarzu imprez.

Niedawno wrócili z wyprawy po Norwegii, a teraz podróżują po Polsce. W poniedziałek wyruszyli z Warszawy do Kołobrzegu, a jednym z dłuższych przystanków był Gdańsk. Mowa o uczestnikach "Trip Tesla", a zarazem inicjatorach akcji "Kobieta za kółkiem elektryka", dzięki którym udało się zorganizować niewielki zlot.

Na miejscu każdy zainteresowany mógł porozmawiać z właścicielami tych aut, zasiąść w fotelu kierowcy czy zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. W wydarzeniu wzięła udział także prezes Polskiego Stowarzyszenia Elektromobilności Sylwia Koch-Kopyszko, która z kolei opowiadała o przyszłości elektrycznej motoryzacji w Polsce.

- Odwiedzamy różne miasta w kraju, aby przede wszystkim edukować, ale również pokazywać i promować elektromobilność - wyjaśnia Sylwia Koch-Kopyszko.
  • Gwiazdą kameralnego zlotu była Tesla Model X.
Na placu przy Forum Gdańsk zaparkowało w sumie kilkanaście samochodów elektrycznych. To przede wszystkim auta uczestników wyprawy, które skradły show, ale również elektryczne modele trójmiejskich dealerów i prywatne samochody mieszkańców Trójmiasta.

Tesla to marka, która zrewolucjonizowała rynek elektromobilności. Do Gdańska przyjechały w sumie cztery egzemplarze - trzy Modele S i jeden Model X. Tesla to wciąż rzadkość na naszych drogach, dlatego widok czterech ustawionych obok siebie amerykańskich "elektryków" wywołał niemałe poruszenie wśród zwiedzających.

Bez dwóch zdań gwiazdą wydarzenia była futurystyczna Tesla Model X z charakterystycznymi skrzydlatymi drzwiami. Elektryczny crossover kilkukrotnie zaprezentował swoje nietypowe możliwości. "Tańczył" w rytm muzyki.

- Kiedyś uważałem, że Polska jest daleko w lesie z elektromobilnością. Daleko za innymi europejskimi krajami, ale to na przestrzeni ostatnich lat mocno się zmieniło. Mieszkam w Norwegii i mam doskonałe porównanie. W Polsce elektromobilność jeszcze raczkuje, ale trzeba przyznać, że bardzo intensywnie się rozwija - zdradza Krystian, właściciel modelu Tesli.

Tesla Model X tańczy w rytm muzyki.

Podczas trzygodzinnego spotkania sporym zainteresowaniem cieszyły się nie tylko Tesle, ale również elektryczne modele wystawione przez lokalnych dealerów. Grupa Zdunek pokazała: BMW i3, Nissana Leaf i Renault ZOE, z kolei BMG Goworowski zaprezentował filigranowego smarta EQ ForTwo.

Przy Forum Gdańsk zaparkowały także takie modele jak m.in. Opel Ampera, Chevrolet Volt, Mitsubishi i-MiEV, Nissan Leaf należący do gdańskiej Straży Miejskiej oraz skutery na prąd.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • Panie Krystianie szanowny w gdzie słowo o skuterach Elon Motors (1)

    Wszyscy się zachwycają Teslą a na prezentacji był również nasz rodzimy producent skuterów elektrycznych Elin Motors .Ani słowa o tym .Dla przeciętnego przysłowiowego Kowalskiego bardziej na początek dostępny jest skuter jak Tesla zwłaszcza że na dodatek jest to nasz krajowy producent ....

    • 1 0

    • Wojtek, komplejnujesz jak stara baba.

      Zbliza sie zima to kto bedzie jezdzil skuterem w zimowa pluche? Skutery to trzeba wystawiac na wczsesno kwietniowym pokazie pojazdow kolowych.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zlot samochodów elektrycznych przy Forum Gdańsk

    Zlot? Nie wiedzialem ze potrafia latac.

    • 0 0

  • to nic nowego

    tylko przy każdym modelu proszę podać cenę zakupu ...............................................................
    czy nie lepiej stawiać na hybrydy ??? silnik spalinowy 500 napędzający prądnicę kiedy trzeba .............

    • 0 0

  • (3)

    wole swoje starsze tdi w pasku
    380 000 km i jeszcze ma palera

    • 16 38

    • nudny koment,

      prawie jak wszystkie o 500+ gwe gka tdi itp itd

      • 0 0

    • milion 380 tys

      • 0 0

    • zieeeew, naps o rdzewiejących japońcach albo padakach boxer

      • 2 1

  • Wielkie halo!

    Przecież codziennie większy zlot elektryków jest w okolicach katowni! Melexy różnego rodzaju, wieloosobowe, różne nadwozia, kolory... No i ci kierowcy... Najlepsi z najlepszych!

    Gdzie tam tesla, gdzie tam nissan... Melex by china to jest coś!

    • 2 0

  • Tylko diesle (17)

    Teatr hipokryzji. Obecnie obowiązujący jeszcze cykl pomiaru emisji NEDC pozwala samochodom hybrydowym z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła osiągać spalanie i emisję spalin na kosmicznie niskim poziomie. Dzieje się tak dlatego, że samochód zaczyna test na hamowni podwoziowej z uprzednio naładowanymi akumulatorami i przez część testu silnik spalinowy się nie włącza.
    I tak  po pierwsze nabywca nie ma pojęcia, ile takie auto będzie paliło po wyczerpaniu baterii, a po drugie – nikt nie bierze pod uwagę emisji zanieczyszczeń przez elektrownie, które dostarczyły prąd do naładowania akumulatorów. W efekcie przyszły właściciel takiego pojazdu nabijany jest w bambuko – medialną ekowydmuszkę, aby jak zahipnotyzowany orędował wraz z innymi entuzjastami elektromobilności za całkowitym usunięciem aut spalinowych z dróg. Przy okazji załatwiany jest efekt stygmatyzacji dwutlenku węgla jako sprawcy wszelkiego zła na naszej planecie...
    Nowy cykl testu emisji i zużycia paliwa – WLTP – jest bardziej zawiły dla hybryd plug-in (test jest wieloetapowy) i uwzględnia także jazdę z rozładowanymi akumulatorami, a przy okazji wprowadza bardzo użyteczny wskaźnik proporcji zasięgu na prądzie do pełnego zasięgu pojazdu. Współczynnik ten niedługo będzie zapewne bardziej znany i nazywa się UF (Utility Factor).
    Niestety, przy okazji wprowadzenia tego współczynnika mówi się otwarcie, że będzie on służył legislatorom do określenia, jaki procent zasięgu będzie zeroemisyjny, a jaki będzie wiązał się z zanieczyszczeniem atmosfery. Innymi słowy, UF ma wprost określać zdolność hybrydy plug-in do jazdy na silniku elektrycznym - bez emisji spalin.
    Na początek zastanowcie sie nad źródłem elektryczności. O emisji zanieczyszczeń przez elektrownie na każdą kilowatogodzinę prądu. Portal http://www.electricitymap.org podpowiada, że obecnie (mamy sierpien 2018) ekwiwalent dwutlenku węgla na kilowatogodzinę energii elektrycznej z polskiej sieci energetycznej to 723 g CO2/kWh.
    Potencjalnie popularne auta elektryczne pobiorą z sieci około 20 kWh energii elektrycznej na każde 100 km jazdy. 723 g CO2/kWh razy 20 kWh to 14 460 g dwutlenku węgla. Podzielone przez sto daje około 144 gramów CO2 na kilometr jazdy.
    Przyjrzyjcie sie naiwni Janusze , nowym pojazdom, które najchętniej kupują Polacy wg danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar za marzec 2018 roku
    Skoda Octavia 1.0 TSI 115 KM = 112 g CO2/kmSkoda Octavia 1.6 TDI 90 KM = 109 g CO2/kmSkoda Fabia 1.0 95 KM = 101 g CO2/kmOpel Astra 1.0 105 KM = 102 g CO2/kmOpel Astra 1.4 100 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 128 g CO2/kmVW Golf 1.4 125 KM = 120 g CO2/kmToyota Yaris 1.5 111 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 103 g CO2/kmToyota Yaris Hybrid 100 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 75 g CO2/kmRenault Clio 1.2 73 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 127 g CO2/kmRenault Clio 0.9 TCE 90 km lpg = 98 g CO2/km na gazie, 106 g CO2 na benzynieNissan Qashqai 1.5 dCi 110 KM = 98 g CO2/kmFord Focus 1.6 105 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 136 g CO2/kmFord Focus 1.0 125 KM = 108 g CO2/kmDacia Duster 1.5 dCi 90 KM = 115 g CO2/kmToyota Auris 1.6 132 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 129 g CO2/kmToyota Auris Hybrid 136 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 79 g CO2/km
    Widzicie te liczby? Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to dane katalogowe,to
    wiele aut z tej listy nie musi przekroczyć globalnej emisji dwutlenku węgla dla aut elektrycznych, którą wypada brać pod uwagę przy polskiej sieci energetycznej, korzystającej z węgla.
    Otworzcie oczy, producenci samochodow sprzedadza wam to czego chcecie to co byc moze jest w modzie ale niekoniecznie lepsze i zdrowsze!!!

    • 29 25

    • super. (2)

      a wiesz że jeśli kupujesz elektryka do użytku typowo miejskiego to możesz mieć własna stacje ładowania na energie zielona?? panele albo wiatrak?? większość właścicieli mieszka w domach i budowa takiej stacji mogącej ładować codziennie samochód to 10 tyś zł.
      Więc twoje wyliczenia nadają się do śmietnika. Polska to zaścianek bo nie mamy energii jądrowej a zielonej jak na lekarstwo. Cała Europa poza Niemcami opiera się na atomie.

      • 1 2

      • Koszt wiatraka 1.5kw (1)

        Ok 35 tys....
        Za ile ci sie zwroci autko el.za 150tysi plus wiatrak za 35????

        • 2 3

        • A musi się zwracać?

          Chodzisz do ludzi w S-klasach i pytasz, czemu nie kupili Passata?

          • 0 0

    • Zaraz, zaraz. (4)

      Emisję elektrowni mierzy się przy pełnej mocy. Emisję samochodu, jak toczy się powolutku.
      Jedź kiedyś na stację tym swoim czyściutkim dieslem i utrzymaj 4krpm przy pomiarze.

      • 3 2

      • Wydajnosc baterii tez mierzy sie (3)

        Przy odpowiednich parametrach dajacych usmiech na papierze...
        Moj t.diesel E6 przy 1600rpm ma sile 440nm ..na 8 biegu(120km/h) pali przy tej predkosci obr.zaledwie 5.2l na 100km a moglby mniej przy 90km/h ....ty swoim elektrykiem aby dotrzymac mi tępa bedziesz potrzebowal pol tony wegla wiecej!!!

        • 2 2

        • Twój diesel ma 0 momentu przy ruszaniu ze świateł (2)

          Silnik elektryczny ma maksymalny moment przy 0 obrotów.
          To wystarczy, żeby sprawa miasta była pozamiatana.

          Co do trasy, prosta matematyka.
          Nissan Leaf pali 20kwh/100km.
          Gestość energii w oleju napędowym to 37 MJ/litr = 10kwh/litr.
          Twój diesel przepala 52kwh/100km (pomijając już Twoją ściemę o 5l...)

          I kto tu potrzebuje tony węgla więcej?

          • 1 4

          • Ale moj dizel wylacza sie na swiatlach samoczynnie (1)

            Ty jestes zacofany..widze troszke.
            Ja tankuje 80l ty ladujesz swojego elektryka...i jezdzimy...
            Ja przejade ok 1000km non stop nawet w miescie ty....100km...i pod ladowaniem stoisz 4h ...i kto tu kogo zamiata.Na dzisiejszy dzien auta el to nieporozumienie...nowoczesne diesle bija je na leb na szyje....

            • 5 6

            • Jak jeździsz po 1000km i więcej, proszę bardzo, kupuj diesla.

              Pomyśl też o zmienniku - po 10h jazdy bez przerwy jesteś zagrożeniem na drodze.

              Wyłączanie się na światłach ma coś do momentu przy ruszaniu?
              Czy po prostu cytujesz mi tu ulotkę producenta samochodu, nie wiedząc co znaczy?

              Ja przejadę te swoje 200km, po czym w domu podłączę samochód do prądu. A Ty zapiep**aj sobie na stację i stój w kolejce, bo człowiek przed tobą nie wie, jakiego chce hot-doga...

              • 0 1

    • A teraz dolicz jeszcze straty przesyłowe, bo z elektrowni do gniazdka jest daleko. Zwłaszcza na Pomorzu.

      • 1 0

    • EV

      Widać jaki znawca i ekspert w temacie. Chłopie NEDC nie obowiązuje już od prawie roku. Poczytaj co to wltp. a pozostałych bredni nawet nie ma co czytac. Bujdy na resorach

      • 0 1

    • To ze jestes idiotą wystarczyło juz pierwsze zdanie niemusiałes udowadniac tego litanią :)

      Na dodatek jestes az tak głupi ze ci sie wydaje ze kto kolwiek będzie marnował czas na czytanie twoich głupot. :)

      • 1 5

    • Brednie.

      Podajesz emisje w czasie jazdy ale sprytnie przemilczasz emisje podczas produkcji paliw. Na kazdy litr paliwa rafineria zuzywa 7 kWh energii wiec przelicz jeszcze raz a zrozumiesz, ze spaliniak zuzywa 5 razy wiecej pradu niz elektryk.

      • 3 4

    • 1. Nowy diesel na poza miastem jest OK, ale

      dymiący 30 letni weteran szos jest nie do przyjęcia w centrach miast.
      2. Samochody elektryczne ładowane energią wytwarzaną z węgla są dobre ale tylko w korkach w centrach miast.
      3. Koszt samochodu elektrycznego odzwierciedla wielkość energii pierwotnej zużytej do jego wytworzenia także uwzględniając podatki i marże sprzedawców, rząd z tych podatków wypłaci zasiłki a beneficjenci kupią za nie paliwa lub/i towary, które też wymagają energii aby powstały i w ten sposób zanieczyszczają środowisko.
      4. Mniej przejechanych kilometrów = mniejsza emisja, więc spór typu: diesel wydziela np. 90 g CO2/km a mała benzyna np. 95 g CO2/km jest bezprzedmiotowy, wniosek: pomyśleć zanim się zrobi bez sensu kilkadziesiąt km i zrezygnować osobnej wycieczki do supermarketu - emisja będzie w sumie mniejsza.
      5. Potrzebujemy nowych technologii i nowych napędów do transportu i komunikacji, wodór ?,
      elektryczność ?
      6. Mniejszą emisję spalin można zapewnić poprzez:
      - produkcję w pobliżu konsumenta,
      - ograniczenie transportu towarów np. owoców z drugiego końca świata,
      - ograniczenie korzystania z transportu lotniczego oraz spędzania wakacji na antypodach,
      - zrozumienie, że planeta ziemia ma ograniczone zasoby a my mamy dzieci i wnuki którym podobno dobrze życzymy.

      • 5 0

    • taaa dizle. najlepiej te z wyciętymi filtrami a ty i twoje dziecko inhalujecie związki rakotwórcze stojąc w korku za takim januszem w tedeiku.

      • 4 1

    • brawo...

      Testy...tak własnie jest, pomiar wg NEDC to kompletna bzdura, proszę przy okazji poczytać ile procent czasu w teście auto ma korzystać z systemu start/stop czyli silnik ma stać; norma kompletnie nierealna w życiu codziennym i stąd te super wyniki spalania.
      Zródło prądu...oczywiście że w Polsce to węgiel i auto na prąd jeździ na węglu i też "produkuje " CO2; to takie oszukiwanie samego siebie że jestem "ekologiczny"
      M.

      • 4 0

    • A wziąłeś pod uwagę fakt

      Że udział węgla w energii z gniazdka można zmniejszyć paroma odgórnymi decyzjami stosunkowo szybko? To teraz zrób to samo z 20mln aut w prywatnych rękach - czas start. Weź też pod uwagę, że wielu właścicieli elektryków montuje sobie na dachu panele i ich emisja CO2 jest w ten sposób znikoma.

      • 4 6

    • Tak się rozpisałeś, a to same brednie

      • 6 6

  • Boże jakieś samochody stoją leszcze z telefonami z otwartą gębą zaraz do maka pójda po friends zestaw U (5)

    Upadek inteligetnego faceta nastąpił stoją jak c*oty z tymi telefonami jakby nic nie wiedzieli straszne to w tych fryzurkach z brudkami w obcisłuych spodenkach ... jeszcze szpile im nałożyć . produkty dzisiejszego życia zero własnego mózgu

    • 32 16

    • Niestety w polsce panuje kult blachosmroda (4)

      najlepiej zamknac ulice zeby mogly sie te zlomy poscigac (wyscigi w sopocie) albo zakorkowac cale miasto, by nie dalo sie w nim zyc i oddychac. Najwazniejsze rozmowy w polskim domu w niedziele toycza mocy silnika, ile spala, co sie psuje w danym silniku itd. Bezmozgie p...ły gloryfikujące kawałek metalowej psuzki.

      • 3 8

      • Załóż siodełko bo sztyca w mózg uwiera.

        • 0 0

      • A jaki smar do łańcucha stosujesz? Masz wentylowane siodełko? (2)

        Lepiej?!

        • 3 5

        • A jaki masz dzwonek w swojej 20 letniej Nokii? Masz wymienioną obudowę na taką z obrazkiem? (1)

          Lepiej?

          • 6 2

          • Wiesz używam centertela 090 ;), ale pewnie i tak nie wiesz co to

            • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

    Podróż takim g*wnem z północy na południe Polski 3 dni... (5)

    ale za to tańczy...

    • 16 7

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

      ? (2)

      Kto Ci powiedział ,że 3 dni? Ma zasięg 450km więc a ładowarki są rozstawione normalnie więc nie rozumiem skąd tak wyrachowane wyliczenie

      • 3 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

        nie trzeba korzystsać z ładowarek

        można :
        1. odpalić agregat, który wozi się w bagażniku,
        lub
        2. zawołać lawetę i jechać dalej

        • 0 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

        Bo zazdrosc

        nie wiesz?

        • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

      (1)

      A z matematyki miałeś jaka ocenę ze tak dobrze liczysz? Chyba nie zdałes mam tesle i nie zajmuje to 3 dni a moze Ty tez masz i jedziesz 3 dni bo jedziesz jak dziadek ;)?!

      • 0 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

        na yt jest film jak koleś jedzie teslą z południa na północ.

        • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

    Tesla (2)

    Mam Teslę od kilku lat tylko inny model, nawet nie wiecie co mówicie, jakość wykonania jest świetna, ale racja, to nie jest samochód dla biednych którzy potrafią tylko hejtować a nie widzieli na oczy. Pozdrowionka

    • 1 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

      (1)

      Mam tesle i nie jest wykonana swietnie;) plastiki w jak i na zewnątrz auta sie nie dopasowane i jest wiele innych dociągnięc

      • 0 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Tesla Model X tańczy w rytm muzyki

        i tak lepsze tico niż starsze niż 5 lat passat, mondeo, octavia

        • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zlot samochodów elektrycznych przy Forum Gdańsk

    Prosze o o informacje ba temat utylizacji zużytych akumulatorów
    .....
    To dopiero będzie ekologiczne

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MOTION to napęd na wszystkie koła stosowany przez którego producenta?

 

Najczęściej czytane