• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z tych krajów najczęściej ściągamy auta

mJ
21 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nic się nie zmieniło. Dla polskiego kierowcy Niemcy to wciąż najpopularniejszy kierunek importu używanych aut. Nic się nie zmieniło. Dla polskiego kierowcy Niemcy to wciąż najpopularniejszy kierunek importu używanych aut.

"Panie, Niemiec płakał jak sprzedawał" - to zabawne powiedzenie wciąż jest bardzo aktualne. Nie zmienił się trend ani kierunek, z którego używane samochody trafiają do naszego kraju. Polacy wciąż hurtem przejmują samochody po naszych zachodnich sąsiadach. Niemcy ze zdecydowaną przewagą przewodzą w zestawieniu krajów, z których importujemy najwięcej aut. Skąd jeszcze polski kierowca chętnie sprowadza pojazdy?



Czy sprowadziłe(a)ś kiedykolwiek auto z innego kraju niż Niemcy?

Polska to zagłębie importowanych samochodów. Nic w tym temacie nie zmienia się od lat i zapewne długo nie zmieni. Skąd najczęściej Polak sprowadza używane auto?

Skorzystaliśmy z danych przekazanych przez ekspertów z firmy carVertical, którzy przeprowadzili analizę głównych kierunków importu używanych samochodów do Polski. Zestawienie bazuje na dziesiątkach tysięcy raportów historii pojazdów, które powstały w ostatnich dwóch latach. Zleceniodawcami byli Polacy kupujący auta używane. W każdym takim raporcie można znaleźć dane o miejscu poprzedniej rejestracji samochodu przed jego przyjazdem do Polski. I tak właśnie powstało to zestawienie.

Niemcy i długo, długo nic



Ranking TOP 5 najbardziej popularnych kierunków, z których Polacy sprowadzają auta. Ranking TOP 5 najbardziej popularnych kierunków, z których Polacy sprowadzają auta.
Niemcy to zdecydowanie najpopularniejszy kierunek obierany przez osoby sprowadzające samochody, czy to do użytku własnego, czy też na dalszy handel. Ponad połowa zamówionych w carVertical raportów dotyczyła samochodów uprzednio zarejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów. Niestety, większość tych aut miało za sobą mniejsze lub większe "przygody". Mało tego, przypomnijmy, że w lipcu Niemcy borykali się z powodziami. Zalane i podtopione samochody sprzedawane były w bardzo atrakcyjnych cenach. Ponoć sporo takich pojazdów trafiło do naszego kraju. Oczywiście sprowadzenie auta z Niemiec nie zawsze wiąże się z kombinowaną historią, bo wciąż to rynek pełen zadbanych i pewnych samochodów.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmują Stany Zjednoczone (18 proc.). Mimo że kurs dolara nie jest najniższy i wynosi 3,95 zł, to USA pozostaje bardzo popularnym kierunkiem. Rynek amerykański kojarzy nam się przede wszystkim z dużymi silnikami, za którymi europejscy kierowcy już trochę tęsknią. Poza tym z USA można ściągnąć naprawdę interesujące, klasyczne "perełki".

Czytaj także:

Ile kosztuje import aut ze Stanów Zjednoczonych?



Nie jest tajemnicą, że w zasadzie każdy sprowadzony samochód ze Stanów Zjednoczonych doświadczył "przygody" drogowej. Import aut zza wielkiej wody jest również zdecydowanie bardziej skomplikowany niż sprowadzenie pojazdu z europejskiego kraju. Trzeba przebrnąć przez stertę dokumentów, zorganizować transport morski, doliczyć dodatkowe koszty (m.in. cło i akcyza), poczekać na przypłynięcie kontenera kilka miesięcy, a na końcu jeszcze dostosować pojazd do europejskich wymogów. Dziś firm specjalizujących się w pośrednictwie importu aut z USA jest multum, dlatego ten kierunek jest dziś dostępny jak nigdy.

Na najniższym stopniu podium uplasowała się Belgia. Według ekspertów z carVertical nieco ponad 8 proc. sprowadzanych aut pochodzi właśnie z kraju Beneluksu. Na kolejnych miejscach znajdują się: Francja, Holandia, Dania, Włochy, Szwecja, Czechy, Szwajcaria, Austria, Kanada, Hiszpania, Wielka Brytania i Japonia.

Czytaj także:

Niebawem kupowanie nowych aut tylko przez internet?



Pełne zestawienie. Pełne zestawienie.
mJ

Opinie (77) 2 zablokowane

  • Polska jest złomowiskiem europy zachodniej i taniej siły roboczej!Jednocześnie rynkiem zbytu tandety po wysokich cenach (8)

    A miejsc parkingowych coraz bardziej brak a na ulicach większe korki.

    • 17 0

    • Dokładnie (7)

      Samochody starsze niż 10 lat oraz diesle nie powinny mieć prawa poruszania się po mieście. Nie każdy musi mieć samochód, jeśli nie stać cię na nowy to używaj komunikacji miejskiej.

      • 7 8

      • (3)

        Jak będzie mnie stać to w cenie jednego kupię kilka używanych żeby zrobić Ci na złość.

        • 1 1

        • tylko chodzi oto ze ciebie niebedzie nigdy stac chyba ze w totka wygrasz:) (1)

          • 0 0

          • Jak mnie Twoje dzieci okradną, a niedaleko pada jabłko od jabłoni, to pewnie faktycznie nie będzie...

            • 2 0

        • 15+ do huty

          I co z tego, jak jednocześnie będziesz jeździł tylko jednym?

          • 0 0

      • No bez jaj

        Samochody starsze niz 10 lat buhahaha. Zdajesz sobie sprawe, ze na tym waszym wspanialym zachodzie tez jezdza auta starsze niz dekada? Bez jaj, wspolczesne 5-letnie auto za 5 lat juz twoim zdaniem nie ma prawa bytu na drogach? Co za nadety snob, na dodatek totalnie ci nie po drodze z mysleniem.

        • 3 5

      • Mój pojazd ma 12 lat. Stan lepszy, niz wiele 5 latków (1)

        • 2 2

        • Też tak myślałem, dopóki nie kupiłem nowego

          • 2 0

  • i zlomy z usa ktore nie maja tam prawa rejestracji

    a u nas bogacze sie lansuja w gratach :)

    • 3 1

  • Wolę nowe

    Niż wypierdziane

    • 7 1

  • Ale jak jeden autobus przyjedzie z Niemiec to boli odbyt...

    • 0 0

  • (2)

    Dobry samochód kosztuje. Mit 100 tyś km w paro letnim autem mozliwy - ale znikoma szansa.
    Uwaga prawidłowo auto serwisowane to połowa sukcesu. I mówię to jako czlowiek z branzy - nie koniecznie Aso..... tym bardziej aut firmowych gdzie olej ma interwał wymiany 30 tyś km a nie raz nie zmieniany.... ale cóż takie realia. Aso fajnie sprawdzić ale w sumie przebieg. Wole samochód od świadomego własciciela który jeździł do normalnego mechanika i zmieniał olej filtry co 10-15 tyś km i serwisował na dobrych zamiennikach niż od dziada który jeździł niby do aso ale co 30 tyś km i w sumie na kartach druku serwisowego widnieje tylko zarówka i olej albo nawet nie to..

    Magiczna bariera 200.000 pokonana co powie Kowalski jak dowie się ze jego perełka ma po 400-700 tyś km.. w przebiegu autostradowym cieżko stwierdzić po wnętrzu. I jeszcze jedno - za dobre auto trzeba zapłacić tym bardziej w czasach obecnych

    • 14 0

    • miałem W212

      w niecałe 3 lata od nowości to auto zrobiło u nas prawie 260 tys km

      • 2 0

    • Masz 100% racji

      Ciezko jest w ogole o dobry uzywany samochod. Dlatego dbam o swoj jak moge, bo drze na sama mysl o koszmarze szukania. Nowego nie chce, niepotrzebne mi. Wolalabym zadbana uzywke, ale no nielatwo jest.

      • 2 0

  • niemcu jedz do Polski na wczasy a spotkasz tam swoje auto (2)

    • 1 4

    • Polaku jedź do Niemiec

      zobaczysz tam obrazy twoich dziadków skradzione podczas wojny

      • 3 1

    • Jeden miłośnik z Niemiec swego czasu wpadł do Jeleniej Góry, żeby przejechać się autobusami, które przedtem jeździły u niego.

      • 0 0

  • w komunie co 3 ksiądz donosił na ludzi do SB ,a w nagrodę mogli wyjeżdzać do państw ościennych

    i bez cła przywozić luksusowe auta i towary

    • 5 3

  • Panie Redaktorze, (1)

    Nie ściągają a importują. Bo tak jak Pan sugeruje to jesteśmy traktowani jako europejskie złomowisko. I nie sadze abyśmy mieli powód do dumy z tego.

    • 3 1

    • Ale słowo "ściągają" jest jak najbardziej adekwatne...

      Importuje mały procent świadomych kupców, którzy jadą tam po konkretny, dobrze wyposażony model i płacą za niego więcej, niż za podobny w Polsce. Cała reszta, to samochody poniżej średniej wartości rynkowej z powodu poważnych awarii, powypadkowe lub z dużymi przebiegami (powyżej 300 tys km) - i taki gruz po przekroczeniu granicy, nagle staje się "bezwypadkową perełką, z przebiegiem 189 tys, co nią tylko dziadek do kościoła jeździł i oczywiście płakał jak sprzedawał..." ;)

      • 0 1

  • Niemcy przechodzą na elektryki

    a Polacy czyszczą niemieckie śmietniska z 20 letnich diesli. Fragmenty wraków są potem wywożone do lasów.

    • 6 1

  • Ciekawe ze nic z Rosji nie jest sprowadzane. (1)

    • 3 2

    • Jest

      gaz do Niemiec

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane